Hop til indhold

fortæl om din hund...


Gæst pjevs
 Share

Recommended Posts

undskyld mig, men er der ingen der har en hund herinde :hmm::ivrig::cool:

 

 

Nej :pift:

 

Aslan, snart et år :lun: sød, kærlig og en møghund tit lige for tiden.

Heldigvis er teenager alderen begyndt at slappe lidt af.

 

Han er gylden rød, mellem 70 og 75 over skuldrene (alt efter hvilken dag han måles :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Herr Flick er en lille excentrisk dværgmastiff :mrgreen:

han elsker orden og rydder flittigt op efter sig selv, men han elsker også hestepærere og rådne dyr..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Herr Flick bliver 2 år til maj og er egentligt en FoxTerrier-blanding, men det fortrænger vi alt hvad vi kan :blink:

Jeg fik ham som genbrugshund og skulle have videreformidlet ham, men vi passede så godt sammen så vi besluttede os for at slå pjalterne sammen... han er altid glad, han kan til en hver tid gøre mariehønen evigglad til skamme, lige bortset fra når vi møder folk med hjul under fødderne eller møder "kopien" som er en dsg som herr flick har set sig sur på... han har en masse venner, men den allerbedste af dem bor her hos min mor, en labrador ved navn tinka, som bare er det bedste i verden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har 2 dejlige labber, begge sorte.

 

Mille 2 år, sød, blid, kærlig, mild, omgængelig, velopdragen, . . . . . . . . .

ja find selv resten af de ord der beskriver den dejligste hund :engel: :engel:

Hun er meget nem at opdrage, man behøver blot sige tingene en enkelt gang eller 2 så sidder det fast. Kan lege med alle store som små

Hun er som sagt sort, ca. 50 cm. over skulderene (så en lille lab-pige), ikke en typisk lab for hun NYDER virkelig sin mad.... Ikke noget med at sluge maden her, tværtimod :5up:

Mille elsker at komme til træning, både lydighed og apportering. Apportering er noget hun virkelig brænder for, og hvad endnu bedre er, så kan jeg også godt lide det :-)

Bedste legekammerater er Bonnie ("søster") og Emma (sort lab)

 

[ATTACH]7394[/ATTACH]

 

Bonnie 1 år, sød, blid, kærlig og pt meget teenager. . . . . . . :evil:

Hun er ikke helt så nem som Mille at opdrage som Mille, men Mille er rigtig god til at være med til at opdrage hende :blink:

Bonnie er også verdens dejligste hund, bare på en anden måde end Mille.

(Men uanset hvordan man vender det, så har vi jo alle "Verdens bedste hund(e)".

Hun kan også lege med alle store som små.

Hun er også sort lab, ca. 60-65 cm over skuldrene (en stor lab-pige), typisk lab som SLUGER sin mad og hylder princippet: Mad er godt, MEGET MAD ER RIGTIG GODT! :( Kunne hun få lov at sluge Milles mad også så gjorde hun det :(

Bonnie elsker også at komme til træning og er god til det (når det passer hende) Apportering er hun lige startet til, og vi er i tvivl om det er noget for hende, men nu må vi se.

Bedste legekammerater er Mille og også Emma.

 

[ATTACH]7691[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst misse001

Jeg har en super dejlig tæve på 6 år som hedder Dodo. :hjerte:

Dodo er en blanding mellem en golden retriver og en labrador.

Hun er helt lys/gul og har pels som en golden.

Vi fik hende da hun var ca 1½ år gammelt, og der var hun meget sky, og reseveret, hvilket var fordi hun var mishandlet det første år af sit liv. :scared:

 

Nu er hun frisk, glad og udadvendt, elsker mennesker i alle aldre og andre hunde.

 

lige nu går vi og venter med spænding, hun er nemlig gravid og kan føde hvornår det skal være i denne uge. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

lige nu går vi og venter med spænding, hun er nemlig gravid og kan føde hvornår det skal være i denne uge. :-D

 

Det lyder spændende! Hvad er hun parret med for en race/blanding? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Alt om min hund :?:

 

Mand så kunne jeg udgive en bog :shock:

 

Lad mig bare forskåne Jer for hele smøren og sige

 

"Jeg har verdens bedste og dejligeste hunde og hvis andre siger noget andet er det fordi I ikke har mødt dem" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund hedder Sherlock, han er en Collie på 9 måneder, dog uden fuld stamtavle. Han er i farven Zobel og er stor af sin alder. Han vejer allerede 30 kg!

