Gæst Gucci Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Ja jeg synes vi skal have en sjov tråd med hundehistorier Har din hund lavet noget sjovt eller lettere opfindsomt gennem tiden, så kom frem med historierne Jeg kan fortælle lidt om Fies påfund (nogle af dem er nok fortalt før i diverse tråde). 1) Fie elsker alt med sukker og opdager, at vi spiser fx slik selvom hun sover dybt. For nogle år siden var Fie i Frankrig på camping, hun var inde i forteltet. Pludselig var hun væk Der var panik og min farfar røg ud af forteltet for at lede efter hende. Pludselig hørte han at nogle råbte og grinede i en campingvogn lidt derfra. Han styrtede derhen og så Fie stå og tigge og skrabe op af en belgisk fremmed mands ben Trunten havde da kunnet lugte, at det var eftermiddagskaffetid i en vogn flere hundrede meter væk og syntes da bestemt hun skulle deltage i kaffeslaberadset Der blev serveret æblekage :mums: Mine bedsteforældre var en smule flove og alligevel brød de sammen af grin 2) Fie var i sommers i skoven med Mikkel og jeg. Hun fandt pludseligt noget spændende i et buskads. Hun begyndte at rulle sig og det var ret heftigt. Jeg anede uråd og så så, at hun var ved at smøre sig ind i en klam rådden og midebefænget ferskvandsfisk, som nogen havde smidt. Det sjoveste var dog, at vi jo var nødt til at skulle hjem i bilen med hende. Da det kun er mig, der har kørekort, måtte Mikkel jo trække nitten og sidde bagi bilen med hende. Hun STANK og kravlede op på Mikkels skød - det var sååå hyggeligt syntes Fie. Mikkel var ved at brække sig og jeg var ved at tisse i bukserne af grin på vejen hjem. Hvem siger det ikke er sjovt at være skadefro ? 3) Fie vækkede mig en nat og ville ud og tisse. Jeg var pænt træt og væltede ind i stuen, åbnede døren og gik ud i haven. Jeg stod lidt tid, men Fie kom aldrig ud Jeg gik ind igen og så at trunten lå i sin seng og snorkboblede Hun syntes lige, at jeg skulle vækkes og så fortrød hun åbenbart at skulle ud og tisse Er det ikke noget med, at den kloge narrer den mindre kloge ? 4) Der var håndbold VM for nogle år siden og vi spiste i stuen ved sofabordet. Fie lå og snorkede ved siden af mig. Jeg var i fuld gang med maden, men vender så ryggen til, for lige at sige noget til en fra familien. 5 sek senere drejer jeg mig tilbage og hvem står med begge forpoter i min mad og har snuden og mundvigene fuld af leverpostej og rødbede Den lille beregnende tæve rævesov og slog så til, da jeg var uopmærksom i få sek Dem der siger, at hunde ikke kan planlægge frem i tiden, ja de har ikke mødt Fie Det kan være, jeg kommer på flere. Nu er det jeres tur! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Altså havde jeg ikke lige givet dig karma i en anden tråd, så skulle du sq have for den her. Genial tråd. Glæder mig allerede til i morgen :klap2: hvor skal der bare grines (og så må jeg lige ligge hovedet i blød) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Tak for alle jeres private kommentarer - meeeen vi mangler nogen her i tråden. 46 har læst, men ingen har svaret her i tråden udover Dorthe og der manglede også historier Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Altså, når jeg VIRKELIG snorker, så dutter Aslan på mig, så jeg vågner Lige for tiden er han lidt tung i hovedet, så hvis han stopper op ved siden af stolen, så ligger han hovedet der. Sætter han sig ved siden af os, så hviler han hovedet på vores ben, arme osv. Her til morgen stod jeg og gjorde hans spil parat, vender mig om, og hvem hviler sit hoved på køkkenbordet? Det gør Aslan. Han kan rende ind og ud, så nu er vi bekyndt at tænker over om han har BRUG for at komme ud, eller om det er fordi han keder sig - så bliver han jo lidt små trodsig (menneskeliggørelse) når vi ikke lukker ham ud, så nu er han begyndt at gå hen og