Hop til indhold

Tak for nyt forum


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

Hurra! Så fik jeg mit Border Collie forum....

 

Så jeg vil lige starte med at præsentere mine tosse-tøser.

 

Min første Border er LP1 LP2 LP3 Fæhunden's Kimmi Kiyani. Hun er fra august 2003, sort/hvid og en lille turbotøs. Hun træner DKK's lydighedsprogram og med lidt held bliver hun lydighedschampion i år (hvis altså jeg tager mig sammen og kommer over prøveskrækken). Derudover har hun bestået Redningshunde Grundprøven i sommers, men da Århus kommune har valgt at nedlægge redningshundetjenesten er vi ikke aktive på det punkt længere - desværre, da Kimmi æææælsker rundering, spor og søg. Hun løber en lille bitte smule agility, men er udstyret med et væsentligt handicap på dette punkt, nemlig en totalt talentløs fører.

Hun er en glad og meget kærlig hund, der ikke er bange for noget - hun gør ALT, man ber hende om uden at tøve. Hendes helbred er i top - A hofter, 0 på albuer, ingen øjensygdomme og har aldrig været syg. Derfor valgte jeg i 2007, at hun skulle have hvalpe - jeg havde et par bekendte, der blev omvendt til racen pga. hende, så de skulle selvfølgelig have hvalp :o)

 

Faderen blev valgt - Hidden Farm's Herbie - mest af alt, fordi jeg kender ham som en helt fantastisk afbalanceret hund med den stopknap, Kimmi mangler. Han er ligeledes sund og rask og har tidligere lavet fine hvalpe - og så har jeg kendt ham og hans ejer de sidste 9 år, så jeg ved alt, hvad der er værd at vide om ham.

 

Splint, min anden Border, er således en hvalp fra dette kuld. Hun er i dag 1,5 år og en rigtig teenagetøs. Hun er en MEGET lille border (45 cm og 12 kg!) og som sin mor sort/hvid. Hun er lige en tand mindre intens end hendes mor og ikke nær så optaget af mig, hvilket egentlig er rart. Jeg har med hende også arbejdet meget på, at hun skulle have lov at være hvalp - hun skal nok lære det, hun skal lære. I år skal vi dog i gang med lydighedsprøverne, så det bliver spændende. Hun er en ufatteligt god og kærlig hund, der har en fantastisk tilgang til mennesker - hun farer ikke til dem, men vil gerne snakke og så elsker hun børn på en rigtig lækker måde - hun er en rigtig dukkevognshund ;o)

 

Det var så mine piger - kom gerne med præsentation af de andre Bordere herinde!

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg har 2 Border Collier og 2 gravbasser :-)

 

Det var tilfældigt, at Basse (11 mdr) kom dumpende ind i vores liv. Vi adopterede ham, da han var 4 mdr. Jeg har aldrig før mødt en hunderace så dejlig/kærlig som Basse. Han er så lærenem og elsker at få opgaver. Basse havde lidt svært ved at forstå i starten af, at vores gravbasse Anders (14år) er døv, men det har han lært nu :-) så når de bliver luftet sidste gang om aften og Anders ikke kommer ind, siger vi bare til Basse "find Anders" så løber Basse ud og guider Anders ind :-D for her ude på landet er der bare bare mørkt, men Basse klarer det for os.

 

Vi var ellers blevet enige om derhjemme, at antallet af hunde skulle sættes ned, naturligt, da vi har været oppe på 5 hunde:-) til kun at have 2 hunde, men gravbasserne er 14 og 15 år gamle, så de sover det meste af tiden, så derfor kiggede vi efter en legekammerat til Basse og fandt Bella :-)

 

Basse og Bella blev bedste venner allerede første dag :-) og de er bare så dejlige sammen. Så der er kommet liv på gården igen :-D Border Collien er meget anderledes end gravbasser, som vi altid kun har haft. Den måde som Borderen altid skal være med til alting, kan ikke beskrives, det er bare pragtfuldt.

 

Basse har ikke endnu været på kurser, men det skal vi starte på lige så snart Bella (9 uger) har sine vacinationer i orden :-) og så skal vi have lavet en agilty bane, hvor de rigtigt kan boltre sig på.

