Hop til indhold

Kongfyld


potil
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige foræret mine forældres hund en Kong XL, men hvad kan man komme i den af sjove sager?

 

Hun får tørkost og pillerne er lidt for små til at det er sjovt at få dem ud, ja den skal jo bare tippes engang også er den fest slut :blink:

 

Jeg har selv tænkt på at blande pillerne med leverpostej også proppe i den og evt. stikke nogle små tyggepinde i også og fryse den.... men hvad gør I? :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige foræret mine forældres hund en Kong XL, men hvad kan man komme i den af sjove sager?

 

Hun får tørkost og pillerne er lidt for små til at det er sjovt at få dem ud, ja den skal jo bare tippes engang også er den fest slut :blink:

 

Jeg har selv tænkt på at blande pillerne med leverpostej også proppe i den og evt. stikke nogle små tyggepinde i også og fryse den.... men hvad gør I? :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger bla.

 

* flødeost med småstykker hundegodbidder (ikke frossen)

* leverpostej (frossen)

* Opblødt tørfoder blandet med leverpostej og havregryn (frossen)

* Dentastik presset ned i hullet

 

man kan også få blandet smag på tube til at fylde i KONG, men det har jeg ikke prøvet

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger bla.

 

* flødeost med småstykker hundegodbidder (ikke frossen)

* leverpostej (frossen)

* Opblødt tørfoder blandet med leverpostej og havregryn (frossen)

* Dentastik presset ned i hullet

 

man kan også få blandet smag på tube til at fylde i KONG, men det har jeg ikke prøvet

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger bla.

 

* flødeost med småstykker hundegodbidder (ikke frossen)

* leverpostej (frossen)

* Opblødt tørfoder blandet med leverpostej og havregryn (frossen)

* Dentastik presset ned i hullet

 

man kan også få blandet smag på tube til at fylde i KONG, men det har jeg ikke prøvet

 

 

Tak for ideerne :-D

 

også lige et andet spørgsmål - kan Kongen tåle opvaskemaskinen?

Den lugter nemlig meget stramt af plastik og kan ikke forestille mig at det er en rar duft i hundenæsen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger bla.

 

* flødeost med småstykker hundegodbidder (ikke frossen)

* leverpostej (frossen)

* Opblødt tørfoder blandet med leverpostej og havregryn (frossen)

* Dentastik presset ned i hullet

 

man kan også få blandet smag på tube til at fylde i KONG, men det har jeg ikke prøvet

 

 

Tak for ideerne :-D

 

også lige et andet spørgsmål - kan Kongen tåle opvaskemaskinen?

Den lugter nemlig meget stramt af plastik og kan ikke forestille mig at det er en rar duft i hundenæsen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for ideerne :-D

 

også lige et andet spørgsmål - kan Kongen tåle opvaskemaskinen?

Den lugter nemlig meget stramt af plastik og kan ikke forestille mig at det er en rar duft i hundenæsen :blink:

 

ja jeg skyller den og så i opvaskemaskinen - men bliver nok hurtigere mør, men det ved jeg ikke:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for ideerne :-D

 

også lige et andet spørgsmål - kan Kongen tåle opvaskemaskinen?

Den lugter nemlig meget stramt af plastik og kan ikke forestille mig at det er en rar duft i hundenæsen :blink:

 

ja jeg skyller den og så i opvaskemaskinen - men bliver nok hurtigere mør, men det ved jeg ikke:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine kommer i opvaskemaskinen ... og de er i hvert fald et år gamle eller mere ...

 

jeg fylder hjemmelavet mad i dem ...

 

Du kan også lave en nem udgave af det med bare ris og fisk f.eks ... kog det hele ud til ukendelighed så det får en klistret konsistens - og fyld det i kongen ... det kan både gives frosset og ufrosset ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine kommer i opvaskemaskinen ... og de er i hvert fald et år gamle eller mere ...

 

jeg fylder hjemmelavet mad i dem ...

 

Du kan også lave en nem udgave af det med bare ris og fisk f.eks ... kog det hele ud til ukendelighed så det får en klistret konsistens - og fyld det i kongen ... det kan både gives frosset og ufrosset ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er nogle forslag til fyld (Fra "Netdyredoktor")

Til nybegyndere:

Man kan evt. lade et par hundekiks stikke ud af hullet, så det vækker hundens interesse.

- Fuldfoder blandet med lidt leverpostej

- Fuldfoder blandet med lidt jordnøddesmør eller smøreost

- Kartofler moset med lidt sovs evt. tilsat ost eller kødstykker.

 

Letvægtere:

Ikke alle hunde kan tåle kaloriebomber som leverpostej, det kan derfor anbefales at tilsætte tern af gulerod, æble, majs eller ærter og dermed gøre den mere kalorielet.

- Light hundemad, evt. på dåse, blandet med fuldfoderet

- Kogte ris eller pasta blandet med tun, kylling evt. tilsat lidt væde, der får det til at hænge sammen

- Moset banan og A38 blandet med fuldfoder, evt. lidt hakket pålæg

- Brødtern blandet med torskerogn og bouillon

 

Frosne fristelser:

En kong kan som sagt fryses med noget af ovenstående fyld tilsat suppe eller bouillon. Kongen fryses i min. 4 timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er nogle forslag til fyld (Fra "Netdyredoktor")

Til nybegyndere:

Man kan evt. lade et par hundekiks stikke ud af hullet, så det vækker hundens interesse.

- Fuldfoder blandet med lidt leverpostej

- Fuldfoder blandet med lidt jordnøddesmør eller smøreost

- Kartofler moset med lidt sovs evt. tilsat ost eller kødstykker.

 

Letvægtere:

Ikke alle hunde kan tåle kaloriebomber som leverpostej, det kan derfor anbefales at tilsætte tern af gulerod, æble, majs eller ærter og dermed gøre den mere kalorielet.

- Light hundemad, evt. på dåse, blandet med fuldfoderet

- Kogte ris eller pasta blandet med tun, kylling evt. tilsat lidt væde, der får det til at hænge sammen

- Moset banan og A38 blandet med fuldfoder, evt. lidt hakket pålæg

- Brødtern blandet med torskerogn og bouillon

 

Frosne fristelser:

En kong kan som sagt fryses med noget af ovenstående fyld tilsat suppe eller bouillon. Kongen fryses i min. 4 timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også opbløde hundens tørfoder i vand og stoppe i kong'en og smide den i fryseren minimum 4 timer.

 

Eller man kan mose en banan og mixe med A38 og kaste en håndfuld tørfoder i også.. Eller æbletern

 

Tun med a38 og æbletern..

 

ALT hvad I kan komme i tanke om. Jeg smider dem så altid i fryseren... Så tager det lidt længere tid for hunden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...