Hop til indhold

Jeg er helt høj


Nollike
 Share

Recommended Posts

Noomi og jeg er kommet i gang med træning :klovn:

I onsdags var vi for første gang til træning hos Irene gennem AOF og det var rigtig godt :5up: Noomi klarede det bedre end forventet, selv om Irene vist ikke var så imponeret :genert: men jeg mener at hun kiggede på de forkerte tidspunkter :mrgreen: og i øvrigt var Noomi færdig som gårdsanger efter en time og så var koncentrationen til at skyde en hvid pind efter :lol: Men den første time var jeg faktisk RET stolt af min LillePut, jeg havde frygtet noget der var meget værre :oops:

 

I dag har vi så været til træning for første gang i Softagilityklubben... We-heee, det var godt :klap2: Jeg var lidt spændt, for jeg har faktisk ikke set deres træning før jeg begyndte (:oops:) men ud fra hjemmesiden at dømme var metoderne ok og jeg skal da lige love for at jeg blev positivt overrasket :5up: Nu har jeg jo gået til agility med Futte gennem en del år og var rigtig glad for den klub, så jeg var lidt spændt på hvordan det ville være i den nye og lige fra jeg trådte ud af bilen blev jeg super godt modtaget :klap:

Jeg blev "hentet" af en af trænerne som tog mig med hen til de andre og alle tog rigtig pænt imod. Der var selvfølgelig også andre nye og både nye og gamle talte sammen og der var fred, hygge og fordragelighed over hele linien :5up:

Selve træningen var til ug med kryds og slange :mrgreen: De gør meget ud af førerens kropssprog over for hunden (på den positive måde at forstå), hvordan vi kan støtte vores hunde og være gode ledere ved at gå imellem og tage ansvaret osv. :5up: Vi trænede "hundemøder" hvor vi blev guidet til hvordan vi gjorde det bedst og anvist hvordan man nemt får hunden over på den anden side, så man selv kommer imellem sin egen og den andens hund. Derudover var der "almindelig" lydighedstræning ud fra positive principper, hvilket også var rigtig godt.

Den egentlige agilitytræning er ikke gået i gang endnu, det er stadig for tidligt på året og for os nye vil der gå længere tid, for vi skal lige have samarbejdet og lydigheden på plads først, men det gør heller ikke spor, jeg er sikker på at vi får rigtig meget ud af træningen derude :5up:

Jeg er, som overskriften antyder, helt høj efter i dag, det var en kæmpe positiv oplevelse med god træning og hyggelig stemning og jeg glæder mig som et barn til at komme afsted næste gang :banan:

 

Og så fik Noomi en beundrer... :lun: En kæmpe stor (syntes jeg, ejeren sagde at han var lille :shock:) Amerikansk Bulldog som er ret glad for blondiner if. ejeren :lol: Han var helt solgt og benyttede enhver lejlighed til at forsøge at smutte hen og kysse lidt på hende :lol: Han lignede denne her smiley::hjerte:

:lol: Noomi kunne vist ikke helt beslutte sig for om det var gengældt, man er vel ved at blive en rigtig dame :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvor godt for jer - nok allermest dig - Noomi syntes nok det er sjovt at "tåge" rundt :blink:

 

Måske det bliver nemmere at fange hendes konsentration/opmærksomhed når det er på en agilitybane :-D

 

Og så er agility jo også god mortion for ejeren :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor lyder det godt:5up:

 

Forøvrigt er Jens Møller Alto´s gamle træner :blink:

 

Hvis du får tilbud om en træningsweekend med Gitte (hende der er foredrag med imorgen) - så skynd dig at slå til :mrgreen: Det er gennem Jens vi kom i kontakt med Gitte - og jeg tror også hun er meget brugt i Softagility-klubben :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor godt for jer - nok allermest dig - Noomi syntes nok det er sjovt at "tåge" rundt :blink:

 

Måske det bliver nemmere at fange hendes konsentration/opmærksomhed når det er på en agilitybane :-D

