Hop til indhold

ny karte, avs


Gæst skovtrold
 Share

Recommended Posts

Gæst skovtrold

har lige brugt 2 timer på at rede, bade og rede, føne theodor. og klippe

 

Men efter vores trælse hundeklippe oplevelse sidst, tog jeg aligevel imod hendes råd om at købe en bredere karte til ham. Ham kan ikke lide dem, men hun sagde at det er eneste både at holde ham uden filter. synes nu det plejer at gå fint nok med den lille. men hvad ved jeg...

 

han har snappet efter mig flere gange.

 

da jeg er færdig går jeg lige han efter, kigger med fingerne... og flere steder er han en smule lyserød blod. stakkels ham. på ørespidsen kom der endda en hel tot af. det så jeg med det samme, for det blødte helt vildt. gav det noget af det negle stop. Så synd.:megaked: Jeg synes jo også den gør ondt hvis jeg børstede min hud.

 

fik råd i dyreforretning og en børste da han var helt lille og den var jeg glad for. men han skal være ret kort for at den kan rede ham igennem.

 

(og det er altså ikke fordi der går for lang tid imellem. blive børstet grundigt en gan g om ugen.

 

andre med råd til børste, karte eller lign. som ikke river hul på huden på en puddel?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville nok bruge den lille karte som du havde gode oplevelser med og så gøre det 2-3 gange om ugen evt. mere.

 

Det er jo ikke meningen at man skal hive hårene ud... så ender du jo bare med en hund der flygter, når den ser børsten, og lige pluselig bider dig rigtigt måske

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter min mening er karten noget fa.... har skabt, den river nemt hul og irriterer huden for meget.

Brug en meget bredtandet kam til at rede det værste igennem, gå efter med en kam der har tættere tænder. Slut af med at rede det sidste løse væk med en stålbørste med dupper på enderne.

Det skulle jo gerne være en hyggelig tid i har sammen.

Ved www.apporten.dk kan du købe alle tre dele, for ca 100.- / 150.- kr.

De er af god kvalitet og ligger utroligt godt i hånden.

Men smid den karte ud, ville du selv bruge den ???

Link til indlæg
Del på andre sites

De har nogle af dem med dupper hos Østrand. De er supergode, dem bruger jeg også.

 

Jeg mener ikke dogman har dem med dupper på.

 

Ja, lige præcis derfra. Her er et link til dem og Dogman gummikarrte laver nogle, der hedder Dogman gummikarte, som jeg har set anbefalet flere gange til ømskindede hunde (bla cavalierer).

 

 

Du skal gå ind under pelspleje (jeg kan desværre ikke linke direkte til den)

 

http://www.ostrand.dk/shop/default.asp

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg er enig med de andre om at du burde børste lidt oftere, for at undgå filter. Jeg har mange gode oplevelser med KW børster og kamme. De har også et produkt der hedder Tangle-Fix, som man kan spraye i pelsen først som gør det lettere at rede ud. Deres Grooming pudder er også godt til det. Så skåner det også pelsen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

Selvfølgelig skal han børstes før han bliver meget filteret. Selv om jeg bruger karten hverdag, så river den jo stadig huli hans hud. Av for pokker.

 

Jeg har købt en børste i plastik, og den virker rigtig godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan jeg godt forestille mig at den gør! Jeg fik engang en karte ned i fingeren og den gik et godt stykke ned i huden, så den blev ikke brugt efter det! Glad for at høre at du har fundet en du er glad for :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...