sætte sig foran tv'et Jeg kan altså ikke komme i tanke om flere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 da jeg overtog Herr Flick ville han gerne sidde med ved spisebordet, men det vil jeg ikke ha' så indtil han lærte om skik og brug i vores flok fangede jeg ham tit i at sidde helt mutters alene ved spisebordet, der var sådan en rigtig lille herremand over ham, men det er vist mere sødt end sjovt :blink: Grunden til at jeg kalder ham RambukTerrieren er fordi han bevidst løber ind i ting (eller mennesker) Vi havde besøg af min nieces far og han er temmelig høj og bred, da Herr Flick så ham tog den lille knallert et ordentligt tilløb også kastede han sig ind i benene på den store mand, det var kun mig og min mor der så det og vi kiggede på hinanden og brød sammen af grin!! Også hele hest eller hund forvirringen kan jeg fnise meget over... heste hilser jo ved at forsigtigt snuse mule mod mule og Herr Flick har flere gange fået lov til at snuse et par heste på mulen, så hesten tror muligvis bare at han er en lille aparte pony og Herr Flick synes den "hund" passer godt ind i hans opfattelse af hans egen størrelse.... Her er så et billede fra den første tid, hvor han sidder og prøver at løse min mors kryds og tværs... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Jeg har en om min første hund. Jeg var på det tidspunkt på SU og havde derfor ikke råd til bil, men min hund elskede at køre bil, tror hun forbandt den med noget godt, min søster havde nemlig bil og hentede os tiltider for at gå tur ved stranden mv. Jeg havde hende næsten altid løs steder hvor der ikke var meget trafik (er i dag blevet meget klogere på det punkt!) og hun var derfor også en søndag morgen på den store p plads ved Jyllingecenteret. Der var på det tidspunkt et par mennesker som var ved bageren. Et mindre stykke foran os holder en rød stationcar med bagsmækken åben - det ser min hund ... og vupti løber hun hen og springer ind i bilen Mand det var flovt. Min hanhund præstede til sidste lydigheskonkurrence i et indkald, at spænde forbi mig, løbe hen til dommeren, springe op af denne og gå plads der et kort stykke - for så endelig at løbe tilbage til mig ... og gå fod (dvs. på den forkerte side) . Det var så komisk at jeg kun kunne grine af det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Jamen Gucci, det er jo fordi man ikke kan huske hvilke historier man allerede har fortalt herinde. Jeg gider da ikke at folk sidder og tænker: jaaaahhhhrrr, den har hun fortalt 3 gange før. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Ozzie er med til at passe en hundeven ude hos ham. Der er to sofaer som de kan smide sig i, men den ene er bare bedre end den anden. På et tidspunkt har vennen fået smidt sig i den eftertragtede sofa og Ozzie er tydeligvis ikke tilfreds med arrangementet. - Hun sidder på gulvet og kigger på ham som han flader ud i sofaen. Pludselig farer hun op og løber mod døren, hun ser fuldstændig ud som om der kommer nogen. (jeg når at undre mig over hvem der kommer kl midnatstid) Vennen nærmest vælter ned af sofaen og drøner gøende efter hende, og så da vennen har overhalet Ozzie indenom vender hun sig om og spæææner tilbage - hopper op i sofaen og så ser hun helt vildt selvtilfreds ud. Det var lige den jeg kunne huske nu, men der er garanteret flere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Jamen Gucci, det er jo fordi man ikke kan huske hvilke historier man allerede har fortalt herinde. Jeg gider da ikke at folk sidder og tænker: jaaaahhhhrrr, den har hun fortalt 3 gange før. Arj nu er det jo min tråd og jeg er pænt ligeglad med, hvis andre ikke kan tåle gentagelser :blink: Jeg skriver bare i min næste tråd at folk skal holde sig væk, hvis de ikke kan lide humor og reruns Så bare kom i gang unge