Hop til indhold

I aften, mandag udsendelse om ulve


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

I aften kl 18 SV2 sendes et dokumentarprogram om ulve i Yellowstone Nationalpark, "Ulvenes Dal" hedder det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Vivi: Flokkene i Yellowstone har forskellige navne, gerne fra deres oprindelsessted tror jeg.

 

Jeg synes det var en ok film, men der sås jo ikke megen kommunikation mellem ulvene, som jeg havde håbet på.

 

Der blev mest fokuseret på nedlæggelse af bytte og forsvar at samme plus reviret.

 

Uhh hvor kan jeg godt forstå at ulve har skabt skræk

og rædsel blandt folk tidlige. De var sgu barske at se på.

Puhaa..

Hvor jeg bare er for pjokket til at se en coyote blive slidt i stykker af 4 - 5 ulve "bare fordi" og hjorte og mus blive nedlagt.

 

Alt i alt blev jeg noget nedstemt over det hele: Hvalpe der dør som fluer af vira garanteret spredt af hunde.

 

Utrolig flot sceneri og rigtig godt filmet.

 

Så i det grimme blik ulven havde i øjnene da den havde fat i hjorten?

 

Gys...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vivi: Flokkene i Yellowstone har forskellige navne, gerne fra deres oprindelsessted tror jeg.

 

Jeg synes det var en ok film, men der sås jo ikke megen kommunikation mellem ulvene, som jeg havde håbet på.

 

Der blev mest fokuseret på nedlæggelse af bytte og forsvar at samme plus reviret.

 

Uhh hvor kan jeg godt forstå at ulve har skabt skræk

og rædsel blandt folk tidlige. De var sgu barske at se på.

Puhaa..

Hvor jeg bare er for pjokket til at se en coyote blive slidt i stykker af 4 - 5 ulve "bare fordi" og hjorte og mus blive nedlagt.

 

Alt i alt blev jeg noget nedstemt over det hele: Hvalpe der dør som fluer af vira garanteret spredt af hunde.

 

Utrolig flot sceneri og rigtig godt filmet.

 

Så i det grimme blik ulven havde i øjnene da den havde fat i hjorten?

 

Gys...

 

Jeg lukkede øjnene ved de slemme scener. Musene kunne jeg godt klare, for det gik stærkt, men cayoten, uh nej:( Jeg så kun da hunnen gik og troede den var sluppet fri, men det viste sig at de stadig stod og baksede med hannen, og så lukkede jeg øjnene igen.)

Så heller ikke hjorten.

 

Jeg synes det var utroligt at de kunne finde føde i al den sne. Gad vide om der bliver lagt mad ud i knappe tider i sådan nogle reservater?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Vivi: Flokkene i Yellowstone har forskellige navne, gerne fra deres oprindelsessted tror jeg.

 

Jeg synes det var en ok film, men der sås jo ikke megen kommunikation mellem ulvene, som jeg havde håbet på.

 

Der blev mest fokuseret på nedlæggelse af bytte og forsvar at samme plus reviret.

 

Uhh hvor kan jeg godt forstå at ulve har skabt skræk

og rædsel blandt folk tidlige. De var sgu barske at se på.

Puhaa..

Hvor jeg bare er for pjokket til at se en coyote blive slidt i stykker af 4 - 5 ulve "bare fordi" og hjorte og mus blive nedlagt.

 

Alt i alt blev jeg noget nedstemt over det hele: Hvalpe der dør som fluer af vira garanteret spredt af hunde.

 

Utrolig flot sceneri og rigtig godt filmet.

 

Så i det grimme blik ulven havde i øjnene da den havde fat i hjorten?

 

Gys...

 

 

så har jeg vidst set den sådan som du forklarer

handlede det om 2 seperate ulveflokke en stor og en lille hvor den store går i opløsning og den lille forbliver :!::!::!:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke set udsendelsen i aften.

 

En af de bedste udsendelser som jeg har set var om en mand der levede blandt en gruppe vilde ulve. Han havde opnået at få deres tillid. Han blandede sig ikke i deres livsstil, regler eller noget andet. Han tog ikke kontakt til dem men var iagttager af deres liv og måde at leve på. Det var den store alfahan som tog kontakt til ham og vidste sin accept ved at nærme sig mere og mere, snuse til manden, slikke ham i ansigtet, på den måde vise sin venlighed. Jeg ved ikke om man kan kalde det kærlighed men der voksede i alle tilfælde en gensidig respekt op mellem de to.

 

Der var mange barske scener for naturen er barsk men endnu flere smukke som kaldte tårene frem.

Man fik et godt indblik i hvordan ulve i det fri lever.

 

Jeg husker ikke hvor længe manden var der men over et år var det.

 

Jeg tudbrøllede da manden tog afsked med hver enkel i ulveflokken, alfahanen var den sidste, det var rørende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...