Hop til indhold

Snus mig bag i, tak


guanomo
 Share

Recommended Posts

Ja hvad skyldes det at en hund selv bakker med rumpen hen til en hund? :Hmm:

 

Har set cujo gør det flere gange med en tæve vi møder tit, en ældre lap blanding på 7 år.

Hun er reserveret og snuser han andre steder end ved hendes snude og eller kommer for hurtigt frem bliver han afvist med knurren og lidt gøen.

Men fjollehovedet hopper bare endnu mere rundt og vil lege :roll:

Selv mig er hun reserveret overfor, kun hvis jeg har en guf i hånden kommer hun hen, men nusses vil hun sku ikke :shock:

 

Men de sidste 2 gange vi har mødt dem har han bakket hen med rumpen og ladet hende snuse alt hun vil...

 

Første gang jeg høre og ser dette...

 

Vil han bare vise at han er go nok og "jeg giver dig lov, men så vil jeg også have lov" attitude måske?

Link til indlæg
Del på andre sites

tror du ikke bare han er overdrevet "venlig" - altså bagenden er jo ufarlig, der er ingen tænder... at han bare overdriver vende siden til signalet, så hun kan se han er helt ufarlig....

 

Karla kan nogen gange i sin iver efter at vise hvor sød og lille og ufarlig hun er, ende med at komme til at gå en sær sidelæns gang med blødt logrende hale, hvor bagparten svinger så meget, at den næsten ender med at komme hen til den anden hund først....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Som Amocca skriver, så er det et venlighedsgestus (pacificerende adfærd)

Når hunden vender numsen til, vender den også den "farlige" del væk fra den anden hund, og fortæller derved, at den ikke vil noget ondt.

Ved at vende numsen til, har den anden også fuldt mulighed for at snuse til den bagudvendte hund, da de fleste informationer kommer bag fra :mrgreen:

 

Mange kender til adfærden fra, når man selv skal hilse på en hund, og den straks vender rumpen til én.

Min Buddy er også en numse hund, som jeg kalder det :blink: og han bruger det rigtig meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Amocca skriver, så er det et venlighedsgestus (pacificerende adfærd)

Når hunden vender numsen til, vender den også den "farlige" del væk fra den anden hund, og fortæller derved, at den ikke vil noget ondt.

Ved at vende numsen til, har den anden også fuldt mulighed for at snuse til den bagudvendte hund, da de fleste informationer kommer bag fra :mrgreen:

 

Mange kender til adfærden fra, når man selv skal hilse på en hund, og den straks vender rumpen til én.

Min Buddy er også en numse hund, som jeg kalder det :blink: og han bruger det rigtig meget.

 

:5up:med dig og amocca.

 

Oskar er også en numsehund overfor mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...