dame Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Er det tilladt at komme med en lille kattehistorie? Figaro, vores hankat, hoppede sommetider op på mit skød, hvis jeg sad i lænestolen. En skønne dag havde jeg lige sat mig til rette med en af de der købe-blomkålsgratin i skødet, og Figaro hoppede op...i den..., begge forpoter landede simpelthen direkte i gratinen! Aldrig har jeg set ham hoppe så hurtigt ned igen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Er det tilladt at komme med en lille kattehistorie? Figaro, vores hankat, hoppede sommetider op på mit skød, hvis jeg sad i lænestolen. En skønne dag havde jeg lige sat mig til rette med en af de der købe-blomkålsgratin i skødet, og Figaro hoppede op...i den..., begge forpoter landede simpelthen direkte i gratinen! Aldrig har jeg set ham hoppe så hurtigt ned igen! Seføli Hahaha Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Okay Gucci,.. du har selv bedt om det. Før jeg fik Thailo lukkede vi ikke altid lågen til haven i den kolonihave som mine forældre havde. Så tøffede Ascha selv i skoven når hun skulle på wc. Hun var lidt af en maskot derude, og mange samlede madpakker til hende. Hun gik så jævligt en runde for at samle ind og kom så hjem igen med en fyldt vom. En dag var jeg ved at gøre rent i hundeskabet og Thailo stod tæt på mig, mens jeg sad på hug. Det tog et stykke tid og så begyndte jeg at tænke at det var lidt underligt at han stod stille, så lang tid, med hængende hoved. Jeg rejser mig op og finder ud af at hans ene øre havde været i klemme i min knæhase. Min søster var engang ude med Ascha og mine nevøer. Ascha kommer ud fra noget krat med en dildo i munden og ungerne spørger: hvad er det?. Ikke noget siger min søster og skynder sig at få smidt dildoen tilbage i krattet igen,.... men hvad gør en apporterende hund?.... henter den igen, selvfølgelig. :blink: Ved ikke rigtig hvad min søster gjorde ved den til sidst. I det hele taget kunne man ikke slippe afsted med at smide skrald på gaden, for det blev straks samlet op og forsøgt byttet med en godbid. Engang sprang Thailo over en plankeværk, ind i en have (han var i flexline og havde set en stor hoppebold, han bare måtte se nærmere på). Jeg kunne selvfølgelig ikke få kræet til at springe tilbage igen og måtte pænt gå om og ringe på døren, for at spørge om jeg kunne få min hund udleveret. Jo, man har mange glæder som hundeejer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 En dag var jeg ved at gøre rent i hundeskabet og Thailo stod tæt på mig, mens jeg sad på hug. Det tog et stykke tid og så begyndte jeg at tænke at det var lidt underligt at han stod stille, så lang tid, med hængende hoved. Jeg rejser mig op og finder ud af at hans ene øre havde været i klemme i min knæhase. :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Piscine Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Da Maggie var baby lå hun og sov under mine ben. Jeg lå og læste på ryggen med knæene bøjet op. Jeg var iført tynde joggingbukser. Ligepludselig kommer jeg til at slå en lille prut, og Maggie vågner med det samme, gør hurtigt og stikker så hele sin spidse snude op mellem ballerne på mig. Jeg var FÆRDIG af grin. Hun skulle i hvert fald undersøge hvor det kom fra og personligt sørge for der ikke kom mere luft ud den vej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Ascha, du glemte historien om Thailo og skålen med youghurt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Ascha, du glemte historien om Thailo og skålen med youghurt Tak fordi du sidder trygt derhjemme og udleverer mig.... Okay, med fare for at blive stemplet som dyremishandler, så vil jeg da fortælle hvordan man ikke skal træne indkald. En af hundene havde dårlig mave så jeg havde delt en liter A38 mellem dem. Jeg kalder på dem og er