Hop til indhold

Hvalpefoder


Gæst mussepig1965
 Share

Recommended Posts

Gæst hundevennen
Hvorfra stammer din viden om dette:?: Jeg vil meget gerne se noget - troværdig - bevis på dette:?:

 

Mht. Zoo'erne: Hvad er det for nogle zoo det drejer sig om:?: I dem som jeg kender til, bliver ulvene enten fodret med kød og slagteaffald eller en kombination af kød/slagteaffald og tørkost.

 

Majs kontra planter: Du siger at ulvene fik det bedre af at tilføre kosten planter. Majs og soja høre altså bare ikke til i denne kategori, nærmere de soltørrede tomater som du nævner i et andet indlæg.

 

Min hollanske kone har arbejdet i Amsterdam zoo som dyrepasser.

 

Majs og soja er blot sammenlign lige i struktur og tilgængelige i de mængder der skal til.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Aussies for ever
Det er svært at kommentere når du ikke skriver hvad du har brugt det for og hvilken mængder. Jeg kender rigtig mange HD hunde der har gavn af ReVet.

 

Det undre mig at du udtaler dig så negativt om andre produkger og selv gør i forsvar når vi rejster spørgsmål omkring dine. Faktisk synes dine indlæg bare kraftig præg af reklame for disse produkter.

 

Jeg har også prøvet flere af produkterne, både ImVet, NeVet, ReVet - og ærlig talt så så jeg ingen effekt overhovedet + at det chokkede mig en del at hovedingrediensen i "Kradsebørsten" er mælkeprodukter - for mig at se ikke særlig smart når produktets lanceres til allergihunde; okseprotein er jo som bekendt en af de hyppigeste allergener ved foderintolerance/foder allergi.

 

- og jeg benyttede

 

ReVet for begyndende gigt ... i anført mængde

Imvet for allergi ... i anført mængde

Nevet for lettere stress ... i anført mængde

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at kommentere når du ikke skriver hvad du har brugt det for og hvilken mængder. Jeg kender rigtig mange HD hunde der har gavn af ReVet.

Jeg kan ikke husket hvor mange de fik (det er flere år siden). De fik den dosis der stod på indlægssedlen.

Den ene hund fik Revet efter en skulder operation, en anden fik NeVet pga overdreven lydfølsomhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Min hollanske kone har arbejdet i Amsterdam zoo som dyrepasser.

 

Majs og soja er blot sammenlign lige i struktur og tilgængelige i de mængder der skal til.

Og jeg har så ikke set det i danske og svenske zoo/parker som jeg har arbejdet/studeret i.

 

- og du har stadig ikke svaret på resten af mine spørgsmål

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mussepig1965

hej... det var mig der startede denne tråd, men et spøgsmål om hvalpefoder fordi jeg var i tvivl og fordi jeg vil give min hund det bedste og det den har brug for, for at blive en sund og pæn pelset hund.

 

 

MENNNN, nu er jeg da bare blvet endnu mere forvirret, for det er da noget af en videnskab at vælge foder kan jeg forstå, om ikke andet så¨er det ihverfald delte meninger om hvad der er bedst............. sååå venner der ude jeg vælge at forsætte med det jeg fik hos opdrætter og tro på det er bedst for min hund... :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen
hej... det var mig der startede denne tråd, men et spøgsmål om hvalpefoder fordi jeg var i tvivl og fordi jeg vil give min hund det bedste og det den har brug for, for at blive en sund og pæn pelset hund.

 

 

MENNNN, nu er jeg da bare blvet endnu mere forvirret, for det er da noget af en videnskab at vælge foder kan jeg forstå, om ikke andet så¨er det ihverfald delte meninger om hvad der er bedst............. sååå venner der ude jeg vælge at forsætte med det jeg fik hos opdrætter og tro på det er bedst for min hund... :vinken:

 

Man bliver ofte forvirret i et forum, fordi der er så mange meninger, men det er også styrken, så kan man selv danne sig en mening ud fra det der bliver frembragt. Så vælg du med din sunde fornuft.

