Hop til indhold

Om billeder på forum!


Umulia
 Share

Recommended Posts

Til forskel fra de fleste andre fora, har HF ingen restriktioner på billedstørrelse. Det betyder at der sommetider bliver postet billeder, der er så store, at de helt smadrer en tråd, fordi man skal sidde og scrolle på langs, for at læse hvad der står.

 

Til dem der har brug for et enkelt og gratis billedbehandlingsprogram, der hurtigt kan rotere, justere og formindske fotos, vil jeg anbefale IrfanView.

Det kan downloades her: http://www.irfanview.com/ og fås tilmed i en dansk version.

 

Hvis I har problemer med det tekniske, skal jeg gerne hjælpe :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også, det ville være rart, hvis folk resizede deres billede. Jeg har en kæmpe skærm og alligevel skal jeg gå langt til den ene side :neutral:

 

Irfarnview kan klart anbefales - her i huset har vi brugt det i 3-4 år og det er gratis og nemt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Til forskel fra de fleste andre fora, har HF ingen restriktioner på billedstørrelse. Det betyder at der sommetider bliver postet billeder, der er så store, at de helt smadrer en tråd, fordi man skal sidde og scrolle på langs, for at læse hvad der står.

 

Til dem der har brug for et enkelt og gratis billedbehandlingsprogram, der hurtigt kan rotere, justere og formindske fotos, vil jeg anbefale IrfanView.

Det kan downloades her: http://www.irfanview.com/ og fås tilmed i en dansk version.

 

Hvis I har problemer med det tekniske, skal jeg gerne hjælpe :5up:

jo hf resizer, men ikke så meget så det ser pænt ud i et indlæg. Jeg indsætter et billed som link i stedet for billed, så er det miniture pr. auto.

 

I XP man jo bruge resize picture fra ms powertoys så skal man kun højre klikke på billed og vælg resize.

 

Vista er noget andet, der kan man ikek bruge det, men har man office pakken kan man åbne billedet med microsoft office picture manager og redigere billedet.

 

Eller brug faststone photo resizer, som man også kan bruge til at indsætte vandmærker med ect. :-)

http://www.faststone.org/download.htm

 

Men infawiev kan også bruges da :blink:. Personligt har jeg det bare bedst med et dedikeret program til sådanne små opgaver, men jeg er så også lidt nørdet :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

NØRDER...:mrgreen::mrgreen:

 

Heldigvis bruger jeg kun mobilbilleder, og de er ik så store...:-)

mobil telefoner tager også billeder i 1024x768 pixel og det er netop den størrelse der giver problemer hvis man indsætter det i en tråd, jeg mangler så man justere størrelsen på billedet når det er indsat i en tråd, mener nemlig det bliver samme størrelse som original og ikek kan justeres.

 

her er et eksempel på et 1024x768 billed og med det eksempel ødelægger jeg tråden :mrgreen: og det er forrestent aget med en mobil ;-)

 

 

 

guanomo-albums-strand-tur-picture2891-img-1956-large.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Til forskel fra de fleste andre fora, har HF ingen restriktioner på billedstørrelse. Det betyder at der sommetider bliver postet billeder, der er så store, at de helt smadrer en tråd, fordi man skal sidde og scrolle på langs, for at læse hvad der står.

 

Til dem der har brug for et enkelt og gratis billedbehandlingsprogram, der hurtigt kan rotere, justere og formindske fotos, vil jeg anbefale IrfanView.

Det kan downloades her: http://www.irfanview.com/ og fås tilmed i en dansk version.

 

Hvis I har problemer med det tekniske, skal jeg gerne hjælpe :5up:

Var den henvendt til mig :?::mrgreen:

 

Desværre ved ikke hvordan jeg fjerner billedet fra tråden igen. Har prøvet :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg har ikke lagt mærke til at du har smidt store billeder ind. Men godt du føler dig truffet ;-)

 

Det er bare sådan generelt, ikk - ikke en kritik af nogen bestemt :5up:

nej problemet er der ved alle jo :-) for de 1024x768 er maks og den størrelse systemet selv sætter, men når man indsætter den i en tråd går det hele i kage, så enten skal størrelsen sættes ned til 800x600 som system pr- auto scalere til ellers skal der være en indbygget funktion der går at tråde ikek bliver ødelagt at store billeder, jeg gør det ved at sætte billed ind som link :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
mobil telefoner tager også billeder i 1024x768 pixel og det er netop den størrelse der giver problemer hvis man indsætter det i en tråd, jeg mangler så man justere størrelsen på billedet når det er indsat i en tråd, mener nemlig det bliver samme størrelse som original og ikek kan justeres.

