Hop til indhold

Du får den hund, du fortjener


Gæst librian
 Share

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor
Æv, du bruger feje tricks a050.gif Men trappekortet virker, jeg ville have været slemt på r*ven uden dig, så ok, du får din kage :blink:

 

TÆNK at det skulle være nødvendigt ligefrem at trække kort, det har jeg aldrig gjort før.

 

Men det virkede..

 

Kage, kage, kage :klap: :banan: jeg har altid c070.gif så bare sig til.

 

Nu hører jeg jo at du besøgte Bernerzaurussen i går UDEN at køre de snollede 76 km videre sydpå...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
g020.gif

 

 

 

Ja nemlig :mrgreen: og man har en storvildrottweilerkamphund :klap:

 

Jae. Jeg "nøjes" med "jeg sætter mig på skødet af dig og slikker dig bag brillerne" Pelle som back up- og kan godt være flabet alligevel :mrgreen:

Nogle tør bare det der - helt sææl

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg kender heller ikke manden, men jeg er ikke så "lederskabs-forskrækket" som mange andre HF'ere muligvis er.

Det er simpelthen en misforståelse af ord, der nok skræmmer en del hundefolk.

Med "lederskab" menes der jo ikke kun: "Jeg alene vide".

 

Moderne lederskab i en virksomhed er netop noget med at samarbejde og bruge hinandens stærke sider. OG derudover ER der altså visse ting, som det er lederens lod at træffe afgørelser om.

Jeg mener, at den samme form for lederskab er en god ting i forholdet til hunde.

 

-Men jeg ved ikke, om det er den form for lederskab, Rolf Andersen er fortaler for, eller om der er den gammeldaws slags, som så mange hundeelskere med rette frygter.

 

---Gadvide, om der ikke også findes en bog om virksomhedsledelse, der hedder noget i retning af: "Du får den medarbejder, du fortjener.."? :mrgreen:

 

er meget enig

 

kan dog slet ikke se hvorfor lederskab er så slemt

 

måske kunne mange som ikke formår og styre deres hunde under næsten alle forhold lære lidt om lederskab

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
er meget enig

 

kan dog slet ikke se hvorfor lederskab er så slemt

 

måske kunne mange som ikke formår og styre deres hunde under næsten alle forhold lære lidt om lederskab

 

Lederskabsbegrebet er i mine øjne slemt når det bruges til at tryne hunden "på plads" med regler der ikke har grund i livet mellem velfungerende hunde.

 

Råd som altid at skulle spise før sin hund, den må ikke komme i møblerne, den skal altid gå bagest ud og ind ad døre, den skal være nederst i hierakiet også under børn, den må ikke vise mistillid og f.eks. knurre over en ressource hvis den føler sig truet mv. er råd der stadig gives i lederskabets navn.

 

Dette har intet med lederskab at gøre, det er bare sølle magtdemonstrationer, som vi ikke burde have behov for at vise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lederskabsbegrebet er i mine øjne slemt når det bruges til at tryne hunden "på plads" med regler der ikke har grund i livet mellem velfungerende hunde.

 

Råd som altid at skulle spise før sin hund, den må ikke komme i møblerne, den skal altid gå bagest ud og ind ad døre, den skal være nederst i hierakiet også under børn, den må ikke vise mistillid og f.eks. knurre over en ressource hvis den føler sig truet mv. er råd der stadig gives i lederskabets navn.

 

Dette har intet med lederskab at gøre, det er bare sølle magtdemonstrationer, som vi ikke burde have behov for at vise.

 

Jeg kan huske Lars Fælt (kan ikke skrive svenske bogstaver) :oops: brugte ordet chefskab, til at beskrive sådanne situationer. Hvis alle gjorde det, ville jeg heller ikke have problemer med ordet lederskab. Desværre er det blevet så ødelagt fordi det kan dække over 117 forskellige holdninger.

 

Skal vi se på lederskab på arbejdspladser, så er den jo også helt gal. Lederne på min arbejdsplads bilder sig selv ind at det er ledelse, der er forbundet med anerkendelse, medarbejderindflydelse osv. når de sætter gulvfolket til selv at rode med løsninger (fordi de egentlig ikke selv har kendskab nok) og gør gruppen ansvarlig for dens beslutninger (der ofte er en "pick your poison" situation). Smart..... men har desværre intet med lederskab at gøre, så det er jo desværre ikke kun i hundeverdenen at ordes misbruges groft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg kan huske Lars Fælt (kan ikke skrive svenske bogstaver) :oops: brugte ordet chefskab, til at beskrive sådanne situationer. Hvis alle gjorde det, ville jeg heller ikke have problemer med ordet lederskab. Desværre er det blevet så ødelagt fordi det kan dække over 117 forskellige holdninger.

 

Skal vi se på lederskab på arbejdspladser, så er den jo også helt gal. Lederne på min arbejdsplads bilder sig selv ind at det er ledelse, der er forbundet med anerkendelse, medarbejderindflydelse osv. når de sætter gulvfolket til selv at rode med løsninger (fordi de egentlig ikke selv har kendskab nok) og gør gruppen ansvarlig for dens beslutninger (der ofte er en "pick your poison" situation). Smart..... men har desværre intet med lederskab at gøre, så det er jo desværre ikke kun i hundeverdenen at ordes misbruges groft.

 

Nej, bestemt ikke.

 

Et eller andet sted på dit tastatur har du to prikker (jeg har mine ovenover * tasten) som du taster først, og da er de ikke synlige på skærmen, derefter taster du a og så har du ä.

Det måtte jeg selv finde ud af gennem hårdt slid da jeg oversatte en bog fra svensk :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, bestemt ikke.

 

Et eller andet sted på dit tastatur har du to prikker (jeg har mine ovenover * tasten) som du taster først, og da er de ikke synlige på skærmen, derefter taster du a og så har du ä.

Det måtte jeg selv finde ud af gennem hårdt slid da jeg oversatte en bog fra svensk :lol:

 

Ej hvor er du altså fantastisk. a010.gif Ä og ö gik fint. Og det er nok nu at jeg ikke skal fortælle at jeg lige et kort øjeblik funderede over hvordan man lavede et svensk å. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...