Hop til indhold

halthed.


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Nogen der har nogle gode tips til hvordan man kan se hvilket ben det nu lige er de halter på?

 

Jeg har styr på forbenene, som regel, men når det kommer til bagbenene, så er det værre:???:

 

Og nu haltede min hest lige her til aften og det var sgi svært at se hvilket ben og jeg synes også ind imellem mysla trækker på et bagben..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er svært at se. Men prøv at lægge mærke til om hun går kortere skridt på et af benene, tager hun det ene ben højere op, eller længere mod jorden. Det er lettest at se ubalancer hvis de går meget laangsomt.;-)

Få evt. en anden til at gå med hende. Hvis de har våde poter kan man også se sporene på jorden.

 

God bedring :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er svært at se. Men prøv at lægge mærke til om hun går kortere skridt på et af benene, tager hun det ene ben højere op, eller længere mod jorden. Det er lettest at se ubalancer hvis de går meget laangsomt.;-)

Få evt. en anden til at gå med hende. Hvis de har våde poter kan man også se sporene på jorden.

 

God bedring :5up:

 

jojo, men hvilket af benene, er så det der tager korte skridt;-) Erdet det halt eller det raske. Nogengange snyder det jo fordi det flytter det raske hurtigere end det dårlige for at aflaste:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er 100% i tvivl og hvis din hund piver når du røre ved benet skal du på besøg hos dyrelægen(;. Pas på hvis den snyder. :P. Prøv at ligge et legetøj et sted hen hvor den ikke er, og se om den kan løbe. det er mine råd;-)

 

nej, nej, det gør hun heldigvis ikke og hun spæner rundt hele tiden.

 

Jeg er ret sikker på atdet er den skade fra for et par mdr siden, der er blevet sparket til igen, så nu er hun i snor, så hun kan lade væreat løbe om kap med sheila:roll::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...