Hop til indhold

Foder-anbefalinger modtages med kyshånd


Imba
 Share

Recommended Posts

Jeg går med tanker om, at skifte Milos foder. Af mange grunde. Milo har altid været på RC mini junior. Men vi har kraftigt overvejet at skifte, når han alligevel skulle have gået over til adult. Tænker, at når der skal skiftes, vil jeg hellere skifte til et foder, jeg bryder mig mere om.

 

Det, der betyder noget for mig ved fodervalg er:

 

Smag- det skal være godt i smagen. Vi ved jo alle, at RC har en rigtig god smag, så det skulle jo gerne kunne følge med der.

 

Ingredientser- jeg ønsker et foder, der som første ingrediens har listet en form for kød. Jeg vil ikke se "animalske biprodukter", og jeg vil gerne undgå for meget majs o. lign. Hvis der skal være korn i, så helst ikke ret meget, og gerne "broken", hvis I forstår hvad jeg mener.

 

Milo skal kunne fungere på det... Ikke lige noget, som I kan være behjælpelige med :lol:

 

Jeg så meget gerne, at dyrene der er "puttet i" har haft et godt liv.

 

Jeg er ikke meget for kunstige tilsætningsstoffer.

 

Det var lige det, jeg kan komme i tanke om lige nu. Men har gjort mig en masse tanker omkring det. Dog ved jeg meget lidt om det, og har svært ved at overskue markedet, så vil gerne bede om en hånd.

 

Jeg har overvejet følgende (men giv endelig DIN anbefaling. Vil bare gerne have respons på de mærker jeg lister også):

 

Orijen

Eaglepack

Markus Mühle

(Ziwi Peak... men vil helst bruge det til godbidder... Og det er et VIRKELIG dyrt foder :shock: Men vil gerne betale prisen for godbidder i den kaliber)

Olivers

Kingsmoor

Canidae

 

Det er jo et meget bredt udvalg, men måske I kan hjælpe mig i junglen? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stinnemus

det er VIRKELIG en jungle det foder :shock:

 

Er milo meget kræsen? For RC og Hills er altså det foder med bedst smag der er på markedet - selvom den der fiske-variant-foder (Orijen eller måske olivers????? kan ikke huske det) skulle være godt med også mht. smag

 

kan ikke selv hjælpe dig ret meget - jeg har en kat der KUN kan tåle rc, så for mig er det bare en vane at fortsætte med det foder til hunden også

 

kan dg anbefale dig at styre udenom vetpro (og pedigree)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan i hvertfald anbefale olivers af det du lister. Som regel god smag og gode indgredienser, især hvis du vælger lam eller fisk.

 

Kingsmor er nok lidt stort i det til milo og måske lidt kedeligt i smagen... her er det i hvertfald ikke det største hit;-)

 

orijen fungede ikke med pelsen her. blev fedtet og kedelig og hun lugtede.. men super smag.

 

de andre har jeg ikke prøvet, men skal jeg skyde et mærke ind, så kan jeg anbefale Regal. Mange lækre varianter. Mine elsker det:mums: maven er super, gode indgredienser og pillerne er vist presset på en anden måde, så lækker struktur:-D

 

og sørme om ikke dehar tilbud hele februar, yes, der er nok nogen der liiige skal have en sæk hjem:) (synes nemlig de var blevet rigeligt dyre før jul, så hun fik lige en sæk nutra, men det er knap så godt)

Link til indlæg
Del på andre sites

det er VIRKELIG en jungle det foder :shock:

 

Er milo meget kræsen? For RC og Hills er altså det foder med bedst smag der er på markedet - selvom den der fiske-variant-foder (Orijen eller måske olivers????? kan ikke huske det) skulle være godt med også mht. smag

 

kan ikke selv hjælpe dig ret meget - jeg har en kat der KUN kan tåle rc, så for mig er det bare en vane at fortsætte med det foder til hunden også

 

kan dg anbefale dig at styre udenom vetpro (og pedigree)

