Hop til indhold

Hvalpeagility


Amocca
 Share

Recommended Posts

Det lyder smadder sjovt og da også give Karla en pæn potion selvtillid som I kan bruge i mange andre situationer. :5up:

Så er det bare man sidder og ærger sig over, at man ikke kender fagord, som orkryds/ bagkryds og postturns. :???::oops:;-)

 

 

og jeg ville ønske jeg kunne finde ud af at forklare det :mrgreen: jeg finder lige nogle videor til dig...

 

Forkryds... forestil dig, at du løber med hunden på din venstre side - så er det venstre arm/hånd der "fører" hunden... så vil du have den over og løbe på din højre side efter en forhindring... nr. 2 på denne video gør det ret tydeligt synes jeg

[media]

[/media]

 

Bagkryds... samme "problematik", men her krydser føreren bag om hunden, istedet for foran hunden... kan ikke lige finde en video der viser det så tydeligt...

 

postturn... hunden tager forhindringen - fører bliver bag springet - hund følger med det sammen rundt om springstøtten (post) efter fører... (men selvfølgelig uden at tage forhindringen tilbage, den skal udenom støtten

 

[media]

[/media]

 

det er iøvrigt min træner på denne video :mrgreen:

 

vi laver jo så alle disse ting uden forhindringerne - der er blot sat et lille hegn op, som vi krydser omkring ved for og bagkryds og postturn laver vi bare i "fri dressur"...

 

hjalp det? :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

og jeg ville ønske jeg kunne finde ud af at forklare det :mrgreen: jeg finder lige nogle videor til dig...

 

Forkryds... forestil dig, at du løber med hunden på din venstre side - så er det venstre arm/hånd der "fører" hunden... så vil du have den over og løbe på din højre side efter en forhindring... nr. 2 på denne video gør det ret tydeligt synes jeg

[media]

[/media]

Bagkryds... samme "problematik", men her krydser føreren bag om hunden, istedet for foran hunden... kan ikke lige finde en video der viser det så tydeligt...

 

postturn... hunden tager forhindringen - fører bliver bag springet - hund følger med det sammen rundt om springstøtten (post) efter fører... (men selvfølgelig uden at tage forhindringen tilbage, den skal udenom støtten

 

[media]

[/media]

det er iøvrigt min træner på denne video :mrgreen:

 

vi laver jo så alle disse ting uden forhindringerne - der er blot sat et lille hegn op, som vi krydser omkring ved for og bagkryds og postturn laver vi bare i "fri dressur"...

 

hjalp det? :rolleyes:

 

Tusind tak for de fine forklaringer og videoer. Wow - hun er da sej hende din træner. Utroligt at hunden bare fortsætter over igen og igen selv om hun holder sig bagved. Man skal godt nok som 'hundefører' (mon det hedder det ?) være hurtig med tegnene.

Da jeg så agility stævne på Vilhelmsborg var der faktisk nogle af hundeførerne der ledte deres hund den forkerte vej på banen (nok fordi det gik så stærkt og de pludselig kom i tvivl), men hundene tog sørme den rigtige vej. :lol: Det synes jeg var underligt, mon det var tilfældigt...

 

Det er da genialt at starte med hvalpe agility uden forhindringer, når så vigtig en del af arbejdet er hvordan man guider igennem, kropssprog og alt det der...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

phew... det var ret tydeligt at Karla og jeg havde holdt træningspause i 3 uger fra agility :shock: Karla kunne man mærke det på, fordi hun var knap så lydhør som hun plejer at være -men man kunne især mærke at JEG havde holdt pause :lol:

 

Jeg kunne bare slet slet slet ikke få det skide bagkryds til at fungere, og da min træner så vil vise mig hvordan jeg skal løbe det, så løber Karlakræet da lige med og laver det perfekt! :stupid: Så det fremstod ret tydeligt hvem der var paphatten i den øvelse :lol::lol::lol:

 

De andre var nået helt op på den store vippe og eftersom Karla aldrig har vist så meget som en snert af nervøsitet ved de lave vipper, så fik vi lov at gå direkte på den store idag... det synes hun var en fest! så meget at vi endte med at ligge den ned, da hun ellers synes hun skulle tage den som hver anden forhindring :rolleyes: skøre skid...

 

Vi fik lov at træne slalomindgang - dvs. 2 pinde, hvor man bare træner ALTID at gå venstre om ind i slalom - selvom der ikke er en slalom lige i dette tilfælde... den fik hun ret godt fat i synes jeg :-) Vil ud og købe mig et sæt havemikado, så vi kan træne det herhjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...