Hop til indhold

Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!


Gæst Martin Buddha Hansen
 Share

Recommended Posts

Gæst Martin Buddha Hansen

Hvor mange kender ikke at folk i al almindelighed går 50 meter uden om når man kommer gående med sin Muskelhund på gaden......

Når nu man selv ved at ens hund ikke er farlig undrer man sig i stor grad over den negative stemning der er omkring "vores" racer selvom jeg godt ved at der er nogle brodne kar i mellem og at mediedækningen omkring racerne også mest er af den negative slags.

 

Jeg har flere gange forsøgt at overbevise folk om at de bedre kan vurdere hunden hvis de tager et kig i den ende hvor ejeren er for det er jo som regel sådan at som ejer som hund.....

Jeg føler mig meget diskrimineret over problemet og synes vi mangler en stemme der taler den gode sag og de gode ting der er i at have en muskelhund.......

 

Jeg var til for nylig medlem af muskelhund.dk men det er desværre lukket ned nu.

 

Findes der andre fora omkring dette eller er det bare en tabt sag at være for muskelhunde??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 753
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror ikke at det er en tabt sag, men jeg tror nu heller ikke at det hjælper at klage sin nød, da folk som regel bare bliver irriterede over det :ae:

 

Jeg forsøger at gøre min del, ved at sørge for at have en velopdragen hund som kan være et godt eksempel.

 

Og jeg kan såmænd og så godt forstå de folk der går i en bue uden om mig når de møder mig på gåturen, de kender jo ikke mig og min hund, men har hørt en frygtelig masse historier. Så jeg tager altid hensyn til andre når jeg møder dem, jeg sørger for at trække min hund ind til mig, og sørge for at de kan komme forbi mig uden at være tvunget til at hilse på min hund. Hvis de så alligevel gerne vil hilse, så bliver jeg da glad :-)

 

Så jeg smiler til dem når jeg møder dem, og så kan vi som regel hilse når vi har mødt hinanden et par gange :-)

Herefter svarer jeg på de spørgsmål som folk måtte have :-)

 

Men jeg tror som sagt at den eneste måde at ændre synet på vores hunde er, ved at vise at vi er ansvarlige hundeejere, og besvare de spørgsmål som dem, der ikke kender os og vores hunde, har :-)

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange kender ikke at folk i al almindelighed går 50 meter uden om når man kommer gående med sin Muskelhund på gaden......

Når nu man selv ved at ens hund ikke er farlig undrer man sig i stor grad over den negative stemning der er omkring "vores" racer selvom jeg godt ved at der er nogle brodne kar i mellem og at mediedækningen omkring racerne også mest er af den negative slags.

 

Du giver jo selv svaret :blink: De brodne kar vil altid være dem der er målestokken for alle de andre.

 

Jeg har flere gange forsøgt at overbevise folk om at de bedre kan vurdere hunden hvis de tager et kig i den ende hvor ejeren er for det er jo som regel sådan at som ejer som hund.....

Jeg føler mig meget diskrimineret over problemet og synes vi mangler en stemme der taler den gode sag og de gode ting der er i at have en muskelhund.......

 

Jeg syntes egentlig ikke du kan "tillade" dig at føle dig diskrimeret - Vend den om og forestil dig hvordan mange af de mennesker der går på gaden har det - de føler sig nok diskrimeret af dig og din hund.

 

Hvis du ikke vil have denne følelse med dig, skal du de næste mange år nok færdes steder hvor der ikke er mennesker der kan "skule" til dig og din hund eller vælge en anden race :-)

 

Jeg var til for nylig medlem af muskelhund.dk men det er desværre lukket ned nu.

 

Findes der andre fora omkring dette eller er det bare en tabt sag at være for muskelhunde??

 

Du kan jo enten se om du kan få stablet noget på benene herigennem eller starte dit eget forum. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Martin Buddha Hansen
Du giver jo selv svaret :blink: De brodne kar vil altid være dem der er målestokken for alle de andre.

 

 

 

Jeg syntes egentlig ikke du kan "tillade" dig at føle dig diskrimeret - Vend den om og forestil dig hvordan mange af de mennesker der går på gaden har det - de føler sig nok diskrimeret af dig og din hund.

