Hop til indhold

Farvetråden


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Findus
Du mener nu blev det endnu mere uforståeligt :mrgreen:

Jeg trro man bare skal nyde sin Löwchen uanset hvilken farve den har..Det gør jeg :engel::engel::slem:

 

Ja, tror vist også bare at jeg accepterer at jeg ikke lige fatter, ellers kan jeg jo altid få en mundtlig uddybelse mandag, ih hvor jeg glæder mig til at komme på besøg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe
QUOTE=kennel-lowchen;3858249]Jeg skal prøve at uddybe det

Der findes kun 4 gener for farver : Sort (dominerende), rød, Black/tan, ..

Sort og zobel

Rød er (selvfølgelig) de røde hunde, men gylden, fawn, champagne er fortyndet rød..

Bicolor er sort med aftegninger..Aftegningerne er af det røde gen.. creme, sølv, tan,rød..

Zobel er 2 tonet grå..

 

Så når man kigger på det jeg lige har skrevet er der ingen generel tommefingerregel for om hunden bliver fading eller nonfading :mrgreen:

 

Tak for den fine besvarelse:-) Jeg har nu læst den 3 gange - og er stadig ikke helt med:roll: Men jeg prøvede..haha.

Farven på hvalpen betyder ikke det store for mig, men jeg synes stadig det er et meget interessant emne.

Er der nogen farver, som er mere foretrukket til udstilling?

Er der ikke noget af en opgave, hvis man ville prøve at avle efter et bestemt udseende - jeg mener det ser ud til at der er virkelig meget som kan spille ind på hvilke farve hvalpene kan få?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for den fine besvarelse:-) Jeg har nu læst den 3 gange - og er stadig ikke helt med:roll: Men jeg prøvede..haha.

Farven på hvalpen betyder ikke det store for mig, men jeg synes stadig det er et meget interessant emne.

Er der nogen farver, som er mere foretrukket til udstilling?

Er der ikke noget af en opgave, hvis man ville prøve at avle efter et bestemt udseende - jeg mener det ser ud til at der er virkelig meget som kan spille ind på hvilke farve hvalpene kan få?

 

DET er et interessant emne..Og det eneste man kan være sikker på er at jo mere man tror man ved, desto mindre fatter man..Hver gang man tænker NU NU ved jeg hvilk farver der kommer i mit næste kuld, så kommer der overhovedet ikke de farver :vedikke:

Ikke engang med samme forældre kan forudsige noget..Beethovn og Magic fik 4 hanhvalpe.. 2 gyldne og 2 black/tan... Så prøvede jeg samme kombination igen..Og fik 4 tævehvalpe (gudinderne).. 1 gylden, 2 black/tan og en der er sort men ad åre får tan aftegninger..

Planen var at få en nonfading chokolade (det er magic).. Det fik jeg ikke!

Men så parrede jeg Dicke (hun er sort hvid parti) med Luffe (han er black/tan) I det kuld kom en sort/hvid parti, en sort/sølv og en nonfading chokolade..

 

Hm.. Nogen farver der er mere foretrukket..Der er forskel på hvad dommerne kan lide.. Og også hvad opdrætterene/ejerne kan lide.. Nogle dommere vil helst have lyse hunde..Ligesom nogen vil have slanke hunde..brede hunde osv..Det er derfor man sommetider pludselig ser en hund som plejer at vinde, pludselig bliver slået af en som ellers aldrig vinder. Men det er det der gør udstillingerne så sjove :mrgreen: at intet er afgjort på forhånd..

 

Men mest foretrukket er nok hunde som enten er sort/sølv eller black/tan.. Aftegninger giver et meget bedre ansigtudtryk.. Lyse hvalpe vinder tit pga de mørke øjne som man ikke kan se på de mørke hunde.. Particolour sort/hvid er sværere fordi aftegn aldrig er symetriske... Chokoladehunde er helt yt, eller var det i lang tid..De første par år hvor jeg udstillede Magic blev vi disket hver gang pga farven.