lidt hurtig til at tage skålene (med lidt våde fingre) og får ikke ordentlig fat, hvorpå jeg nærmest får kylet en skål lige i panden på Thailo. Han styrtede selvfølgelig ud af køkkenet med A38 dryppende ned fra sit hoved.... og løb helt ind i stuen mens han forsøgte at ryste det værste af sig.... stakkels Lillemand. Der gik lang tid hvor han slet ikke turde nærme sig mælkeprodukter. Jeg har ikke gjort det siden,.. det sviner så forfærdeligt. Aprospos mad i hovedet, så fik Ascha altid skovlet lidt op på næsen som hun ikke selv kunne få slikket af. Det fandt Thailo jo ud af og hver aften havde vi det samme scenarie. Han listede efter Ascha for at få den lille bitte smule (hvis jeg ikke havde fået tørret det af) og hun blev virkelig irriteret over at han var så interesseret i hendes næse. Han lærte sig at lave et lynangreb,... og smutte væk inden skideballen kom. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Jeg har lidt om min mormor og morfars new foundlænder Bamse ... Bamse var en stor hund - og jeg var en meget lille pige ... Bamse boede ude på værkstedet så han var egentlig nok lidt ulækker - men det tog en frisk-lille-fyr som mig sig ikke af ... jeg elskede Bamse ... Tit når jeg havde været inde i køkkenen ved mormor og få en kage eller noget - så spiste jeg det meste af kagen - og gik så derefter ud til Bamse - som kunne et trick, hvor han tog hele min lille hånd i munden - han bed aldrig - men fik kringlet kagen fra mig - og jeg gik jo selvfølgelig ind til mormor med tårer i øjnene og fortalte at Bamse havde taget min kage ... og så fik jeg een til Bamse havde det også med at tage på tur for sig selv af og til ... han sprang simpelthen over den kæmpehøje port der var ind til gården - og så vaflede han ellers en tur over i Brøndbyskoven som lå 100 meter fra mormor og morfars hus ... og så gik der et par timer - og så kom Bamse enten selv hjem igen - eller også havde morfar været ovre og finde ham ... Mormor gav altid Bamse en is efter sådan en tur - og jeg spurgte "Hvorfor får han is når han har været uartig?" - hvortil mormor - min meget kloge mormor - svarede: "Det skal altid være dejilgt at komme hjem igen" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Tak fordi du sidder trygt derhjemme og udleverer mig.... Okay, med fare for at blive stemplet som dyremishandler, så vil jeg da fortælle hvordan man ikke skal træne indkald. En af hundene havde dårlig mave så jeg havde delt en liter A38 mellem dem. Jeg kalder på dem og er lidt hurtig til at tage skålene (med lidt våde fingre) og får ikke ordentlig fat, hvorpå jeg nærmest får kylet en skål lige i panden på Thailo. Han styrtede selvfølgelig ud af køkkenet med A38 dryppende ned fra sit hoved.... og løb helt ind i stuen mens han forsøgte at ryste det værste af sig.... stakkels Lillemand. Der gik lang tid hvor han slet ikke turde nærme sig mælkeprodukter. Jeg har ikke gjort det siden,.. det sviner så forfærdeligt. Aprospos mad i hovedet, så fik Ascha altid skovlet lidt op på næsen som hun ikke selv kunne få slikket af. Det fandt Thailo jo ud af og hver aften havde vi det samme scenarie. Han listede efter Ascha for at få den lille bitte smule (hvis jeg ikke havde fået tørret det af) og hun blev virkelig irriteret over at han var så interesseret i hendes næse. Han lærte sig at lave et lynangreb,... og smutte væk inden skideballen kom. Sæl' tak Nå, ja, jeg sagde jo ikke så meget vel? Men jeg sad og fnisede (hedder det egentlig det? Fnisede? Egentlig burde det vel hedde fnes :hmm: Så er det bare ENORMT vigtigt at huske n'et ) for mig selv, for hold da k*** hvor jeg grinede da du fortalte den historie Jeg kan bare ikke huske hvad den kom af, jeg var vist kommet til at gøre et eller andet ved Noomi? