Hop til indhold

Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!


Gæst Martin Buddha Hansen
 Share

Recommended Posts

Gæst lucapuca

hvorfor skriver folk altid så kan du bare vælge en anden race ....

eller der er så mange lovlige racer at vælge imellem...så lad være med at pive og vælge en af dem

 

for mit vedkommen ....svarer det til at sige lad den baby være den har en forkert farve tag en anden farve .

 

jeg elsker mine hunde .

jeg vil ikke have en anden race eller hund .

er det svært at forstå vi er nogen som elsker vores hund som i gør med jeres små eller hvad i nu har.

måske forstår vi heller ikke i har den race i har , men det jeres valg .

men vi spørg jer ikke hele tiden hvorfor har du valgt racen puddel eller racen ruhåret hønsehund når der r så mange andre at vælge imellem .

det blir vi med muskelhunde spurgt om gang på gang

når man så prøver at forklare hvorfor hunden passer godt til en ...er det en klagetråd....og så kommer den ....find da en anden race ..der er så mange .

måske??

men der er kun en luca og en chico for mig .......mine babyer og det er amstaff.

men jeg pådutter ingen mine hunde.

har dem altid i snor .

holder dem ind til mig osv .

snakker med dem der vil og ellers gør jeg ik .

er da også gal over dem som ødelægger det ved aldrig at have deres hund i snor og det gælder alle hunderacer ....mega træls .

og som ikke har styr på dem .

men det gælder for mit vedkommende om alle hunderacer .

har dog fuld forståelse for nogen syntes min er farligere end deres ..men jeg er nu blevet bid af en stor hund i mit liv en schæffer og flere små hunde faktisk 5 gange .

men alligevel er det fint med mig at de er her i landet .

syntes bare klart der skulle være stramme regler for at være hundeejer ikke for hunderacer .

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 753
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

^Det er fordi, at dit valg af race kan have ganske alvorlige konsekvenser for andre. Ellers tror jeg såmænd, at folk ville være fuldkommen ligeglade.

 

Det kan dit valg om at holde hund også, hvis du lader den løbe ud foran en bil.

Link til indlæg
Del på andre sites

man kan bare købe et får...de har også flade tænder...og det er helt legalt at holde dem lukket inde med strøm...hehe

 

Husk det skal være en form for dværg-får, tænk hvis et barn besluttede sig for at klippe hegnet til indhegningen over og løbe ind til fåret, og fåret så kom til at træde barnet over foden!

 

Nej det går altså ikke, forbyd får!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan dit valg om at holde hund også, hvis du lader den løbe ud foran en bil.

 

Det ændrer ikke ved, at vi er mange, der ser en langt større risiko ved kamphunde.

Jeg er godt klar over, at vi aldrig bliver enige om det, men det var bare en forklaring på spørgsmålet om, hvorfor vi er nogen, der synes, at man bør vælge en anden race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Hvorfor folk spørger om grunden til valg af kamphund? Der skal da nok være enkelte der gør det for at provokere, men jeg tror de fleste gør det af ren undren/nysgerrighed:

 

"Hvorfor har du valgt en hund, som mange er bange for, som nærmest automatik på forhånd stempler dig som Connie/Brian-type, som får andre hundeejere til at skifte fortov, som du ved der er over gennemsnitlig risiko for ikke vil kunne lege med andre hunde, som trues af forbud/mundkurvstvang, som ikke må komme på besøg hos familie/venner i talrige boligforeninger, som du er nødt til altid at være ekstremt opmærksom på for ikke at blive anset som uansvarlig hundeejer. Hvorfor har du valgt den hund, fremfor en af de mange andre, hvor alle disse ulemper og restriktioner ikke gør sig gældende?"

 

Jeg tror livet med en kamphund må være propfyldt med 'øv-oplevelser' nutildags, situationer hvor man enten bliver frustreret, ked af det eller begge dele. Naturligvis giver samværet med hunden rigtigt meget tilbage, men er det nok? Nok til at opveje alt det trælse? Nok til at denne hund stadig er at foretrække fremfor en mindre udskældt/frygtet race? DET, tror jeg, er grunden til at så mange spørger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor folk spørger om grunden til valg af kamphund? Der skal da nok være enkelte der gør det for at provokere, men jeg tror de fleste gør det af ren undren/nysgerrighed:

 

"Hvorfor har du valgt en hund, som mange er bange for, som nærmest automatik på forhånd stempler dig som Connie/Brian-type, som får andre hundeejere til at skifte fortov, som du ved der er over gennemsnitlig risiko for ikke vil kunne lege med andre hunde, som trues af forbud/mundkurvstvang, som ikke må komme på besøg hos familie/venner i talrige boligforeninger, som du er nødt til altid at være ekstremt opmærksom på for ikke at blive anset som uansvarlig hundeejer. Hvorfor har du valgt den hund, fremfor en af de mange andre, hvor alle disse ulemper og restriktioner ikke gør sig gældende?"