 

Hvis du ikke vil have denne følelse med dig, skal du de næste mange år nok færdes steder hvor der ikke er mennesker der kan "skule" til dig og din hund eller vælge en anden race :-)

 

 

 

Du kan jo enten se om du kan få stablet noget på benene herigennem eller starte dit eget forum. :-D

 

Følelsen har jeg ikke et problem med, men muskelhunde er de eneste der har den dårlige omtale og mindst lige så mange er blevet overfaldet af andre hunderacer også.... jeg nyder muskelhunde pga den energi der skal lægges i dem og meget mere......

 

Men er da glad for at få input fra andre omkring hvilke ting jeg kan gøre for at ændre det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Følelsen har jeg ikke et problem med, men muskelhunde er de eneste der har den dårlige omtale og mindst lige så mange er blevet overfaldet af andre hunderacer også.... jeg nyder muskelhunde pga den energi der skal lægges i dem og meget mere......

 

Men er da glad for at få input fra andre omkring hvilke ting jeg kan gøre for at ændre det

 

Du OG din hund er under alle omstændighedder velkommen herinde. Vi er egentligt ikke "racister", hvad hunde angår.

 

Og jeg kan se at du allerede har fundet subforaet med muskelhunde.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Følelsen har jeg ikke et problem med, men muskelhunde er de eneste der har den dårlige omtale og mindst lige så mange er blevet overfaldet af andre hunderacer også.... jeg nyder muskelhunde pga den energi der skal lægges i dem og meget mere......

 

Men er da glad for at få input fra andre omkring hvilke ting jeg kan gøre for at ændre det

 

Jeg har skam selv en hund folk går i en bue uden om :blink:

 

Jeg "gider" så bare i perioder ikke bruge energi på at forsøge at få "omvendt" folk - og jeg mener det er en urealistisk kamp, så længe de fremhæves så meget i medierne som de bliver.

 

Enten holder jeg mig væk fra andre mennesker (jeg bor på Bøh-landet) eller også tager jeg det hensyn jeg kan når der er andre mennesker tilstede som ikke har bedt om min hunds selskab.

 

Rigtig god arbejdslyst :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Følelsen har jeg ikke et problem med, men muskelhunde er de eneste der har den dårlige omtale og mindst lige så mange er blevet overfaldet af andre hunderacer også.... jeg nyder muskelhunde pga den energi der skal lægges i dem og meget mere......

 

Men er da glad for at få input fra andre omkring hvilke ting jeg kan gøre for at ændre det

 

Men hvor mange andre racer har slået andre hunde ihjel i forhold til kamphunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Men er da glad for at få input fra andre omkring hvilke ting jeg kan gøre for at ændre det

 

Hvis jeg har min hund med, vil jeg altid gå i en bue uden om kamphundene. Det er ikke mediernes skyld, men alm. sund fornuft!

 

Du (eller andre) kan ikke gøre noget for at ændre min "adfærd" på dette punkt.

 

Men hvis du (og andre) med disse hunde ville acceptere at jeres hunde IKKE er så ufarlige som i gerne vil bilde folk ind, ville i nok have lidt større respekt fra min side af! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Først: velkommen til - selvom jeg vist allerede har svaret dig i et andet indlæg uden at byde velkommen. Hellere sent end aldrig...

 

Jeg tror heller ikke, at der er så pokkers meget at gøre ved den generelle holdning i befolkningen. Andet end at have en velopdragen hund, som man har kontrol på og man udviser hensyn til andre. Og måske nok mere hensyn end det normalt kræves for andre hundeejere.

 

Selv prøøøøøver jeg ikke at være angst for kamphunde, men det er jeg altså. Dels fordi jeg alt for mange gange har oplevet utilgivelig adfærd fra flere stykker, og dels fordi jeg generelt ikke stoler på dem. Det indvirker selvfølgelig også hvordan ejer ser ud og gebærder sig.

 

Jeg syntes eksempelvis amstaff er en fantastisk flot hund. Og har haft fornøjelsen af at se nogle lækre og velopdragne eksemplarer på Dansk Terrier Klubs udstillinger. Grandvoksne hanner der står hoved mod hoved og logrer i al deres livsglæde. MEN historierne er for mange (andenhånds beretninger og ikke fra medierne) og oplevelserne for dårlige, til jeg fuldt ud stoler på disse racer. Jeg prøver at æde det i mig, og lader også ofte mine hunde hilse på andre af disse racer, men jeg lader dem ikke gå i gang med fangeleg eller andet.

