Hop til indhold

foran butik


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Jodie er dybt ulykkelig hvis hun skal vente ude foran en butik. Så snart jeg er ude af syne sætter hun i et hyl uden lige (lyder som en ulv :roll:).

Jeg har forsøgt ligesom med alenehjemmetræning at gå få sekunder for så at vende tilbage - nok tusind gange. Intet hjælper.

 

Hun klarer det bedre hvis hun skal vente hjemme eller i bilen, men kun lidt bedre.

 

Skal siges at hun normalt er med næsten overalt og at jeg går hjemme og skriver bachelor, men jeg frygter lidt et problem når arbejdsmarkedet kalder.

 

Det hjælper ikke at en af børnene står sammen med hende og venter. Det er kun mig der dur.

 

Nogen ideer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jodie er dybt ulykkelig hvis hun skal vente ude foran en butik. Så snart jeg er ude af syne sætter hun i et hyl uden lige (lyder som en ulv :roll:).

Jeg har forsøgt ligesom med alenehjemmetræning at gå få sekunder for så at vende tilbage - nok tusind gange. Intet hjælper.

 

Hun klarer det bedre hvis hun skal vente hjemme eller i bilen, men kun lidt bedre.

 

Skal siges at hun normalt er med næsten overalt og at jeg går hjemme og skriver bachelor, men jeg frygter lidt et problem når arbejdsmarkedet kalder.

 

Det hjælper ikke at en af børnene står sammen med hende og venter. Det er kun mig der dur.

 

Nogen ideer?

 

Lad være med at tage hende med op til butikken?

 

Hvorfor skal hun med derop når hun nu ikke kan lide det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad være med at tage hende med op til butikken?

 

Hvorfor skal hun med derop når hun nu ikke kan lide det?

 

Jeg har hende jo heller ikke med hvis jeg skal handle rigtigt. men hvis jeg bare lige skal ned og købe en liter mælk, synes jeg da det er dejligt at købe mælken mens jeg alligevel er ude at gå med Jodie. Mit ønske er en hund der følger mig overalt, så det er hamrende ærgerligt at hun skal blive hjemme adskillige gange om dagen bare fordi hun ikke kan sidde 3 min foran en butik.

 

Jodie er en MEGET aktiv hund - Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at underholde hende hvis hun ikke er med til de fleste hverdagsting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror Any er mere bekymret for at Jodie heller ikke er god til at være alene derhjemme... eller læser jeg det forkert?

 

Helt sikkert - Det tegner ike godt. Selv om min ældste dreng er hjemme sammen med hende tuder og hyler hun et stykke tid efter at jeg er gået. Jeg er som regel kun væk ½ time ad gangen og har trænet alene hjemme mens hun var lille, men det virker ikke.

 

Skal siges at hun som hvalp blev hentet et sted hvor der boede 3 andre hunde og hvor menneskene også gik hjemme. Kan det mon have noget at sige? det gør det vel heller ikke bedre at jeg selv normalt har hende med overalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror Any er mere bekymret for at Jodie heller ikke er god til at være alene derhjemme... eller læser jeg det forkert?

 

Jeg læste det som at hun har det OK med at være hjemme:blink:

 

Af forskellige årsager vil jeg aldrig have min hund stående udenforan på en krog.

Ja, det ville være rart lige at løbe ind efter en mælk ol, men hvis hun ikke kan li det, så hellere købe den på et andet tidspunkt, selvom det ville være nemmere.

 

Cleo kan jo fx slet ikke være alene og derfor må jeg acceptere dette, mens vi træner - så jeg handler på nettet og får afleveret ved døren i stedet for.:blink: Ville være nemmere og mere befriende at købe i fysisk dagligvarebutik.

Link til indlæg
Del på andre sites

så jeg handler på nettet og får afleveret ved døren i stedet for.:blink: Ville være nemmere og mere befriende at købe i fysisk dagligvarebutik.

 

Hvorhenne på nettet - mon også det kan lade sig gøre på Lolland:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg VIL have det til at lykkes for jeg VIL have en hund der kan komme med alle steder. Det er bedst for mig og bedst for Jodie.

 

så ideer til alene-træning søges med lys og lygte!!!!

 

lige nu kan jeg jo ikke engang gå til træning med hende for hun kan ikke sidde alene (mellem de andre hunde) mens vi snakker med træneren eller har teori indendørs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold
Jeg VIL have det til at lykkes for jeg VIL have en hund der kan komme med alle steder. Det er bedst for mig og bedst for Jodie.

 

så ideer til alene-træning søges med lys og lygte!!!!

 

lige nu kan jeg jo ikke engang gå til træning med hende for hun kan ikke sidde alene (mellem de andre hunde) mens vi snakker med træneren eller har teori indendørs.