 

Nej, han er ikke kræsen. Kan godt se, at det kan forstås sådan. Han er faktisk utrolig tillidsfuld med hvad han vil stoppe i munden- hvis vi giver ham det, prøver han det. Det er dejligt :-D

 

Tanken med smagen bunder meget mere i, at jeg for det første helst vil have, at der er god smag i det, som han skal have hver dag. Ligesom vi andre også gerne vil have ting, der smager godt. Men også, at jeg tager ham fra et foder, med super smag, og derfor vil erstatte det med noget, som også er godt. Ellers kunne jeg forestille mig, at det var ret "fesent".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går med tanker om, at skifte Milos foder. Af mange grunde. Milo har altid været på RC mini junior. Men vi har kraftigt overvejet at skifte, når han alligevel skulle have gået over til adult. Tænker, at når der skal skiftes, vil jeg hellere skifte til et foder, jeg bryder mig mere om.

 

Det, der betyder noget for mig ved fodervalg er:

 

Smag- det skal være godt i smagen. Vi ved jo alle, at RC har en rigtig god smag, så det skulle jo gerne kunne følge med der.

 

Ingredientser- jeg ønsker et foder, der som første ingrediens har listet en form for kød. Jeg vil ikke se "animalske biprodukter", og jeg vil gerne undgå for meget majs o. lign. Hvis der skal være korn i, så helst ikke ret meget, og gerne "broken", hvis I forstår hvad jeg mener.

 

Milo skal kunne fungere på det... Ikke lige noget, som I kan være behjælpelige med :lol:

 

Jeg så meget gerne, at dyrene der er "puttet i" har haft et godt liv.

 

Jeg er ikke meget for kunstige tilsætningsstoffer.

 

Det var lige det, jeg kan komme i tanke om lige nu. Men har gjort mig en masse tanker omkring det. Dog ved jeg meget lidt om det, og har svært ved at overskue markedet, så vil gerne bede om en hånd.

 

Jeg har overvejet følgende (men giv endelig DIN anbefaling. Vil bare gerne have respons på de mærker jeg lister også):

 

Orijen

Eaglepack

Markus Mühle

(Ziwi Peak... men vil helst bruge det til godbidder... Og det er et VIRKELIG dyrt foder :shock: Men vil gerne betale prisen for godbidder i den kaliber)

Olivers

Kingsmoor

Canidae

 

Det er jo et meget bredt udvalg, men måske I kan hjælpe mig i junglen? :-D

 

Anton har fået Kingsmoor i ca. en måned nu. Han virker rigtig glad for det og der er også nogle fordele for os, for det der kommer ud af den anden ende er blevet mindsket og han prutter mindre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla kan godt lide Olivers hvalpefoder og ÆÆÆÆÆLSKER Olivers fiskegodbidder, så regner med at vi prøver Olivers Selected Fish når vi skifter til voksenfoder...

Olivers sender ihvertfald prøveposer ud, så kan du jo prøve det først ;-)

 

Kingsmoore har jeg ladet mig fortælle der er meget majs i, men vi har ikke haft det i huset siden prøveposen da hun var lille - hun gad ikke spise det, det samme med hills og r/c...

 

eaglepack kunne Karla også godt lide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Nej, han er ikke kræsen. Kan godt se, at det kan forstås sådan. Han er faktisk utrolig tillidsfuld med hvad han vil stoppe i munden- hvis vi giver ham det, prøver han det. Det er dejligt :-D

 

Tanken med smagen bunder meget mere i, at jeg for det første helst vil have, at der er god smag i det, som han skal have hver dag. Ligesom vi andre også gerne vil have ting, der smager godt. Men også, at jeg tager ham fra et foder, med super smag, og derfor vil erstatte det med noget, som også er godt. Ellers kunne jeg forestille mig, at det var ret "fesent".