 

Sherlock er god til at holde styr på flokken (os herhjemme) og er utroligt glad for andre mennesker, og dyr. Han er ikke en ædedolk, og foretrækker at spise om natten, når der er ro over huset. Han kan løbe mindst 1001 kilometer i timen (ca. :mrgreen:) og kan både rydde sit legetøj op, og ryde det ud. Det sidste sker dog helt af sig selv :mrgreen:

 

Og så et billede af ham den kønne;

Sommer003.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Alice:

 

Alice er en beagle på 3 år, fylder 4 år den 29.06.09. Hun er ud af en søskende flok på 5 :-) Hendes fulde navn er: Soft Passion Exotic Alice Spring.

 

Alice er født med angst, men dette vidste vi ikke før hendes angst brød ud i lys luge. Det gjorde den meget tidligt, men som de uerfarne hundeejere vi var på det tidspunkt regnede vi med, at vi bare skulle blive ved og ved og så ville hun sikkert finde ud af, at de ting hun var bange for slet ikke var farlige.

En dag blev det for meget for mig (vi blev begge mere og mere erfarne) og jeg kontakte en hundepsykolog gennem PAFF og det hjalp.

Nu har hun meget sjældent et anfald af angst, men det sker stadig en gang i mellem. Det tog rigtig længe at få det behandlet og krævede rigtig meget tålmodighed og kærlighed fra vores side. Har efterfølgende læst hendes hvalpejournal igennem og det er helt tydeligt at hun allerede der var angst.

Nå nok om det, det er jo stort set ovre :klap2:

 

Derudover er hun bare alletiders og fræk som en slagterhund. Hun elsker at have selskab og er meget selvsikker tiltider :-) Desuden er hun vild med børn :sut:og elsker at følge et godt spor af råvildt.

En god slåskamp med hendes "kusine" Luca er heller ikke af vejen :mrgreen:

 

Desuden har hun et lille Hitler-overskæg som bliver ekstrem tydeligt når hun har drukket vand.

 

Her er et billede af Alice og Luca samt et bare af Alice

[ATTACH]7669[/ATTACH]

 

[ATTACH]7670[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Karla, som er næsten 10 mdr gammel. Hun er en blanding af en dansk/svensk gårdhund, labrador og cocker spaniel... Hendes fulde navn er Karla Malone - navngivet efter min mands yndlingsbasketballspiller Karl Malone.

 

Hun er en lille arbejdsmaskine af en hund og elsker derfor at træne sammen med sin mor. Hun er en rigtig dygtig problemløser og kan på nuværende tidspunkt i sin "karriere" åbne døre, lynlåse, skruelåg og næsten binde knuder op...

 

Hun er stædig som et æsel, og giver sig ikke i en trækkeleg med en anden hund, heller ikke selvom denne er 4 gange så stor som hende...

hvis det er en hund hun kender godt skifter hun bid, så hun langsomt tvinger den anden hund af pinden :shock:

 

Hun er en puttegøj af rang og ligger helst under tæpper og dyner, hun kan simpelthen ikke få det varmt nok! Hvilket gør at hendes onde mor af og til kommer til at vække hende ved at løfte på tæppet eller dynen, for at sikre sig at hun ikke overopheder derinde :lol:

 

Hun er desværre hysterisk angst for børn, især små børn i flyverdragter kan få hende til at løbe skrigende bort :( vi arbejder hårdt på at dette bliver bedre, og er nu nået til at kunne sidde og observere legende børn på afstand...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Karla, som er næsten 10 mdr gammel. Hun er en blanding af en dansk/svensk gårdhund, labrador og cocker spaniel... Hendes fulde navn er Karla Malone - navngivet efter min mands yndlingsbasketballspiller Karl Malone.

 

Hun er en lille arbejdsmaskine af en hund og elsker derfor at træne sammen med sin mor. Hun er en rigtig dygtig problemløser og kan på nuværende tidspunkt i sin "karriere" åbne døre, lynlåse, skruelåg og næsten binde knuder op...

 

Hun er stædig som et æsel, og giver sig ikke i en trækkeleg med en anden hund, heller ikke selvom denne er 4 gange så stor som hende...

hvis det er en hund hun kender godt skifter hun bid, så hun langsomt tvinger den anden hund af pinden :shock:

 

Hun er en puttegøj af rang og ligger helst under tæpper og dyner, hun kan simpelthen ikke få det varmt nok! Hvilket gør at hendes onde mor af og til kommer til at vække hende ved at løfte på tæppet eller dynen, for at sikre sig at hun ikke overopheder derinde :lol:

 

Hun er desværre hysterisk angst for børn, især små børn i flyverdragter kan få hende til at løbe skrigende bort :( vi arbejder hårdt på at dette bliver bedre, og er nu nået til at kunne sidde og observere legende børn på afstand...

