Hop til indhold

Mental trættene øvelser!?


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Lexus må jo stadig ikke noget særligt fysisk, så vi prøver at trætte ham mentalt. Problemet er så at jeg er ved at løbe tør for idér, det skal være noget som er minimal fysisk krævende, alt hvad jeg kan finde på og "smider i hovedt" af ham løser han bare, også står han der "øhh:hmm: skulle DET være svært far:lol::lol::lol:"

 

Vi har jo den lille aktivitets bold han fik af Nille og tøserne. Men den er der ikke meget udfordring i længere, så har vi nogle plastikflasker og en større gul aktivitetsbold vi fylder godbidder i, det er også yt. Gemme godbidder rundt i huset i forskellig højde er også løst lynhurtigt.

Jeg kan mærke på ham at han er ved at have et enormt energioverskud, hvis staten fandt ud at hvor stort hans overskud er nu er jeg sikker på at vi skulle betale vægtafgift og skat af det:blink:

 

Er der nogen som har nogle idér og råd !!???? PLEASE!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i prøvet nogle hundespil?

 

Vi har de vedhæftede - de to på billede 2 (det er en vendbar 2-i-1) kan du skaffe til under 200 kr både på nettet og i butikker - dem kan Karla i søvne.... men den nye - (billede 1) købt i tyskland til ca 220 kr tror jeg det var.... den "trækker tænder ud" mentalt... især det med at åbne skuffer og låg ved hjælp af snoretræk - det er bare svært for hende...

 

Hun bruger normalt poterne til alting, er ikke vant til at bruge tænderne....

Redigeret af Amocca
byttede om på billederne ;-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Lexus må jo stadig ikke noget særligt fysisk, så vi prøver at trætte ham mentalt. Problemet er så at jeg er ved at løbe tør for idér, det skal være noget som er minimal fysisk krævende, alt hvad jeg kan finde på og "smider i hovedt" af ham løser han bare, også står han der "øhh:hmm: skulle DET være svært far:lol::lol::lol:"

 

Vi har jo den lille aktivitets bold han fik af Nille og tøserne. Men den er der ikke meget udfordring i længere, så har vi nogle plastikflasker og en større gul aktivitetsbold vi fylder godbidder i, det er også yt. Gemme godbidder rundt i huset i forskellig højde er også løst lynhurtigt.

Jeg kan mærke på ham at han er ved at have et enormt energioverskud, hvis staten fandt ud at hvor stort hans overskud er nu er jeg sikker på at vi skulle betale vægtafgift og skat af det:blink:

 

Er der nogen som har nogle idér og råd !!???? PLEASE!!

 

Træning er jo også mentalt trættende, så hvad med at lærer ham nogle cirkus kunstner han kan lave liggende?

 

f.eks.:

at nikke hver gang du siger "ikk"

At ryste på hovede når du siger "?????" (jeg kunne ikke finde på hvad du skulle sige :blink:)

At lægge hovedet på poterne når du siger "er lexus træt"

At slikke sig om snuden når du siger "er du sulten"

 

Du kan selv tilføje flere fuldstændig unødvendige triks, men de er mentalt trættende og sjove :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne jo f.eks. lære ham at identificere forskellige lugte/dufte a la Malene Nielsens metode :5up:

 

- eller du kunne tage ham med på Strøget en lørdag formiddag eller i hundeklubben og forlange, at han holder sig i ro :shock: - måske kan Lexus allerede det, men for Jacki ville det være svært :shock::oops: og trættende :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med et sammenkrøllet tæppe med godbidder gemt indeni. Eller en let udhulet bamse med godbidder.

Paprør (wc-rør) med godbidder der er er pakket ind i små stykker madpapir.

Lær ham zigzag eller baglæns.

Hvad med kopper af forskellig farve eller flad tallerken med gdbidder under.

 

:-D:-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med et sammenkrøllet tæppe med godbidder gemt indeni. Eller en let udhulet bamse med godbidder.

Paprør (wc-rør) med godbidder der er er pakket ind i små stykker madpapir.

Lær ham zigzag eller baglæns.

Hvad med kopper af forskellig farve eller flad tallerken med gdbidder under.

 

:-D:-D:-D

Vi har så ikke prøvet det med bamsen, for vi har ingen:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Carina G

Sporsøg er jo altid godt :blink:

 

Da den ældste af mine hunde i en længere periode var skadet og ikke måtte noget, brugte jeg at lære hende søg og påvisning af medova-the på samme måde som narko og sprængstof-hunde ... det trættede hende en del :-)

 

Derudover lærte jeg hende DKKs næseprøve øvelse, hvor sværhedsgraden så blev væsentlig øget ved at have pindene i en bunke og rundt omkring, og også nogle gang blind-søg ... det var også et hig, og noget der resulterede i en træt hund bagefter :lol:

 

Ellers er der jo hundekunster som andre har foreslået...

