Hop til indhold

Bananna skal starte til spor imorgen


Bantus
 Share

Recommended Posts

SÅ er Bananna og jeg + min mor kommet hjem fra den første omgang sportræning. Da vi kom der ud, begyndte det at sne helt vildt, og det gjorde det i de halvanden time vi var der, så det spor man lavede blev hurtigt dækket til at sneen, men Bananna klarede det nu super flot.

Det hele startede med at Pia (trænere) introducerede os til hvad der skulle foregå. Så fik vi udleveret nogle klemmer, til at markere sporet med, så vi os selv kunne se hvor sporet var, og så var det ellers i gang med at lægge spor. Jeg lagde sporet, og imens underholdte min mor Bananna, hvvilket godt kan være ret svært eftersom at Bananna hurtigt bliver utolmodig. Nå men sporet blev lagt, og jeg kom tilbage til de andre.

Da vi kom tilbage, øvede vi at hundene skulle vise interesse for et stykke flis, derefter øvede vi at vi lagde det mellem hundes ben mens den sad. Da vihavde gjort det i et stykke tid, skulle Bananna til at gå sit spor, og det gik bare supper godt. Jeg havde lagt sporet sådan at jeg for hvert skridt jeg tog, lagde en godbid under der hvor min hæl havde været. Og længere henne i sporet havde jeg taget 2 skridt og så lagt en godbid. Og Bananna klarede det bare til UG, og pia sagde at hun synes hun var rigtig dygtig, og at vi hellere måtte finde på noget sværre noget til næste gang:-) Så alt i alt en god oplevelse, og man kunne virkelig se hvor Bananna nød det, Så det var dejligt.

Til næste gang skal hun have trænet lidt bliv, så hun kan lære at det er sjovt at vente, og hun skal træne at sætte sig foran flis stykket.

 

Bantus

 

Findes der noget bedre end at høre en hunde snude på arb :5up:

 

Hvor lyder det bare som om det var en god dag :5up:

 

Nu kan jeg se at Banana også let bliver utålmodig hvis det er "kedeligt" ... det samme lider vi under, Karla og jeg ... er der nogen der ved om det hænger sammen med den aktive d/s del af hundene? eller er det bare fordi der er "gang i pæren" på dem? eller er det fordi vi deres mennesker ikke har været gode nok til at træne "det er ok du bare skal sidde og glo lidt her..." ?

 

Det kunne godt lyde som D/S genet. Det der med at sidde stille og vente eller at gøre de samme øvelser om og om igen uden en lille veksling kan være hårdt for en D/S. Den kan finde på at selv lægge noget til øvelsen, hvis den finder den for kedelig.

 

Ups undskyld til TS for sidesporet :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Bananna kommet hjem fra sin anden time sportræning, og det gik igen rigtig rigtig godt. Først lavet vi nogle øvelser, hvor Bananna skulle markere over for et stykke filt. Denne øvelse fandt Bananna utrolig kedelig, så hun begyndte at stå og skrabe med bagbenene, så der fløj blade rundt over det hele. Det synes hun var meget sjovere. Derefter lagde jeg så spor, og imens underholdte min mor Bananna. Vi skulle lave to spor i dag. Et kort og et lidt længere spor.

 

Denne gang til sportræning, gik jeg 12 skridt imellem hver godbid, imodsætning til sidst hvor det var hvert skridt, og nogle steder hver tredje. Samtidig skulle Bananna også selv opsøge sporet. Det gik bare super fint, hun gik i fint tempo og fulgte sporet flot. Derefter trænede vi noget bliv, og mere markering.

Så skulle Bananna til det sidste af hendes spor. Det var et forholds vis kortspor, men udfordringen ved dette var at vi gik vinkel ret på det, og så skulle hun finde sporet og gå i den rette retning. OG det klarede hun også bare til ug:-)

Så kom vi hjem omkring kl 17, og Bananna har sovet lige siden. Så alt i alt en dejlig dag.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Bananna kommet hjem fra sin anden time sportræning, og det gik igen rigtig rigtig godt. Først lavet vi nogle øvelser, hvor Bananna skulle markere over for et stykke filt. Denne øvelse fandt Bananna utrolig kedelig, så hun begyndte at stå og skrabe med bagbenene, så der fløj blade rundt over det hele. Det synes hun var meget sjovere. Derefter lagde jeg så spor, og imens underholdte min mor Bananna. Vi skulle lave to spor i dag. Et kort og et lidt længere spor.

 

Denne gang til sportræning, gik jeg 12 skridt imellem hver godbid, imodsætning til sidst hvor det var hvert skridt, og nogle steder hver tredje. Samtidig skulle Bananna også selv opsøge sporet. Det gik bare super fint, hun gik i fint tempo og fulgte sporet flot. Derefter trænede vi noget bliv, og mere markering.

Så skulle Bananna til det sidste af hendes spor. Det var et forholds vis kortspor, men udfordringen ved dette var at vi gik vinkel ret på det, og så skulle hun finde sporet og gå i den rette retning. OG det klarede hun også bare til ug:-)

Så kom vi hjem omkring kl 17, og Bananna har sovet lige siden. Så alt i alt en dejlig dag.

 

Bantus

 

:5up: Hvor er hun dygtig. Hvor var i henne?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så er Bananna kommet hjem fra 3 træningsgang til spor, og hvad kan jeg sige. JEg er den heldige ejer af verdens dygtigste sporhund:-) Ej okay, det er måske lige at overdrive lidt, men dygtig er hun ihvertfald. Idag startede vi med at lægge et lang spor, som danner et U. Jeg ligger så nogle få godbidder hvert 20 skridt. Der ud over har jeg lagt to genstande på sporet. Så går vi tilbage, og øver markering af genstand, hvilket Bananna ikke er så god til, da hun ikke har lyst til at samle noget, eller gider at sætte sig når det er vådt ( det regnede i de 1½ time vi var afsted). Men vi er nu nået så langt til at hun kan have genstanden i munden i 1 sek, så det er altid en start. Tilbage tilsporet. Bananna skulle selv opsøge sporet, hvilket over hovedet ikke var noget problem, derefter gik hun sporet perfekt, hun markerede dog ikke genstanden/viste dem overhovedet ikke interesse, men det må vi så bare øve os på til næste gang.

Derefter trænede vi bliv/rolig.

Ellers var det en dejlig dag, i selv om det regnede lidt, det gjorde det kun hyggeligere. Bananna ligger nu og snorkbobbler

 

Og forresten, så mødte vi os lige Gudrun med hendes to hunde.

 

BAntus

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...