Hop til indhold

Hund der vil lege med andre hunde


Biene
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen

jeg ville ikke lade mine hunde hilse eller lege med andre hunde når vi er til træning da mange hunde oftere tror at det er legetid og har sværrere ved og holde fokus på det de skal holde fokus på..

 

min hanhund da han var hvalp og unghund fik lov til at hise på for mange hunde og lege hvilket resulterede i dårligere koncentration da han jo mente at han skulle lege istedetfor at kigge og holde koncentrasionen på mig

 

jeg ville begynde og klikke hende hvis du ikke allerede gør det og hver gang hun tager øjenkontakt så klikker du og roser det har jeg brugt med min anden hund hvor jeg starter med hunden foran mig og hver gang hun kigger så klik og godbid derved forøger jeg stille og roligt tiden hun skal hode fokus og derefter bevæger jeg mig over således at hun ska være i pladsstilling jeg forøger igen tiden gradvis

 

dette har resulteret i en hund som er bedøvende ligeglad med alle andre end mig da jeg har det sjove efter øvelsen afslutter vi med det mest sjove hviket er legetøjet bold,pølle eller lign

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hun behøver jo heller ikke hilse på alle - og slet ikke hvis en anden hund ikke bryder sig om det. Men bare et par stykker...

 

Med en så social unghund i hendes alder, er det vigtigt at du lader hende få hilst, og dermed får tilfredsstillet sit behov for kontakt med de andre hunde.

Ellers så kan du ende med en af de der irriterende hunde, som hver gang de kommer på træningspladsen, hyler og skriger og laver "udfald" mod de andre hunde. Simpelthen grundet opbygget stress og frustration over ikke at få hilst, og lige være social.

 

Istedet for kun at lade hende hilse når I er kommet ind på banen, kan du også følges med nogle af de andre ind på banen fra p-pladsen af, så får hun både hilst, og lige tilbragt lidt tid med at følges med den anden hund - dog stadig ikke at forveksle med leg.

 

Jeg vil høre de andre ad, om hun må. Men hun er ellers heldig, at hun er kommet til os, for vi har 4 andre hunde, men de er selvfølgelig ældre og knapt så legesyge. Det ville være synd, hvis hun var enehund.

Hun har også en legekammerat, hvor vi bor.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har vi været til træning igen. Jeg fulgte jeres råd med at lade hende hilse på de andre hunde uden at lege. Det gik rigtigt godt, hun var meget mere afslappet.

 

Kun når de andre hunde lavede noget f. eks. sprig eller apportering, kunne hun næsten ikke klare det. Hun ville være med.

 

Men jeg synes, der var store fremskridt. Det er kun godt, hun gerne vil lave noget.

 

Tak for jers gode råd.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har vi været til træning igen. Jeg fulgte jeres råd med at lade hende hilse på de andre hunde uden at lege. Det gik rigtigt godt, hun var meget mere afslappet.

 

Kun når de andre hunde lavede noget f. eks. sprig eller apportering, kunne hun næsten ikke klare det. Hun ville være med.

 

Men jeg synes, der var store fremskridt. Det er kun godt, hun gerne vil lave noget.

 

Tak for jers gode råd.:lol:

 

Dejligt at høre :5up: :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville ikke lade mine hunde hilse eller lege med andre hunde når vi er til træning da mange hunde oftere tror at det er legetid og har sværrere ved og holde fokus på det de skal holde fokus på..

 

min hanhund da han var hvalp og unghund fik lov til at hise på for mange hunde og lege hvilket resulterede i dårligere koncentration da han jo mente at han skulle lege istedetfor at kigge og holde koncentrasionen på mig

 

jeg ville begynde og klikke hende hvis du ikke allerede gør det og hver gang hun tager øjenkontakt så klikker du og roser det har jeg brugt med min anden hund hvor jeg starter med hunden foran mig og hver gang hun kigger så klik og godbid derved forøger jeg stille og roligt tiden hun skal hode fokus og derefter bevæger jeg mig over således at hun ska være i pladsstilling jeg forøger igen tiden gradvis

 

 

dette har resulteret i en hund som er bedøvende ligeglad med alle andre end mig da jeg har det sjove efter øvelsen afslutter vi med det mest sjove hviket er legetøjet bold,pølle eller lign

 

Jeg har egentlig samme indstilling, som du har. og det har været fint for mine andre hunde. Men lige med hende her, er det anderledes. Hun er meget glad for andre hunde. Og i går fik hun så lov at hilse på et par stykker. Det tog ligesom trykket, og jeg kunne få hendes opmærksomhed ved øvelserne.

Kun når de andre lavede noget sjovt som f.eks. apportering, var hun helt vild for at være med.

