Hop til indhold

Boldøje...


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg har lagt mærke til at hver gang jeg får en ny hund i huset, så skal den lære at gribe. Først sidder de bare og glor dumt medens godbidderne lander midt mellem øjnene på dem :lol:

 

Jeg har hørt et sted at hundes evne til at gribe f.eks. en frisbee i luften skyldes at ulve fanger fugle i flugten (sejt nok! :shock:), men det er åbenbart en tillært adfærd - der er i hvert fald ingen af mine der er født med boldøje.

 

Kan jeres hunde gribe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
Karla kan gribe en bold, men hun fatter ikke hvad det handler om når man kaster godbidder til hende... så sidder hun bare og følger buen så hun ved hvor hun skal hente den henne :lol::lol:

 

Sådan en har jeg også :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tulle kunne ikke ... men så var vi sammen med et par cairner der kunne ... og så fik hun fat i, hvad det gik ud på - men kunne stadig ikke ... så klippede jeg hendes pandehår - og pling - så sad den lige i skabet ... nu kan hun gribe, hvis ellers jeg kaster nogenlunde præcist ... det er ikke noget hun gider gøre en masse for ...

 

Bella fatter hat :mrgreen:

- og så fordi hun er så pelset - så sætter godbiden sig som regel et eller andet sted i hendes pels - og så kan hun ikke finde den ... og så fatter hun endnu mindre ... meget meget underholdende for menneskerne ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror mine hunde har en magnet mellem øjnene.. Det er helt utroligt!

Hvergang jeg forsøger at kaste en godbid til dem lander den pluk mellem øjnene på dem.. Stensikker, hver gang.

 

De lærer det aldrig.. :-D

 

Dolph kan sagtens... han er bare for sej til sådan noget pjat!

Hvis han ville kunne han komme på landsholdet i godbidsbold.... eller alle andre slags landshold. Dolph gider bare ikke sådan noget popularitetsræs - han er helt anderledes end alle de andre - det er faktisk som om han er ældre og så er han bare SÅ sej! Og det er bare alt ved ham - hans hår, den måde han bare er meget bedre til at skrabe i jorden end alle de andre og så kroppen - altså I skulle bare se kroppen! :hjerte::hjerte::hjerte:

 

- Splint, næsten 14 og MEGET forelsket....

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er noget der skal indlæres. Begge mine kan. Den lille dog kun på kort afstand og i meget blød bue. Men hun er heller ikke så gammel endnu.

 

Jeg tror nemlig det handler meget om koordinering, som man dels skal have alderen til at kunne være i besiddelse af og som derudover skal indøves.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...