De sort/sølv er smarte at udstille..Du kan gøre nærmest hvad som helst med dem, og de ser stadig rene ud..Der er de hvide sarte..

De brune har lyse øjne, så dem skal man huske at stille med røven mod solen...

Men på den anden side så stilelr man ingen af hundene op på samme måde.. Man husker hvor de bedste vinkler sidder osv så den side hele tiden vender mod dommeren :mrgreen: Udstilling er ikke andet end et forsøg på at snyde, sommetider lykkes det andre gange ikke. Man ved jo aldrig hvad dommeren vægter mest (vinkler, tænder, fylde, muskler, drive)

 

En seriøs opdrætter avler ikke efter bestemte farver.. En farve er sådan set rimelig underordnet.. jeg menre at det er vigtigere at kigge på temperamentet/sundheden allerførst... Ud med de hunde som har dårligt temperament eller er deciderede syge.. Jeg ville ikke have et problem med at bruge en hund der havde et lille underbid/forudsat at den havde mange andre kvaliteter), men hvis hunden er aggresiv/meget nervøs eller bygget så det skader den, så skal man ikke bruge den i avl.

 

Farver ville jeg ikke avle efter..Ligesom jeg syens at det er forkasteligt at nogle opdrættere går efter så store løver som muligt for at få flere hvalpe i kuldene..Løven skal være en lille skødehund..En der indbyder til at have siddende på skødet/ligge i sofaen..Så er det for dårligt at forsøge at få løverne til at være på størrelse med schappendoes bare for ussel mammon.. En overgang var der meget salg i de lyse farver og så avlede man dem, uden at kigge på sundhed/temperament. Men jeg synes at hvis man ikke kan sælge de mørke hunde, så er det fordi opdrættere ikke oplyser folk nok om sine hunde. Altså sælger LØVER.. Jeg ville ikke sælge en hvalp til en hvalpekøber som havde forelsket sig i en hvid hund.. Så kunne hun ligeså godt købe en malteser.. Men hvis det var løverne hun var forelsket i, så ville det være ok at hun blev skrevet op til en hvid løve. Jeg ved at 99 % af de hvalpekøbere som vil have en bestemt farve alligevel ombestemmer sig inden de får deres hvalp og tager en anden farve :mrgreen:

 

Min bedste Löwchen-ven Jari sagde engang til mig at en god hund ikke har nogen farve..At man skal kigge på temperamentet og bygningen, så er det ligegyldigt om den er hvid, sort eller brun... og det har han ret i.. Men jeg har da købt/beholdt hunde hvor det var farven jeg faldt for.. Jeg er da kun et menneske :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Particolour sort/hvid er sværere fordi aftegn aldrig er symetriske... Chokoladehunde er helt yt, eller var det i lang tid..

 

Det er vist godt, at jeg ikke skal udstille, for sammen med gylden er det mine yndlingsfarver til løverne. :mrgreen:

 

Ikke at jeg ville vælge hvalp udelukkende efter farven. Men sådan en lille chokoladehvalp ville jeg nok have svært ved at modstå. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist godt, at jeg ikke skal udstille, for sammen med gylden er det mine yndlingsfarver til løverne. :mrgreen:

 

Ikke at jeg ville vælge hvalp udelukkende efter farven. Men sådan en lille chokoladehvalp ville jeg nok have svært ved at modstå. :lun:

Jeg elsker også de choklade..Og nu har dommerne snart se dem så megt at de anerkender dem.Men i lang tid var chokolade en forbudt farve (pga næsen er brun og der står i standarden at den skal være sort). FCI har ændret standarden så brune næser gerne må findes på brune hunde.

