Hop til indhold

Hvalp skal sove i..?


Gæst Deaddollface
 Share

Recommended Posts

Gæst Deaddollface

Nu fik jeg jo råd om herinde, at det var praktisk hvis min hvalp ikke kan komme ud om natten, så den lærer at om natten sover man, og at den skal vække mig, hvis den skal tisse.. :-)

 

Samtidig har jeg også lært herinde (jeg har sørme allerede lært meget, i må tænke på at jeg er førstegangs ejer ;-)) at hvalpe godt kan lide at have nogle sider op omkring sig, når de skal sove, så de kan putte og føle sig trygge.. :-)

 

Så er det jeg tænker.. Ville det ikke være fint, hvis den sov i et bur, mens den var hvalp.. Bur lyder bare så: "kom her lille hund", jeg spærrer dig inde.. Men de kan vel godt lide som små, at de er puttet lidt.. ?

 

:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Deaddollface
så længe du vælger et der kan åbnes ovenfra, så du kan stikke hånden ned til den bette....

 

men den nemmeste løsning er jo bare at dele seng med kræet ;-)

 

Ja selvføgelig.. Glemte jeg at skrive.. Har nemlig kig på et, der netop kan åbnes ovenfra.. :-P

 

Jeg har bare bestemt mig for, at den skal starte med at lære, at sove i egen seng..

 

(okay, indrømmet, den kommer jo nok til at sove i min seng, temlighurtigt efter..) :lol::-P:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja selvføgelig.. Glemte jeg at skrive.. Har nemlig kig på et, der netop kan åbnes ovenfra.. :-P

 

Jeg har bare bestemt mig for, at den skal starte med at lære, at sove i egen seng..

 

(okay, indrømmet, den kommer jo nok til at sove i min seng, temlighurtigt efter..) :lol::-P:oops:

 

 

held og lykke med IKKE at tage den op i sengen når den græder den første nat :lol: det gik skide godt for os :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
:5up: Bur er bestemt andbefalelsesværdigt i den forbindelse :-D

 

Ingen af mine hvalpe har grædt når jeg har ligget ved siden af dem, så ingen hunde i sengen her :mrgreen: - Hvilket nu heller ikke er helt ufarligt, i tilfælde af at hvalpen skulle falde ned af sengen.. :roll:

 

Super..

 

Er det så når den er blevet renlig og har lært at sove om natten og ikke lege, at man kan skifte til en fin hundeseng, eller er det når den er voksen eller :-D

 

Årh ja, stakkels lille hvalp hvis jeg skubber den ned på mit trægulv :neutral:.. Det minder mig om, at jeg selv faldt ud af sengen idag.. Haha.. ;-)

 

Min seng, som er en sovesofa, var ikke slået ned, stod blot som en sofa.. Heri er min kæreste faldet i søvn, inderst, og jeg har så lagt mig yderst i ske med ham.. Så ringer min telefon, som ligger på mit bord, og jeg rækker armen bagud, for at tage den, og BANG, jeg ligger på gulvet.. Og min kæreste griner.. AV.. :shock:

 

Man skulle vidst have været der ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Super..

 

Er det så når den er blevet renlig og har lært at sove om natten og ikke lege, at man kan skifte til en fin hundeseng, eller er det når den er voksen eller :-D

 

Årh ja, stakkels lille hvalp hvis jeg skubber den ned på mit trægulv :neutral:.. Det minder mig om, at jeg selv faldt ud af sengen idag.. Haha.. ;-)

 

Min seng, som er en sovesofa, var ikke slået ned, stod blot som en sofa.. Heri er min kæreste faldet i søvn, inderst, og jeg har så lagt mig yderst i ske med ham.. Så ringer min telefon, som ligger på mit bord, og jeg rækker armen bagud, for at tage den, og BANG, jeg ligger på gulvet.. Og min kæreste griner.. AV.. :shock:

 

Man skulle vidst have været der ;-)

 

:lol:

 

Hvalpen bliver sandsynligvis så glad for buret at det næsten vil være synd at skiftet det ud med noget :blink: Når hvalpen kan holde sig natten igennem og har lært at man sover om natten og ikke al muligt andet, plejer jeg at lade buret blive stående samme sted og så lader jeg bare være med at lukke lågen, som regel sover de stadigvæk i buret selv om de nu har andre muligheder :-D

 

Jeps, det kan gå ret så galt det der med at falde ned af sengen :( En af mine hvalpe (opdrættet af mig) hoppede i et ubemærket øjeblik op i sin ejers seng og faldt ned så uheldigt at hun brækkede en væksknogle under det en knæ... :megaked: Hun kommer sig dog heldigvis, men det har været en sej (og dyr!) omgang..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
lad være med at købe noget alt for fint indtil efter den har skiftet tænder... hvalpe gnaver i alt

 

Ja, men jeg tror jeg selv laver hundesengen.. Hehe.. Så det bliver billigere, og så kan jeg samtidig få lov at lege kreativ.. :mrgreen: Men ja, det bliver nok først, når den bliver voksen, hvis buret altså skal skiftes ud..

 

:lol:

 

Hvalpen bliver sandsynligvis så glad for buret at det næsten vil være synd at skiftet det ud med noget :blink: Når hvalpen kan holde sig natten igennem og har lært at man sover om natten og ikke al muligt andet, plejer jeg at lade buret blive stående samme sted og så lader jeg bare være med at lukke lågen, som regel sover de stadigvæk i buret selv om de nu har andre muligheder :-D

 

Jeps, det kan gå ret så galt det der med at falde ned af sengen :( En af mine hvalpe (opdrættet af mig) hoppede i et ubemærket øjeblik op i sin ejers seng og faldt ned så uheldigt at hun brækkede en væksknogle under det en knæ... :megaked: Hun kommer sig dog heldigvis, men det har været en sej (og dyr!) omgang..

 

Hehe, ja det kan godt godt se.. :-)

 

Årh, ja, lyder ikke godt.. Kunne godt forestille mig det også kunne blive en meget dyr dyrlæge regning..:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men jeg tror jeg selv laver hundesengen.. Hehe.. Så det bliver billigere, og så kan jeg samtidig få lov at lege kreativ.. :mrgreen: Men ja, det bliver nok først, når den bliver voksen, hvis buret altså skal skiftes ud..

 

 

 

Hehe, ja det kan godt godt se.. :-)

 

Årh, ja, lyder ikke godt.. Kunne godt forestille mig det også kunne blive en meget dyr dyrlæge regning..:(

 

Afgjort, det render op omkring de 20.000 eller mere inden de er færdige.. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krusty

Hvis man nu eksempelvis lader sin hvalp sove i en papkasse med høje kanter som den ikke kan komme ud af, risikerer man så ikke at hvalpen ikke finder ud af at sige til og derfor tisser i sin "seng"?

 

Jeg ved godt at hunde normalt ikke tisser på deres sovested, men hvad hvis den ikke piver eller man ikke vågner af det?:shock:

 

Det ville være synd at vågne op til en gennemblødt lille hvalp!:-P:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Afgjort, det render op omkring de 20.000 eller mere inden de er færdige.. :(

 

Hold da fast, ville jeg da aldrig have penge til.. :eek:

Hvordan er det egentlig med sygeforsikring til sin hund?

 

Hvis man nu eksempelvis lader sin hvalp sove i en papkasse med høje kanter som den ikke kan komme ud af, risikerer man så ikke at hvalpen ikke finder ud af at sige til og derfor tisser i sin "seng"?

 

Jeg ved godt at hunde normalt ikke tisser på deres sovested, men hvad hvis den ikke piver eller man ikke vågner af det?:shock:

 

Det ville være synd at vågne op til en gennemblødt lille hvalp!:-P:cry:

 

Det troede jeg også.. Men fik mange gode svar på det herinde, at det ikke er synd for den..

 

Og jeg tænker også lidt, hvad nu hvis jeg ikke vågner af dens piven? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man nu eksempelvis lader sin hvalp sove i en papkasse med høje kanter som den ikke kan komme ud af, risikerer man så ikke at hvalpen ikke finder ud af at sige til og derfor tisser i sin "seng"?

 

Jeg ved godt at hunde normalt ikke tisser på deres sovested, men hvad hvis den ikke piver eller man ikke vågner af det?:shock:

 

Det ville være synd at vågne op til en gennemblødt lille hvalp!:-P:cry:

 

Det har aldrig været et problem her når de har sovet i bur, de har altid sagt til når de skal ud også så jeg har kunne høre det, og jeg sover ellers TUNGT! :oops::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Hvad tænker du helt præcist på? Hvordan man tegner den, hvad det koster, hvad de dækker eller hvad? :-)

 

Hehe, indrømmet.. Lidt upræcist.. :-P

 

Hvad det koster.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
:-D Jeg meeener at det er omkring 1400kr. om året, inkl. ansvarsforsikringen, men det svinger jo selvf. lidt fra selskab til selskab :-)

 

Ja selvfølgelig..

Okay, men det kan jo også betale sig at sygeforsikre sin vovse.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krusty

Men vil en hvalp ikke bare hoppe ned fra en alm. højde seng? Eller nu er min seng måske lavere end de fleste:hmm:

 

Tror bare en hvalp ville hoppe ned fra min seng og tisse på gulvet!:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst OldBeagel
Hvis man nu eksempelvis lader sin hvalp sove i en papkasse med høje kanter som den ikke kan komme ud af, risikerer man så ikke at hvalpen ikke finder ud af at sige til og derfor tisser i sin "seng"?

 

Jeg ved godt at hunde normalt ikke tisser på deres sovested, men hvad hvis den ikke piver eller man ikke vågner af det?:shock:

 

Det ville være synd at vågne op til en gennemblødt lille hvalp!:-P:cry:

 

Da min hund var hvalp lod jeg den sove i en papkasse der stod på siden og ved siden af min seng, så jeg havde mulighed for at række ind til den hvis den skulle følge sig ensom, så det du beskriver der havde jeg ikke problemer med.

 

Det skal lige siges at hun den dag i dag (Selv om der er gået 11 år) stadige sover i en papkasse :shock: skåret ud som hundehus og foret med lammeskind. Så det er jo nærmest blivet helt kongeligt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Sygeforsikring er ualmindelig rart. Man skal bare ikke lade sig forblænde og tro at alle dyrlægeregninger er betalt over den, husk at læse policerne godt igennem.

 

Mht sovested kan jeg sige at hvis du har på fornemmelsen at den før eller siden kommer i sengen, så sparer det dig for meget bøvl at tage den op i sengen med det samme.

 

Tænker uden at vide det, at hvis den alligevel skal være i et bur der er lukket så den ikke kan komme ud at det ville hjælpe om i satte buret på noget så det var i højde med jeres seng, så kan den også se jer og føler måske så at i er mere sammen? Bare en tanke der ikke er underbygget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men vil en hvalp ikke bare hoppe ned fra en alm. højde seng? Eller nu er min seng måske lavere end de fleste:hmm:

 

Tror bare en hvalp ville hoppe ned fra min seng og tisse på gulvet!:lol:

 

Karla sov i sengen fra dag 1, vi har aldrig haft et uheld om natten og jeg sover ellers tungt :mrgreen: men jeg hørte hende altid og hun har aldrig forsøgt at hoppe ned selv, da hun var lille.... vli så sige, at der gik kun ca 1 uge inden hun sov igennem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde Zulo til at putte ved os den første nat, dagen efter var han lige oppe ved os og blive kælet i et stykke tid derefter blev han lagt ned i den fine seng vi havde købt,der moslede han rundt til han havde fået den skuppet væk fra vægen så puttede han sig op ad vægen på gulvet.:mrgreen::mrgreen:

Senere blev det op i seng og blive kælet lidt så godnat og så putter man sig på gulvet ell. ude i brusekabinen som er favorit sove pladsen særligt om sommeren.:blink:

Så hans fine seng og transport kassen vi købte er stadig fin.:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Ikke nok med det Vi har s.. gjort det igen, købte fin seng til Enzo, han sover også på gulvet i hjørnet af soveværelset bare til den anden side.

Transport kassen står altid åben inde i stuen, der kan man ligge sig ind og hygge lidt engang imellem, men også her ligger man helst i hjørnet ved siden af sofaen.

Begge hunde har altid været nemme om natten, sover for det meste igennem til hen ad kl 6 piver og vækker min mand hvis de skal ud :engel:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Sygeforsikring er ualmindelig rart. Man skal bare ikke lade sig forblænde og tro at alle dyrlægeregninger er betalt over den, husk at læse policerne godt igennem.

 

Mht sovested kan jeg sige at hvis du har på fornemmelsen at den før eller siden kommer i sengen, så sparer det dig for meget bøvl at tage den op i sengen med det samme.

 

Tænker uden at vide det, at hvis den alligevel skal være i et bur der er lukket så den ikke kan komme ud at det ville hjælpe om i satte buret på noget så det var i højde med jeres seng, så kan den også se jer og føler måske så at i er mere sammen? Bare en tanke der ikke er underbygget.

 

Jeg vil nu helst starte med at lære den at sove i egen seng, fordi jeg ikke er helt sikker på om den skal sove i min seng.. (Jeg bliver nok klogere, siger alle i kloge hoveder jo :-P)..

 

Det kunne være ja, at man skulle sætte den op i højde med ens seng.. Men så kan jeg på den anden side, ikke stikke hånden ned til den, da hullet jo er i toppen af buret.. :shock: Hehe..

 

 

 

 

Karla sov i sengen fra dag 1, vi har aldrig haft et uheld om natten og jeg sover ellers tungt :mrgreen: men jeg hørte hende altid og hun har aldrig forsøgt at hoppe ned selv, da hun var lille.... vli så sige, at der gik kun ca 1 uge inden hun sov igennem...

 

Det var godt nok også dejligt hurtigt.. :-D Det satser jeg på med min hund :-P:lol:

 

Vi havde Zulo til at putte ved os den første nat, dagen efter var han lige oppe ved os og blive kælet i et stykke tid derefter blev han lagt ned i den fine seng vi havde købt,der moslede han rundt til han havde fået den skuppet væk fra vægen så puttede han sig op ad vægen på gulvet.:mrgreen::mrgreen:

Senere blev det op i seng og blive kælet lidt så godnat og så putter man sig på gulvet ell. ude i brusekabinen som er favorit sove pladsen særligt om sommeren.:blink:

Så hans fine seng og transport kassen vi købte er stadig fin.:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Ikke nok med det Vi har s.. gjort det igen, købte fin seng til Enzo, han sover også på gulvet i hjørnet af soveværelset bare til den anden side.

Transport kassen står altid åben inde i stuen, der kan man ligge sig ind og hygge lidt engang imellem, men også her ligger man helst i hjørnet ved siden af sofaen.

Begge hunde har altid været nemme om natten, sover for det meste igennem til hen ad kl 6 piver og vækker min mand hvis de skal ud :engel:

 

Årh nej, det der med at købe fin seng er ikke godt, specielt ikke hvis de hellere vil sove på gulvet! :shock: Haha.. Dumme vovsere :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...