 

Og ja, jeg mener også at der blandt mange ejere er en holdning til, at det KUN er dårlige hundeejere, der får problemer med den type af hund. Altså en fælles benægtelse af de instinkter racen har med sig. Som jeg plejer at sige; jeg har jagthunde - og jeg kan gøre alt hvad der står i min magt, for at opdrage dem og gøre dem lydige. Men jeg kan ALDRIG med 100% sikkerhed kunne sige, at de en eller anden dag ikke vil tage færden af vildt, og stikke af helvede til. Til trods for jeg har lært dem modsat.

 

Egentlig er jeg nok enig med Lillefod, men er bare ikke i stand til at bruge få ord ad gangen...

Link til indlæg
Del på andre sites

De indlæg som kommer her,angående såkaldte kamphunde,lyder mere som om at det er homo sapiens i omtaler.Homo sapiens er det farligste dyr i hele verden,og skal det også forbydes fordi at det kan gøre skade på jeres lille nye mini homo sapiens?I skulle høre/læse det i selv skriver,og så ville i tage jer til hovedet og spørge om danskerne virkelig er så dumme.Må desværre indrømme at det er de,og det er så bare synd for dem.Det i sidder og postulerer,svarer til at alle mænd skal kastreres da de er potientielle voldtægtsforbrydere når de opnår den kønsmodne alder.Martin,du finder den nye muskelhunden på Dogspace.dk.

Venligst Pitbullwizard,alias Siamdragen.

 

Måske vi bare tager vores forholdsregler med hvilke hunde vores egne hunde skal omgåes så de ikke kommer til skade. Jeg ville heller ikke overlade mit barn i armene på en psykisk syg hvor jeg ikke ville vide hvornår det gik galt, og det ligemeget hvor meget pædagogerne fortalte om hvor sød han var.

 

Jeg ville have mere respekt for kamphundeejere hvis de tog deres ansvar alvorligt og holdte deres hunde på afstand fra andres.

 

Lonny har jeg blandt andet en del mere respekt for en de fleste kamphundeejere fordi der har bliver taget hensyn til og er forståelse for at ikke alle er lige vilde med hunden.

 

Guanamo med Cujo har jeg også fået en stor del respekt for efter at have hørt hvor meget han arbejder med sin hund og forsøger at opretholde et godt forhold til andre hundeejere. Ja her er ligefrem en hund jeg ville lade Dumle møde, dog stadig i snor da jeg tager mine forholdsregler ved min egen hund.

 

Det dårlige indtryk jeg har fået af disse hunde har jeg ikke kun fået via medierne, men også ved dårlige oplevelser og utallige venner der har dårlige oplevelser med disse hunde.

 

Jeg mener vi herinde forsøger i at få jer kamphundeejere til at forstå at vil i have vores respekt må i også respekterer os med "andre" hunde, og vise at i tager et ansvar og ved hvad det er for en hund i har med at gøre samtidig med at der er respekt for os der vælger at undgå hundene. Ligesåvel som jeg altid går en stor bue uden om dem jeg kan se er utrygge ved min hund. Vil de ikke møde den skal de bestemt heller ikke tvinges.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

^sagt kort: Man får respekt ved at vise respekt.

 

Lige præcis!!

 

Jeg ville også lade Svea hilse på eks Cujo, fordi jeg ved herfra at ejeren er sit ansvar bevidst og ved hvilken type hund han har med at gøre. Jeg ville aldrig lade Oscar hilse på Cujo - ikke fordi jeg tror Cujo ville gøre noget, men fordi Oscar er så meget hanhund at han nok skulle spille tilstrækkeligt op til ham. Hvilket sandsynligvis ville lede til en konflikt...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg har min hund med, vil jeg altid gå i en bue uden om kamphundene. Det er ikke mediernes skyld, men alm. sund fornuft!

 

Du (eller andre) kan ikke gøre noget for at ændre min "adfærd" på dette punkt.