 

her er et eksempel på et 1024x768 billed og med det eksempel ødelægger jeg tråden :mrgreen: og det er forrestent aget med en mobil ;-)

 

 

 

guanomo-albums-strand-tur-picture2891-img-1956-large.jpg

 

Ja det kan jeg da godt se nu....fylder en del...hehe...

 

Kunne godt have fjernet billedet i mit quote...men nu synes jeg lige det var så flot...:-)

 

Nu må jeg lige teste, så fyrer lige et af mine på...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomascHansen

Mærkeligt for når jeg ville uploade billeder, var der da begrænsninger på størrelsen

 

Vedhæftnings nøgle

Filtype Maks. Filstørrelse Maks. Bredde Maks. Højde

avi 10,49 MB - -

bmp 19,5 KB 620 280

doc 19,5 KB - -

flv 10,49 MB - -

gif 19,5 KB 620 280

jpe 19,5 KB 620 280

jpeg 293,0 KB 800 600

jpg 293,0 KB - -

mov 10,49 MB - -

mp4 23,84 MB - -

pdf 2,86 MB - -

png 19,5 KB 620 280

psd 19,5 KB - -

swf 10,49 MB - -

txt 19,5 KB - -lsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mærkeligt for når jeg ville uploade billeder, var der da begrænsninger på størrelsen

 

Vedhæftnings nøgle

Filtype Maks. Filstørrelse Maks. Bredde Maks. Højde

avi 10,49 MB - -

bmp 19,5 KB 620 280

doc 19,5 KB - -

flv 10,49 MB - -

gif 19,5 KB 620 280

jpe 19,5 KB 620 280

jpeg 293,0 KB 800 600

jpg 293,0 KB - -

mov 10,49 MB - -

mp4 23,84 MB - -

pdf 2,86 MB - -

png 19,5 KB 620 280

psd 19,5 KB - -

swf 10,49 MB - -

txt 19,5 KB - -lsen.

 

 

 

:lun: kommer der monstro flere billeder :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomascHansen
Ja, den ene minder meget om Aslan da han var lille.

 

Faldt i for nogen da i så kuldet?

 

Hehe

 

 

JA alle 11

 

 

Men da vi vil have en hanhund, og da de 6 af dem er hanhunde er det heldigvis begrænset der, og de var jo kun 4 uger da vi så dem så lå de stort set bare og tog det hele helt roligt. Så det må blive næste gang vi skal derop, men har da en som vi kiggede lidt extra til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe

 

 

JA alle 11

 

 

Men da vi vil have en hanhund, og da de 6 af dem er hanhunde er det heldigvis begrænset der, og de var jo kun 4 uger da vi så dem så lå de stort set bare og tog det hele helt roligt. Så det må blive næste gang vi skal derop, men har da en som vi kiggede lidt extra til...

 

 

Ja, man kan godt have en tendens til at falde for alle, der var også 11 i aslans kuld, hvoraf de 7 hvar han-hunde, og vi var urndt om 6 af dem, og da vi skulle vælge aslan, var valget mellem blå og guld, åske rød...............vi endte 2 timer senere med lilla :mrgreen:

 

 

Glæder mig til athører om næste besøg :klap2: for det ville du da gerne dele.....ikk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mærkeligt for når jeg ville uploade billeder, var der da begrænsninger på størrelsen

 

Vedhæftnings nøgle

Filtype Maks. Filstørrelse Maks. Bredde Maks. Højde

avi 10,49 MB - -

bmp 19,5 KB 620 280

doc 19,5 KB - -

flv 10,49 MB - -

gif 19,5 KB 620 280

jpe 19,5 KB 620 280

jpeg 293,0 KB 800 600

jpg 293,0 KB - -

mov 10,49 MB - -

mp4 23,84 MB - -

pdf 2,86 MB - -

png 19,5 KB 620 280

psd 19,5 KB - -

swf 10,49 MB - -

txt 19,5 KB - -lsen.

Ja men det er også når man vedhæfter et billed, alle mine indlæg i denne tråd handler om når man indsætter et billed fra sit album hvor maks størrelsen er 1024x768. Ved vedhæftning er den mindre og billedet vises pr. auto som en miniture.

 

Sidder i allesammen med 15" skærme - hvorfor vælger i ikke bare bredt design i bunden af siden, så ser 1024 pludselig lille ud :mrgreen:

Har en 19" 1280X1024, dog er sidepanel aktiveret, men vil jeg ikke undvære pga. billeder på hf :-)

 

når man indsætter billed viacreatelink.gif "indsæt link" laver den automatisk en miniture af billedet, men gør man det via. insertimage.gif "indsæt billed" vises billedet fuldt ud og hvis man ikke har ændret sine billeder til maks 800x600 før man upload til forum kan der gå kage i indlæg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...