Men mange dommere gør sig ikke den ulejlighed at læse standarden inden de dømmer. Så brokker man sig og får fat i formanden for klubben. Og så ændrer de da også deres bedømmelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe

 

En seriøs opdrætter avler ikke efter bestemte farver.. En farve er sådan set rimelig underordnet.. jeg menre at det er vigtigere at kigge på temperamentet/sundheden allerførst... Ud med de hunde som har dårligt temperament eller er deciderede syge..

 

Farver ville jeg ikke avle efter..Ligesom jeg syens at det er forkasteligt at nogle opdrættere går efter så store løver som muligt for at få flere hvalpe i kuldene..Løven skal være en lille skødehund..

 

 

Nå ja - nu tog jeg det som en selvfølge at opdættere SELVFØLGELIG havde 1 prioritet på temperamentet og dyrenes sundhed:engel: Men det er jo rigtigt nok - i virkelighedens verden er det desværre ikke altid sådan. Det er bare så dumt og forkert at folk ikke tænker sundhed og temperament før noget andet..Men sådan er vi jo nok så forskellige.

 

Men jeg synes det er lidt sjovt at der kan komme så forskellige farver ud af samme kombination, som du beskriver ovenfor..

 

Er der mange som vælger at vente med at købe hvalp,til den rigtige farve (hvad det så måtte være) dukker op?

 

Kan man få flere hvalpe jo større hundene er?

Jeg synes at have læst et sted at Löwchens får mellem 3 og 7..Men måske det var en anden race..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja - nu tog jeg det som en selvfølge at opdættere SELVFØLGELIG havde 1 prioritet på temperamentet og dyrenes sundhed:engel: Men det er jo rigtigt nok - i virkelighedens verden er det desværre ikke altid sådan. Det er bare så dumt og forkert at folk ikke tænker sundhed og temperament før noget andet..Men sådan er vi jo nok så forskellige.
Ja men det er ikke en selvfølge :megaked: Hvis folk køber en tæve til opdræt så skal den dælemdulme også have hvalpe uanset temperament eller sundhed.. Ellers er det penge ud af vinduet..

 

Men jeg synes det er lidt sjovt at der kan komme så forskellige farver ud af samme kombination, som du beskriver ovenfor..
Ja det synes jeg også :mrgreen:

 

Er der mange som vælger at vente med at købe hvalp,til den rigtige farve (hvad det så måtte være) dukker op?
Nej..Der er mange der tror at de vil vente til lige netop den farve de er allermest vild med kommer..Men når de har sagt nej tak et par gange så plejer de at forelske sig i en anden farve..og så kommer den sq som regel i næste kuld, den de først ønskede :mrgreen:

 

Kan man få flere hvalpe jo større hundene er?

Jeg synes at have læst et sted at Löwchens får mellem 3 og 7..Men måske det var en anden race..

Ja..Eller faktisk kan man få flere hvalpe jo længere hunden er..

En L¨wchen får typisk 1-3.. 4 så er man meget glad..5 så er man i chok..Jeg har en gang fået 8..Og blev meldt af en anden opdrætter til DKK for at jeg bestemt havde lagt kuld sammen.. i udlandet (England og Tyskland) har der været både 9 og 10 i et kuld. Det er underligt at løverne får så få hvalpe, for havaneseren fx får rask væk 8-10 stykker

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun:

 

Hundene og jeg gik i dag tur med på Damhusengen med Born Perfect, der nu ikke længere kaldes Pumpkin, men Maggie. Hold da helt fest, hvor er hun sød og kær. :lun::lun::lun: Nu er min yndlingsløvefarve vist officielt sort/hvid. :engel: Er hun non-fading ligesom Shabi?

 

Janni, det er vist meget godt, at du valgte Shabi til mig, i stedet for at jeg kom til Jylland og besøgte løverne, for så er jeg ikke sikker på, at jeg havde kunnet stå for sådan en lille løvehvalp. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun:

 

Hundene og jeg gik i dag tur med på Damhusengen med Born Perfect, der nu ikke længere kaldes Pumpkin, men Maggie. Hold da helt fest, hvor er hun sød og kær. :lun::lun::lun: Nu er min yndlingsløvefarve vist officielt sort/hvid. :engel: Er hun non-fading ligesom Shabi?