 

/Carina

 

- - -

Mine hunde:

www.workingdogs.dk/malinois

 

Danske Redningshunde - I Aalborg...

www.danske-redningshunde.dk/aalborg/

Link til indlæg
Del på andre sites

Sporsøg er jo altid godt :blink:

 

Da den ældste af mine hunde i en længere periode var skadet og ikke måtte noget, brugte jeg at lære hende søg og påvisning af medova-the på samme måde som narko og sprængstof-hunde ... det trættede hende en del :-)

 

Derudover lærte jeg hende DKKs næseprøve øvelse, hvor sværhedsgraden så blev væsentlig øget ved at have pindene i en bunke og rundt omkring, og også nogle gang blind-søg ... det var også et hig, og noget der resulterede i en træt hund bagefter :lol:

 

Ellers er der jo hundekunster som andre har foreslået...

 

/Carina

 

- - -

Mine hunde:

www.workingdogs.dk/malinois

 

Danske Redningshunde - I Aalborg...

www.danske-redningshunde.dk/aalborg/

 

Nu går vi jævnligt spor. Problemet er jo at han ikke må overbelaste det ene ben, bare det at han skal ind og ud af bilen er en rimelig belastning, jeg har så overvejet en rampe til ham. Men kender man lexus så vil man ikke bruge en rampe, bliver man så tvunget til det ja så vil men slet ikke i bilen:lol:

 

Nu har vi leget med de ottesen spil...Lidt ro er der nu. Men da lexus havde løftet den første klods kunne jeg se på han. AHA. Det er DET man skal:lol:

så nnu må vi igang med det andet spil:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Carina G
Nu har vi leget med de ottesen spil...Lidt ro er der nu. Men da lexus havde løftet den første klods kunne jeg se på han. AHA. Det er DET man skal:lol: så nnu må vi igang med det andet spil:blink:

 

Det lyder "desværre" meget bekendt ... Tikki var på nøjagtig samme måde: "Fææææærdig - og kom så med noget nyt, for jeg keeeeeeder mig !!!"

 

Sådan rendte jeg rundt og forsøgte at finde på den ene udfordring efter den anden ... og så løste dem dumme hund opgaven på et splitsekund :evil:

 

/Carina

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et par bøger om om tricks og mental aktivering som I meget gerne må få... den ene hedder noget med "din kloge hund" og den anden er det der lille hæfte "cirkusbog for hunde"

 

fandt lige en beskrivelse af "din kloge hund":

"Hvordan du kan stimulere din hunds intelligens med mental træning.

Din hund forstår kommandoer, har utrolige sanser, og kan endda udføre komplicerede tricks.

Læs hvordan du kan bruge og udvikle din hunds talenter med denne sjove og fascinerende bog.

 

- Tests til at finde ud af hvor klog din hund er.

- Sådan træner du din hunds intelligens.

- Sjove tricks og flotte stunts giver din mental træning."

 

Bare send din adresse her eller via sms, så sender jeg dem på mandag :-D

 

Begge er fyldt med gode ideer - også de lidt mere stilfærdige af slagsen :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels lexus!

 

Jeg kan da fortælle hvad jeg laver med mysla, som også skal holdes i ro:)

 

Tager en tur i byen, gennem gågaden, så hun rigtigt kan snuuuuse.

 

Søger godbidder/foder inde og ude.Mad i mælkekartoner. papkasser kan også bruges, så fylder du bare op med feks krøllet avispapir og lukker papkassen godt, hvis han er god til det. Det giver lidt oprydning men de skal så tilgengæld faktik bruge lidt kræfter på at rykke i stykker;-)

 

Træner triks. Mysla er ved at lære at spille død og apport. Og så klikker vi os til negleklip og børstning, måske lexus har et eller andet han ikke kan lide man gør, i kunne træne på?

 

Hent en stak gamle urtepotter eller foderbægre og lær ham at snuse sig frem til godbidden, eller at skille krusene fra hinanden.

 

Aktivitetsspillene kan jo gøres sværre ved at du kun putter godbidder under nogle af dem, så han skal snuse sig frem til dem.

Frosne marvben, med foder i.

 

Kontaktøvelser når i er ude at gå. Eller feks ja/nej øvelser undervejs. Kast en godbid mens i går frem foran jer ogsig nej, hvis han går frem i mod den. gå videre forbi i en bue og sig først ja, når han af sig selv giver dig kontakt;-)

Må han bruge forbenene? For så kunne han måske lære at grave efter godbidder, det ville da bruge lidt kræfter:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...