 

Nu er det kun tredie gang, vi var til træning efter jul. I efteråret gik hun på hvalpehold, og jeg regner da helt sikkert med, at hun får lært at koncentrere sig.

 

Men det er altid rart at høre andres mening.

 

Jeg bruger ikke klikker men et roseord.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg har egentlig samme indstilling, som du har. og det har været fint for mine andre hunde. Men lige med hende her, er det anderledes. Hun er meget glad for andre hunde. Og i går fik hun så lov at hilse på et par stykker. Det tog ligesom trykket, og jeg kunne få hendes opmærksomhed ved øvelserne.

Kun når de andre lavede noget sjovt som f.eks. apportering, var hun helt vild for at være med.

 

Nu er det kun tredie gang, vi var til træning efter jul. I efteråret gik hun på hvalpehold, og jeg regner da helt sikkert med, at hun får lært at koncentrere sig.

 

Men det er altid rart at høre andres mening.

 

Jeg bruger ikke klikker men et roseord.:-)

 

godt det virkede men prøv på et tidspunkt og ikke lade hende hilse og se om hun begynder på at kun at være interesseret i andre hunde så er du nemlig tilbage ved udg 1 igen hunden skal jo lære at kunne holde fokus på selvom hun ikke får afløb for at hilse på dem

Link til indlæg
Del på andre sites

godt det virkede men prøv på et tidspunkt og ikke lade hende hilse og se om hun begynder på at kun at være interesseret i andre hunde så er du nemlig tilbage ved udg 1 igen hunden skal jo lære at kunne holde fokus på selvom hun ikke får afløb for at hilse på dem

 

Ja der er jo ikke noget givet, når det gælder hunde. Så nu ser jeg, hvordan hun ter sig næste gang.

Jeg regner jo med, hun bliver bedre til at koncentrere sig hen af vejen.

Når jeg træner med hende alene, er hun ret dygtig. Men hun kan ikke koncentrere sig så længe af gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja der er jo ikke noget givet, når det gælder hunde. Så nu ser jeg, hvordan hun ter sig næste gang.

Jeg regner jo med, hun bliver bedre til at koncentrere sig hen af vejen.

Når jeg træner med hende alene, er hun ret dygtig. Men hun kan ikke koncentrere sig så længe af gangen.

 

 

nej hun er heller ikke så gammel det kunne min heller ikke selvom hun var 15 mdr men det kom med klikkertræning

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til træning i går, og jeg har så valgt hyggeholdet.

 

Der laver vi sjove ting, og så vil jeg selv træne hende i de forskellige øvelser.

 

Til sidst blev hundene sluppet fri, og Tanja syntes, det var helt vildt sjovt.

 

Det er egentlig i mod mine principper. Jeg synes jo, at hundene skal høre efter og ikke lege. Men det har Tanja så en anden mening om.

 

Da vi så kom hjem, gik jeg lige ud i haven og lavede lidt lydighed og apportering med hende. Det gjorde hun så perfekt. Selv ved apportering blev hun siddende, indtil hun fik apportkommandoen. Hun vil ellers gerne rende straks, jeg kaster apporten.

 

Måske er det en god ide, at hun har det lidt afslappet på træningspladsen. Så må disciplinen komme hen af vejen.

 

Jeg overvejer at begynde at bruge klikker. Alle siger jo, at det virker.

 

Men jeg må indrømme, at jeg har oplevet flere der rendte rundt og klikkede nærmest sådan ud i det blå.

 

Jeg mener, man skal være meget præcis med klikket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg var til træning i går, og jeg har så valgt hyggeholdet.

 

Der laver vi sjove ting, og så vil jeg selv træne hende i de forskellige øvelser.

 

Til sidst blev hundene sluppet fri, og Tanja syntes, det var helt vildt sjovt.

 

Det er egentlig i mod mine principper. Jeg synes jo, at hundene skal høre efter og ikke lege. Men det har Tanja så en anden mening om.

 

Da vi så kom hjem, gik jeg lige ud i haven og lavede lidt lydighed og apportering med hende. Det gjorde hun så perfekt. Selv ved apportering blev hun siddende, indtil hun fik apportkommandoen. Hun vil ellers gerne rende straks, jeg kaster apporten.

 

Måske er det en god ide, at hun har det lidt afslappet på træningspladsen. Så må disciplinen komme hen af vejen.

 

Jeg overvejer at begynde at bruge klikker. Alle siger jo, at det virker.

 

Men jeg må indrømme, at jeg har oplevet flere der rendte rundt og klikkede nærmest sådan ud i det blå.

 

Jeg mener, man skal være meget præcis med klikket.

