Hop til indhold

Bananna skal starte til spor imorgen


Bantus
 Share

Recommended Posts

Så er det imorgen det går løs, med den første omgang sportræning, og nej hvor jeg glæder mig. Er så spændt på hvad bananna synes, om hun vil interessere sig for det, eller synes at det er død kedeligt. Søndag skal hun til agility, så bette tøsen får nok at lave i denne weekend. Til sportræning skal vi heldigvis gå sammen med Groa, så det bliver hyggeligt. Så Kan bananna jo bare kigge efter der, og få nogle gode tricks:-)

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ er Bananna og jeg + min mor kommet hjem fra den første omgang sportræning. Da vi kom der ud, begyndte det at sne helt vildt, og det gjorde det i de halvanden time vi var der, så det spor man lavede blev hurtigt dækket til at sneen, men Bananna klarede det nu super flot.

Det hele startede med at Pia (trænere) introducerede os til hvad der skulle foregå. Så fik vi udleveret nogle klemmer, til at markere sporet med, så vi os selv kunne se hvor sporet var, og så var det ellers i gang med at lægge spor. Jeg lagde sporet, og imens underholdte min mor Bananna, hvvilket godt kan være ret svært eftersom at Bananna hurtigt bliver utolmodig. Nå men sporet blev lagt, og jeg kom tilbage til de andre.

Da vi kom tilbage, øvede vi at hundene skulle vise interesse for et stykke flis, derefter øvede vi at vi lagde det mellem hundes ben mens den sad. Da vihavde gjort det i et stykke tid, skulle Bananna til at gå sit spor, og det gik bare supper godt. Jeg havde lagt sporet sådan at jeg for hvert skridt jeg tog, lagde en godbid under der hvor min hæl havde været. Og længere henne i sporet havde jeg taget 2 skridt og så lagt en godbid. Og Bananna klarede det bare til UG, og pia sagde at hun synes hun var rigtig dygtig, og at vi hellere måtte finde på noget sværre noget til næste gang:-) Så alt i alt en god oplevelse, og man kunne virkelig se hvor Bananna nød det, Så det var dejligt.

Til næste gang skal hun have trænet lidt bliv, så hun kan lære at det er sjovt at vente, og hun skal træne at sætte sig foran flis stykket.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih det lyder altså spænende, Bananna har da været rigtigt dygtig.

 

Jeg havde lagt sporet sådan at jeg for hvert skridt jeg tog, lagde en godbid under der hvor min hæl havde været. Og længere henne i sporet havde jeg taget 2 skridt og så lagt en godbid.

 

Hvor mange meter var sporet? (jeg skal ud at lave sådan noget snarest muligt ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih det lyder altså spænende, Bananna har da været rigtigt dygtig.

 

 

 

Hvor mange meter var sporet? (jeg skal ud at lave sådan noget snarest muligt ;-))

 

Uhh det ved jeg ikk rigtigt, men det var da okay langt synes jeg- du kan godt glæde dig til at komme igang. Det er så skønt at se sin hund arbejde.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det skønt at høre i begge to havde en god oplevelse.

Jan er total vild med Bannana, han fortalte hun endte med at have hovedet på hans skulder. :lun:

 

Ja hun var lidt bange for ham i starten, men det gik da heldigvis over. Min mor er tilgengæld helt vild med Groa, hun synes Groa ligner den hund hun passede da hun var ung.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lyder det bare som om det var en god dag :5up:

 

Nu kan jeg se at Banana også let bliver utålmodig hvis det er "kedeligt" ... det samme lider vi under, Karla og jeg ... er der nogen der ved om det hænger sammen med den aktive d/s del af hundene? eller er det bare fordi der er "gang i pæren" på dem? eller er det fordi vi deres mennesker ikke har været gode nok til at træne "det er ok du bare skal sidde og glo lidt her..." ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lyder det bare som om det var en god dag :5up:

 

Nu kan jeg se at Banana også let bliver utålmodig hvis det er "kedeligt" ... det samme lider vi under, Karla og jeg ... er der nogen der ved om det hænger sammen med den aktive d/s del af hundene? eller er det bare fordi der er "gang i pæren" på dem? eller er det fordi vi deres mennesker ikke har været gode nok til at træne "det er ok du bare skal sidde og glo lidt her..." ?

 

Jeg ved det ikke rigtig, men noget kunne godt tyde på det, eller også er det bare fordi der er gang i pæren på vores to hunde. Jeg har haft hunde før Bananna og ingen af dem har været så villig til at lære noget som hende, eller så aktive som hende. Men samtidig er der også en vis stædighed over hende, for hvis det er kedeligt i for lang tid, så begynder hun da bare at ignore mig og overhovedet ikke gide at høre efter hvad jeg siger... Hun er altså en lidt fjollet hund... Men jeg kan råde dig til at træne og træne og træne det der med at vente, for det kan godt gå hen og blive ret belastende.

 

Hvordan går det med Karlas træning??

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke rigtig, men noget kunne godt tyde på det, eller også er det bare fordi der er gang i pæren på vores to hunde. Jeg har haft hunde før Bananna og ingen af dem har været så villig til at lære noget som hende, eller så aktive som hende. Men samtidig er der også en vis stædighed over hende, for hvis det er kedeligt i for lang tid, så begynder hun da bare at ignore mig og overhovedet ikke gide at høre efter hvad jeg siger... Hun er altså en lidt fjollet hund... Men jeg kan råde dig til at træne og træne og træne det der med at vente, for det kan godt gå hen og blive ret belastende.

 

Hvordan går det med Karlas træning??