 

Jeg tror livet med en kamphund må være propfyldt med 'øv-oplevelser' nutildags, situationer hvor man enten bliver frustreret, ked af det eller begge dele. Naturligvis giver samværet med hunden rigtigt meget tilbage, men er det nok? Nok til at opveje alt det trælse? Nok til at denne hund stadig er at foretrække fremfor en mindre udskældt/frygtet race? DET, tror jeg, er grunden til at så mange spørger.

 

Jeg har en amstaff fordi jeg elsker racen, det er en fantastisk dejlig hund der på alle områder passer til mig.

 

Og alle de negative oplevelser du skriver om (bortset fra lovforslaget som ikke var relevant da jeg købte hende), dem oplever jeg rent faktisk kun herinde. Ude i den "virkelig verden" der hilser folk pænt på os, og vi oplever at blive behandlet på lige fod med alle andre.

 

Og jeg har ikke noget behov for at slæbe Luna med alle steder, så om hun er uvelkommen i visse boligforeninger, det betyder ikke noget for mig, da jeg under alle omstændigheder ikke tager Luna med når jeg skal ud og besøge andre.

 

Jeg tror det eneste punkt hvor jeg virkelig føler mig generet i det virkelige liv, det er at jeg ikke kan vælge hvilken træning jeg gerne vil gå til, men derimod må "nøjes" med at vælge at træne de steder hvor de gerne vil have os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Oplever egentlig også mest den hadske stemning på nettet, hvor folk kan puste sig op bag deres skærm, og vi vandrer ellers tit en tur gennem gågaden...der er til gengæld mange der stopper for at hilse...:-D

 

Folk må hjertensgerne spørge til mit valg af race, og jeg fortæller også gerne...det er når folk kaster sig ud i gætterier og pådutter mig at have nogen bestemte motiver med mit hundehold, at jeg bliver irritabel...når det ikke blot er et spørgsmål om hvorfor jeg har valgt min race, men når man fortæller mig hvad jeg "burde" have købt istedet eller fisker efter noget man kan bruge imod mig...puha...man skal som amstaff-ejer passe på med at sige man har en flot hund, for så er det jo derfor man har valgt den, synes logikken at være...

 

Min pointe: der er forskel på at blive bedt om at fortælle, og på at blive bedt "forsvare" sit valg af race....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det ændrer ikke ved, at vi er mange, der ser en langt større risiko ved kamphunde.

Jeg er godt klar over, at vi aldrig bliver enige om det, men det var bare en forklaring på spørgsmålet om, hvorfor vi er nogen, der synes, at man bør vælge en anden race.

 

Man kan synes det alt det man vil...men det må godt serveres med en gang hold kæft, hvis man ikke kan sige det på en pæn måde...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det her er en debat.

 

 

:shock:...virkelig? Ikke desto minder kan man jo godt tale pænt til andre, det var bare min pointe...det handler ikke om at folk skal tie helt...og det ved du jo også godt hvis du bare lod være med at mistolke alt der skrives...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Man kan synes det alt det man vil...men det må godt serveres med en gang hold kæft, hvis man ikke kan sige det på en pæn måde...:mrgreen:

 

Det her er en debat, og det er ikke grimt at sige, at man bør vælge en anden race. Derimod er det grimt at sammenligne folk, der har en anden mening end en selv om hunde, med nogle af de værste mordere i historien.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det her er en debat, og det er ikke grimt at sige, at man bør vælge en anden race. Derimod er det grimt at sammenligne folk, der har en anden mening end en selv om hunde, med nogle af de værste mordere i historien.

 

 

Det er måden folk nogen gange får det fyret af på...

 

Ang. det med nazismen har jeg jo forklaret dig det før, så det behøver vi vist ikke igen...at du føler dig truffet må være for din egen regning....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Det er måden folk nogen gange får det fyret af på...

 

Ang. det med nazismen har jeg jo forklaret dig det før, så det behøver vi vist ikke igen...at du føler dig truffet må være for din egen regning....

 

Jeg har altid stemt et stykke til venstre for midten, så nej jeg føler mig ikke truffet :lol: Men jeg synes, det er et rigtig grimt ord at bruge, ligemeget hvordan du drejer den :roll: Så ja, jeg er enig med dig i, at man skal sige tingene på en pæn måde. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg har altid stemt et stykke til venstre for midten, så nej jeg føler mig ikke truffet :lol: Men jeg synes, det er et rigtig grimt ord at bruge, ligemeget hvordan du drejer den :roll: Så ja, jeg er enig med dig i, at man skal sige tingene på en pæn måde. ;-)

 

 

Det kan man synes...men de folk som f.eks. fremsatte et forslag om at man skulle måle bryst- og hovedbredde for at afgøre hvilke hunde der er kamphunde, må til gengæld godt føle sig trufne, så jeg tager ikke mine ord i mig igen...men har aldrig påstået de var nazister, bare at det minder meget om en retorik der blev brugt i 1940'ernes Tyskland...