 

jeg er selv meget overasket over hvor virkningsfuldt klikkeren er

i starten da den kom til danmark tænkte jeg hvorfor man ikke bare kunne gøre på gammeldags facon men de har taget bravende imod klikkeren begge hunde må jeg sige det giver jo en mere selvtænkene hund og mere koncentration synes jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger du klikkeren hele tiden? Bruger du den på spor? Bruger du den i den daglige omgang med hunden eller kun ved træning?

 

Jeg har en forestilling om, at hvis man først begynder med klikkeren, så skal man gøre det hele tiden. Men det er måske ikke nødvendigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger du klikkeren hele tiden? Bruger du den på spor? Bruger du den i den daglige omgang med hunden eller kun ved træning?

 

Jeg har en forestilling om, at hvis man først begynder med klikkeren, så skal man gøre det hele tiden. Men det er måske ikke nødvendigt?

 

Klikkeren kan jo bruges i det omfang du selv har lyst til... Den kan være den måde du træner på, eller den kab være et supplement til dine andre metoder... man kan klikkertræne og man kan træne med klikker ;-)

 

Jeg bruger den til træning og hvis der er en eller anden øvelse jeg rigtigt gerne vil - men ikke kan overskue hvordan jeg skal få startet :oops: - så kan jeg da godt finde på at rende omkring med klikkeren til daglig for at "fange hende" i at lave øvelsen (eller en del af den) af sig selv.... men ellers er den "bare" med til træning og i situationer hvor jeg tænker der kan opstå en træningssituation (fx med børn - karla er ikke glad ved dem, så ethvert møde med at barn er en træningssituation for mig).... Men jo, den bliver da også af og til brugt i hverdagen, som fx klikke hende til at lære at få tørret poter, klippet negle osv...

 

Men har man ikke klikkeren, ja så er et ord jo ligeså fint... klikkeren er bare mere præcis, samt den lyder altid ens...

 

Jeg kan varmt anbefale at læse Morten Egtveds "Klikkertræning for din hund"... den er super!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Bruger du klikkeren hele tiden? Bruger du den på spor? Bruger du den i den daglige omgang med hunden eller kun ved træning?

 

Jeg har en forestilling om, at hvis man først begynder med klikkeren, så skal man gøre det hele tiden. Men det er måske ikke nødvendigt?

 

 

jeg bruger den så meget jeg kan både til træning og hjemme på gåturen osv det er selvfølgelig ikke altid jeg husker den så træner vi bare uden .

 

man behøver ikke klikkeren men det er et godt redskab i træningen så derfor har jeg også sådan et lille armbånd så den bare hænger når vi går ture så jeg kan belønne for adfærd jeg gerne ser igen uden de har fået en kommando på at gøre noget

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøvede med klikkeren i dag. Tanja fattede det hurtigt. Jeg trænede lydighed og lod hende samle genstande op fra gulvet. Det var hjemme.

 

Så prøvede jeg på sporet, når hun tog genstandene. Hun har det med at gå forbi genstandene, fordi hun er så opslugt af sporet. Men der var ingen forskel. Jeg opmuntrer og roser hende normalt, når hun markerer genstanden, så tager hun den.

 

I fri ved fod gik det rigtigt godt, men der var heller ingen forstyrrelser.

 

Men jeg kunne forstille mig, det er en god ide at træne de øvelser hjemme, man kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg prøvede med klikkeren i dag. Tanja fattede det hurtigt. Jeg trænede lydighed og lod hende samle genstande op fra gulvet. Det var hjemme.

 

Så prøvede jeg på sporet, når hun tog genstandene. Hun har det med at gå forbi genstandene, fordi hun er så opslugt af sporet. Men der var ingen forskel. Jeg opmuntrer og roser hende normalt, når hun markerer genstanden, så tager hun den.

 

I fri ved fod gik det rigtigt godt, men der var heller ingen forstyrrelser.

 

Men jeg kunne forstille mig, det er en god ide at træne de øvelser hjemme, man kan.

 

 

nej forresten jeg har ikke brugt klikkeren på sporet da jeg har været en anelse usikker på hvordan jeg skulle bruge den uden at hunden tror at opgaven er færdig...

 

ja hvis jeg var dig nu ved jeg jo ikke hvad du har gjort men jeg ville klart klikke vovse når hun gør ting uden du har bedt hende om det så hun får det med at det er fint at tænke og tilbyde adfærd sev

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klikkede hende på sporet, når hun havde genstanden i munden. Jeg plejer jo at sige "dygtig", når hun har den. Under selve sporet følger jeg bare med uden at sige noget og uden at klikke. Hvis hun kommer udenfor, står jeg bare stille.

 

Men jeg skal nok klikke mere herhjemme for genstande, så hun bliver helt klar over, hvad klikket betyder.

