Hop til indhold

Nej tak til råt...


Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

Bare sådan lige et spørgsmål ud i luften: Er Bassen den eneste hund, der ikke vil have råt kød, lever osv ?

 

Jeg mener det er total anormalt. Hunde elsker råt kød...det er deres natur...guf-guf-haps-smask...men nej tak. Koger vi så f.eks. lever, ja så vil dyret hellere end gerne æde det...hvornår forlanger han at sidde med ved bordet udstyret med kniv og gaffel ??? :roll:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

nej det er han ikke den eneste... Karla synes rå bacon, rå kylling, rå lever ... ja egentlig nok det meste råt kød er for sært og absolut ikke hunde-æde... hun kan evt, give det et lille puf med poten... men tage det i munden? er du vimmer... nej ellers tak...

 

det eneste hun vil acceptere råt er oksefars....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

jason vil gerne have rå kylling ("gerne" har betydningen: han kan spise det hvis alternativet er at kattene får det - er kattene ike i nærheden kan jeg sgu selv få det) alt andet vil han ikke have og han virker nogengange som om han direkte får kvalme af det :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har h¢rt flere sige at det kan kræve ne tilvændingsperiode for nogle hunde, hvor man evt lige steger det let på ydersiden, indtil de "lærer" at kunne lide det.

 

Ok. Det kan måske også have noget med konsistensen at gøre. Man kan sagtens sænke et stykke råt lever ind i gabet på Bassen, men så står han bare der og så falder det til sidst ud af ham...lige som et kogt æg. Han kan ikke "få hul" på et kogt æg, men skærer vi det over smasker han det i sig med yderste velbehag. Det kan måske bare være et tilvænningsspørgsmål. Troede bare at sådan en hund vil flippe ud af fryd over råt kød...

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla vil gerne have et kyllingelår - men kun hvis det er sådan halv-frossent.... jeg har tænkt lidt på, om det mon er den der "halv-slatne" tekstur af råt kød der er "problemet"?

 

Det kunne der måske være en del om. Simba er jo en tørkost-vovse, så han er ikke vant til andet. Vi ville jo bare give ham lidt extra lækkert...hvilket så ikke lige faldt i god jord ! :confused::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki æææælsker råt :ivrig: :mums: :ivrig: hvilket hun får sådan cirka hverdag :oops: som regel får hun det frossent, for så varer det længere :blink: på det seneste har hun dog oparbejdet en præference for at få det optøet :hmm: og gerne marineret i jorden ved stuebirken :mad::roll:

 

Jacki bliver primært præsenteret for kylling/kalkun i alle afskygninger, grise haler, okse-/kalveben og osse buco :mums:

 

 

a9-albums-jacki-picture2739-mums-kyllingelar-del-1.jpga9-albums-jacki-picture2741-mums-kyllingelar-del-2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Karla vil gerne have et kyllingelår - men kun hvis det er sådan halv-frossent.... jeg har tænkt lidt på, om det mon er den der "halv-slatne" tekstur af råt kød der er "problemet"?

 

Hvis jeg fodrer med fuldt optøet og "slattent" kylling eller fisk så er der dømt spiseværing. Det får simpelthen lov at ligge i skålen.

 

F.eks. så skulle Tex for et stykke tid siden prøve en god portion fisk. Det var noget lyssej (torske agtig fisk) . Han fik det serveret og så satte han sig ned og gloede på det og så op på mig som om han sagde " ja og " , " mener du det". " skal jeg spise DET?".[ATTACH]6953[/ATTACH]

Og da han havde siddet og ikke rørt fisken i en halv time, så løb mit gode hjerte af med mig og fisken fik 30 sek i microovnen.

Fisken kom ned på gulvet igen og så tog fanden ved ham. 20 -30 sekunder efter var fisken væk.

 

Så råfodring mig i Rø.... tænkte jeg. Her gør man det man mener er såååå godt og så vil hunden sgu heller ha´ bestrålet sin mad.

Vorherre på Lo.....!

 

Hvis fisken eller kyllingen eller hva det nu er han får den dag er kun næsten optøet så er der aldrig problemer.

Med mindre det er oksekød eller lammekød, Så ryger der ned under alle omstændighedder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg fodrer med fuldt optøet og "slattent" kylling eller fisk så er der dømt spiseværing. Det får simpelthen lov at ligge i skålen.

 

F.eks. så skulle Tex for et stykke tid siden prøve en god portion fisk. Det var noget lyssej (torske agtig fisk) . Han fik det serveret og så satte han sig ned og gloede på det og så op på mig som om han sagde " ja og " , " mener du det". " skal jeg spise DET?".[ATTACH]6953[/ATTACH]

Og da han havde siddet og ikke rørt fisken i en halv time, så løb mit gode hjerte af med mig og fisken fik 30 sek i microovnen.