 

Og så er agility jo også god mortion for ejeren :-D

 

Hvad vil du dermed insinuere??? :evil:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Tja, nogle gange lader man sig forblænde :cry: Desværre var det ikke helt så godt som jeg troede. Selve træningen var ok, men holdningerne i klubben kunne jeg ikke rigtig acceptere. Bl.a. var løsningen på "problemhunde" (læs: Hunde som gøer af nogle der går forbi baghaven f.eks.) at man skulle holde dem nede fra sofaer og senge og ignorere dem i MINIMUM 3 dage så de fandt ud af hvem der var lederen :shock: og derudover "anbefaler" klubben en bestemt kiropraktor som skal tjekke hunden før den får lov til at komme på banen. Holdningen omkring at hunden skal tjekkes er fin nok, problemet er bare at klubben ikke nøjes med at anbefale, men nægter at acceptere andre kiropraktorer en den de anbefaler og så er det jo pludselig ikke en anbefaling længere, men et decideret krav. Behøver jeg at skrive at jeg ikke længere er medlem? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

Sikke en skam når det ellers lagde så godt ud... Du var jo ikke til at skyde igemmen...

 

Håber at de lærer noget af at miste et medlem på den måde, og at de tager dine holdninger til efterratning/tænker over hvad du har sagt. Og så ser på om det virkelig er det de vil blive kendt for...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, nogle gange lader man sig forblænde :cry: Desværre var det ikke helt så godt som jeg troede. Selve træningen var ok, men holdningerne i klubben kunne jeg ikke rigtig acceptere. Bl.a. var løsningen på "problemhunde" (læs: Hunde som gøer af nogle der går forbi baghaven f.eks.) at man skulle holde dem nede fra sofaer og senge og ignorere dem i MINIMUM 3 dage så de fandt ud af hvem der var lederen :shock: og derudover "anbefaler" klubben en bestemt kiropraktor som skal tjekke hunden før den får lov til at komme på banen. Holdningen omkring at hunden skal tjekkes er fin nok, problemet er bare at klubben ikke nøjes med at anbefale, men nægter at acceptere andre kiropraktorer en den de anbefaler og så er det jo pludselig ikke en anbefaling længere, men et decideret krav. Behøver jeg at skrive at jeg ikke længere er medlem? :blink:

 

ÆV, det startede ellers så godt, og så var det faktisk rigtig skidt :ae:

 

Håber du og Noomi finder et andet sted at "lege" :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en skam når det ellers lagde så godt ud... Du var jo ikke til at skyde igemmen...

 

Ja, det er super ærgerligt :cry: Jeg træner jo hos Ninjamor, men det er kurser af 10 gange eller noget, jeg var så glad for også at have fundet noget fortløbende :cry: Men jeg må op på hesten igen, det duer alligevel ikke at gå i en klub hvor man ikke er enig i de metoder der bliver brugt.

 

Håber at de lærer noget af at miste et medlem på den måde, og at de tager dine holdninger til efterratning/tænker over hvad du har sagt. Og så ser på om det virkelig er det de vil blive kendt for...

 

Det gør de desværre ikke, jeg fik (bl.a.) denne melding:

Tak for din mail og mange input. Vi vil da debattere din mail men holdningen i bestyrelsen ændres nok ikke på baggrund af din mail eller ytringer.

Så de fortsætter ufortrødent, men det er jo også nemt nok, her i Københavnsområdet mangler der jo i den grad træning, så der skal såmænd nok være mange der accepterer det der bliver sagt uden at forholde sig kritisk til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

ÆV, det startede ellers så godt, og så var det faktisk rigtig skidt :ae:

 

Håber du og Noomi finder et andet sted at "lege" :cool:

 

Tak, det lykkes nok på et tidspunkt :-D Der er jo også andre former for træning jeg godt kunne tænke mig at prøve, dogdancing f.eks. Så jeg kigger lidt videre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...