 

Bantus

 

Vi har jo haft sidste dag på hverdagslydighed hos Pia idag og det gik bare SÅ godt :-D Tænk vi sad tre hunde så tæt, at da Chili flyttede sig, kom hun faktisk til at sætte sig på Karla :lol:, men Karla flyttede da bare måsen uden at tabe kontakten :5up:

 

Vi arbejder meget med "ro på" og "vente" - hun er jo en vims lille hund... Pia siger at hun på ingen måde er stresset, hun er bare så hurtig og så arbejdsvilig, at det kan være svært for os almindelige dødelige at følge med :lol:

 

Hun er enormt lydhør og reagerer mere eller mindre på sekundet på min stemme... Men ting skal ske med det samme... ellers finder hun noget der er mere spændende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har jo haft sidste dag på hverdagslydighed hos Pia idag og det gik bare SÅ godt :-D Tænk vi sad tre hunde så tæt, at da Chili flyttede sig, kom hun faktisk til at sætte sig på Karla :lol:, men Karla flyttede da bare måsen uden at tabe kontakten :5up:

 

Vi arbejder meget med "ro på" og "vente" - hun er jo en vims lille hund... Pia siger at hun på ingen måde er stresset, hun er bare så hurtig og så arbejdsvilig, at det kan være svært for os almindelige dødelige at følge med :lol:

 

Hun er enormt lydhør og reagerer mere eller mindre på sekundet på min stemme... Men ting skal ske med det samme... ellers finder hun noget der er mere spændende...

 

Ejj hvor lyder det bare dejligt..tillykke med det, eller hvad man nu siger.

Jeg går også på sporhold med e Chili, det kan være at det er den samme som du også er på hold med.

Skal du fortsætte på hold ved pia?? for så kunne vi måske mødes engang efter du har været til træning og tage i hundeskoven, hvis karla altså ikk er for træt

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejj hvor lyder det bare dejligt..tillykke med det, eller hvad man nu siger.

Jeg går også på sporhold med e Chili, det kan være at det er den samme som du også er på hold med.

Skal du fortsætte på hold ved pia?? for så kunne vi måske mødes engang efter du har været til træning og tage i hundeskoven, hvis karla altså ikk er for træt

 

Bantus

 

Det er lige præcis den samme chili :mrgreen: Vi hørte godt om det idag, at hundene havde været så gode, selvom det var en svær start med et spor der ligepludselig lå sne på :5up:

 

Vi fortsætter med "Tricks & Aktivering" - så vi har heldigvis ingen pause - da det starter allerede på søndag :-D Og der skal vi på hold med Freudika og Bimsen...

 

Hvis jeg havde været den mindste smule i tvivl om vi skulle fortsætte, så blev den da udraderet af hvor glad min hund blev idag, da den så hvor vi var :lun: vi havde misset træning sidste gang og gangen før havde været træningsfri... så det var læææænge siden vi havde været til træning lige pludselig - men hun blev bare såååå glad da hun opdagede hvor vi var :hjerte:

 

Jeg ville rigtigt gerne mødes en dag efter træning... Karla er som ofte altid med på lidt fysisk udfoldelse efter træning, fordi hun har skulle koncentrere sig så meget uden at bruge musklerne... så vi bruger altid en 20 minutter / halv times tid efter træning på at løbe og lege lidt, før vi kører hjem... den tid kunne vi jo ligeså fint bruge sammen med jer ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige præcis den samme chili :mrgreen: Vi hørte godt om det idag, at hundene havde været så gode, selvom det var en svær start med et spor der ligepludselig lå sne på :5up:

 

Vi fortsætter med "Tricks & Aktivering" - så vi har heldigvis ingen pause - da det starter allerede på søndag :-D Og der skal vi på hold med Freudika og Bimsen...

 

Hvis jeg havde været den mindste smule i tvivl om vi skulle fortsætte, så blev den da udraderet af hvor glad min hund blev idag, da den så hvor vi var :lun: vi havde misset træning sidste gang og gangen før havde været træningsfri... så det var læææænge siden vi havde været til træning lige pludselig - men hun blev bare såååå glad da hun opdagede hvor vi var :hjerte:

 

Jeg ville rigtigt gerne mødes en dag efter træning... Karla er som ofte altid med på lidt fysisk udfoldelse efter træning, fordi hun har skulle koncentrere sig så meget uden at bruge musklerne... så vi bruger altid en 20 minutter / halv times tid efter træning på at løbe og lege lidt, før vi kører hjem... den tid kunne vi jo ligeså fint bruge sammen med jer ;-)

 

Det lyder godt, vi må lige finde en dag så.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige præcis den samme chili :mrgreen: Vi hørte godt om det idag, at hundene havde været så gode, selvom det var en svær start med et spor der ligepludselig lå sne på :5up:

 

Vi fortsætter med "Tricks & Aktivering" - så vi har heldigvis ingen pause - da det starter allerede på søndag :-D Og der skal vi på hold med Freudika og Bimsen...

 

Hvis jeg havde været den mindste smule i tvivl om vi skulle fortsætte, så blev den da udraderet af hvor glad min hund blev idag, da den så hvor vi var :lun: vi havde misset træning sidste gang og gangen før havde været træningsfri... så det var læææænge siden vi havde været til træning lige pludselig - men hun blev bare såååå glad da hun opdagede hvor vi var :hjerte:

 

Jeg ville rigtigt gerne mødes en dag efter træning... Karla er som ofte altid med på lidt fysisk udfoldelse efter træning, fordi hun har skulle koncentrere sig så meget uden at bruge musklerne... så vi bruger altid en 20 minutter / halv times tid efter træning på at løbe og lege lidt, før vi kører hjem... den tid kunne vi jo ligeså fint bruge sammen med jer ;-)

 

Jan og Groa går også til spor, Jan fik at vide sneen er en stor udfordring.

Nu vil jeg så ikke ødelægges Bantus's tråd ved at fortælle hvordan det gik med grosen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...