Hop til indhold

bider hele tiden


Gæst Rasmusm
 Share

Recommended Posts

Gæst Rasmusm

Hej vores hvalp er nu 10 uger og han bider bare konstant.. har i nogle gode råd til at få ham til at holde op med det og hvorfor gør han det så meget

Link til indlæg
Del på andre sites

han har godt nok de der små tyggeben er de fine nok? de er ikk for hårde mod hans tænder??

 

Nej, de er helt fine. Men han skal også have blødere ting at bide i, legetøj, pivedyr, bamser, men det har han sikkert også :-)

 

Min hund var -også mens hun var hvalp- allermest vild med okse-klove. Hvis du ruller ned på denne side er det billede 10 og 11 http://www.alttilhundogkat.dk/bio-snack_fra_pegasus.6

 

Hvis din hund bider i fingre, så undlad at lege "fingerleg". Den leg er der rigtigt mange mennesker, der falder i vandet på. Og så har de lynhurtigt en hvalp der altid bider efter fingre.

 

Har du læst de links Guanamo har fundet til dig? De er gode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpe bider, indtil de har fået udviklet deres bidehæmning. Det er en udviklingsfase, de skal igennem, og har ikke kun noget med tandskifte at gøre, selv om det selvfølgelig også spiller en rolle.

Bideriet er en del af den jagtadfærd som hvalpene øver på hinanden når de leger. I mangel af andre hvalpe at lege med, vil en lille hund selvfølgelig prøve at lege med sine mennesker :-)

 

Det hjælper at gøre som en anden hvalp ville have gjort, hvis den bliver bidt for hårdt: Hyle og gøre sig slap. Det er et signal til den der bider, om at nu er det ikke sjovt længere, og så stopper legen.

Det hjælper ikke at skælde ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel

 

Det hjælper at gøre som en anden hvalp ville have gjort, hvis den bliver bidt for hårdt: Hyle og gøre sig slap. Det er et signal til den der bider, om at nu er det ikke sjovt længere, og så stopper legen.

Det hjælper ikke at skælde ud.

 

enig. at give skæld ud er en meget dårlig idé. skæld ud ødelægger tilliden.

 

hjælper det ikke at bare blive slap og holde op med at lege, gå derfra. efterlad ikke hvalpen helt, men bare rejs dej op og gå, så den forstår at det bliver kedeligt hvis den bider hårdt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har lige læst de gode råd og håber det er iorden at blande sig lidt.

De råd i giver, virker på mig som om det kun gælder hunden og menneskerne, men hvad når den reelt bider i alt, lige fra sko, til dyner, borde osv osv. Nogle gange bliver den ved rigtig mange gange ligesom en provokation, selvom der er blevet sagt nej hver gang.

Står i samme båd :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige læst de gode råd og håber det er iorden at blande sig lidt.

De råd i giver, virker på mig som om det kun gælder hunden og menneskerne, men hvad når den reelt bider i alt, lige fra sko, til dyner, borde osv osv. Nogle gange bliver den ved rigtig mange gange ligesom en provokation, selvom der er blevet sagt nej hver gang.

Står i samme båd :o)

 

Først vil jeg sige, at der er ringe chance for, at hvalpen ved hvad "nej" er for noget, hvis ikke man har trænet det ...

 

Derefter vil jeg sige - forsøg så vidt muligt at fjerne sko og dimser, som hunden ikke må bide i ... og når hunden bider i noget den ikke må - og allerhelst inden den gør det - så giv den et alternativ - noget godt bidelegetøj eller en tyggepind ... Den gør det fordi den får noget ud af det - her kan det for mig se ud som om, at jeres hvalp har fundet ud af, at det er en supergod måde, at få jer op af stolen og få kontakt til jer på ... og hvis det er målet for hunden - så virker det jo - uanset at det ikke er den fede kontakt ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige læst de gode råd og håber det er iorden at blande sig lidt.

De råd i giver, virker på mig som om det kun gælder hunden og menneskerne, men hvad når den reelt bider i alt, lige fra sko, til dyner, borde osv osv. Nogle gange bliver den ved rigtig mange gange ligesom en provokation, selvom der er blevet sagt nej hver gang.

Står i samme båd :o)

 

Har den lært hvad "nej" betyder? for ellers kan du jo sige det alt det du vil uden effekt ;-) Ved bidning i andre ting må man aflede med noget hunden gerne må bide i... og så giv masser af opmærksomhed når den bider i de "rigtige" ting fx."iiiih hvor er den fin" "er det din fine bamse, bold, pivedyr, etc."

 

Det gode ved at være menneske er at vi kan forudse ting, så når hvalpen er på vej mod spisebordsbenet / skoreolen osv så afled den... fx ved at "tabe" noget tørfoder på gulvet.... (hvis i har gulvtæppe skal det måske være et nøgleknippe eller lignende) så den bliver distraheret af lyden og vender om og går i krig med enten godbidderne eller hvad man nu ellers har lagt / smidt til den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de hurtige svar. Ja i har begge fuldstændig ret og kan sagtens se at en afledningsmanøvre vil være en god ide. Jeg må da også give kredit til hunden, der som i selv siger, kan få os op af stolene :o)

Jeg kom dog til at tænke over, om en hund kan have for meget legetøj således at den kan få svært ved at vælge eller være uinteresseret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har den lært hvad "nej" betyder? for ellers kan du jo sige det alt det du vil uden effekt ;-) Ved bidning i andre ting må man aflede med noget hunden gerne må bide i... og så giv masser af opmærksomhed når den bider i de "rigtige" ting fx."iiiih hvor er den fin" "er det din fine bamse, bold, pivedyr, etc."

 

Det gode ved at være menneske er at vi kan forudse ting, så når hvalpen er på vej mod spisebordsbenet / skoreolen osv så afled den... fx ved at "tabe" noget tørfoder på gulvet.... (hvis i har gulvtæppe skal det måske være et nøgleknippe eller lignende) så den bliver distraheret af lyden og vender om og går i krig med enten godbidderne eller hvad man nu ellers har lagt / smidt til den...

 

Men husk dette vise ord som står oven for nej:-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Først vil jeg sige, at der er ringe chance for, at hvalpen ved hvad "nej" er for noget, hvis ikke man har trænet det ...

 

Derefter vil jeg sige - forsøg så vidt muligt at fjerne sko og dimser, som hunden ikke må bide i ... og når hunden bider i noget den ikke må - og allerhelst inden den gør det - så giv den et alternativ - noget godt bidelegetøj eller en tyggepind ... Den gør det fordi den får noget ud af det - her kan det for mig se ud som om, at jeres hvalp har fundet ud af, at det er en supergod måde, at få jer op af stolen og få kontakt til jer på ... og hvis det er målet for hunden - så virker det jo - uanset at det ikke er den fede kontakt ...

 

hehe jeg tror vores indlæg krydsede hinanden - beklager til spørgeren, vi sagde jo nøjagtig det samme :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...