 

Men hvis du (og andre) med disse hunde ville acceptere at jeres hunde IKKE er så ufarlige som i gerne vil bilde folk ind, ville i nok have lidt større respekt fra min side af! ;-)

Jeg har det på samme måde med andre amstaff og rotter, amstaff pga. cujo blev overfaldet af en og den eneste vi møder her i området er noget så aggressiv i sin fremtoning når vi ser den på afstand så cujo selv køre op "kegler " ud.

Og rotter fordi alle de rotter jeg har mødt HER I BYEN undtaget en, har været bidske pga. de var ejet af de forkerte folk som potensforlænger.

Den ene undtagelse er en cujo har mødt siden vi fik ham som han har leget med nogle gange.

 

 

Guanamo med Cujo har jeg også fået en stor del respekt for efter at have hørt hvor meget han arbejder med sin hund og forsøger at opretholde et godt forhold til andre hundeejere. Ja her er ligefrem en hund jeg ville lade Dumle møde, dog stadig i snor da jeg tager mine forholdsregler ved min egen hund.

:oops::oops: tak :oops: ja cujo får slet ikek lov til at hilse på hunde uden snor, men det er fordi han nok bare ville stikke af hvis han fik friheden :lol::roll:

Lige præcis!!

 

Jeg ville også lade Svea hilse på eks Cujo, fordi jeg ved herfra at ejeren er sit ansvar bevidst og ved hvilken type hund han har med at gøre. Jeg ville aldrig lade Oscar hilse på Cujo - ikke fordi jeg tror Cujo ville gøre noget, men fordi Oscar er så meget hanhund at han nok skulle spille tilstrækkeligt op til ham. Hvilket sandsynligvis ville lede til en konflikt...

Ja det ville det sandsynligvis, hanhunde der spiller op til cujo får altså et møjfald tilbage :-) men det bunder nok i flere ting.

Til gengæld er han så eminent til "små" hunde. Den han beagle vi har mødt siden vi fik cujo går det altid fint med, men igen han "siger" ikke noget og er lidt yngre end cujo :-)

 

Derfor hilser vi ikke på hunde vi ikke kender for øjeblikket pga. træningen vi er i gang med, kun 2 gange vi ikke kunne undgå det, 2 halv lange historie, tror jeg smider dem i vores trænings tråd.

 

:oops::oops: ville ælske at nusse svea's øre :lun:

 

Igen tak for de rosende ord.

 

 

 

Til topic, man kan og burde ikke stræbe efter at ændre folks holdning til kamphunde day by day.

Det er kun noget der kan ændres stille og roligt fra VORES side af. Fordømme uansvarlige hundejer, ulovlig hundeimport, "hul i hæk" alv.

Plus stramning af generelle regler vedrørende påbud med sele, større bødestraf. Større kontrol med uregistreret hunde.

Ting der er svære at få gennemtrumfet og overholdt samt kontrolleres af de rette instanser.

 

Jeg/vi var selv defensive i starten vi havde cujo når 9 ud af 10 gik over på den anden side af gaden, men som man lære folk at "kende" ser dem oftere og oftere finder man ud af at de fleste gør det fordi de har en hanhund der ikke kan lide andre og ikke ønsker en konfrontation.

Andre gange var folk utrygge og det er acceptabelt nok og forståeligt nok, vi kan aldrig se på afstand hvordan en hund er.

 

eks. før vi begyndte træning mødte vi en med en golden, cujo lå ned og viste at han var ufarlig, ejeren sagde hans hund ikek gjorde noget og kunne ville snakke så vi lod dem hilse, de snusede til hinanden og pludselig viste golden tænder og knurrede kraftigt og så svarede cujo igen.

Så slut med at stole på andre ejer og deres udsagn om deres hanhunde for enhver lille "provokation" eller hvad man skal kalde det fra en hanhund får altså cujo til at blive meget defensiv og efter overfaldet har jeg lidt på fornemmelsen at han har lidt en metalitet a ala "angreb er det bedste forsvar"

 

Så indtil han er blevet mere tryg igen med andre hunde er det slut med at hilse på nogen vi ikke kender.

 

Jeg kalder vores hunde kamphunde, da det er "nemmere" at definere en kamphund end muskelhund. F.eks. en rotte vil gå under muskelhund i offentligt omtale, men den er ikke en kamphund.

 

Og pt. er problemet altså amstaff's og blandninger heraf. Og der focus er på.

