Hop til indhold

Problem når der kommer gæster


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Hvordan får jeg Bella til at stoppe med at hoppr sådan op af gæster, hun er så glad når der kommer nogle, hun tror ALLE kommer for at besøge hende,og hun bliver ved lang tid, har prøvet, de vender ryggen til,- giver godbider,- overser hende,- lukke hende væk, men intet hjælper:confused: ej heller at blive i sin kurv, som hun ellers godt kan men ikke når der kommer besøg, og det er jo der det ville være rigtig rart

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan får jeg Bella til at stoppe med at hoppr sådan op af gæster, hun er så glad når der kommer nogle, hun tror ALLE kommer for at besøge hende,og hun bliver ved lang tid, har prøvet, de vender ryggen til,- giver godbider,- overser hende,- lukke hende væk, men intet hjælper:confused: ej heller at blive i sin kurv, som hun ellers godt kan men ikke når der kommer besøg, og det er jo der det ville være rigtig rart

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke jeg ville putte snor på hende, men jeg er enig i det andet.

 

Bed gæsten om at ignorere Bella, når den springer op eller er vild. (Gæsten skal konsekvent vende ryggen til og ikke se, tale eller røre ved Bella, så længe hun opfører sig sådan. Når hun er fadet til ro og har alle 4 ben på jorden kan hun så få en godbid og få lov at hilse.

 

Det er en god idé at hænge en seddel ude på døren, hvor du beder alle gæster om ikke at se, røre eller tale til Bella før I sidder inde i stuen eller du siger til - eller noget. Du kan forklare at det er fordi Bella ikke kan se forskel på, hvornår folk har festtøj på, så lige nu træner I som om alle folk der kommer på besøg har festtøj på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke jeg ville putte snor på hende, men jeg er enig i det andet.

 

Bed gæsten om at ignorere Bella, når den springer op eller er vild. (Gæsten skal konsekvent vende ryggen til og ikke se, tale eller røre ved Bella, så længe hun opfører sig sådan. Når hun er fadet til ro og har alle 4 ben på jorden kan hun så få en godbid og få lov at hilse.

 

Det er en god idé at hænge en seddel ude på døren, hvor du beder alle gæster om ikke at se, røre eller tale til Bella før I sidder inde i stuen eller du siger til - eller noget. Du kan forklare at det er fordi Bella ikke kan se forskel på, hvornår folk har festtøj på, så lige nu træner I som om alle folk der kommer på besøg har festtøj på.

Link til indlæg
Del på andre sites

har prøvet at gæster ignorere og vender ryggen til, det hjælper også fint men lige så snart de vender sig om er den gal igen:confused: det er glæden hun ikke kan styre.:mad:

vi har præcis samme problem, og vi har fået en "komplet" opskrift på at lære ham at lade være med det, vi skal meget snart i gang med at lave en øvelse lige straks vi finder nogle passende figuranter :-)

 

Der er mange ting i det og det har jeg desværre ikek tid til at ridse op.

 

Men det bunder i stress kombineret med understimulering (få gæster).

Men kort, første og anden gang han hopper op, så skal vi sige nej/ned og tredje gang ud i haven med ham og stresse af. og så ind igen.

Gæsten skal være der maks 10 min. Så går gæsten og 10-15 min skal de komme igen.

Denne øvelse gentages 2-10 gange.

Der må ikke åbnes før hunden er rolig, cujo stresser allerede han høre ringeklokken. gæsten ringer kun en gang på (så konstant kontakt via telefon/sms)

Gæsten skal ignorer hans hoppen helt, må ikke hilse før vi er så langt i øvelse når han ikke hopper op af nogen, ellers hvis han er rolig/afslappet.

Sofa området er "no-go" ved gæster, så han ikke hopper op af dem der.

 

det var kort :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Snor på og bed hunden sætte sig ned før folk hilser. Besøgende skal straks have at vide at der ikke må hilses før hunden har sat sig. Rejser den sig vender de rygge til. Tag snoren af når gæsterne har sat sig, men de må stadig kun snakke med hunden når den sidder indtil den er faldet helt til ro.

 

Hvis det er meget svært for hunden at blive siddende mens folk hilser, så må du selv ned på hug ved siden af den og støtte ved at kæle lidt og holde blidt fast om brystet på hunden.

 

Nogle hunde hopper ikke op hvis de har legetøj i munden. Det er værd at prøve om dette er nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Snor på og bed hunden sætte sig ned før folk hilser. Besøgende skal straks have at vide at der ikke må hilses før hunden har sat sig. Rejser den sig vender de rygge til. Tag snoren af når gæsterne har sat sig, men de må stadig kun snakke med hunden når den sidder indtil den er faldet helt til ro.

 

Hvis det er meget svært for hunden at blive siddende mens folk hilser, så må du selv ned på hug ved siden af den og støtte ved at kæle lidt og holde blidt fast om brystet på hunden.

 

Nogle hunde hopper ikke op hvis de har legetøj i munden. Det er værd at prøve om dette er nok.

 

Ja - nogle hunde, men det gælder bestemt ikke for Alice:roll:

 

Jeg tror jeg vil prøve det med snoren og sætte mig på hug ved siden af hende. Der kommer gæster lørdag i festtøj, såkan vi jo prøve det af :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150

Jeg har ikke læst de andres svar, men jeg er helt sikker på, at hvis i ignorerer hende, når i kommer ind af døren - både jer og gæsterne - så gider hun ikke mere på et tidspunkt. Væn rykken til og stå stille. - Hver gang! Når i siger, at det ikke virker, så tror ikke i har prøvet nok..

Det kan tage tid, men jeg er sikker på, at det virker, hvis i holder på det, og bliver ved...:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke læst de andres svar, men jeg er helt sikker på, at hvis i ignorerer hende, når i kommer ind af døren - både jer og gæsterne - så gider hun ikke mere på et tidspunkt. Væn rykken til og stå stille. - Hver gang! Når i siger, at det ikke virker, så tror ikke i har prøvet nok..

Det kan tage tid, men jeg er sikker på, at det virker, hvis i holder på det, og bliver ved...:)

Jeg vil absolut ikke anbefale nogen at man selv vender ryggen til ens egen hund, den skal/burde ikke ignoreres af sine egne ejer efter den har været efterladt i flere timer af en selv.

Og synes du skal læse de andre råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...