Hop til indhold

hvalpe opdragelse!!!!


Gæst mussepig1965
 Share

Recommended Posts

Gæst mussepig1965

hej vi har fået en shih tzu som nu er 10 uger... han er en glad lille dreng.

 

vi har dog haft til diskution hvad vi skal gør i forhold til at han ofte gør af os når vi enten ser tv eller når vi sætter os ved spisebordet... vi opfatter det som at han vil have opmærksomhed hvilket han får meget af tiden.. men på disse tidspunkter vil vi gerne have ro af ham.... hva gør vi ved det...???

 

problem 2. han elsker at løbe efter vores ben/fødder når vi går frem og tilbage i huset... hvad gør man for at stoppe dette..?

 

håber i kan give et bud på disse spørgsmål. så vi her hjemme kan finde en ens løsning, da vi er af den overbevisning at vi skal handle ens alle i familien for at hunden forstå budskabet fra os... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har dog haft til diskution hvad vi skal gør i forhold til at han ofte gør af os når vi enten ser tv eller når vi sætter os ved spisebordet... vi opfatter det som at han vil have opmærksomhed hvilket han får meget af tiden.. men på disse tidspunkter vil vi gerne have ro af ham.... hva gør vi ved det...???

 

Jeg kan fortælle dig hvad jeg gør, når vores hvalp gør det samme. Om det er "rigtigt" skal jeg ikke kunne sige.

Hvis han gøer for at få opmærksomhed bliver han ignoreret. Det kræver lidt selvbeherskelse, for det er selvfølgelig vildt irriterende at høre på. Men efter ret få dage - hvis man gør det konsekvent - fatter hunden, at det altså ikke er den måde man får opmærksomhed på.

 

Nu ved jeg ikke om Jeres hund må komme i møblerne? Det må vores, og det gør det nemt for os at belønne dem med ros og kæl, når de ligger pænt ved siden af os og slapper af.

 

problem 2. han elsker at løbe efter vores ben/fødder når vi går frem og tilbage i huset... hvad gør man for at stoppe dette..?

 

Vi står helt stille og ignorerer ham. Da det er "byttets" bevægelse, som hvalpen synes er spændende, mister han hurtigt interessen hvis der ikke sker noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...