 

så skal man ud i en analyse af HVAD der får foderet til at smage godt ;-) Jeg ved ikke hvordan det er med hundemad, men ved at "katte ville vælge whiskas" fordi whiskas stopper salt til den store guldmedalje i foderet :(

 

ja, kan godt forestille mig at noget som specific e.l. ville være en tør og kedelig omgang efter rc :???: hmmm det er jo også individuelt fra race til race og hund til hund så hvad én hund måske ikke trives optimalt på kan en anden godt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

så skal man ud i en analyse af HVAD der får foderet til at smage godt ;-) Jeg ved ikke hvordan det er med hundemad, men ved at "katte ville vælge whiskas" fordi whiskas stopper salt til den store guldmedalje i foderet :(

 

ja, kan godt forestille mig at noget som specific e.l. ville være en tør og kedelig omgang efter rc :???: hmmm det er jo også individuelt fra race til race og hund til hund så hvad én hund måske ikke trives optimalt på kan en anden godt ;-)

 

Nu smager hunde vel egentlig mest med næsen vil jeg tro:blink: Så detskalvel først og fremmest lugte godt. Hundesalgstricket er at køre foderet igennem fedt lige inden det kommer i sækken. Intet galt i det, det virker for mange.

regal gør det vist ikke, så deres piller er ikke så fedtede som bla rc, men de har åbenbart stadig god smag:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

så skal man ud i en analyse af HVAD der får foderet til at smage godt ;-) Jeg ved ikke hvordan det er med hundemad, men ved at "katte ville vælge whiskas" fordi whiskas stopper salt til den store guldmedalje i foderet :(

 

ja, kan godt forestille mig at noget som specific e.l. ville være en tør og kedelig omgang efter rc :???: hmmm det er jo også individuelt fra race til race og hund til hund så hvad én hund måske ikke trives optimalt på kan en anden godt ;-)

 

Jeg prøver også at danne mig et overblik. Og så er det ellers ud fra det, at prøve at springe ud i noget.

 

Jeg tror du har helt ret. Jeg er heller ikke glad for det boullion-trick de bruger hos RC. Det er bare ikke det værd! Men jeg søger en smag, som ikke kommer fra salt/boullion osv. Jeg søger "den gode naturlige smag" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg prøver også at danne mig et overblik. Og så er det ellers ud fra det, at prøve at springe ud i noget.

 

Jeg tror du har helt ret. Jeg er heller ikke glad for det boullion-trick de bruger hos RC. Det er bare ikke det værd! Men jeg søger en smag, som ikke kommer fra salt/boullion osv. Jeg søger "den gode naturlige smag" :lol:

 

jeg tror bare ikke rigtig man kan få "den gode naturlige smag" i tørfoder uden at gøre nogle fixfaxerier :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror bare ikke rigtig man kan få "den gode naturlige smag" i tørfoder uden at gøre nogle fixfaxerier :?:

 

Måske ikke.. :rolleyes: Jeg er håbløs romantiker tror jeg :lol: Men efter jeg oplevede Ziwi Peak godbidderne, så har jeg i hvert fald oplevet den gode smag, med gode ingredienser og hele baduljen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg går med tanker om, at skifte Milos foder. Af mange grunde. Milo har altid været på RC mini junior. Men vi har kraftigt overvejet at skifte, når han alligevel skulle have gået over til adult. Tænker, at når der skal skiftes, vil jeg hellere skifte til et foder, jeg bryder mig mere om.

 

Det, der betyder noget for mig ved fodervalg er:

 

Smag- det skal være godt i smagen. Vi ved jo alle, at RC har en rigtig god smag, så det skulle jo gerne kunne følge med der.

 

Ingredientser- jeg ønsker et foder, der som første ingrediens har listet en form for kød. Jeg vil ikke se "animalske biprodukter", og jeg vil gerne undgå for meget majs o. lign. Hvis der skal være korn i, så helst ikke ret meget, og gerne "broken", hvis I forstår hvad jeg mener.

 

Milo skal kunne fungere på det... Ikke lige noget, som I kan være behjælpelige med :lol:

 

Jeg så meget gerne, at dyrene der er "puttet i" har haft et godt liv.

