Hop til indhold

Selvsikker hvalp eller for dominerende?


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Jodie var så på besøg hos en tæve forleden. En blanding af rottweiler/amstaff. Den anden hund er ca. 4 år.

Hundene legede lidt og Jodie plejer at blive sat på plads hvis hun tager noget af den anden hunds legetøj.

 

Den anden hund var i løbetid og forsøgte at humpe på Jodie - Det ville Jodie godt nok ikke finde sig i - Hun knurrede kraftigt og viste tænder og snappede den anden hund. Derefter var rollerne byttet om. Jodie fandt sig ikke i at den anden hund ville bestemme over legetøjet og flere gange snerrede hun og viste tænder, men ind imellem legede de da også.

 

Jeg tænker bare: Er det ikke lidt tidligt at Jodie tror hun sådan kan bestemme over en stor voksen hund. Jodie er jo kun 8 mnd.

Bør jeg bekymre mig over fremtidig kontakt til andre hunde? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jodie var så på besøg hos en tæve forleden. En blanding af rottweiler/amstaff. Den anden hund er ca. 4 år.

Hundene legede lidt og Jodie plejer at blive sat på plads hvis hun tager noget af den anden hunds legetøj.

 

Den anden hund var i løbetid og forsøgte at humpe på Jodie - Det ville Jodie godt nok ikke finde sig i - Hun knurrede kraftigt og viste tænder og snappede den anden hund. Derefter var rollerne byttet om. Jodie fandt sig ikke i at den anden hund ville bestemme over legetøjet og flere gange snerrede hun og viste tænder, men ind imellem legede de da også.

 

Jeg tænker bare: Er det ikke lidt tidligt at Jodie tror hun sådan kan bestemme over en stor voksen hund. Jodie er jo kun 8 mnd.

Bør jeg bekymre mig over fremtidig kontakt til andre hunde? :confused:

 

Nej, hun siger bare fra og den anden respektere det, prøv at læs Alfasyndromet af Anders Hallgren, det er en god bog om det du der er inde på.

 

Hunde bestemmer over deres kropszone og sovested fx, de har ret til at sige fra og forsvare , den ældre tæve er en sund hund, og hun respektere det bare :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde bare læst et sted at hvalpe var noget ældre før de begyndte at sige fra, så kraftigt overfor andre hunde.

 

Tak for svar

 

Karla har sagt kraftigt fra ved fx humpning siden hun var ca 6-7 mdr... så længe de andre respekterer hendes "Nej makker, stop det" så er der ingen problemer og alle er glade.... alle "normale" hunde, bør respektere en anden hunds "nej tak"....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Karla har sagt kraftigt fra ved fx humpning siden hun var ca 6-7 mdr... så længe de andre respekterer hendes "Nej makker, stop det" så er der ingen problemer og alle er glade.... alle "normale" hunde, bør respektere en anden hunds "nej tak"....

 

Og hvis de andre hunde ikke repsektere din hunds afvisning, skal du stoppe situationen, har selv en hund der har fået sine grænser kraftig overskredet :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvis de andre hunde ikke repsektere din hunds afvisning, skal du stoppe situationen, har selv en hund der har fået sine grænser kraftig overskredet :(

 

Jep ... Heldigvis har vi kun 1 hund i parken der konsekvent nægter at fatte hvad det er hun siger... :mad: Nu undgår vi ham helt, selvom ejer ikke fatter det når jeg siger, at Karla desværre ikke må lege med Louis... "jamen han gør jo ingenting" .... øøøhm nej, men han "fatter heller ingenting".. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...