 

Janni, det er vist meget godt, at du valgte Shabi til mig, i stedet for at jeg kom til Jylland og besøgte løverne, for så er jeg ikke sikker på, at jeg havde kunnet stå for sådan en lille løvehvalp. :hjerte:

 

Jeg elsker det der ^ indlæg :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun: :lun: :hjerte: :lun:

 

Hundene og jeg gik i dag tur med på Damhusengen med Born Perfect, der nu ikke længere kaldes Pumpkin, men Maggie. Hold da helt fest, hvor er hun sød og kær. :lun::lun::lun: Nu er min yndlingsløvefarve vist officielt sort/hvid. :engel: Er hun non-fading ligesom Shabi?

 

Janni, det er vist meget godt, at du valgte Shabi til mig, i stedet for at jeg kom til Jylland og besøgte løverne, for så er jeg ikke sikker på, at jeg havde kunnet stå for sådan en lille løvehvalp. :hjerte:

:mrgreen:du ville jo have en voksen.. Men jeg kan da klare en hvalp når du skal have en :blink:

Efter al sandsynlighed burde hun være non-fading...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Jeg puster lige liv i denne tråd igen

Jeg har et lille farvespørgsmål:

 

Oskar er ved at være mere grå/sølv end sort. Han har skiftet farve fra bag-enden, og det har så efterhånden bredt sig op over kroppen, så det nu skifter ved halsen. Hovedet er stadig nogenlunde sort (black tan), imens resten af kroppen bliver lysere og mere og mere sølv - dog stadig med de hvide ben.

 

Jeg tænker lidt at mor Ollie jo også er ret sølv, men at far Ivy vel mere er black tan lige som Luffe.

Derfor er del vel oplagt at Oskar også bliver mere fading... Men samtidig er det jo lidt sent i udviklingen...er det ikke ? Han er to et halvt år gammel.... Skulle de ikke have vist sig tidligere ?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg er begyndt at tænke over, om det er fordi han får for lidt af et eller andet i kosten. Hans pels ændrer sig også. Den virker tyndere, og den er begyndt at filtre hurtigere - det har aldrig været et issue før, hvor han nogle gange kun er blevet børstet hver tiende dag uden problemer. Nu skal han mindst børstes to gange om ugen, hvis vi skal undgå filtre.

Jeg har lige klippet ham ned (helt ned), fordi han havde fået pladefilt - og det har han aldrig haft før.

Men kan det godt være rigtigt, at det er en naturlig fading der kommer nu, og kan forandringerne i pelsen skyldes fadingen - eller er det fordi han mangler noget....?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vedhæfter lige et par billeder af min sølv/black tan farvede hund :mrgreen:

 

Han har altid været lidt lysere end Luffe, men det sølvfarvede et kommet i løbet af det sidste halve år.

 

øj, han er blevet lys - han ligner jo næsten halfdan i kropsfarve. og jeg kan i øvrigt oplyse, at han pladefiltrer som død og helvede bare han har ganske få centimeters pels - om det har noget med fading-genet at gøre, skal jeg dog ikke kunne sige, men det ville da være en udemærket undskyldning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg puster lige liv i denne tråd igen

Jeg har et lille farvespørgsmål:

 

Oskar er ved at være mere grå/sølv end sort. Han har skiftet farve fra bag-enden, og det har så efterhånden bredt sig op over kroppen, så det nu skifter ved halsen. Hovedet er stadig nogenlunde sort (black tan), imens resten af kroppen bliver lysere og mere og mere sølv - dog stadig med de hvide ben.

 

Jeg tænker lidt at mor Ollie jo også er ret sølv, men at far Ivy vel mere er black tan lige som Luffe.

