Hop til indhold

sjove tricks


Gæst pjevs
 Share

Recommended Posts

er der nogle herinde der har nogle rigtig sjove tricks? ikke bare sit og dæk, men noget som: spil død. eller måske et selv-opfundet trick? skriv det her og beskriv hvordan hunden kan lære det! det kunne være sjovt at lære nogle nye tricks :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur har lært at hvis jeg sætter en tom plastic bøtte på gulvet, så skal han samle den op med tænderne og række den henimod mig, så lægger jeg en godbid i bøtten. Baldur spiser godbidden, og skynder sig at række bøtten hen imod mig igen :-D

 

Det er lidt af et tilfælde han lærte det, han samlede simpelhen bøtten op og gik forbi mig med den, så skyndte jeg mig at lægge en godbid i. Efter at det var sket et par gange, så havde Baldur fattet pointent :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur har lært at hvis jeg sætter en tom plastic bøtte på gulvet, så skal han samle den op med tænderne og række den henimod mig, så lægger jeg en godbid i bøtten. Baldur spiser godbidden, og skynder sig at række bøtten hen imod mig igen :-D

 

Det er lidt af et tilfælde han lærte det, han samlede simpelhen bøtten op og gik forbi mig med den, så skyndte jeg mig at lægge en godbid i. Efter at det var sket et par gange, så havde Baldur fattet pointent :blink:

hihi sejt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også lære ham at søge efter te - eller andet stærkt lugtende ting.... Det har vi trænet og Karla synes det er vildt sjovt...

 

Jeg klikkertræner, men hvis du ikke gør det, så bytter du bare ordet "klikker" ud med ros :-D

 

Jeg startede med at smide et tebrev på gulvet og klikkede hende hver gang hun viste interesse for det... krævede så at hun skulle samle den op før jeg klikkede (hvis hunden har tendens til at spise ting kan du vælge at han skal sætte sig ned eller gø istedet for at samle op)...

 

Da hun havde fanget at hun skulle samle den op begyndte jeg at lægge den et par meter væk - stadig fuldt synlig - og gav hende signalet "find te".... efterhånden som hun havde fanget det blev tebrevet lagt rundt om hjørnet, så det ikke kunne ses og derefter ind i et andet rum..

 

Nu er vi nået til at jeg gemmer tebrevet i et andet rum og så sender hende ind med signalet "find te"... sjov øvelse til regnvejrdage :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Jeg har lige købt sådan nogle farvet plastik kopper (som man havde i børnehaven!) i IKEA til 13 kr for 6 stks.

Jeg tænker at de kan være fremragende til hundelegetøj!

 

Jeg tænker at man kan stille dem på gulvet med godbidder under, så skal hunden lugte sig frem og vælte koppen for at få en godbid ud.

 

Efter en diskussion med kæresten er jeg blevet helt i tvivl om man kan lære hunde forskel på farverne, men så for at øge niveauet kunne man måske starte med 2 kopper, og så kun putte en godbid under f.eks. den grønne kop og ikke den blå. Så siger man "Grøn kop" og så skal hunden kun vælte den grønne kop, hvor godbidden er under.

Så kan man øge med antal kopper og farver.

Men om det er muligt ved jeg ikke !! Men det skal testes, skal det ! :5up:

 

En anden ting man kan gøre med kopperne, er at putte en godbid imellem to kopper der er stablet sammen. Så skal hunden ligesom skille kopperne ad.

Men kan selv bestemme hvor stramt man sætter kopperne sammen.

 

Alt i alt, så tænkte jeg at det i hvert fald er et forsøg værd, da de kun kostede 13 kr...især når man tænker på hvad Nina Ottossons spil koster :mrgreen:

Man kan jo selv bestemme sværhedsgraden, så der er noget for hunden med professor-hatten på, og også for den der ikke lige er den hurtigste ske i skuffen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold dig fra de røde / grønne kopper så skulle det gå fint (hunde er rød-grøn-farveblinde, men kan fint se gul, blå, sort og hvid)

 

Petrine kan 'kebab' - det er at rulle om lodret akse - og 'kylle' - rulle om vandret akse som en grillkylling og meget meget andet, hun er vildt sjov at træne og sikke meget hun kan efterhånden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

vi bruger en variation af det trick delouxious beskriver... vi lavede det sådan først, at hun skulle vælte kopperne selv, men det var simpelthen ikke ro på hende, så plastickopperne fløj jo gennem lokalet ... så vi har lavet øvelsen om, så hun nu skal vælge hvilken kop er den med godbidden under og så markere den med en pote på... så løfter jeg koppen og giver hende godbidden...

 

Vi har gjort det med de der billige urtepotter med hul i - de er jo nemme at dufte godbidden igennem hullet - men vær opmærksom på hvor dygtig din hund er til at generalisere... Karla smider en pote på alle opvendte urtepotter hun ser :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Så er det også den hjemmelavede version of Nina Ottossons Dog Treat trapper, som koster *host* 400 kr.