 

Jeg kan se jeg med min ligefremhed har puffet til mange...det var også meningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej... det var mig der startede denne tråd, men et spøgsmål om hvalpefoder fordi jeg var i tvivl og fordi jeg vil give min hund det bedste og det den har brug for, for at blive en sund og pæn pelset hund.

 

 

MENNNN, nu er jeg da bare blvet endnu mere forvirret, for det er da noget af en videnskab at vælge foder kan jeg forstå, om ikke andet så¨er det ihverfald delte meninger om hvad der er bedst............. sååå venner der ude jeg vælge at forsætte med det jeg fik hos opdrætter og tro på det er bedst for min hund... :vinken:

 

jeg kan godt forstå du blev forvirret af denne tråd :mrgreen: der gik vist debat i den...

 

men ja, foder er nærmest et religionsspørgsmål i hundekredse, så det du må se på er, om din hund trives og dens afføring er fin og fast, pelsen blank og hunden i god foderstand...

Derudover kan du jo bedømme om foderet lever op til dine principper og standarder: fx. for nogle er det vigtigt, at indholdet ikke er affaldskød, for andre at det er økologiske ingridenser der er brugt, for nogle at der ikke er konserveringsmidler osv osv....

 

Det er noget man må gøre op med sig selv... held og lykke med hvilket foder valget end faldt på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
hej... det var mig der startede denne tråd, men et spøgsmål om hvalpefoder fordi jeg var i tvivl og fordi jeg vil give min hund det bedste og det den har brug for, for at blive en sund og pæn pelset hund.

 

 

MENNNN, nu er jeg da bare blvet endnu mere forvirret, for det er da noget af en videnskab at vælge foder kan jeg forstå, om ikke andet så¨er det ihverfald delte meninger om hvad der er bedst............. sååå venner der ude jeg vælge at forsætte med det jeg fik hos opdrætter og tro på det er bedst for min hund... :vinken:

 

Kan godt forstå du er forvirret.

 

Er helt enig med Amacco, foder er en smagssag og nogle går hen og bliver næsten religiøse omkring det.

 

Vælg det som du synes lyder godt og se om din hund trives på. Når alt kommer til at er det jo det som det hele handler om.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej... det var mig der startede denne tråd, men et spøgsmål om hvalpefoder fordi jeg var i tvivl og fordi jeg vil give min hund det bedste og det den har brug for, for at blive en sund og pæn pelset hund.

 

 

MENNNN, nu er jeg da bare blvet endnu mere forvirret, for det er da noget af en videnskab at vælge foder kan jeg forstå, om ikke andet så¨er det ihverfald delte meninger om hvad der er bedst............. sååå venner der ude jeg vælge at forsætte med det jeg fik hos opdrætter og tro på det er bedst for min hund... :vinken:

 

Jeg har for et par sider forsøgt at give dig et svar - ved ikke om det kan bruges!!

Så fik jeg læst hele tråden også :blink:

 

Er du blevet klogere af disse indlæg - Det tror jeg ikke :mrgreen: Det der foder noget er noget "hysterisk" og kan virkelig få folket op af stolene :mrgreen:

 

Har du prøvet at kontakte opdrætteren du købte hunden hos og spurgt hvad de fodre med - du skalselvfølgelig kun fodre med dette hvis du syntes hundene hos opdrætteren ser pæne og sunde ud :-D

 

Min mening er at på de alm. mærker der findes i handlen (Hill's, RC, Olivers osv.) generelt ikke er den helt store forskel. De har alle sammen en køddel der kan variere en smule og så er der selvfølgelig fyldstoffer i. Er der ikke fyldstoffer i ville fodret blive helt vildt dyrt og nogle af dem virker også som mættende.

Det der i mine øjne er det vigtigeste er at indholdet af fedt, vitaminer og mineraler er i orden (og hvad er så lige grænserne her!! Det har jeg forsøgt at finde ud af, men har desværre ikke fundet nogle svar som sådan).

 

Det eneste jeg vil råde dig til er at undgå de billige fra supermarkedet når nu hunden vokser og udvikler sig.

 

Held og lykke med hvalpen og fodervalget :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...