 

det forstår jeg ikke helt. Vi har ikke teori inden dørs. snak med træner forgår i rundkreds med hundene ved siden af.

Link til indlæg
Del på andre sites

det forstår jeg ikke helt. Vi har ikke teori inden dørs. snak med træner forgår i rundkreds med hundene ved siden af.

 

Ok....Vi har teori indendørs efter ca. 1 times træning med hundene. Teorien varer ca. ½ time. Det er noget med lysbilleder og diskussion af dagens øvelser. Det er vist også noget med at hundene skal trænes i at sidde og vente, så de en dag vil kunne gå til konkurrencer og den slags.

Nogle gange er der også sporøvelser og andre ting vi skal se, som vores hunde helst ikke skal være med til, da de så forstyrrer for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg VIL have det til at lykkes for jeg VIL have en hund der kan komme med alle steder. Det er bedst for mig og bedst for Jodie.

 

så ideer til alene-træning søges med lys og lygte!!!!

 

lige nu kan jeg jo ikke engang gå til træning med hende for hun kan ikke sidde alene (mellem de andre hunde) mens vi snakker med træneren eller har teori indendørs.

 

Og når 8-16 jobbet kalder engang...hvad så ? Det kunne lidt se ud som om du er ved at gøre dig selv og ikke mindst Jodie en kæmpe bjørnetjeneste. Hunden er på et tidspunkt nød til at kunne fungere uden mor og det er ligesom din pligt at sørge for at det kan lade sig gøre.

 

Jeps, jeg ved jeg lyder både kedelig og som en sur gammel taske, men altså...prøv at tænk lidt over det....

Link til indlæg
Del på andre sites

du får lige min gode gamle opskrift på alene hjemme, det virker:

 

Alene hjemme hvordan!

Alene hjemme er nok en af de ting som kan volde flest problemer, her er en lille opskrift man med fordel kan bruge, obs. opskriften er også brugbar til en voksen hund, det handler om at forbygge problemer ikke at helbrede dem.

Giv hvalpen et kødben, gå ud af døren kom ind igen, lad være med at være væk, lad være med at luk døren, dvs. bare gå ud og kom ind, gør det 1000 gange på en dag, bare ud og ind af døren hele tiden, ikke sige goddag ikke sige farvel, det handler om at hvalpen lærer at mennesker går og kommer det er ikke noget man skal tage sig af.

Når hvalpen ikke reagerer på at i går ud og ind af døren, dvs. når den bare bliver liggende og gnaver videre så begynder i at gå ud luk døren og kom ind, ikke blive ude bare ud luk dør og gå ind i samme sek. det gør i 1000 gange om dagen, når hvalpen ikke reagerer på det mere så bliver i ude 1 sek. senere 2 osv. langsomt fremad, når først hvalpen har lært at mennesker går og kommer det er ikke farligt så kan den også være alene.

Hvalpen skal IKKE hyle, hyler den har i været for længe væk, det handler om at undgå at hvalpen hyler

 

 

Held og lykke:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset om du bor på Lolland eller i en storby, så husk at det tager under 10 sekunder at stjæle en hund, at det slet ikke behøver være en 'fin og flot' racehund, også helt almindelige hunde bliver stjålet når de venter udenfor. Desuden kan der komme store farlig hunde og gnave i din, mens den står bundet uden en chance for at slippe væk.

 

Min står ALDRIG udenfor, enten kommer hun med ind (har fået lov i kiosken og hos bageren) eller også må manden stå ude og vente sammen med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

du får lige min gode gamle opskrift på alene hjemme, det virker:

 

Alene hjemme hvordan!

 

Alene hjemme er nok en af de ting som kan volde flest problemer, her er en lille opskrift man med fordel kan bruge, obs. opskriften er også brugbar til en voksen hund, det handler om at forbygge problemer ikke at helbrede dem.

 

Giv hvalpen et kødben, gå ud af døren kom ind igen, lad være med at være væk, lad være med at luk døren, dvs. bare gå ud og kom ind, gør det 1000 gange på en dag, bare ud og ind af døren hele tiden, ikke sige goddag ikke sige farvel, det handler om at hvalpen lærer at mennesker går og kommer det er ikke noget man skal tage sig af.

Når hvalpen ikke reagerer på at i går ud og ind af døren, dvs. når den bare bliver liggende og gnaver videre så begynder i at gå ud luk døren og kom ind, ikke blive ude bare ud luk dør og gå ind i samme sek. det gør i 1000 gange om dagen, når hvalpen ikke reagerer på det mere så bliver i ude 1 sek. senere 2 osv. langsomt fremad, når først hvalpen har lært at mennesker går og kommer det er ikke farligt så kan den også være alene.