Det er godt nok mere aktivering end tricks som sådan, men synes den fortjener at blive nævnt alligevel !

Jeg skal i hvert fald igang i løbet af ugen med at sy sådan en.

Hvis man kan finde noget billigt rest-voksdug, så er den også nem at tørre af bagefter

Link til indlæg
Del på andre sites

En rigtig god tråd (-:

Altid godt med nye ideer for er også en af dem som elsker at træne trick med mine hunde, det er en god måde at være sammen med sine hunde på og så får man sine hunde aktiveret mentalt, og en hund som kan tricks er jo ikke til at stå for... :blink: Jeg havde en ide om da jeg lavede hjemmeside at jeg ville skrive en masse trick øvelser ned, det desværre ikke blevet til så mange endnu men de kan ses på www.123hjemmeside.dk/hundesjov samtidig har jeg lagt film en på youtbe.com af lidt forskellige tricks et link til en af filmene er

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også lære ham at søge efter te - eller andet stærkt lugtende ting.... Det har vi trænet og Karla synes det er vildt sjovt...

 

Jeg klikkertræner, men hvis du ikke gør det, så bytter du bare ordet "klikker" ud med ros :-D

 

Jeg startede med at smide et tebrev på gulvet og klikkede hende hver gang hun viste interesse for det... krævede så at hun skulle samle den op før jeg klikkede (hvis hunden har tendens til at spise ting kan du vælge at han skal sætte sig ned eller gø istedet for at samle op)...

 

Da hun havde fanget at hun skulle samle den op begyndte jeg at lægge den et par meter væk - stadig fuldt synlig - og gav hende signalet "find te".... efterhånden som hun havde fanget det blev tebrevet lagt rundt om hjørnet, så det ikke kunne ses og derefter ind i et andet rum..

 

Nu er vi nået til at jeg gemmer tebrevet i et andet rum og så sender hende ind med signalet "find te"... sjov øvelse til regnvejrdage :-)

 

Den kan også udvides til, at hun kan finde en bestemt slags te mellem andre tebreve ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den kan også udvides til, at hun kan finde en bestemt slags te mellem andre tebreve ;o)

 

uuuh du er avanceret... det havde jeg slet ikke tænkt på... det tror jeg da vi vil forsøge os med :-D

 

en god øvelse til at fokus væk fra godbidden - hvis man har en godbidsfikseret hund - er "find kontakten"...

 

Man tager en lækker godbid i den ene hånd og viser hunden den er der før man knytter hånden. I starten holder man så den knyttede hånd med godbidden og ens anden hånd med flad håndflade meget tæt åp hinanden og ud mod hunden... den mindste berøring af den flade åbne hånd, åbner den knyttede og giver adgang til godbidden...

 

ligeså langsomt udvides afstanden mellem hænderne, indtil hunden kan gå til den rette hånd, uden tøvel, selvom dine arme er helt strakt ud til siderne...

 

Så kan man begynde at overføre fx til en anden person.... Karla finde min mands flade hånd inde i stuen for at åbne min hånd med gobidden ude i køkkenet... man skal dog lige være enige om at lege legen, så den med kontakthånden husker at rose (og ved hvad der sker :lol: )

 

man kan selvfølgelig også vælge en anden kontakt - fx en post-it som så kan flyttes længere og længere væk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang

Uha, vi kan mange forskellige tricks:

 

Gå forlæns rundt om mig

Gå baglæns rundt om mig

Bakke

Danse (= gå på bagbenene)

Bukke

Sid pænt

Twist (=gå venstre rund om sig selv)

Arround (=gå højre rundt om sig selv)

Elefant (= stå med forbenene på en opvaskebalje el. lign. og gå rundt med bagbenene)

Op (= hop op på det der bliver peget på)

Ned

Zig-zag mellem mine ben

 

Synes vi kan noget mere, men kan ikke komme i tanke om det :roll:

 

I øjeblikket er jeg ved at lære dem at kravle og at rulle rundt.

 

Alt er indlært enten ved at lokke eller ved fri shapping.

Link til indlæg
Del på andre sites

Linda: God film. Sjovt at Kiki ligner Jodie helt vildt meget.

 

Her skal vi til at øve i at gå et skridt frem ad gangen og baglæns igen.

Vi øver at gå pænt og så sitte og blive mens jeg går videre. Vi øver twist på afstand.

Vi bruger bænke, trillebører og stole til at hoppe op og sætte sig på. Senere håber jeg at kunne køre Jodie i trillebøren (dch bruger dette som tillidstræning).

 

Så øver vi i at stoppe ved en vej, mens jeg står på den anden side af vejen (synes dette er nyttigt når vi går meget uden snor).

 

Der er også den øvelse med at gå rundt om mig, mens jeg selv drejer mig samtidig.

 

Så er der den med at gå mellem mine ben både forlæns og baglæns og den med at kravle hen ad gulvet (meget svært for Jodie hader dæk).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...