 

Hvor er hun fiiin. :lun: Hvor stor/ høj tror du egentlig hun bliver? Hun er vel ikke fuldt udvokset endnu?

 

Hvor ser hendes seng dejlig ud. Er sådan noget skind til at holde rent?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst didderosa

Min hund hedder Rosa og er ca. 1½ år gammel:-)

Hun er en dansksvenskgårdhund og er både brun,meget hvid og har to store sorte runde prikker på ryggen..

Hendes livret er fisk, sæl og vaflen fra en is:-D

Det er DOG IKKE så tit at hun får vafler, mere men hun har jo heller ikke godt af det..

Hun er sød, og elsker at ligge i sengene og hendes to bedste venner er: Buster ( en golden retriver ) og hannibal ( ved ikke race ):-D

Redigeret af didderosa
hvid blev til hvis
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun fiiin. :lun: Hvor stor/ høj tror du egentlig hun bliver? Hun er vel ikke fuldt udvokset endnu?

 

Hvor ser hendes seng dejlig ud. Er sådan noget skind til at holde rent?

 

Umiddelbart regner jeg faktisk med hun er fuldt udvokset i højden, men måske bliver hun lidt bredere over brystet med alderen... Hun er 41 cm over skulderen og har været det længe ... hun vejer lidt over 8 kg...

 

lammeskindet er sådan et billigt et jeg fandt i fakta, tror det kosted 15o kr... det kan håndvaskes og hun elsker det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart regner jeg faktisk med hun er fuldt udvokset i højden, men måske bliver hun lidt bredere over brystet med alderen... Hun er 41 cm over skulderen og har været det længe ... hun vejer lidt over 8 kg...

 

lammeskindet er sådan et billigt et jeg fandt i fakta, tror det kosted 15o kr... det kan håndvaskes og hun elsker det :-D

 

Vi har også et lammeskind i vores ene lænestol, som Smilla synes er skægt at stå og ruske i. Hun ville sikkert elske at få sådan et. Tror jeg gav 299,- (men mener ikke det kan håndvaskes..).

 

41 cm er da en fin størrelse. :hjerte: Synes ser så fin slank og adræt ud. Mon ikke også hun vil være god til hunde frisbee. Jeg har lige lånt en bog på biblioteket om det. :blink: (Cavalierer er nok ikke helt så egnede til det).

 

En lille præsentation af min hund, Smilla. Hun er 8 uger og 4 dage. :lun:

 

Det første billede er taget da vi holdt ind på en resteplads på vejen hjem, da vi hentede hende. Hun skulle lige have lidt at drikke. :-)

 

Det andet billede er taget i haven, hvor hun vist har en fest i den sandbunke.

 

Hun er rigtig dygtig til at tisse og lave stort udenfor. Vi lufter hende kl 23.30 om aftenen og sætter vækkeuret kl 3 og kl 6.30. Der har kun været et uheld, hvor jeg satte hende ned på gulvet på vejen ud. (plejer at løfte hende helt udenfor).

 

Eneste problem er, at det er svært at komme til pc'eren fordi den står i kattenes værelse.:blink: De har et børnegitter i døren og er mest tryg ved at være herinde. Men hvalpen hyler og skriger jo, når man går fra den (også selv om den kan se mig).

 

I det hele taget synes jeg den er lidt små-pyldret. :-) Nej, det er ikke rigtigt. Jeg er faktisk imponeret over, hvor tillidsfuldt den møder verden, når man tænker på hvilken omvæltning, der er sket i hendes liv de sidste 2 døgns tid fra vi hentede hende.

 

Men skal jeg bare lade hende pible lidt og så gå tilbage til hende - efter hvor længe, tror I? (Hun kan se mig hele tiden). Samme situation har vi jo på badeværelset om morgenen. Hun kan se mig gennem brusedøren, men ikke nå mig og det frustrerer hende.. hun piber højt.

 

Må man tage hende op, når hun piber?

 

Lige nu sidder vi alle 3 i katteværelset. Kattene sidder og studerer Smilla menst hun sover. De synes vist det er en værre øgle. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lajka er lige blevent 3 store år, og er nu en gnaven voksen hund. Men bortset fra det, elsker hun stadig at lege og gå tur, og køre i bil. Hun er sort, og er en Labrador.. Men hun er faktisk ikke helt ren. Mange synes nok hun er tyk, men hun har altså en anden hunderace i sig, så derfor er hun lidt mere kraftig ;-). Lajka blev valgt ud over for at hun var en lille klosmajor. I love her. Ingen vil kunne erstatte hende. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...