Nollike Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Jeg har lige siddet og rodet lidt rundt inde på QXL. Egentlig var det koncertbilletter jeg lige ville kigge efter, men så "kom jeg til" at gå ind under kategorien "hunde og tilbehør". For det første så er jeg ærgerlig over at man overhovedet kan sætte sine hvalpe på auktion på sådan en side, men jeg har skrevet til QXL før og fik ikke noget ud af det Nå, men jeg jeg er selvfølgelig nysgerrig og kigger på de forskellige hunde der er til salg og falder over følgende to annoncer: http://www.qxl.dk/kobe/dyr--tilbehr/hunde--tilbehr/hunde-uden-stamtavle/lkker-blandingshund/v/an561200004/pn5/ og http://www.qxl.dk/kobe/dyr--tilbehr/hunde--tilbehr/hunde-uden-stamtavle/bamsehund/v/an561201602/pn5/ Annoncerne er fra samme sælger, hvalpene er lige gamle og i den ene er det en lab. mor og en berner far og i den anden en lab. mor og ukendt far... Ser det ikke underligt ud??? Sælger har kun en enkelt annonce mere, her prøver vedkommende at sælge en hest Sælger har kun 71,42% positive karakterer, men desværre er det åbenbart mere end et år siden de negative er afgivet, så jeg kan ikke se hvad det handler om. Jeg synes at det ser besynderligt ud... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Februar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2009 Øhhh - Hvordan kan man se beskrivelsen af dyrene Men den i det første link ligner nu en der er meget træt af sit liv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Februar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2009 Øhhh - Hvordan kan man se beskrivelsen af dyrene Men den i det første link ligner nu en der er meget træt af sit liv Ja, han ser da ikke super begejstret ud Jeg ved ikke om man skal være logget ind for at se beskrivelserne, men her kommer den om ham der er "livstræt": Han er 10 uger og moren er labrador og faren er ren Berner Sennen, selvom han ligner en rottweiler.Han har fået ormekur og loppebehandling og er vant til den daglige larm.Han elsker at lege med børn i alle aldre og han er vant til andre hunde, katte og heste.Der medfølger en hvalpepakke med godt hvalpefoder som han er vant til spise. Og her er den anden: Han er 10 uger og moren er labrador og faren(Ja, håber tæven ved det , for jeg gør ikke).Han har fået ormekur og loppebehandling.Han er vant til andre hunde, katte, heste og børn i alle aldre.Han elsker at lege og er vant til den daglige larm.Han er fodret med godt hvalpefoder, som der medfølger en pose af. :confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Uanset - så er det ikke lige en hund jeg vil købe Selv om man næsten fristes til at købe den lille der ser ud til at være træt af sig selv og sit liv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Februar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Uanset - så er det ikke lige en hund jeg vil købe Selv om man næsten fristes til at købe den lille der ser ud til at være træt af sig selv og sit liv. Nej, det ville jeg heller ikke, jeg blev bare lidt mistroisk da jeg så de to ret enslydende - og så alligevel ikke - annoncer fra samme sælger... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Nej, det ville jeg heller ikke, jeg blev bare lidt mistroisk da jeg så de to ret enslydende - og så alligevel ikke - annoncer fra samme sælger... Men det er trods alt ikke samme hund på billederne :blink: Måske det er den samme der har budt på dem også + 20 kr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Februar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Men det er trods alt ikke samme hund på billederne :blink: Måske det er den samme der har budt på dem også + 20 kr. Hva' Nå, måske giver det du har skrevet mening i morgen efter en nattesøvn Vil i hvert fald gøre forsøget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Mit gæt er at det er to hvalpe fra samme kuld, og at sælger måske er lidt... uvidende... :hmm: Men hundehandel tror jeg nu ikke det er. Hvalpe af den slags er normalt ikke noget man spinder guld på. Håber at de to små får gode hjem, selv om de bliver solgt på auktion Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Jeg er heller ikke sikker på, at det er hundehandel, men jeg væmmes ved folk, der sælger dyr på en auktion. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Jeg er heller ikke sikker på, at det er hundehandel, men jeg væmmes ved folk, der sælger dyr på en auktion. Hvad så med heste og kvægaktionerne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Hvad så med heste og kvægaktionerne? alle dyr der kan spise er det i orden med :mums: (hestekød smager godt) Jeg har det sådan at jeg ikke synes man kan smide hunde/katte på auktion, pga. det er de "klogeste" kæledyr imo. OG det virker koldt på mig at man gør det sådan, så er det ikke hunden der trækker, men prisen.