Hop til indhold

hvad er en dsg.


Amocca
 Share

Recommended Posts

det undrer mig at folk mener at alt der er sort og hvidt og ikke alt for stort kan klassificeres som en dansk svensk gårdhund... da jeg selv søgte hvalp fandt jeg simpelthen de særeste blandinger - både langhårede, ruhårede, kortbenede, stritørede og hvad ved jeg... der intet havde at gøre med gårdhunde, men som alligevel blev solgt under dette navn...

 

Idag faldt jeg over disse, søde er de, men gårdhunde er de ikke med de aftegninger / mangel på samme... http://hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=33536

 

det må da være usigeligt irriterende, for de mennesker der har lagt et stort arbejde i, at få racen fci-godkendt, at folk i den grad misbruger betegnelsen "dansk svensk gårdhund" til at beskrive enhver mindre flerfarvet blanding...

Link til indlæg
Del på andre sites

det undrer mig at folk mener at alt der er sort og hvidt og ikke alt for stort kan klassificeres som en dansk svensk gårdhund... da jeg selv søgte hvalp fandt jeg simpelthen de særeste blandinger - både langhårede, ruhårede, kortbenede, stritørede og hvad ved jeg... der intet havde at gøre med gårdhunde, men som alligevel blev solgt under dette navn...

 

Idag faldt jeg over disse, søde er de, men gårdhunde er de ikke med de aftegninger / mangel på samme... http://hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=33536

 

det må da være usigeligt irriterende, for de mennesker der har lagt et stort arbejde i, at få racen fci-godkendt, at folk i den grad misbruger betegnelsen "dansk svensk gårdhund" til at beskrive enhver mindre flerfarvet blanding...

 

 

Sådan er det jo med mange racer. Kig i den blå avis. hvor mange af de amstaff's der bliver udbudt til salg ligner (eller er) amstaffs?

 

Samme kan jeg hurtigt sige om cockerne. Så snart de har lange ører og lidt pels, så er det en cocker. :rolleyes:

 

Der er dælme også mange chi'er udbudt til salg hvor jeg tænker...hmmmmm. -når den vejer 7 kilo, så er det sgu nok næppe en ren chi :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg kun snakke for mig selv men jeg ved at klubben for D/S gårdhund har og gør et stort arbejde for at få racen tilbage til den gamle standart og det skal de have et rigtigt stort klap p¨å skulderen for.

 

Jeg vil dog indrømme at det også rammer et ømt punkt, når man ser alle de annoncer på dgs også når man nær læser annoncen finer ud af at det ikke er det alligevel. Nu elsker jeg jo den race og kan ikke forstå at folk ikke vil købe en med stambog og støtte klubben samtidig med.

 

Men som så mange racer vil der jo altid være folk som ikke vil betale for en raceren hund når man an få en uden tavle til det halve.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst didderosa
det undrer mig at folk mener at alt der er sort og hvidt og ikke alt for stort kan klassificeres som en dansk svensk gårdhund... da jeg selv søgte hvalp fandt jeg simpelthen de særeste blandinger - både langhårede, ruhårede, kortbenede, stritørede og hvad ved jeg... der intet havde at gøre med gårdhunde, men som alligevel blev solgt under dette navn...

 

Idag faldt jeg over disse, søde er de, men gårdhunde er de ikke med de aftegninger / mangel på samme... http://hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=33536

 

det må da være usigeligt irriterende, for de mennesker der har lagt et stort arbejde i, at få racen fci-godkendt, at folk i den grad misbruger betegnelsen "dansk svensk gårdhund" til at beskrive enhver mindre flerfarvet blanding...

 

 

Ja, der er jo desværre nogen der gør sådan noget:( Jeg synes at det er for dårligt at der er nogen der kan finde på sådan noget!:(

Jeg synes simpelthen at dem at der gør såadan noget skal straffes (hvilket jeg ik ved om de allerede bliver) !!

Det er jo bedrageri!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...