Hop til indhold

unghunde


Gæst skovtrold
 Share

Recommended Posts

Gæst skovtrold

:evil:

 

har været til træning på hvalpeholdet idag. vi har en gang tilbage også en prøve.

 

Men vi fik absolut intet ud af det. Han ville intet, hørte intet....

 

De andre hunde, duftene, de tabte godbider i græsset fra i formiddags... alt sammen meget mere interessant.

 

Og jeg var absolut ikke den eneste med det problem. Vi tænker lidt at det er fordi der er gået 14 dg siden sidst. næste gang er også aflyst. Så vil forsøge at finde tid til at køre ud på trænings pladsen i løbet af ugen, så det ikke er så spændende

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

:evil:

 

har været til træning på hvalpeholdet idag. vi har en gang tilbage også en prøve.

 

Men vi fik absolut intet ud af det. Han ville intet, hørte intet....

 

De andre hunde, duftene, de tabte godbider i græsset fra i formiddags... alt sammen meget mere interessant.

 

Og jeg var absolut ikke den eneste med det problem. Vi tænker lidt at det er fordi der er gået 14 dg siden sidst. næste gang er også aflyst. Så vil forsøge at finde tid til at køre ud på trænings pladsen i løbet af ugen, så det ikke er så spændende

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
han er ca 8½ mdr.

 

Og self træner vi her hjemme. både inden for, i haven og når vi går tur. Han er faktisk ved at være dygtig.... bare ikke lige i lørdags....

 

Det er en unghund du har - en teenager - og det går op og ned med hundetræning.

 

Hvis det fortsætter et stykke tid endnu syntes jeg du skal kræve meget lidt (måske ingen ting overhovedet) når I træner. Du risikere at ødelægge de gode ting i har fået opbygget hvis du presser ham på det stadie han er nu.

 

Måske det gamle ordsprog - Man skal vælge sine kampe med omhu er meget passende i denne typer situationer.

 

Jeg har feks selv en tæve der bliver rimelig "dum" når hun er i løbetid. Har hun en af de dage hvor hjernen mangler så stopper jeg træningen med det samme - forstået på den måde at jeg inden jeg stopper laver en øvelse jeg er 99,9% sikker på vil sidde i skabet, uanset hendes sindstilstand. Dette gør jeg for at sikre vi slutter med en succesoplevelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha uha...........

 

 

Aslan har fået mange øgenavne efter at han er kommet i unghunde alder......

 

kræ,møgøre,møghund,møgkøter :mrgreen:

 

 

Og vi træner også næsten morgen middag og aften og stadigvæk er 50% af træningerne dumme.

 

 

Men, vi er begyndt at kunne se resultater i hjemmet og på gå-turene, og det er det hele værd, samt Aslan får socialt sammenværd med andre hunde og lærer en masse hudnesprog og hvor hans egne grænser går. Så jow, pisse irriterende, men der kommer noget godt ud af det :blink:

 

 

Men jeg føler med dig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de kan hurtigt blive stressede i den alder, og have selektiv hørelse :blink:

Jeg måtte også lige, geare lidt ned, med min unghunde han, lave nogle mindre krævende øvelser i en periode. Og sådan er det jo nok bare. Det ligner nu meget, den samme opførsel som teen age børn, har selv haft tre stk. på èn gang :roll: der må man lige tænke alternativt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst TigerBella

Jeg har en tæve på snart 1 år, som endnu ikke har været i løbe tid ( Så vidt vi har lagt mærke til :???:) og hun er helt blæst til træning. :rolleyes: Altså når der er andre hunde i nærheden. Jeg håber godt nok det snart går over :mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha hvor jeg kender det :-D

 

I lørdags til træning skulle vi gå lineføring i rundkreds - til sidst måtte jeg gå ud af rundkredsen og lige gå lidt for os selv, så jeg kunne få bare en lille smule kontakt til møgdyret.

 

Jeg har så en lidt gammeldags træner, der ikke helt har den store forståelse for, at man lige bliver nødt til at gå lidt til side indimellem. Heldigvis rykker vi op på familieholdet efter påske :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

åh jamen lad mig da lige dele et par oplevelser med jer så i får det bedre :blink: Jason er 18 mdr nu og i 2. modningsperiode eller hvad man nu kalder det (1000 tak til min træner for at han pegede det ud da jeg var ved at tude af fortvivlelse i torsdags!!!:engel:)

 

Vi træner heller ikke mere end 2-3 min om dagen for længere kan han IKKE koncentrere sig - overhovedet!!!