Derfor er del vel oplagt at Oskar også bliver mere fading... Men samtidig er det jo lidt sent i udviklingen...er det ikke ? Han er to et halvt år gammel.... Skulle de ikke have vist sig tidligere ?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg er begyndt at tænke over, om det er fordi han får for lidt af et eller andet i kosten. Hans pels ændrer sig også. Den virker tyndere, og den er begyndt at filtre hurtigere - det har aldrig været et issue før, hvor han nogle gange kun er blevet børstet hver tiende dag uden problemer. Nu skal han mindst børstes to gange om ugen, hvis vi skal undgå filtre.

Jeg har lige klippet ham ned (helt ned), fordi han havde fået pladefilt - og det har han aldrig haft før.

Men kan det godt være rigtigt, at det er en naturlig fading der kommer nu, og kan forandringerne i pelsen skyldes fadingen - eller er det fordi han mangler noget....?

Ollie er faktisk kun creme/lys i hovedet..Resten af kroppen er stadig sort..ikke blank sort som Ivy men sort..

 

Hvis den ændrer sig og filtrer så tænker jeg om du giver for meget olie/olieholdigt foder? Mine filtrer hvis jeg giver et ordentligt skud fedt/olie i en periode.. Som om pelsen bliver for blød-agtigt..

 

Farven tror jeg er den almindelige fading..Hvordan ser hans næse ud? er den blevet blegere?

Link til indlæg
Del på andre sites

øj, han er blevet lys - han ligner jo næsten halfdan i kropsfarve. og jeg kan i øvrigt oplyse, at han pladefiltrer som død og helvede bare han har ganske få centimeters pels - om det har noget med fading-genet at gøre, skal jeg dog ikke kunne sige, men det ville da være en udemærket undskyldning.

 

Jeg ved heller ikke om det er fadingen, der gør det - men det virker lidt sådan. Oskar har aldrig filtret før, men nu skal jeg da til at være over ham. Pelsen er blevet lidt tyndere, blødere og mere silkeagtig.

 

Jeg undrer mig bare over, at han først fader nu - alle andre løver jeg kender til, begynder nærmest at fade før de er blevet 1 år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ollie er faktisk kun creme/lys i hovedet..Resten af kroppen er stadig sort..ikke blank sort som Ivy men sort..

 

Hvis den ændrer sig og filtrer så tænker jeg om du giver for meget olie/olieholdigt foder? Mine filtrer hvis jeg giver et ordentligt skud fedt/olie i en periode.. Som om pelsen bliver for blød-agtigt..

 

Farven tror jeg er den almindelige fading..Hvordan ser hans næse ud? er den blevet blegere?

 

Det er sjovt, for Oskar er jo faktisk omvendt - sølv/lys krop og sort hoved :lol:

 

- og Oskars næse er helt sort.

 

Jeg giver ikke længere olietilskud i foderet. Jeg bruger stadig Orijen, men jeg ved ikke om det er specielt olieholdigt. Hans pels og hud var engang noget mere tør, men det er den ikke længere. Den virker faktisk ok nu, men måske han har fået for meget :vedikke:

Det er bare lidt mærkeligt, når nu begge hunde spiser det samme...

Link til indlæg
Del på andre sites

øj, han er blevet lys - han ligner jo næsten halfdan i kropsfarve. og jeg kan i øvrigt oplyse, at han pladefiltrer som død og helvede bare han har ganske få centimeters pels - om det har noget med fading-genet at gøre, skal jeg dog ikke kunne sige, men det ville da være en udemærket undskyldning.
Det fatter jeg slet ikke at han gør... Både mille og vidi er i lang pels og bliver børstet ca en gang om ugen.. De filtrer ikke.. Vidi får optidog (tørfoder 5 kg) fra Lidl pt og Mille får Royal Canin
Link til indlæg
Del på andre sites

