Hop til indhold

Så har vi det første forbud mod kamphunde


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

Gæst truntemor

Er folk uforstående over for hvad deres race kræver synes jeg at det er fint nok med et forbud. Men der er jo stadig nogle folk der har styr på deres hunde og sørger for at aktivere dem på en positiv måde, dem synes jeg måske at det ville være lidt unfair over for..

 

Har intet mod hverken muskelhunde, små racer, store bamser eller mellemtingen.. Har noget imod hvordan man muligvis opdrager sine hvapsere eller sku man sige mangler at opdrage på dem :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Forbuddet gælder anskaffelse af kamphunde fremover. De der allerede bor der, får lov at blive boende.

Forbuddet er kommet fordi beboerne i kvarteret føler sig utrygge ved de hunde der allerede er der (eller måske er det hundeejernes evner de føler sig utrygge ved :wink: )

 

Så forbuddet er ikke "for meget". Men spørgsmålet er om det løser det lokale problem, men det vil da sikkert sætte fokus på problemet (igen) og det er jo fint.

 

Billedet af hunden med mundkurv er vist valgt ret tilfældigt, for det handler det ikke om. Men det er jo også en mulighed, som politiet har lov at bruge iflg. lovændring 2003. I specifikke tilfælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er heller ikke for forbud. Vi har i Danmark et forbud mod pitbull terrier og tosa, og der har aldrig været så mange pitbulls som nu, så et forbud hjælper ikke. Men brug hundeloven, fjern hunden hvis den har været til fare for nogen,og få den aflivet. På den måde kunne det da være det hjalp. Som loven bliver brugt nu, sker der jo ikke noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

I vores vedtægter står der nu, at der ikke kan gives tilladelse til " kamphunde og muskelhunde og blandinger heraf"

Kontoret har en liste over hvilke racer, der er tale om. En liste der er lavet i samråd med DKK. Og den opdateres løbende.

 

Reglerne blev vedtaget af beboerne i maj 2007, -efter en vinter og et forår med flere alvorlige overfald på små hunde. Hver gang var "voldshunden" en kamphund, -der lige var smuttet fra ejeren..

 

Vi har et meget hundetæt område. Og lige op af store fællesområder hvor hundene kan møde hinanden løse.

 

De kamphundeejere, jeg kender, har været rigtig gode til at forstå både racens særegenskaber og hundeadfærd generelt. --Og alligevel gik det galt for en af dem...

Jeg tror altså, at de racer skal have lidt mere "space" end vi kan tilbyde her.

 

______________ d061.gif __________________________________

Link til indlæg
Del på andre sites

I vores vedtægter står der nu, at der ikke kan gives tilladelse til " kamphunde og muskelhunde og blandinger heraf"

Kontoret har en liste over hvilke racer, der er tale om. En liste der er lavet i samråd med DKK. Og den opdateres løbende.

 

Er det en liste man kan få ved at henvende sig til DKK? For vi har samme forbud i min forening, men jeg tror ikke at bestyrelsen er så meget inde i de forskellige racer, så den kunne være god at have som støtte. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

I vores vedtægter står der nu, at der ikke kan gives tilladelse til " kamphunde og muskelhunde og blandinger heraf"

Kontoret har en liste over hvilke racer, der er tale om. En liste der er lavet i samråd med DKK. Og den opdateres løbende.

 

Er det en liste man kan få ved at henvende sig til DKK? For vi har samme forbud i min forening, men jeg tror ikke at bestyrelsen er så meget inde i de forskellige racer, så den kunne være god at have som støtte. :D

 

På DCH`s hjemmeside kan du også gå ind og se referatet af et foredrag af Sussi Frisch (tror jeg det staves). Hvis det er der endnu. Hun er etolog (og selv kamphundeejer) og gennemgår de forskellige racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

helt ærligt? jeg synes det er dumt :(

hvorfor ikke koncentrere sig om der hvor det er rigtig galt og de personer som ikke kan finde ud af hvordan de skal "opdrage" deres hund? og bare anskaffer sig dem til f.eks. at se seje ud.

 

jeg tror ikke det hjælper hvis man ikke sætter ind ved hver enkelt person som ikke kan finde ud af det med hunde, istedet for også at "straffe" dem som kan.

 

og hvad hjælper det i øvrigt, at forbyde dem i et kvarter, så flytter folk da bare over i det næste......... :? :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Perlen88
helt ærligt? jeg synes det er dumt :(

hvorfor ikke koncentrere sig om der hvor det er rigtig galt og de personer som ikke kan finde ud af hvordan de skal "opdrage" deres hund? og bare anskaffer sig dem til f.eks. at se seje ud.

Det er en boligforening ikke ansvarlig for. I bund og grund er det folks eget ansvar, når de får en hund, så længe der ikke er lovgivning på området. Jeg kender ikke den præcis lovgivning, men kan jo fornemme at en del kamphunde ikke er forbudte.

 

 

jeg tror ikke det hjælper hvis man ikke sætter ind ved hver enkelt person som ikke kan finde ud af det med hunde, istedet for også at "straffe" dem som kan.

Hvordan kunne du tænke dig, det skulle foregå? Dem, der anskaffer sig den slags hunde for at spille smarte og se seje ud, er i forvejen ikke særlige motiverede for at gå til hundetræning osv. Jeg er enig i, at det er den bedste løsning, men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan det skulle foregå.

 

 

og hvad hjælper det i øvrigt, at forbyde dem i et kvarter, så flytter folk da bare over i det næste......... :? :?

Men så kan folk i dette kvarter føle sig trygge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo altså sådan, at når man bor tilleje, så er der nogle husregler, som vedtages AF BEBOERNE.

Blandt disse regler er også reglerne om husdyrhold.

 

Og i masser af lejeboliger er det slet ikke tilladt at holde hund eller kat.

Det er noget beboerne stemmer om på beboermøder.

 

I vores bebyggelse har vi for længe siden vedtaget, at man må have TO dyr. To hunde eller to katte eller en af hver. De fleste andre steder må man kun have et dyr.

 

Men så var det, at der opstod de problemer med kamphunde, som rigtig mange, --både hunde-ejere og ikke-hundeejere-- er bange for. Fordi de i flere tilfælde havde overfaldet små hunde.

 

Det kunne MEGET NEMT være sket, at nogen havde forslået et forbud mod at have hunde i det hele taget. Eller et forbud mod at have TO hunde... Der ER jo allevegne mennesker, der helst vil være fri for hunde. Og når alle er i oprør over de aktuelle overfald, så KUNNE foreslaget være gået igennem..

 

..Men i stedet har nogle kvikke hundeejere så foreslået regler om hvilke hunde, der må holdes. Og DET forslag gik igennem på et stort beboermøde i foråret.

 

Så det er slet ikke så nyt, det der med forbud mod kamphunde.

 

 

 

-------------- d054.gif --------------------

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...