 

Jeg kan desværre ikke finde ud af, at sætte billeder ind:confused: men de kan nydes på 123hjemmeside.dk/bordercollie

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg har 2 Border Collier og 2 gravbasser :-)

 

Det var tilfældigt, at Basse (11 mdr) kom dumpende ind i vores liv. Vi adopterede ham, da han var 4 mdr. Jeg har aldrig før mødt en hunderace så dejlig/kærlig som Basse. Han er så lærenem og elsker at få opgaver. Basse havde lidt svært ved at forstå i starten af, at vores gravbasse Anders (14år) er døv, men det har han lært nu :-) så når de bliver luftet sidste gang om aften og Anders ikke kommer ind, siger vi bare til Basse "find Anders" så løber Basse ud og guider Anders ind :-D for her ude på landet er der bare bare mørkt, men Basse klarer det for os.

 

Vi var ellers blevet enige om derhjemme, at antallet af hunde skulle sættes ned, naturligt, da vi har været oppe på 5 hunde:-) til kun at have 2 hunde, men gravbasserne er 14 og 15 år gamle, så de sover det meste af tiden, så derfor kiggede vi efter en legekammerat til Basse og fandt Bella :-)

 

Basse og Bella blev bedste venner allerede første dag :-) og de er bare så dejlige sammen. Så der er kommet liv på gården igen :-D Border Collien er meget anderledes end gravbasser, som vi altid kun har haft. Den måde som Borderen altid skal være med til alting, kan ikke beskrives, det er bare pragtfuldt.

 

Basse har ikke endnu været på kurser, men det skal vi starte på lige så snart Bella (9 uger) har sine vacinationer i orden :-) og så skal vi have lavet en agilty bane, hvor de rigtigt kan boltre sig på.

 

Jeg kan desværre ikke finde ud af, at sætte billeder ind:confused: men de kan nydes på 123hjemmeside.dk/bordercollie

 

Kiggede lige på din hjemmeside - er Bella efter 'Nice of You to come by Bingo'? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 Border Collier og 2 gravbasser :-)

 

Det var tilfældigt, at Basse (11 mdr) kom dumpende ind i vores liv. Vi adopterede ham, da han var 4 mdr. Jeg har aldrig før mødt en hunderace så dejlig/kærlig som Basse. Han er så lærenem og elsker at få opgaver. Basse havde lidt svært ved at forstå i starten af, at vores gravbasse Anders (14år) er døv, men det har han lært nu :-) så når de bliver luftet sidste gang om aften og Anders ikke kommer ind, siger vi bare til Basse "find Anders" så løber Basse ud og guider Anders ind :-D for her ude på landet er der bare bare mørkt, men Basse klarer det for os.

 

Vi var ellers blevet enige om derhjemme, at antallet af hunde skulle sættes ned, naturligt, da vi har været oppe på 5 hunde:-) til kun at have 2 hunde, men gravbasserne er 14 og 15 år gamle, så de sover det meste af tiden, så derfor kiggede vi efter en legekammerat til Basse og fandt Bella :-)

 

Basse og Bella blev bedste venner allerede første dag :-) og de er bare så dejlige sammen. Så der er kommet liv på gården igen :-D Border Collien er meget anderledes end gravbasser, som vi altid kun har haft. Den måde som Borderen altid skal være med til alting, kan ikke beskrives, det er bare pragtfuldt.

 

Basse har ikke endnu været på kurser, men det skal vi starte på lige så snart Bella (9 uger) har sine vacinationer i orden :-) og så skal vi have lavet en agilty bane, hvor de rigtigt kan boltre sig på.

 

Jeg kan desværre ikke finde ud af, at sætte billeder ind:confused: men de kan nydes på 123hjemmeside.dk/bordercollie

 

Årh! 2 skønne bordere s045.gif Og endda i 3 farvede a080.gif

 

Velkommen til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må give Haily ret i "Engang border altid border" :-D og sikken en skøn border du også har :-)

 

Malene: Bliver også sjovt at følge Bella's halvbror herinde

 

Ellers tak for de søde ord :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Jeg må give Haily ret i "Engang border altid border" :-D og sikken en skøn border du også har :-)

 

Malene: Bliver også sjovt at følge Bella's halvbror herinde

 

Ellers tak for de søde ord :-D

 

Jeg har Jodie, som er halvt border af race, men så godt som helt border af sind. og jeg giver jer ret - Jeg kan nok aldrig have en anden hund efter at have prøvet dette. Bordere er det mest kærlige, entusiastiske, legeglade, venlige, lærenemme, sjove, aktive væsen der der findes.

det kræver meget arbejde, men man får tifold tilbage.

 

Er helt forelsket i de merlefarvede og det bliver helt sikkert min næste...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...