 

Jeg er ikke meget for kunstige tilsætningsstoffer.

 

Det var lige det, jeg kan komme i tanke om lige nu. Men har gjort mig en masse tanker omkring det. Dog ved jeg meget lidt om det, og har svært ved at overskue markedet, så vil gerne bede om en hånd.

 

Jeg har overvejet følgende (men giv endelig DIN anbefaling. Vil bare gerne have respons på de mærker jeg lister også):

 

Orijen Jeg bryder mig ikke om foder med alt for meget kød

Eaglepack Dette har jeg rigtig god erfaring med, der er tænkt på dyrevelfærd

Markus Mühle Jeg venter på en prøve, men der er majs, så?

(Ziwi Peak... men vil helst bruge det til godbidder... Og det er et VIRKELIG dyrt foder :shock: Men vil gerne betale prisen for godbidder i den kaliber) Der er også rigtigt meget kød i, så jeg vil kun bruge det til godbidder, der er tænkt på dyrevelfærd

Olivers Deres nye fiskefoder kan mine godt lide smagen af og er det eneste foder de må få derfra, de får også deres fiske godbidder

Kingsmoor Bryder vi os ikke om

Canidae Det kan vi godt lide og her er tænkt på dyrevelfærd:lol:

 

Det er jo et meget bredt udvalg, men måske I kan hjælpe mig i junglen? :-D

 

Ja, helt let er det ikke, jeg har lavet tråde med andet nyt foder der er på vej, der kommer hele tiden nye og gode mærker på markedet, og det er dælme skønt!

 

Smagen skal man lidt passe på med, billigt foder får lagt låg over den dårlige lugt og smag med sukker, salt og boillouN (fanme svært at stave til:shock:)m.m..

 

Sådan et foder som eaglepack er et ærligt foder på den måde, men hvis hunden kommer fra sukker/salt mad er den jo svær.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, helt let er det ikke, jeg har lavet tråde med andet nyt foder der er på vej, der kommer hele tiden nye og gode mærker på markedet, og det er dælme skønt!

 

Smagen skal man lidt passe på med, billigt foder får lagt låg over den dårlige lugt og smag med sukker, salt og boillouN (fanme svært at stave til:shock:)m.m..

 

Sådan et foder som eaglepack er et ærligt foder på den måde, men hvis hunden kommer fra sukker/salt mad er den jo svær.

 

Tak for dine noter til hvert foder :-D Det er meget brugbart. Angående majs i MM foderet, har jeg læst på nettet. Den jeg har læst står der ikke majs, men fuldkorn (whole grain corn). Men uanset, så står der, at det er broken down, hvilket jeg synes godt om :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak for dine noter til hvert foder :-D Det er meget brugbart. Angående majs i MM foderet, har jeg læst på nettet. Den jeg har læst står der ikke majs, men fuldkorn (whole grain corn). Men uanset, så står der, at det er broken down, hvilket jeg synes godt om :5up:

 

Her står der majs :hmm:

 

Det er det billigste sted på nettet iøvrigt :-D

 

http://petfoods.dk/?filenavn=varedetalje.php4&vareid=2153&gruppeid=735&rowStart=0&tilbud=&soegeord=&visFavoritvarer=&anker=anker0

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ja, det kan jeg da godt se :hmm:

 

Nu spørger jeg måske dumt, men ER der noget, der hedder fuldkornmajs? Hvis der er, var det min oversættelse, der glippede. Synes bare det lyder som et spacy ord? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja, det kan jeg da godt se :hmm:

 

Nu spørger jeg måske dumt, men ER der noget, der hedder fuldkornmajs? Hvis der er, var det min oversættelse, der glippede. Synes bare det lyder som et spacy ord? :lol:

 