 

Jeg kunne forestille mig, at det vil give en præcis aflevering og en mere præcis lydighed. Men klikkeren er ny for mig, så nu må vi se, om det ændrer noget. Fordelen er, at man kan klikke helt præcis i det rette øjeblik.

 

Men man bruger en forfærdelig masse godbidder. Men det kan man, så vidt jeg har forstået, trappe ned på, når klikkeren er indlært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg klikkede hende på sporet, når hun havde genstanden i munden. Jeg plejer jo at sige "dygtig", når hun har den. Under selve sporet følger jeg bare med uden at sige noget og uden at klikke. Hvis hun kommer udenfor, står jeg bare stille.

 

Men jeg skal nok klikke mere herhjemme for genstande, så hun bliver helt klar over, hvad klikket betyder.

 

Jeg kunne forestille mig, at det vil give en præcis aflevering og en mere præcis lydighed. Men klikkeren er ny for mig, så nu må vi se, om det ændrer noget. Fordelen er, at man kan klikke helt præcis i det rette øjeblik.

 

Men man bruger en forfærdelig masse godbidder. Men det kan man, så vidt jeg har forstået, trappe ned på, når klikkeren er indlært.

 

HE HE synes godt nok også jeg bruger mange stadig men sådan er det det har jeg altid gjort skal bare til og finde nogle som er bedre egnet til en hund med en slidt lever dvs mindre kød og nemt og bage evt ...

 

du får helt klart også en hund der vil prøve og behage dig og finde på ting som evt kunne udløse klikket en hund som arb med glæde og drive jeg klikker mine for alle mulige mærkelige ting

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]HE HE synes godt nok også jeg bruger mange stadig men sådan er det det har jeg altid gjort skal bare til og finde nogle som er bedre egnet til en hund med en slidt lever dvs mindre kød og nemt og bage evt ...

 

du får helt klart også en hund der vil prøve og behage dig og finde på ting som evt kunne udløse klikket en hund som arb med glæde og drive jeg klikker mine for alle mulige mærkelige ting

 

Det gør de som i forvejen. Min colliehan på 6 år samler klemmer op og giver mig dem uden opfordring, hvis jeg taber nogen, når jeg hænger tøj op. Det har han helt selv fundet på, men det udløser selvfølgelig ros og en godbid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det gør de som i forvejen. Min colliehan på 6 år samler klemmer op og giver mig dem uden opfordring, hvis jeg taber nogen, når jeg hænger tøj op. Det har han helt selv fundet på, men det udløser selvfølgelig ros og en godbid.

 

 

uhaaa da da min dreng bliver ved med og samle ting op og aflevere som taber han kan endda sidde med det i lang tid selvom man ikke har set man kan endda nå og skifte baby give nyt nattøj på og så sidder han stadig med i munden :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

sådan kan han blive ved i lang tid i håb om at der sker noget ...:blink::blink::blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

uhaaa da da min dreng bliver ved med og samle ting op og aflevere som taber han kan endda sidde med det i lang tid selvom man ikke har set man kan endda nå og skifte baby give nyt nattøj på og så sidder han stadig med i munden :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

sådan kan han blive ved i lang tid i håb om at der sker noget ...:blink::blink::blink::blink:

 

Ja de forstår at gøre sig bemærket.

Når vi går på stranden, er der nogle steder, hundene ikke må gå op. Når vi kommer dertil, går min hanhund målbevidst hen mod sådan et sted. Så kalder jeg selvfølgelig, og han kommer straks og forlanger en godbid. Jo jeg er godt trænet:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja de forstår at gøre sig bemærket.

Når vi går på stranden, er der nogle steder, hundene ikke må gå op. Når vi kommer dertil, går min hanhund målbevidst hen mod sådan et sted. Så kalder jeg selvfølgelig, og han kommer straks og forlanger en godbid. Jo jeg er godt trænet:mrgreen:

 

he he he kender det godt de forstår indimellem og få deres vilje :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

sevom de nogle gange bliver ved herhjemme med og plage siger jeg til slut lidt hård så ser de lidt underlige ud ligger si ned og slapper men kort tid efter rejser xaro stille og roligt mens han søger bordet tager en lille ting så pænt og sødt og står med den på en kær måde og så går mor alligevel ud i køkkenet og henter en guffer :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

he he he kender det godt de forstår indimellem og få deres vilje :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

sevom de nogle gange bliver ved herhjemme med og plage siger jeg til slut lidt hård så ser de lidt underlige ud ligger si ned og slapper men kort tid efter rejser xaro stille og roligt mens han søger bordet tager en lille ting så pænt og sødt og står med den på en kær måde og så går mor alligevel ud i køkkenet og henter en guffer :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Ja man kan ikke stå for de bæster:blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...