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Ih, jeg har ikke en rigtig hændelse. Det er mere sådan generelt. Jeg ælsker det faktum, at hvis jeg sidder på gulvet og Sherlock bliver drillet af katten, så kommer han hen og sætter sig på skødet af mig, klynkende. 30 kgs, tung hund, ja tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Så er der lidt om Tullen ... Tulle har præsteret at vække mig kl. ½5 om natten ... meget insisterende - så naturligvis stod jeg op og lukkede hende ud ... men hun ville ikke ud - men nu havde hun lissom vækket mig - så ud skulle hun dælme ... og så gik hun da også ud og tissede ... men hun ville ikke med i seng igen ... hun gik søgende rundt i stuen indtil jeg blev for utålmodig og måske også en kende irriteret og fik hende med ud af stuen ud i køkkenet ... jeg lukkede og slukkede - og da var det som om, at der gik en lys op for Tulle - og meget målrettet gik hun hen og skrabede på døren indtil kontoret ... jeg var både træt og noget forundret - men lukkede da Tullen ind på kontoret, når nu hun var så insisterende ... og vupti - i et tæppe inde på kontorgulvet, havde Tulle gemt sit okseøre - som hun absolut skulle bruge kl. ½5 om natten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Jamen Gucci, det er jo fordi man ikke kan huske hvilke historier man allerede har fortalt herinde. Jeg gider da ikke at folk sidder og tænker: jaaaahhhhrrr, den har hun fortalt 3 gange før. Hvem? Hvad? Hvornår? Jeg er demens, og kan ikke huske alligevel, kom med dem :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Ozzie er med til at passe en hundeven ude hos ham. Der er to sofaer som de kan smide sig i, men den ene er bare bedre end den anden. På et tidspunkt har vennen fået smidt sig i den eftertragtede sofa og Ozzie er tydeligvis ikke tilfreds med arrangementet. - Hun sidder på gulvet og kigger på ham som han flader ud i sofaen. Pludselig farer hun op og løber mod døren, hun ser fuldstændig ud som om der kommer nogen. (jeg når at undre mig over hvem der kommer kl midnatstid) Vennen nærmest vælter ned af sofaen og drøner gøende efter hende, og så da vennen har overhalet Ozzie indenom vender hun sig om og spæææner tilbage - hopper op i sofaen og så ser hun helt vildt selvtilfreds ud. Det var lige den jeg kunne huske nu, men der er garanteret flere. Hahahah genial pige du har dig der :blink: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Hvem? Hvad? Hvornår? Jeg er demens, og kan ikke huske alligevel, kom med dem :blink: Hahhaha, dem havde jeg altså akdrig hørt, jeg må være for ny :blink: Jeg kunne ogdt li den med A38'ern Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Nu kan jeg huske en mere. Vi har besøg af noget familie som ikke har mødt Ozzie før og som synes at sådan nogle hunde er lidt sådan behårede/savlende/småulækre. Det går dog fint og jeg sidder faktisk og er helt forbløffet over hvor fint det går lige indtil Ozzie dukker op fra køkkenet og lunter hen til den vel mest hundeforskrækkede gæst, og inkarnerede vegetar, og spytter et halvt gumlet griseøre ud på skødet af hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Februar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2009 Jeg har en lille en om Liva. Stort set lige siden hun kom hjem, har hun leget med min kollega/venindes flatter, Kenya, som er 1 måned ældre. Kenya bor på et landsted sammen med Toffee (flatter på 4 år) og resten af familien. En aften var vi på besøg. Hundene løb og legede uden for. Da vi skal til og hjemad går jeg ud, kalder på hende. Hende og Kenya kommer løbende ovre fra laden. Liva kommer helt hen til mig. Jeg spø'r (lidt i spøg) "har du sagt farvel til Kenya". Hvorefter Liva løber hen og dutter Kenya på snuden og løber tilbage til mig og hopper ind i bilen. Så var der sagt ordentlig farvel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts