Hop til indhold

Hvis hunden mister dig


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Vi har en tråd der handler om hvor hårdt det er at miste sin hund. Men har I styr på hvad der skal ske, hvis I dør før jeres hund?

 

Jeg har ikke. Vi er 3 i familien, så oddsne er heldigvis store for at ikke alle forsvinder på een gang, men alligevel...hvis nu uheldet er ude, og f.eks. et trafikuheld betød at vi alle tre mistede livet, på een gang så ved jeg ærlig talt ikke hvor Toffi skulle flytte hen. Jeg kender måske nok et par stykker der ville blive godkendt af krævende mig, hvis ellers de ansøgte :oops: , men de har jo hund/hunde i forvejen.

 

Har I andre jeres på det tørre mht. jeres hunds fremtid?

Link til indlæg
Del på andre sites

JA det har jeg faktisk :D

 

Hvis der sker mig noget, har Kasper lovet mig at han vil passe så godt på Lua som han overhovedet kan. Hvis ikke han kan give hende det liv hun fortjener, ja så har Anne-marie faktisk sagt at Lua altid ville være velkommen hos hende :D Det har hun selvfølgelig sagt fordi at jeg fortalte hende at jeg en dag havde sagt til Kasper at hvis der skete noget og han ikke kunne have Lua så skulle han få fat på Anne-marie og høre om hun ikke nok ville tage hende. Jeg ved hun ville få det godt. RIGTIGT GODT :D

 

Ellers er der min veninde som passer Lua af og til. Hun har selv spurgt da vi var på ferie om hvem Lua skulle være hos HVIS der nu skete noget med os. Og hun sagde selv at hun ville selvfølgelig altid tage hende.

 

Men nu kan jeg ikke holde ud at tænke mere på det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget, der bekymrer mig meget.

Silke har kun mig.

 

Selv om vi kender familier, der ville tage hende, så er det slet ikke godt, for det er familier med meget uro, mange timer alene hjemme og med børn mellem 4 og 10 år...

Silke elsker børn, ---men 24 timer i døgnet? 7 dage om ugen? 52 uger om året?

 

Næ, hvis jeg får noget at skulle have sagt, så skal hun følge mig, så vi sammen kan gå over regnbuebroen... -Sammen med alle mine andre englehunde...

 

Men forhåbentlig først om mange år... :)

 

---Men jeg passer da MEGET på mig, -for det er et problem hvis jeg bare bliver moderat alvorligt syg...

 

Det er svært. JEG kan ikke undvære HENDE. Og HUN kan ikke undvære MIG...

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha - ja den tanke har jeg tit tænkt.. hvad nu hvis?

 

Min kæreste ville selvfølgelig være der, men tror desværre ikke hans liv ville være hundeegnet - han har jo ligesom bare fået hele den del i medgift..

 

Men ellers er der jo selvfølgelig familien, og er sikker på min mor ikke ville tøve med at tage over..

 

Ud over det? Så ville jeg håbe at Dolph's opdrætter ville tage ham hjem - og at Toffi's mor kunne finde plads til lille besværlige Bitten :) (Det ved hun bare ikke før nu hehe :))

Da jeg med åbne arme ville byde Toffi velkommen til hver en tid :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der sker mig noget, så er der jo Jan. Dog regner han med Speedy vil gå til af sorg.

hvis der sker os begge to noget har Jans bror lovet at få aflivet gamle Speedy. ved ærlig talt ikke hvad der skal blive af lille Groa, og det har jeg det dårligt med.

Har et par stykker i tankerne, men ved ikke om de vil have hende hvis uheldet er ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
JA det har jeg faktisk :D

 

Hvis der sker mig noget, har Kasper lovet mig at han vil passe så godt på Lua som han overhovedet kan. Hvis ikke han kan give hende det liv hun fortjener, ja så har Anne-marie faktisk sagt at Lua altid ville være velkommen hos hende :D Det har hun selvfølgelig sagt fordi at jeg fortalte hende at jeg en dag havde sagt til Kasper at hvis der skete noget og han ikke kunne have Lua så skulle han få fat på Anne-marie og høre om hun ikke nok ville tage hende. Jeg ved hun ville få det godt. RIGTIGT GODT :D

 

Ellers er der min veninde som passer Lua af og til. Hun har selv spurgt da vi var på ferie om hvem Lua skulle være hos HVIS der nu skete noget med os. Og hun sagde selv at hun ville selvfølgelig altid tage hende.

 

Men nu kan jeg ikke holde ud at tænke mere på det....

 

Uha nej det er en grim tanke!

 

Jeg bliver heeelt rørt over at læse det :oops:

 

Det er dejligt når nogen har sådan en tillid til en :oops:

 

Mine hunde har ikke noget særligt tæt forhold til andre end jeg :)

 

Jeg overvejer at lave et testamente hvor de penge jeg efterlader mig, eller en del af dem, skal gå til de/den der vil tage sig af de hunde jeg måtte have på det tidspunkt a015.gif

 

Så jeg på den måde kan sørge for dem, og så skal der være nogle krav til under hvilke forhold.

 

Det er ikke ret let synes jeg, og faktisk så handler de bekymringer jeg har om min eventuelle død udelukkende om mine hunde :D

 

Men de skal bo et sted hvor de kan have have, de skal leve uden for mange regler, frit som nu, jeg har svært at forestille mig at de skulle have væsentlige forandringer i deres liv, såsom mange regler, skæld ud og den slags uhyrligheder, så måske bør ENVY (og Kasper må komme over sit nutte-hårkompleks)og Irene, m.fl. bare se at komme ud på landet at bo :D

 

Det må være løsningen a015.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha - ja den tanke har jeg tit tænkt.. hvad nu hvis?

 

Min kæreste ville selvfølgelig være der' date=' men tror desværre ikke hans liv ville være hundeegnet - han har jo ligesom bare fået hele den del i medgift..

 

Men ellers er der jo selvfølgelig familien, og er sikker på min mor ikke ville tøve med at tage over..

 

Ud over det? Så ville jeg håbe at Dolph's opdrætter ville tage ham hjem - og at Toffi's mor kunne finde plads til lille besværlige Bitten :) (Det ved hun bare ikke før nu hehe :))

Da jeg med åbne arme ville byde Toffi velkommen til hver en tid :)[/quote']

 

Ja, det krævede så lige et lommetørklæde at læse din besked.

Jeg har nemlig også tænkt på dig. For én ting er at finde et menneske der har samme holdning til hunde som en selv, dem er der jo heldigvis "et par" stykker af herinde, men chihuahuas kan jo være lidt specielle, og det ved vi to :D

Så det synes jeg da bare vi skal snakke sammen om over mail h035.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
hvis nogen har forslag til hvad der skal ske med Groa, så vil jeg blive glad.Livet på landevejen er jo ikke ufarligt, og det nager mig jeg ikke ved hvad der ska blive af hende.

Speedy er så gammel at hun skal med os over regnbuebroen.

 

 

Det er jeg sikker på at vi nok skulle finde ud af Gryn, Groa kunne sagtens være her, hvis det var :)

 

Hun er sød og blød og ville kunne med Mika tøsen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha - ja den tanke har jeg tit tænkt.. hvad nu hvis?

 

Min kæreste ville selvfølgelig være der' date=' men tror desværre ikke hans liv ville være hundeegnet - han har jo ligesom bare fået hele den del i medgift..

 

Men ellers er der jo selvfølgelig familien, og er sikker på min mor ikke ville tøve med at tage over..

 

Ud over det? Så ville jeg håbe at Dolph's opdrætter ville tage ham hjem - og at Toffi's mor kunne finde plads til lille besværlige Bitten :) (Det ved hun bare ikke før nu hehe :))

Da jeg med åbne arme ville byde Toffi velkommen til hver en tid :)[/quote']

 

Ja, det krævede så lige et lommetørklæde at læse din besked.

Jeg har nemlig også tænkt på dig. For én ting er at finde et menneske der har samme holdning til hunde som en selv, dem er der jo heldigvis "et par" stykker af herinde, men chihuahuas kan jo være lidt specielle, og det ved vi to :D

Så det synes jeg da bare vi skal snakke sammen om over mail h035.gif

 

Det er jo det - og Bitten og Toffi er jo nogle heeelt specielle chihuahua'er :) De fortjener det bedste, i alle situationer..

Har forresten sendt dig mail idag :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er et rigtig godt emne at tage op, for mange har sikkert ikke gjort sig de overvejelser.

 

Hvis jeg skulle gå hen og stille træskoene, skal min mor overtage Thailo (med hjælp til luftning af mine hundevenner) ellers skal en af mine hundevenner, der har en gammel dansk hønsehund som Thailo er rigtig glad for, have ham. Hvis det ikke kan lade sig gøre skal han ikke andet. Så er det regnbuen der venter. Og det ved alle i min omgangskreds.

