Hop til indhold

GD-ejere, hvem er i?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Gæst **Nielsen**
Jeg glææææder mig til at Axel bliver stor - og til den tid savner jeg ham nok som lille :lun: Axel går ind i sin 12. uge og er verdens dejligste hvalp. Han er SÅ nem og ufattelig rolig. Kan allerede gå fint i snor, sit og give pote (Klikker og godbidder gør underværker) :-D Han har nu været stueren i 3 dage og det er vi ret stolte af. Haven er allerede Axels territorie, så da der forleden aften bevægende sig et pindsvin derind, skulle man lige markere sig. Det endte med at vi måtte finde handsker frem og flytte det stakkels pindsvin op i skoven bagved :stupid:

 

Det der undrer os ved Axel, er at han er MEGET reserveret. Han er helt ekstrem rolig, men er meget tilbageholdende overfor fremmede, også børn! Er der nogen der ved om det er typisk racen? Min søster har hund og det har mine forældre også og der er ingen problemer, heller ikke med familiemedlemmer, men fremmede duer bare ikke... Han vil ikke hen til dem, og kan sågar finde på at knurre af dem?? Vi vil jo gerne at folk skal kunne komme til ham - det er jo ikke en vagthund vi ønsker. Også når vi går tur, skal folk jo kunne gå forbi uden at han stopper op og knurrer, og "afviser" folk... Nogen gode råd?

 

Krammer fra Christina & Axel :hjerte:

 

Cato knurre også af nogen enkelte i ny og næ. Min hundetræner siger at det godt kan være utryghed ved fremmede mennesker! Min hundetræner siger så at det gerne forsvinder med hundens alder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det der undrer os ved Axel, er at han er MEGET reserveret. Han er helt ekstrem rolig, men er meget tilbageholdende overfor fremmede, også børn! Er der nogen der ved om det er typisk racen? Min søster har hund og det har mine forældre også og der er ingen problemer, heller ikke med familiemedlemmer, men fremmede duer bare ikke... Han vil ikke hen til dem, og kan sågar finde på at knurre af dem?? Vi vil jo gerne at folk skal kunne komme til ham - det er jo ikke en vagthund vi ønsker. Også når vi går tur, skal folk jo kunne gå forbi uden at han stopper op og knurrer, og "afviser" folk... Nogen gode råd?

 

Cato knurre også af nogen enkelte i ny og næ. Min hundetræner siger at det godt kan være utryghed ved fremmede mennesker! Min hundetræner siger så at det gerne forsvinder med hundens alder :-)

 

Har I læst om racen inden I anskaffede jer den? Siden det kommer bag på jer at racen optræder reserveret?

Dee står i racenstandarden at racen skal have reserveret fremtoning.

 

Desværre er der også en del GD-ejere og -opdrættere, der gemmer deres GD'ers dårlige temperament bag ordet, og beskriver deres sky eller nervøse hunde som reserverede.

Dårligt temperament går jo altså også i arv, så når hunde med dårligt temperament bruges i avl, så er der selvfølgelig også en mulighed for at afkom derefter vil have et uønskværdigt temperament.

 

Når den mentale rygsæk ikke er veludstyret via avlen, så er det bare et større arbejde at have GD. Nu ved jeg ikke hvor gamle jeres hunde er, men der er da en chance for at de gror sig lidt mere selvtillid, men det modsatte er sørme også en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst **Nielsen**
Det der undrer os ved Axel, er at han er MEGET reserveret. Han er helt ekstrem rolig, men er meget tilbageholdende overfor fremmede, også børn! Er der nogen der ved om det er typisk racen? Min søster har hund og det har mine forældre også og der er ingen problemer, heller ikke med familiemedlemmer, men fremmede duer bare ikke... Han vil ikke hen til dem, og kan sågar finde på at knurre af dem?? Vi vil jo gerne at folk skal kunne komme til ham - det er jo ikke en vagthund vi ønsker. Også når vi går tur, skal folk jo kunne gå forbi uden at han stopper op og knurrer, og "afviser" folk... Nogen gode råd?

 

Cato knurre også af nogen enkelte i ny og næ. Min hundetræner siger at det godt kan være utryghed ved fremmede mennesker! Min hundetræner siger så at det gerne forsvinder med hundens alder :-)

 

Har I læst om racen inden I anskaffede jer den? Siden det kommer bag på jer at racen optræder reserveret?

Dee står i racenstandarden at racen skal have reserveret fremtoning.

 

Desværre er der også en del GD-ejere og -opdrættere, der gemmer deres GD'ers dårlige temperament bag ordet, og beskriver deres sky eller nervøse hunde som reserverede.

Dårligt temperament går jo altså også i arv, så når hunde med dårligt temperament bruges i avl, så er der selvfølgelig også en mulighed for at afkom derefter vil have et uønskværdigt temperament.

 

Når den mentale rygsæk ikke er veludstyret via avlen, så er det bare et større arbejde at have GD. Nu ved jeg ikke hvor gamle jeres hunde er, men der er da en chance for at de gror sig lidt mere selvtillid, men det modsatte er sørme også en mulighed.

 

Nu kan jeg jo self kun svare for mig selv, ja jeg havde lyst om racen inden jeg anskaffede mig den og Cato er heldigvis ikke så slem til at være reserveret :-) så det er intet problem for mig!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Valborg - GD

Hej :-)

Vi har skønne og yderst kærlige Valborg, en grand danois tæve på fem måneder.

Hun er virkelig sød og rimelig nem at have med at gøre....hun er jo en hvalp og ved at være 32 kg tung, så der er lidt at kæmpe med ;-) (på den gode måde)

Hun har taget os fuldstændig med storm og vi er så glade for hende... Og jeg er slem stolt af hende :-) (hun kan gi pote ;-))

Vi bor i Højbjerg ved Aarhus og er rigtig klar på at mødes med andre GD'er :-)

Valborg elsker alle mennesker og hunde.... Hundene ser hun lige lidt an, men så er hun ellers klar på at lege.

Glæder mig til at følge med herinde :-)

Kh Sarah

1331217540840_149360.jpg

1331560889336_149360.jpg

1332769704150_149360.jpg

1333112864462_149360.jpg

1331991849335_149360.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valborg - GD

Jeg er 31 år og bor som skrevet i Højbjerg ved Aarhus i hus, med go plads til hvalen og min kæreste og jeg.

Jeg er uddannet socialrådgiver. Ellers bliver meget af min tid brugt på vores hus, som vi næsten lige er flyttet ind i.

Hej hej :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :-)

Vi har skønne og yderst kærlige Valborg, en grand danois tæve på fem måneder.

Hun er virkelig sød og rimelig nem at have med at gøre....hun er jo en hvalp og ved at være 32 kg tung, så der er lidt at kæmpe med ;-) (på den gode måde)

Hun har taget os fuldstændig med storm og vi er så glade for hende... Og jeg er slem stolt af hende :-) (hun kan gi pote ;-))

Vi bor i Højbjerg ved Aarhus og er rigtig klar på at mødes med andre GD'er :-)

Valborg elsker alle mennesker og hunde.... Hundene ser hun lige lidt an, men så er hun ellers klar på at lege.

Glæder mig til at følge med herinde :-)

Kh Sarah

 

Hej Sarah

 

Kommer din hvalp fra Maximilla?

Jeg kan huske de havde en med samme aftegning i hovedet som din i deres sidste kuld :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...