Hop til indhold

cavalier king charles spaniel str. på kurv og halsbånd/sele??


Gæst alouiseba
 Share

Recommended Posts

Gæst alouiseba

Hej vi står og skal have den mest vidunderlige lille skabning her i foråret og jeg er så småt begyndt at kigge lidt på tilbehøret, hvilken str. halsbånd/sele skal jeg have anskaffet? hvad buger i andre? den bliver fra opdrætter vænnet til halsbånd. Og hvor tit skal jeg regne med den skal have nyt?? eller kan de tilpasses lidt så man måske kune behover en 2-3 stykker inden den bliver vosken? og hvad med hundeseng hvilken str. skal jeg købe her? har i startet med en lille og så købt større senere, eller har i fyldt en stor ud med tæpper etc.?? Håber i kan hjælpe mig lidt, og jeg modtager gerne generelt råd om denne dejlige race så jeg kan forberede mig så godt som muligt.

 

knus Louise

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Velkommen herind :vinke:

 

Og tillykke med den kommende hvalp. :-)

 

Jeg har selv haft en cavalier, og I kan godt glæde jeg. Det er en vidunderlig hund :hjerte:

 

Jeg brugte sele til min, og jeg tror vi nåede op på på en 3-4 stykker, inden han var udvokset. Det er svært at sige, hvilken størrelse I skal vælge, da det svinger meget, alt efter hvilken sele man ønsker.

Det bedste du kan gøre er, at vente til du får den lille skabning hjem, så du har målene på den, for I vil sikkert komme til at købe noget, der er for stort alligevel... taler af erfaring :oops:

 

Med hensyn til kurv, startede jeg med en lille kurv, og gik senere over til en større, men man kan sagtens have en stor kurv og polstre den, eller en papkasse for den sags skyld.

 

Jeg havde en kurv fra danish design, da han blev stor (str. 53cm). Det er sådan en her. http://loppetjansen.dk/senge_huler_og_madrasser/til_hunde/stofsenge/danish_design_slumber_sort_m_soelvpoter_53cm_6355_da.html

 

Da han var lille, havde han en lille hulelignede seng.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hej Louise!

 

Jeg ved godt din tråd ikke er helt ny, men har først set den nu, så derfor det sene svar:blink:

 

Med hensyn til sele så købte vi en lille bitte en til at begynde med, en' der er specielt til hvalpe. Vores kunne slet ikke passe en størrelse small, den var alt for stor. Vi går kun med hende i sele, ikke halsbånd.

 

Da vi fik hende besluttede vi os for at købe en plastikkurv i voksenstørrelse og så stoppe den med tæpper. Så kunne hun ikke bide den i stykker. Det var så meningen at hun skulle have en fin stofkurv senere, men hun elsker sin plastikkurv, så selvom vi snart køber en stofkurv, får den af plastik lov til at blive stående;-).

 

Du kan godt glæde dig til en super dejlig race. Dog så jeg fjernsyn i går aftes, hvor man så konsekvenserne af at racen er avlet til at se ud som den gør, og det var meget chokerende. Alle der tænker på at få cavalier og som undersøger racen ved at der er risiko for hjerteproblemer og det forholder man sig så til, men nu opdager jeg en anden udbredt skavank ved racen, nemlig det at hjernen er for stor til hundens kranium, og jeg må sige at det kommer helt bag på mig at problemet er så stort som det er og jeg har det så dårligt med at min elskede hund har risiko for at få denne lidelse bare fordi racen er avlet til at se ud på en bestemt måde. Havde jeg vidst det inden jeg fik hende ville jeg stærkt have overvejet om jeg skulle vælge en anden race.:(

 

Ja undskyld jeg skriver sådan i en tråd der slet ikke handler om dette, men jeg ville ønske at jeg havde vidst det inden jeg fik min cavalier.

 

Mange hilsner Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Louise

 

tillykke med din lille hund, ja søde er de, jeg har en cavalier king charles spaniel bl.en dejlig hund, lidt større ind de plejer at være, men dejlig er hun, jeg købte halbånd som hun har på hele tiden med et skilt hængende i med mit tlf. nr. og ellers en lille sele Bella er nu 1 år og vi har haft 3 seler

2 halsbånd, en dejlig taske samt en dejlig blød kurv, men den vil hun ikke ligge i mere så har nu fået en plast kurv, som hun har, men ikke ligger ret meget i :confused: vi har et tæppe hun må ligge på i sofa, og dette tæppe har vi med i byen og bella ved det er hendes tæppe og hvor det er enten på gulv eller stol/sofa der må hun ligge :-D rigtig god fornøjelse og held og lykke.:vinken:

 

[ATTACH]7000[/ATTACH]

 

[ATTACH]7001[/ATTACH]

 

[ATTACH]7002[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen herind :vinke:

 

Og tillykke med den kommende hvalp. :-)

 

Jeg har selv haft en cavalier, og I kan godt glæde jeg. Det er en vidunderlig hund :hjerte:

 

Jeg brugte sele til min, og jeg tror vi nåede op på på en 3-4 stykker, inden han var udvokset. Det er svært at sige, hvilken størrelse I skal vælge, da det svinger meget, alt efter hvilken sele man ønsker.

Det bedste du kan gøre er, at vente til du får den lille skabning hjem, så du har målene på den, for I vil sikkert komme til at købe noget, der er for stort alligevel... taler af erfaring :oops:

 

Med hensyn til kurv, startede jeg med en lille kurv, og gik senere over til en større, men man kan sagtens have en stor kurv og polstre den, eller en papkasse for den sags skyld.

 

Jeg havde en kurv fra danish design, da han blev stor (str. 53cm). Det er sådan en her. http://loppetjansen.dk/senge_huler_og_madrasser/til_hunde/stofsenge/danish_design_slumber_sort_m_soelvpoter_53cm_6355_da.html

 

Da han var lille, havde han en lille hulelignede seng.

 

Fantastisk billede:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg forstår bliver der pt ikke gjort noget for at komme problemet til livs i DK, hverken for hvalpe med eller uden DKK-stambog. Det er meget lidt stof jeg har kunne finde om hvor mange tilfælde der er i DK, der er vist endnu ikke lavet undersøgelser der kan fortælle hvor udbredt det er eller om det er noget der skal tages hensyn til i avlsarbejdet med cavalier.

 

Jeg har det så skidt med det og når jeg ser på mit lille pus har jeg en følelse af at jeg ikke ved om hun er købt eller solgt. Hvis der er nogen som mener at jeg overdriver eller som kan berolige mig hører jeg meget gerne fra jer, men ud fra hvad jeg har kunne finde om problemet tror jeg desværre at det ser skidt ud. Min Cavalier er i farven Ruby og lidelsen er mest udbredt hos hunde i farven ruby og blendheim, og da jeg har læst at den sandsynligvis findes hos 1/3 af alle cavalier, synes jeg godt nok at det ser sort ud for min.

 

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov! Med hensyn til bivirkninger/symptomer så begynder hundene typisk at klø sig manisk i oftest den ene side af nakken. Den har smerter i hoved og nakke og kan ikke tåle berøring disse steder. Så vidt jeg har forstået bliver smerterne større og større. Man kan give smertestillende, men kun til en vis grænse. Dette er hvad jeg har læst, og min forståelse af det læste.

 

Lidelsen hedder syringomyeli, hvis du vil søge på den.

 

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...