 

Noget af det jeg synes er værre at tænke på, når man bor alene er, hvad der ville ske hvis man pludselig faldt død om derhjemme. Kan godt få gåsehud over at tænke på hvor længe der egentlig kan gå, før hunden bliver reddet ud af den situation.

 

Min far, som var falckredder, fortalte engang om en schæfer der havde været alene med liget af sin ejer så længe, at den var begyndt at spise af det. Uhhf. Hunden blev aflivet med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Synes det er et rigtig godt emne at tage op, for mange har sikkert ikke gjort sig de overvejelser.

 

Hvis jeg skulle gå hen og stille træskoene, skal min mor overtage Thailo (med hjælp til luftning af mine hundevenner) ellers skal en af mine hundevenner, der har en gammel dansk hønsehund som Thailo er rigtig glad for, have ham. Hvis det ikke kan lade sig gøre skal han ikke andet. Så er det regnbuen der venter. Og det ved alle i min omgangskreds.

 

Noget af det jeg synes er værre at tænke på, når man bor alene er, hvad der ville ske hvis man pludselig faldt død om derhjemme. Kan godt få gåsehud over at tænke på hvor længe der egentlig kan gå, før hunden bliver reddet ud af den situation.

 

Min far, som var falckredder, fortalte engang om en schæfer der havde været alene med liget af sin ejer så længe, at den var begyndt at spise af det. Uhhf. Hunden blev aflivet med det samme.

 

Ja, det er også min frygt, en frygt man har når man bor alene!!

 

Det er faktisk det eneste jeg frygter ved døden, det er hvordan med mine hunde, og skulle de overlades med mit lig , hvor ville det være frygteligt for dem :cry:

 

Så sådan vil jeg helst ikke herfra!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Min far fik et hjertetilfælde og døde, han nåede at ringe til min storebror, ikke til 112, og det er jeg sikker på han gjorde af hensyn til hunden, så min storebror kunne komme og tage sig af hunden, sådan var han a044.gif

 

Hans kone var død er halvt år tidligere og han ville gerne afsted, men hunden skulle der tages vare på, og sådan ville jeg også tænke :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - det har vi ikke styr på. Men eftersom de fleste i vores familier har hund, så er jeg sikker på at de overtager hende.

Kærestens far har masser af plads og hans og vores hun kan sammen, og han er helt vild med Bella så er sikker på at han ville tage hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis nogen har forslag til hvad der skal ske med Groa, så vil jeg blive glad.Livet på landevejen er jo ikke ufarligt, og det nager mig jeg ikke ved hvad der ska blive af hende.

Speedy er så gammel at hun skal med os over regnbuebroen.

 

 

Det er jeg sikker på at vi nok skulle finde ud af Gryn, Groa kunne sagtens være her, hvis det var :)

 

Hun er sød og blød og ville kunne med Mika tøsen :)

 

Tak, du er faktisk en af dem jeg har i tankerne, men synes det er svært at spørge. det er for mange et tabu-emne. Er sikker på min lille skat vil have det godt hos dig.

Vi overvejer at skrive et hunde-testamente, så kanfamilien se hvad vi ønsker. Jans bror har lovet at få Speedy aflivet hvis uheldet er ude. Det er rart at vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
hvis nogen har forslag til hvad der skal ske med Groa, så vil jeg blive glad.Livet på landevejen er jo ikke ufarligt, og det nager mig jeg ikke ved hvad der ska blive af hende.

Speedy er så gammel at hun skal med os over regnbuebroen.

 

 

Det er jeg sikker på at vi nok skulle finde ud af Gryn, Groa kunne sagtens være her, hvis det var :)

 

Hun er sød og blød og ville kunne med Mika tøsen :)

 

Tak, du er faktisk en af dem jeg har i tankerne, men synes det er svært at spørge. det er for mange et tabu-emne. Er sikker på min lille skat vil have det godt hos dig.

Vi overvejer at skrive et hunde-testamente, så kanfamilien se hvad vi ønsker. Jans bror har lovet at få Speedy aflivet hvis uheldet er ude. Det er rart at vide.

 

For mig er døden ikke et tabu :)

 

Ja, hvis det skulle være ville Groa få et frit liv uden mange svære regler og ingen skæld ud :)

Det er sådan noget jeg ønsker for mine piger :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...