Fisken kom ned på gulvet igen og så tog fanden ved ham. 20 -30 sekunder efter var fisken væk.

 

Så råfodring mig i Rø.... tænkte jeg. Her gør man det man mener er såååå godt og så vil hunden sgu heller ha´ bestrålet sin mad.

Vorherre på Lo.....!

 

Hvis fisken eller kyllingen eller hva det nu er han får den dag er kun næsten optøet så er der aldrig problemer.

Med mindre det er oksekød eller lammekød, Så ryger der ned under alle omstændighedder.

 

:lol: vi er åbenbart flere med hunde der ikke gider råfodres...

Link til indlæg
Del på andre sites

De gange Aslan har smagt noget råt har han sagt smask smask mums mums, men han har kun lige fået lidt smagsprøver, gider ikke en hund der overskider hele huset fordi han få et råt ben :badr:

 

 

Monstro det egentlig var noget han gad spise hele tiden :hmm: så kunne det være han kunne tage lidt på :mrgreen:

 

overskider han hele huset hvis han får et råt ben :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo æder alt :roll: om det er kartoffel/gulerods skræller der ryger på gulvet eller kød er lige fedt. En bolle med nutella vi har glemt (eller en som hjalte ikke vil spise op og fodrer ham med :evil:)

 

Han får dog ikke halv frosne ting mere... for hvis han ikke rigtig kan tygge det, så sluger han det bare :shock: det har altså givet nogle mindre store knogle stykker ud den anden vej....

 

men godt vi har så forskellige hunde :-D så vi kan grine/græde med hinanden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heh, tror jeg ikke, men når hunden ikke er vandt til det i maven, er det min fornemmelse at de får dårlig mave, og så er der jo overdrivelse fremmer forståelsen :mrgreen::oops:

 

 

altså Karla er som sådan helller ikke vant til det - hun får måske et råt ben 1-2 gange om måneden.... har aldrig oplevet hun fik dårlig mave af det .... men har så heller aldrig oplevet at hun har overskidt huset de få gange hun har haft dårlig mave... hun er altid nået udenfor

Link til indlæg
Del på andre sites

Rollo kunne godt få lidt tynd mave når han havde fået ben og så kastede han også op nogle gange, det var dog kun som opstart, altså hvis han havde gået mere end en uge uden at får råt... han har så altid fået fråssen så ved ikke, hvordan han ville have reageret på optøet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo æder alt :roll: om det er kartoffel/gulerods skræller der ryger på gulvet eller kød er lige fedt. En bolle med nutella vi har glemt (eller en som hjalte ikke vil spise op og fodrer ham med :evil:)

 

Han får dog ikke halv frosne ting mere... for hvis han ikke rigtig kan tygge det, så sluger han det bare :shock: det har altså givet nogle mindre store knogle stykker ud den anden vej....

 

men godt vi har så forskellige hunde :-D så vi kan grine/græde med hinanden :5up:

 

Se Cujo er jo præcis som vores gamle vaps: Ned med det hele !!! Men ikke Bassen...og åbenbart et par stykker til ! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

De gange Aslan har smagt noget råt har han sagt smask smask mums mums, men han har kun lige fået lidt smagsprøver, gider ikke en hund der overskider hele huset fordi han få et råt ben :badr:

 

 

Monstro det egentlig var noget han gad spise hele tiden :hmm: så kunne det være han kunne tage lidt på :mrgreen:

 

Du kan da være heldig som vi var med vores gamle Ceres. Han fik sådan lidt hård mave af ben, så han nåede så rigeligt udenfor :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det jeg altid har sagt: Herr Flick ved, hvordan verden er skruet sammen. Ikke alt det pjat :5up: :mrgreen:

 

 

haha ja, han spiser alt jeg servere for ham, gulerødder, agurk, kartofler, kagedej, tilberedt og råt kød, men han sætter dog foden ned når jeg vil give ham citron :mrgreen:

- føj hvor blev han fornærmet da jeg kækt gav ham en skive citron!

oO(onde hundemor!)

Link til indlæg
Del på andre sites

haha ja, han spiser alt jeg servere for ham, gulerødder, agurk, kartofler, kagedej, tilberedt og råt kød, men han sætter dog foden ned når jeg vil give ham citron :mrgreen:

- føj hvor blev han fornærmet da jeg kækt gav ham en skive citron!

oO(onde hundemor!)

 

Ok, her er jeg så med Herr Flick. Der må dælme være grænser. Vores gamle vaps satte den ved en råsyltet agurk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...