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 alle dyr der kan spise er det i orden med :mums: (hestekød smager godt) Jeg har det sådan at jeg ikke synes man kan smide hunde/katte på auktion, pga. det er de "klogeste" kæledyr imo. OG det virker koldt på mig at man gør det sådan, så er det ikke hunden der trækker, men prisen.... Nu tror jeg nu nok de fleste heste og kvægaktioner bliver afholdt på en sådan måde at folk kan se og røre ved dyrene inden de byder på dem Jeg har ikke erfaret at de sælges på net-auktioner. Nu er det så bare sådan at grise er en del klogere end hunde, men de spises lystigt rundt om i de små hjem :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Nu tror jeg nu nok de fleste heste og kvægaktioner bliver afholdt på en sådan måde at folk kan se og røre ved dyrene inden de byder på dem Jeg har ikke erfaret at de sælges på net-auktioner. Nu er det så bare sådan at grise er en del klogere end hunde, men de spises lystigt rundt om i de små hjem :blink: er de klogere? :Hmm: har jeg faktisk ikke hørt før men kan de så også kliktrænes Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 er de klogere? :Hmm: har jeg faktisk ikke hørt før men kan de så også kliktrænes Tjaa - det vil jeg såmæn tro de kan. Og ja de er klogere end hunde generelt, man kan sikkert finde en hund der er klogere end en eller anden gris, men sådan overordnet :blink: Så måske man skulle begynde at spise hunde istedet for det kloge, sociale og meget renlige grisedyr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Jeg tror bare det er en helt ok sælger som prøver at sælge sine hvalpe. Men jeg tør ikke tænke på hvor mange andre hunde der er. Det er noget værre svineri at sælge hunde og andre dyr på auktion!!! Da vi fant Lajka var det bare på en hjemmeside hvor deres mobil og tlf nummre stod, og så addressen. Aktioner er noget helt andet. Åh.. hvor kan jeg dog flippe når nogle gør sådan noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Hvad så med heste og kvægaktionerne? Jamen jeg bryder mig ikke auktioner, fordi det i mine øjne indikere, at dem der ejer dyrene er græsk katolske over, hvor dyrene ender og hos hvem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Jamen jeg bryder mig ikke auktioner, fordi det i mine øjne indikere, at dem der ejer dyrene er græsk katolske over, hvor dyrene ender og hos hvem. Nu skrev jeg det også kun fordi jeg mener den type auktioner er hvor folk er til stede og kigger/mærker på dyret, inden de bestemer sig for om de vil købe det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Nu skrev jeg det også kun fordi jeg mener den type auktioner er hvor folk er til stede og kigger/mærker på dyret, inden de bestemer sig for om de vil købe det. Det er også helt i orden. Hvis ikke man spørger, får man højst sandsynligt heller ikke svar. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 alle dyr der kan spise er det i orden med Altså..........man kan jo godt spise en hund og en kat, jeg gør det bare ikke! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 er de klogere? :Hmm: har jeg faktisk ikke hørt før men kan de så også kliktrænes Jeg har en bog om klikkertræning, hvor de fortæller om en ged der er blevet klikkertrænet. Så mon ikke også en gris kan? (( Undskyld offtopic )) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Jeg har en bog om klikkertræning, hvor de fortæller om en ged der er blevet klikkertrænet. Så mon ikke også en gris kan? (( Undskyld offtopic )) Alle dyr kan klikkertrænes (eller måske næsten alle).. Jeg kender en der har klikkertrænet en gris og en høne.. Og høns er ikke specielt kloge.. De er vel nærmest sådan lidt dumme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 er de klogere? :Hmm: har jeg faktisk ikke hørt før men kan de så også kliktrænes Grise er faktisk ret kloge, selvom man ikke lige skulle tro det. Man kan jo klikkertræne de fleste dyr. Her kan du bl.a se en gris, der bliver klikkertrænet. [media]http://www.youtube.com/watch?v=DOGkFgo3K18[/media] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Grise er faktisk ret kloge, selvom man ikke lige skulle tro det. Det er bevist de er klogere end Beagler Men det siger de kloge jo at stort set de fleste andre hunde også er :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Det er bevist de er klogere end Beagler Men det siger de kloge jo at stort set de fleste andre hunde også er :blink: :lol: Godt man ikke har en beagle så. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Normalt synes jeg også det er helt forkert at sælge hunde på auktion...men omvendt synes jeg ikke det er så forkert igen, når nu hundens startpris ligger på 2000kr. som jo egentlig er en meget normal pris på hvalpe der er blandinger...synes det var noget svineri hvis de startede på 1kr. og uden mindstrepris...(selvom et godt hjem jo reelt set er vigtigere end prisen) Men udover det...så bliver hunden jo nok ikke pakket ned og sendt, men køber kommer ud og henter den...så kan sælger jo stadig nå at sige nej, hvis den er helt gal med køber... Det er en lidt mærkelig måde at sælge hund på, men i mine øjne ikke moralsk forkasteligt eller værre end hunde i små hjemmebyggede indhegninger på Vorbasse marked... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts