Hop til indhold

Anbefale bog til klikkertræning?


Gæst kilde
 Share

Recommended Posts

Gæst kilde

Min datter på knap 11 år træner rigtig meget med vores dansk-svenske gårdhund (heldigvis...hunden er damp-barn :mrgreen:), og min datter ønsker sig brændende springbane i fødselsdagsgave, en klikker og bog om klikkertræning. Hun vil gå til agility senere men først skal lydighedstræningen være helt på plads.

 

Jeg har set, der er forskellige bøger om klikkertræning, men er der nogen af jer der kan anbefale en god begynderbog?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den bedste af de bedste ;-) Klikkertrænernes bibel om man vil er Morten Egtved og Cecilie Køstes "Klikkertræning for din hund", men den er lang og der er meget teori i din... så ved ikke om den er så appelerende til en 11 årig...

 

denne her http://www.saxo.com/dk/item/monika-sinner-klikkertraening-for-hunde-haeftet.aspx

 

er tilgengæld lille, lettilgængelig og med rigtigt mange fine illustrationer... og så koster den nærmest ingenting... den kan jeg godt anbefale som en god begynderbog

Link til indlæg
Del på andre sites

Den bog der hedder hvalpe træning af Gwen Bailey er let læselig (og med rigtig mange billeder). Der er øvelser som indkald, sit, stå, dæk, gå på plads.. men også spring igennem ring, rulle apport, vinke m.m. Den tror jeg vil være god for et barn.

 

 

Træn din hund af Maiken Lysholm Sten synes jeg også fortæller godt og er godt illustreret. Der er en del teori i den, men hvis hun har forstået grundbegreberne (ellers må du hjælpe) skulle det ikke være noget problem.

 

Hundetricks af Mary Ray er også en bog med mange billeder og er også rigtig god.

 

God fornøjelse. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er Gwen Baileys bog om klikkertræning?

 

 

Næh, det har du godt nok ret i... ups :blink: Men den er (selvfølgelig) stadig baseret på belønning (og timing) de bruger bare ikke klikkeren desværre.

 

Jeg tror dog stadig den vil være god til et barn fordi det er forholdsvis simple øvelser og den er rigeligt illustreret. Man skal så bare have forstået på forhånd, hvornår man klikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for svarene - der er jo mange gode muligheder :5up: Hun får en klikker og en bog om klikkertræning af mig - og familien giver hende springbane. Så skulle der også være til masser af timers leg og træning til foråret og sommeren :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for svarene - der er jo mange gode muligheder :5up: Hun får en klikker og en bog om klikkertræning af mig - og familien giver hende springbane. Så skulle der også være til masser af timers leg og træning til foråret og sommeren :mrgreen:

 

Det lyder vel nok hyggeligt. God træning til dem :5up: og husk nogle godbidder, som hunden vil sælge sin sjæl for at få fat i. Nogle som kun bruges til disse helt specielle stunder. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den bedste af de bedste ;-) Klikkertrænernes bibel om man vil er Morten Egtved og Cecilie Køstes "Klikkertræning for din hund", men den er lang og der er meget teori i din... så ved ikke om den er så appelerende til en 11 årig...

 

denne her http://www.saxo.com/dk/item/monika-sinner-klikkertraening-for-hunde-haeftet.aspx

 

er tilgengæld lille, lettilgængelig og med rigtigt mange fine illustrationer... og så koster den nærmest ingenting... den kan jeg godt anbefale som en god begynderbog

 

Helt enig med Amocca, den bog er bare vildt god - vil vove at påstå, at det er den bedste jeg endnu har læst (altså om hunde, den slår trods alt ikke Harry Potter :rolleyes: ).

 

Godt nok er der meget teori i, men jeg synes den er skrevet på en letlæselig måde og til tider humoristisk - jeg gled igennem den, slugte den på ganske få dage - og jeg læse langsomt :-D

 

Men om det er noget for en 11 årig kan jeg dog ikke sige... Men super god, kan kun anbefale den i hvert fald :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er enig i at ovennævnte bog er fantastisk.

 

Og jeg tror en 11-årig med så meget mod på og interesse for hundearbejdet som jeg har følelsen af datteren har, så tror jeg også den ryger hurtigt ned.

 

Jeg syntes den er skrevet lettilgængeligt, og selvom man gør brug af termer som operant betingning, så forklarer den også meget godt hvad sådanne ord dækker over.

 

Rigtig god træning til datteren! Børn er fantastiske til at træne hunde, og har set mange børn konkurrere de voksne langt ud af banen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har besluttet mig for at købe både Morten Egtveds bog og den lille folder fra Saxo, der blev linket til - så kan hun starte med den lille folder og læse den anden bog. Hun er en god læser og elsker at læse om hunde, så den skal nok "glide ned" :-D

 

*host host*....hvis man må prale lidt, er datteren faktisk supergod sammen med sin hund. :engel: Hun får ros af træneren til hundetræning for at være den bedste på holdet (hun går på hold kun med voksne) og hun er den på holdet der har bedst kontakt til sin hund, så jeg er sikker på, hun nok skal få læst begge bøger. Moren her kan jo kigge lidt med i bøgerne og hjælpe med træningen - hvis jeg ellers får lov af hende, det er ikke sikkert, jeg må blande mig :mrgreen: Jeg har trænet med begge vores store hunde, men jeg har aldrig prøvet klikkertræning, så det kan blive spændende at prøve.

 

Tak for hjælpen til jer allesammen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har besluttet mig for at købe både Morten Egtveds bog og den lille folder fra Saxo, der blev linket til - så kan hun starte med den lille folder og læse den anden bog. Hun er en god læser og elsker at læse om hunde, så den skal nok "glide ned" :-D

 

*host host*....hvis man må prale lidt, er datteren faktisk supergod sammen med sin hund. :engel: Hun får ros af træneren til hundetræning for at være den bedste på holdet (hun går på hold kun med voksne) og hun er den på holdet der har bedst kontakt til sin hund, så jeg er sikker på, hun nok skal få læst begge bøger. Moren her kan jo kigge lidt med i bøgerne og hjælpe med træningen - hvis jeg ellers får lov af hende, det er ikke sikkert, jeg må blande mig :mrgreen: Jeg har trænet med begge vores store hunde, men jeg har aldrig prøvet klikkertræning, så det kan blive spændende at prøve.

 

Tak for hjælpen til jer allesammen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...