 

puha en lang smørre, har mere på hjertet men må hellere lave lidt arbejde :roll::mrgreen:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har intet imod muskelhunde og mener at det er som du skriver ejeren den er gal med.

Hvis man ved hvad det er for en race man har anskaffet sig og sat sig godt ind i den og derfor ved hvordan den skal opdrages og tackles, får man også den skønneste hund. Jeg mener at det er generelt for alle hunderacer iøvrigt:blink:

 

Folk går også en stor bue udenom når jeg kommer med Menza for han ser stor og farlig ud, jeg gør mig altid umage med at have ham i snor og at han går pænt på plads når vi møder andre folk! Bare fordi at jeg ved at han ikke gør noget, kan de andre jo ikke vide det og der er jo nogle der er bange for hunde og især for store hunde og jeg mener at det er ejerens ansvar at tage hensyn til de andre folk på gaden!

Hvis alle hundeejere tog det ansvar tror jeg at vi kunne undgå mange af de problemer med hunde der bliver bidt og undgå at folk er så nervøse når de møder os der er ude og lufte hund:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har intet imod muskelhunde og mener at det er som du skriver ejeren den er gal med.

Hvis man ved hvad det er for en race man har anskaffet sig og sat sig godt ind i den og derfor ved hvordan den skal opdrages og tackles, får man også den skønneste hund. Jeg mener at det er generelt for alle hunderacer iøvrigt:blink:

 

Folk går også en stor bue udenom når jeg kommer med Menza for han ser stor og farlig ud, jeg gør mig altid umage med at have ham i snor og at han går pænt på plads når vi møder andre folk! Bare fordi at jeg ved at han ikke gør noget, kan de andre jo ikke vide det og der er jo nogle der er bange for hunde og især for store hunde og jeg mener at det er ejerens ansvar at tage hensyn til de andre folk på gaden!

Hvis alle hundeejere tog det ansvar tror jeg at vi kunne undgå mange af de problemer med hunde der bliver bidt og undgå at folk er så nervøse når de møder os der er ude og lufte hund:blink:

 

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det er til at ændre desværre. Men mon ikke der kommer andre hunde på mode hos div. Briantyper, for så sker ændringen helt af sig selv. Jeg håber at hundehold vil gå af mode hos de helt unge ejere, der har hund fordi kammeraterne har det, inden det bliver mode at holde vogtende hyrdehunde eller andre "sjove" ting, såsom ulveblandinger.

 

For 10 år siden var det rottweilere, dobermann og schæferhunde man gik en bue udenom. Det gør man jo ikke mere fordi nu ejes disse hunde som regel af almindelige mennesker der har hunden pga. interesse og ikke som et signal til omverden.

 

I mellemtiden må man se sig om efter en anden type hund hvis ikke man kan holde ud at andre mennesker undgår en selv og ens hund. Længere er den ikke.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det er til at ændre desværre. Men mon ikke der kommer andre hunde på mode hos div. Briantyper, for så sker ændringen helt af sig selv. Jeg håber at hundehold vil gå af mode hos de helt unge ejere, der har hund fordi kammeraterne har det, inden det bliver mode at holde vogtende hyrdehunde eller andre "sjove" ting, såsom ulveblandinger.

 

For 10 år siden var det rottweilere, dobermann og schæferhunde man gik en bue udenom. Det gør man jo ikke mere fordi nu ejes disse hunde som regel af almindelige mennesker der har hunden pga. interesse og ikke som et signal til omverden.

 

I mellemtiden må man se sig om efter en anden type hund hvis ikke man kan holde ud at andre mennesker undgår en selv og ens hund. Længere er den ikke.....

 

Generelt er jeg meget enig med dig, men den almindelige dansker du møder på gaden går altså stadig en stor buen uden om de racer du nævner.

Men de løber ikke stor skrigende væk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt er jeg meget enig med dig, men den almindelige dansker du møder på gaden går altså stadig en stor buen uden om de racer du nævner.

Men de løber ikke stor skrigende væk :mrgreen:

 

Mon det har noget at gøre med hvor man bor henne? og hvor mange hunde af de forskellige typer der er. Har en veninde der bor i byzone, der har haft dobermann i næsten 20 år og hun fortæller at det er markant lettere nu end før kamphundene blev populære.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon det har noget at gøre med hvor man bor henne? og hvor mange hunde af de forskellige typer der er. Har en veninde der bor i byzone, der har haft dobermann i næsten 20 år og hun fortæller at det er markant lettere nu end før kamphundene blev populære.