Det fatter jeg slet ikke at han gør... Både mille og vidi er i lang pels og bliver børstet ca en gang om ugen.. De filtrer ikke.. Vidi får optidog (tørfoder 5 kg) fra Lidl pt og Mille får Royal Canin

 

næh, jeg ved ikke hvorfor :vedikke: men hans pels er også meget, meget blød og fin og silkeagtig, sådan helt strukturløs nærmest. han er blød som et vaskeskind, det er faktisk kun halepelsen, der kan holdes glat og filterfri. måske er det bare min teknik, den er gal med - heldigvis er jeg god til at skamklippe :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Nu når vi er ved det med pels, -Duffy er begyndt at få flere hvide hår hen af ryggen og de har en hel anden struktur end de sorte og de andre lyse hår hun har på kroppen... De hvide hår er nærmest mere stive lidt ala en terrier, det er hovedsageligt på bagpartiet de kommer.. Har nogle af I andre også oplevet det? Ellers har jeg bare løven som med tiden blev til en terrier :blink:

 

Oskars pels ligner den pels Duffy har på maven nu, efter hun er blevet klippet, den er nærmest grålig... Er det mon fading der er tale om ved hende? Og gad vide om hun så fader über alles.. Haha, ja jeg fatter nada af alt det pels-halløj...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Nu når vi er ved det med pels, -Duffy er begyndt at få flere hvide hår hen af ryggen og de har en hel anden struktur end de sorte og de andre lyse hår hun har på kroppen... De hvide hår er nærmest mere stive lidt ala en terrier, det er hovedsageligt på bagpartiet de kommer.. Har nogle af I andre også oplevet det? Ellers har jeg bare løven som med tiden blev til en terrier :blink:

 

Oskars pels ligner den pels Duffy har på maven nu, efter hun er blevet klippet, den er nærmest grålig... Er det mon fading der er tale om ved hende? Og gad vide om hun så fader über alles.. Haha, ja jeg fatter nada af alt det pels-halløj...

Det kommer der på dem alle i en periode omkring 1 års alderen.. de plejer at forsvinde igen..ellers hvis de generer dig så hiv dem ud.. Eller løveklip hende :mrgreen:

 

De plejer ikke at starte med at fade på maven..MEn man skal vel aldrig sige aldrig..Michelle er stadig kulsort i det sorte..

 

Oliver udstillede hende forøvrigt i weekenden :mrgreen: Excellent..selvom hun vist ikke på noget tidspunkt havde poterne på jorden i den ring.. Hun havde bestemt den største fest ever :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu når vi er ved det med pels, -Duffy er begyndt at få flere hvide hår hen af ryggen og de har en hel anden struktur end de sorte og de andre lyse hår hun har på kroppen... De hvide hår er nærmest mere stive lidt ala en terrier, det er hovedsageligt på bagpartiet de kommer.. Har nogle af I andre også oplevet det? Ellers har jeg bare løven som med tiden blev til en terrier :blink:

 

Oskars pels ligner den pels Duffy har på maven nu, efter hun er blevet klippet, den er nærmest grålig... Er det mon fading der er tale om ved hende? Og gad vide om hun så fader über alles.. Haha, ja jeg fatter nada af alt det pels-halløj...

 

dem har halfdan også nogle enkelte af :blink: - og så har han i øvrigt to "modermærker" på ca. 0,5 cm i diameter, som der vokser stive, sorte hår ud af - mmh, lækkert!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malinois

En Tervueren ændrer også farve med tiden.

De kan være næste sorte når de bliver født, som 8 uger er de røde eller grå.

Som 1 årige, kan de igen blive mere mørke. Pelsen ændrer sig også.

Som 2 årige kan de godt få grå skæg. Og bliver mere lyse i farven igen.

Og deres pels stuktur ændrer sig også meget.

Det ændrer sig indtil hunden er godt 3 år, så forbliver den farve og pels struktur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...