Hvalpen skal IKKE hyle, hyler den har i været for længe væk, det handler om at undgå at hvalpen hyler

 

 

 

Held og lykke:5up:

 

Hej Cleo

 

Takker for manualen :-)

Jeg trænede sådan i starten og måske skal jeg gøre det hele forfra igen. Jeg går straks i gang.

 

Amokka: Jeg har nok ikke været modig nok til at gå ind og ud af butikkerne så mange gange, måske er det tid til at være ligeglad med hvad de andre tænker om hende der går ind og ud af døren 1000 gange :mrgreen:

 

Zaz zaz: Du har ret i at jeg måske gør Jodie en bjønetjeneste. Heldigvis kommer hun aldrig til at være alene hjemme mere end fire timer dagligt for min ældste kommer altid tidligt hjem.

 

Hvad angår tyveri, så ville jeg aldrig tage Jodie med hvis jeg skulle handle rigtigt. Jeg handler kun hvis jeg kan se hende gennem vinduerne det meste af tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Cleo

 

Takker for manualen :-)

Jeg trænede sådan i starten og måske skal jeg gøre det hele forfra igen. Jeg går straks i gang.

 

Amokka: Jeg har nok ikke været modig nok til at gå ind og ud af butikkerne så mange gange, måske er det tid til at være ligeglad med hvad de andre tænker om hende der går ind og ud af døren 1000 gange :mrgreen:

 

Zaz zaz: Du har ret i at jeg måske gør Jodie en bjønetjeneste. Heldigvis kommer hun aldrig til at være alene hjemme mere end fire timer dagligt for min ældste kommer altid tidligt hjem.

 

Hvad angår tyveri, så ville jeg aldrig tage Jodie med hvis jeg skulle handle rigtigt. Jeg handler kun hvis jeg kan se hende gennem vinduerne det meste af tiden.

 

Det er jo super, men hun skal jo stadig op på rolige 4 timer, hvilket kan tage tid. Vi har trænet i 3-4 måneder og er ikke engang nået 5 minutter:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Amokka: Jeg har nok ikke været modig nok til at gå ind og ud af butikkerne så mange gange, måske er det tid til at være ligeglad med hvad de andre tænker om hende der går ind og ud af døren 1000 gange :mrgreen:

 

Hvad angår tyveri, så ville jeg aldrig tage Jodie med hvis jeg skulle handle rigtigt. Jeg handler kun hvis jeg kan se hende gennem vinduerne det meste af tiden.

 

 

skid da hul i hvad folk tænker :lol: det der er mest irriterende er nok, at klokken går i døren hver gang jeg trampede ind og ud af den dør henne på shell... men der var nu aldrig nogen der sagde noget :lol: men de har nok tænkt deres om folk der ikke kunne bestemme sig...

 

Jeg har aldrig haft hende siddende udenfor andre steder end shell og hun kommer nok heller aldrig til at sidde andre steder, for der kan jeg se hende gennem vinduet... ville ikke turde sætte hende et sted hvor jeg ikke kunne se hende...

Og så mener jeg personligt ikke at hunden får noget som helst ud af, at være med ude at handle... shell er kun hvis jeg vil købe en liter mælk / en pakke cigaretter med hjem fra lufteturen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke komme med en opskrift på hvordan man træner alene hjemme som ikke allerede er kommet.

 

Men jeg vil blot lige pippe lidt med det jeg læser ud af alle indlægene. Om det er korrekt tjaaa, det ved jeg jo ikke. :-D

 

For mig lyder det som om hunden er utrolig uselvstændig (hvor gammel er den egentlig?). Måske nogle øverlser der giver den mere selvtillid her kan hjælpe - balanceøvelser osv.

 

Jeg tror du laver en fejl hvis du mener I "kun" skal nå op på 4 timer alene med succes. Den ældste (som jeg går ud fra er søn/datter) har vel også et liv og går sine egne veje engang imellem.

 

Har du evt. prøvet med musik eller tv kørende i baggrunden når hunden skal være alene - det virker for mange.

 

Husk nu også på at hunden kan ikke komme med alle steder - de færeste der holder bryllup eller stor fødselsdag invitere vores dyr med ;-) Så skal den være alene i et vist tidsrum - med mindre man ALTID kan få en til at passe den.

 

Min generelle mening (måske den ikke er passende her, men...) er at folk der vil have deres hund med alle steder gør den og sig selv en bjørnetjeneste - og nogle gange er hunden også bedre tjent med at blive hjemme. Men turen rundt der kombineres med 1 liter mælk ville jeg klart også foretrække kunne lade sig gøre :-D

 

Held og lykke med "projektet" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...