 

Måske - men for ikke længe siden havde jeg min med på banegården og jeg havde fin plads at bevæge mig rundt på :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blive simpelthen så glad for Lonnys og Guanomos indlæg, for jeg tror at det er hundeejere som dem der skal til for at ændre noget :5up: Den forståelse der er for at andre kan være utrygge ved deres hunde (i hvert fald indtil man har lært dem at kende) er alfa og omega i mine øjne. Hvis alle ejere af kamphunde havde den forståelse + handlede derefter som jeg klart har indtryk af at både Lonny og Guanomo gør, så ville problemerne være minimale :5up: De kamphundeejere jeg er mest nervøs for er dem som negligerer hvad det er de har mellem hænderne "jamen MIN hund gør ikke noget, det har den aldrig gjort og den er jo ikke trænet til kamp så den er ikke en kamphund!!!" for så er de heller ikke opmærksomme på de tegn der er på at noget evt. er ved at gå galt :cry:

Min golden er jo i bund og grund en jagthund. Hun er ikke særlig "jagt-agtig" og nægtede at tage en død due i munden da vi gik på hvalpekursus i Retrieverklubben, men da der i skoven løb en bambi forbi var der virkelig denne her "Hmmm... jeg tror faktisk at jeg er en jagthund :hmm:" over hende lige inden hun styrtede afsted for at fange bambi :lol:

Så jo, en jagthund er en jagthund uanset om den bliver trænet til det eller ej og en kamphund er en kamphund og man skal vide hvad man har med at gøre for at kunne tage problemerne i opløbet:!: På den måde vil det måske være muligt på sigt at ændre den generelle holdning i befolkningen. Når vi f.eks. på arbejdet kommer til at tale om kamphunde, så synes jeg faktisk at jeg gør en rimelig indsats for at få mine kolleger til at forstå at de ikke behøver at være specielt på vagt over for den type hunde i forhold til deres børn (ud over den almindelige sunde fornuft og omgang med hunde/ børn). Det er klart at medierne har spillet ind på kamphundenes negative ry og det synes jeg egentlig er unfair i forholdet til børn/hunde. Hvis jeg selv havde børn var der afgjort andre hundetyper jeg ville være mere bekymret for at lade dem hilse på en kamphundene. Men når det kommer til hunde er kamphunde for mit vedkommende no go :cry: Især uden snor!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

en lille tilføjelse jeg kom i tanke om :-) vores syn på andres opfattelse af os og kamphunde generelt har ændret sig (positivt) ved at skrive herinde på forummet og "snakke" med folk/andre hundeejer om hvorfor og hvad der røre sig hos andre hundeejer når de ser "vores" kamphunde. :5up:

 

Så tak til jer :klap:

 

(og tak for karma for mit tidligere indlæg :oops: og nollike? husk nu at tjekke de 2 nye videoer med drengene :blink:)

 

 

og så kom jeg i tanke om en sød lille historie fra da jeg tur med cujo lørdag eftermiddag ang hund og fremmed børn.

Vi mødte 2 knægte på 5-6 år der fræsede rundt på fortovet, de kom hen og spurgte om de måtte nusse ham, det måtte de da gerne.

de ville nusse ham, men cujo slikker gerne på folks hænder jo så når han prøvede trak de armen væk og så strakte cujo sig og slikkede en af drengene i hovedet så han grinte og han vendte bagdelen til dem for at vise han ikke var farlig og så de grinede de 2 drenge bare endnu mere :lun: .

Cujo var så glad for at snakke med dem, men han sad ned 90 % af tiden og fejede fortov med halen.

Han var ren eksemplarisk og det er altid ved andre børn, han ælsker at hilse på børn.

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

guanomo:

 

jeg kan ikke helt finde ud af hvad du vil med de videoer :confused:

 

Der er vist ingen herinde der er i tvivl om at dette er hunde der er yderst hengivende og kærlige over for deres egen familie.

 

Problemet opstår jo når vi kommer ud i det åbne samfund og møder folk der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...