 

I onsdags stod den på redningshundetræning og da jason har gået MEGET ned i præstation her på det sidste og de andre hunde er fløjet derudaf kom han sammen med hvalpene og så vil hunden for det første IKKE rende hen til figuranten, men blev ved at rende ud til de andre hunde :evil:, løbe hen og pisse op ad tingene rundt om figuranten skulle snuse rundt om figuranten, ville ikke gø i starten da han ENDELIG satte sig (højt logrende og dirrende af spænding som om han først LIGE har opdaget ham, selvom han bogstaveligt talt har vadet rundt mellem hans ben og igennem dem :rolleyes:) og det lydighedstræning vi havde mellem runderingen var et helvede så vi gav op til sidst:cool:

 

Torsdag var fryyyyyyygtelig - jeg skulle mødes med redningshundetræneren og en sladderbladsfotograf (der havde set mig og jason i artiklen i herning folkeblad) og få taget billeder til hans blad (jeg HADER opmærksomhed rettet mod mig: hvorfor F***** fik jeg ikke en labrador eller golden retriever? :megaked:) - igen skulle jason vise sig som det perfekte eksempel på lorte-umulige-teenagehund og ville ikke gø, snuden i jorden hele tiden, ville ikke hen til figuranten osv osv osv. (heldigvis var det ude på beredskabsgården så vi tog nogle af forhindringerne han kunne løbe op ad stigerne, hen af 7 cm brede bræt osv og vise et nogenlunde godt billede af en god arbejdshund :rolleyes:).

nå, derfra videre ud til dch - jeg havde besluttet IKKE at tage snoren af - det er bare at spørge efter problemer - og øvøvøv så har træneren besluttet at vi overordnet set skulle træne DIRIGERING :evil:. Vi starter med at prøve at få kontakt: Ja GODAW DOOOOO:roll: det går sådan ok først især i forhold til vi ikke har været der 3 uger og vi prøver så med lidt afstand og jason sætter sig fint i en sit - og så forsvinder kontakten ellers 100 %:evil: Jason har lært at man skal være i en kommando indtil man får fri eller en anden kommando, men jason kan også se de andre hunde løbe rundt og blive dirigeret så hans opmærksomhed og hele fokus går ud til de andre hunde: INGEN kontakt, han sad bare og kiggede, og kiggede og kiggede og glemte fuldstændig mig selvom jeg sprællede med armene, råbte opmuntrende ord, osv osv osv ingen kontakt. :lol:

 

Nå jamen det KUNNE jo være han kunne være god i dirigering i dag alligevel: vi har øvet det meget her på det sidste og han har faktisk været meget sikker den sidste uges tid. Snoren af, hunden i sit, ud og lægge godbidder på de bræt der er lagt frem og tilbage, få hundens opmærksomhed (ikke let, de andre hunde træner jo stadig omkring os og aslan, jasons store legebamse af en leonberger står ikke 2 m bag os) og send ham ud til venstre - hvor han så ser en hund løbe 30 m væk fra den plade han skulle rende ud til: væk var hunden!:evil: Hen og hente ham (ikke nemt når der står HUNDELEG i hovedet på ham:-P) og sende ham fremad - hahaha christina, du skulle have stoppet første gang! Den her gang er det ikke de andre hunde, men teenagefnidder: han løber næsten ud til brættet (jeg rooooooser til skyerne), men ombestemmer sig, vender sig mod mig og der er bare BALLADE i hans øjne: løøb frem og tilbage foran mor, og en runde omkring hende mens du engang imellem hopper frem mod hende og går i playbow og tilføjer et "wuf" til øvelsen :5up: Mig ignorere (han går HELDIGVIS ikke hen til de andre hunde når han laver det trick - det er kun rundt om mig. nå, endelig fanget ham og så kommer han i snor igen. Vi holder en kort pause og prøver så noget feltsøg hvor jeg også tog en anden genstand med(jason vil ellers KUN samle én af de ting jeg har prøvet op - en bold med snor og det er KUN den der kan bæres:roll:) vi leger lidt med genstanden (læderpung), men jason er ikke interesseret i den... Jeg sætter jason af og går alligevel ud og lægger den (jeg er sikker på vi alligevel ødelagde så meget både onsdag og torsdag så hvis vi også ødelagde feltsøg, ja så kunne jeg sgu ikke være mere ligeglad på det tidspunkt:oops:). Snor af "søg felt" og han er afsted, finder pungen, kigger op på mig, tramper lidt på pungen, samler den op, går et halvt skridt mod mig og så er jeg der med det samme med en masse ros og en godbid under snuden (jeg skulle ikke risikere at han nåede at smide pungen) - anden gang var det det samme - 2-3 skridt med pungen gav så meget ros som jeg kunne:5up:

 

faktisk så er det eneste positive i den her uge en rigtig flot dirigering i mandags og tre ting ved dch træningen: det feltsøg og så en rigtig flot fri ved fod med forhindringer: træneren der kaldte på ham og havde legetøj fremme og hunde på den anden side ikke ½ m fra os - jason gik hen mod træneren da han kaldte, men jeg kaldte plads igen og så kom han hen, fokus 100 % på mit hoved (så meget han knaldede i jorden med forben og hoved da der kom et hul på vejen:rolleyes:) og til sidst en sit hvor jeg lige skulle lægge noget ud til ham: træneren kom nemlig forbi og gik frem og tilbage mellem os, men jason kiggede bare rundt om ham og hen på mig og blev siddende, selv da træneren gik helt op til ham:5up:

 

(nu kan ovenstående måske lyde meget rosende og flot, men som sagt er det de ENESTE positive oplevelser omkring træning i den her uge - feltsøg er det eneste han gjorde bedre (men også MEGET bedre!!!), de andre to var som han plejer når hans hoved ikke er dækket af en fed sky af hormoner)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...