 

Synes for det meste også jeg siger tingene på en pæn måde, men som jeg har skrevet før så gider jeg ikke tage hensyn til at der måske er nogen som er ekstremt følsomme....:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Det kan man synes...men de folk som f.eks. fremsatte et forslag om at man skulle måle bryst- og hovedbredde for at afgøre hvilke hunde der er kamphunde, må til gengæld godt føle sig trufne, så jeg tager ikke mine ord i mig igen...men har aldrig påstået de var nazister, bare at det minder meget om en retorik der blev brugt i 1940'ernes Tyskland...

 

Synes for det meste også jeg siger tingene på en pæn måde, men som jeg har skrevet før så gider jeg ikke tage hensyn til at der måske er nogen som er ekstremt følsomme....:engel:

 

Det nok ikke det mest effektive forslag nej, men stadig er det imo langt ude og temmelig usmageligt at sammenligne dem med mordere og torturbødler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det nok ikke det mest effektive forslag nej, men stadig er det imo langt ude og temmelig usmageligt at sammenligne dem med mordere og torturbødler.

 

 

Okay så...det kan man synes, men sådan er der jo så meget i den her debat...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Min pointe: der er forskel på at blive bedt om at fortælle, og på at blive bedt "forsvare" sit valg af race....

 

Ja, meget stor forskel, og her tror jeg egentlig tit folk taler forbi hinanden. Spørgeren (der spørger til valg af race) formulerer sig måske uheldigt og hundejeren kan måske nogle gange (foranlediget af 'folkestemning' og tidligere erfaringer) lidt for hurtigt drage den konklusion, at man bliver bedt om at forsvare, frem for at forklare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det nok ikke det mest effektive forslag nej, men stadig er det imo langt ude og temmelig usmageligt at sammenligne dem med mordere og torturbødler.

 

Nu skrev DF om at det mindede om retorikken der blev brugt ikke om alt det som kom efter Kun retorikken. Prøv at holde dig til det der skrives og lad være med at tolke videre eller lade andet spille ind.

 

Retorikken og kun den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Og når man laver et forslag til forbud, tiltag osv. der i den grad minder om noget vi har set før, så er der vel også plads til at drage paralleller...

 

Nej. Du kan ikke drage paralleller mellem forbudstilhængere og nazister. For det første kan man ikke sammenligne raceproblematikken blandt hunde med mennesker, fordi man ikke har avlet bestemte egenskaber blandt bestemte racer af mennesker, men det er jo gjort i helt ekstrem grad blandt hunde.

 

For det andet er der ikke tale om, at nogen hunde skal slås ihjel og tortureres, sådan som nazisterne gjorde ved deres ofre.

 

Når du drager en sådan parallel, så er det en grov tilsvining af forbudstilhængere og - endnu værre - en grov negligering af de frygtelige ting, der skete. Det er og bliver upassende og usmageligt. Og det er mig ubegribeligt, at det får lov at blive stående.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Nej. Du kan ikke drage paralleller mellem forbudstilhængere og nazister. For det første kan man ikke sammenligne raceproblematikken blandt hunde med mennesker, fordi man ikke har avlet bestemte egenskaber blandt bestemte racer af mennesker, men det er jo gjort i helt ekstrem grad blandt hunde.

 

For det andet er der ikke tale om, at nogen hunde skal slås ihjel og tortureres, sådan som nazisterne gjorde ved deres ofre.

 

Når du drager en sådan parallel, så er det en grov tilsvining af forbudstilhængere og - endnu værre - en grov negligering af de frygtelige ting, der skete. Det er og bliver upassende og usmageligt. Og det er mig ubegribeligt, at det får lov at blive stående.

 

Hvorfor læse du ikke hvad DF skriver. Det var i forslaget om at måle hundenes hovedbredde og brystvidde for at finde en fællesnævner at retorikken mindede om noget der var gjort før .

Ikke generelt om forbudstilhængere.

Du lægger altså mere i det end hvad der menes.

 

DF. please correct me if im wrong.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvorfor læse du ikke hvad DF skriver. Det var i forslaget om at måle hundenes hovedbredde og brystvidde for at finde en fællesnævner at retorikken mindede om noget der var gjort før .

Ikke generelt om forbudstilhængere.

Du lægger altså mere i det end hvad der menes.

 

DF. please correct me if im wrong.

 

Du har ret...men jeg er ved at have opgivet at forklare det, for jeg nok skrevet det en ti gange efterhånden...men hvis man lige kan fordreje den så folk tror jeg kalder alle forbudstilhængere for nazister, så er det jo også praktisk...hvis man vil debattere på så lavt niveau...der er intet nyt under solen der jo...

 

At der så lige er 2x tak viser jo desværre nok at det lykkes meget godt

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...