Jeg tror at det er fordi de mener hele majs og ikke som det nok ofte er til fældet halvfabrikata eller andet, måske mast, eller skadet, eller hvad ved jeg, mange gør meget for at produktionen bliver billigst mulig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det er fordi de mener hele majs og ikke som det nok ofte er til fældet halvfabrikata eller andet, måske mast, eller skadet, eller hvad ved jeg, mange gør meget for at produktionen bliver billigst mulig :engel:

 

Det giver så ikke mening i mit hoved, da de gør meget ud af, at det er broken down :confused: Møj forvirret er jeg blevet :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg vil helt klart anbefalde - i nævte rækkefølge:

 

Fish4dogs

Orijen

Fromms Holistic Gold

Canidae

Eaglepack

 

Derudover kan man også bruge:

 

Olivers Fish

Regal Holistic selection - tror jeg nok den hedder.

 

Der er sikkert et par stykker til, men hjernen er på vej på arbjejde ... så jeg må nok hellere følge med, selv om halsen gør ondt og næsen løber :(

 

Mht. til MM så indeholder det både majs - som nogle skriver - samt animalske biprodukter.

 

Biprodukter er nu ikke altid en dårlig ting - det kommer an på hvad det er. F.eks. er kallun (lamme,ko, hjortevom) også en biprodukt og noget som f.eks. Dansk BARF Center anbefalder som hoveding. i en BARF kostplan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er gået helt over til Olivers.. Løverne kan tage på og holde vægten med det.. Men det bedste er nu at de lyse hunde ikke bliver orange om snuden/munden og på poterne af det (hvilket var en af grundene til at vælge RC fra)

Selected fish er den hundene bedst kan lide.. Men de andre er også gode.. Jeg synes de smager godt alle varianterne. Og jeg kan godt lide duften fra dem.

Canidae prøvede vi, men den var ikke det store hit..

Eaglepack skrev jeg frem og tilbage med Randi omkring, men så pludselig svarede hun ikke tilbage. Aner ikke hvad der skete, men så gled Eaglepack ud.

Orijen bryder jeg mig ikke om, da hundenee ikke holder vægten ordentligt på det. Det samme med Kingsmoor ..

Ziwi peak har vi brugt som godbidder, men som foder er det for dyrt når man har mange hunde.

Markus Mühle kender jeg ikke selv, men jeg ved den tyske kennel jeg har købt løver fra brugte det på et tidspunkt og de var ikke tilfredse med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Jeg kan kun anbefale Kingsmoor.

Mine kræsne hunde har aldrig været så glad for et foder før.

Labell er faktisk blevet helt normal vægtig på Kingsmoor.

 

 

Nårh ja, kan kun advarer mod at bruge Olivers.

Hundene fungerede fint på det i starten, men Labell fik allergi af det, så kan bestemt ikke anbefale Olivers.

Redigeret af BongoJungle
Link til indlæg
Del på andre sites

Hermed mine erfaringer med de fodertyper du har i tankerne, Oscar har nemlig fået nogle af dem :)

 

Orijen: Et godt foder, hvis hunden kan fungere på det. Oscar fungerede bedre på dette end så mange andre, men fravalgte til sidst at spise det.

Eaglepack: Kunne Oscar ikke lide. Gjorde heller ikke det vilde for hans mave.

Markus Mühle: Kender jeg ikke, men vil da lige kigge på det.

Ziwi Peak: Vi kommer ikke til at fodre med det, men jeg køber det og bruger det som godbider. Man skal kun fodre med en meget lille mængde, så det skal med i overvejelserne i forhold til prisen.

Olivers: Oscar spiste det med okay glæde. Men hans mave fungerede overhovedet ikke på det.

Kingsmoor: Oscar spiste det okay. Maven var okay, ikke super, men okay. Hans pels blev dog rigtig grim.

Canidae: Har vi ikke prøvet. Jeg tror ikke på at man kan give hunden samme foder hele livet. Desuden skal man ifølge forhandlere give kalktilskud, i form af kalkben. Hvilket Oscar eks ikke vil spise, så der har vi jo så et problem i forhold til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...