Hop til indhold

Støtte-demo for mishandlet labrador


Administrator
 Share

Recommended Posts

En demonstration med foreløbig omkring 500 tilmeldte bliver torsdag formiddag afholdt foran Christiansborg i København. De mange mennesker vil sende et klart signal til justitsministeren om, at danske dyr har for dårlige forhold.

 

Anledningen er ekstrabladet.dk's artikler om den unge labrador Trold, der efter et kortere dyrlægeophold blev sendt hjem til sin ejer, som en måned forinden havde forsøgt at skære halsen over på den med en filetkniv.

Bedre love og mere politi

- Da vi læste om Trold, tænkte vi, at nu må det være nok! Vi vil ikke finde os i det mere, siger Berit Iversen, der sammen med to andre dyrevenner og hundeejere står bag den planlagte demonstration.

Demonstrationen starter på Rådhuspladsen og fortsætter mod Christiansborg, hvor Lene Espersen vil blive mødt med krav om en bedre dyreværnslov og et regulært dyreværnspoliti.

Historien om den stakkels labrador har også været den direkte grund til oprettelsen af et jysk krisecenter for hunde.

 

...

 

Kilde eb.dk

Læs resten af artiklen her

Link til indlæg
Del på andre sites

Fint med sådan en demonstration. Så sker der da noget, jeg tror vi er mange der har følt os magtesløse.

Demonstrationen starter kl. 11. på Rådhuspladsen og går til Christiansborg.

 

Hmmm, man burde møde op, men jeg skal i så fald have Toffi med, ved ikke helt hvad hun vil sige til det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Er der nogen som var med??? Jeg kunne desværre ikke, så jeg vil meget gerne høre hvordan det gik :D Håber at der var rigtig mange!!!

Der kom vidst kun en 20-23 stykker, og det kan man vidst ikke kalde mange t186.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen som var med??? Jeg kunne desværre ikke, så jeg vil meget gerne høre hvordan det gik :D Håber at der var rigtig mange!!!

Der kom vidst kun en 20-23 stykker, og det kan man vidst ikke kalde mange t186.gif

 

Sørgeligt. Men måske de skulle have arrangeret det på et andet tidspunkt, hvor folk ikke var på arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Er der nogen som var med??? Jeg kunne desværre ikke, så jeg vil meget gerne høre hvordan det gik :D Håber at der var rigtig mange!!!

Der kom vidst kun en 20-23 stykker, og det kan man vidst ikke kalde mange t186.gif

 

Sørgeligt. Men måske de skulle have arrangeret det på et andet tidspunkt, hvor folk ikke var på arbejde.

Det var også lige min tanke :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

Efter hvad jeg forstod på det var det desværre en fiasko.. Mange kom simpelthen ikke, men om aftenen var der i tv2 god aften Danmark 2 af pigerne inde og tale deres sag om hvapser :) eller de prøvede...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er synd det ikke blev større. Det giver et trist signal.

Og ja, tidspunktet var rigtigt dårligt valgt.

Gad vide om det hænger sammen med at politiet, som jo skal være tilstede ved demonstrationer, i forvejen skulle til Ungdomshusets torsdagsdemo? -Og derfor måske kun kunne give tilladelse denne dag? (Hvis ellers der stadig er torsdagsdemo´er, -jeg ved ikke om de er stoppet nu hvor der er forhandlinger om et nyt hus...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...