Hop til indhold

Fly træning


viviansen
 Share

Recommended Posts

My skal med på sommerferie og vi skal flyve derned.

Normalt ville jeg jo tilvænne hende langsomt med små ture. Det er jo ligesom ikke muligt så her tænker jeg, at tage hende med i offentlige transportmidler, som bus og tog. Det er hun nemlig ikke vant til og situation er lidt den samme, mange mennesker og hun skal forholde sig roligt osv.

 

Den anden del er selve tasketræningen. Hvis de er meget strikse kommer hun jo til, at skulle være i den lukkede taske i 5 timer og det er jo lang tid!

Hun er okay glad for, at være i tasken. Og sover gerne i den når den står på gulvet. Hun er også glad for at være i tasken når vi er af sted og hun kan få hovedet ud og følge med i hvad der sker omkring hende.

 

Hun er dog ikke specielt begejstret for, at være i en lukket taske men acceptere det dog i ca 20 min, HVIS tasken hænger på min skulder og jeg går rundt. Med det samme jeg sætter tasken på gulvet ved mine fødder, begynder hun at pive og grave for at komme ud:(

 

Så jeg har brug for gode ideer til hvordan jeg kan vænne hende til at være i tasken mens den står på gulvet ved min fødder og er lukket.

Det skulle jo gerne være sådan at hun føler sig tryg i tasken og kan slappe af.

 

Jeg har dog lidt på fornemmelsen, at det måske ikke bare er et spørgsmål om, at vænne sig til tasken men også om, at hun skal være lidt mindre "mor" syg. Hun ligger nemlig altid hos mig og kunne aldrig finde på, at ligge sig på gulvet ved mine fødder hvis jeg sidder i sofaen.

 

Alle gode råd og ideer modtages med kyshånd! og vi har små tre måneder til projektet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan ihvertfald tasketræne - Petrine elsker sin taske, den betyder at hun skal med (øhm, er det den store sorte hund på billedet? Hvilket flyselskab flyver du med? Jeg troede ikke så store måtte komme med ind :oops:) - men alligevel har hun en hård plast kasse til flyveture, i tilfælde af at hun panikker, så orker jeg ikke at hun undslipper og jeg skal betale for en nødlanding pga rabies-ramt hund der går amok, eller hvad de finder på.

 

Larmen er frygtelig, den kan du træne på togstationer (Nørreport er suveræn til larm-træning), vejarbejder, markmaskiner (dårlig årstid)

 

Men uanset hvad, så er flyvning ikke vildt spænende, så forvent ikke at hun glæder sig til at komme op i flyet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er ikke Nikka der skal med ud at flyve, 30 kg hund i en håndtaske det går nok ikke:mrgreen:

 

My er en yorki på 2 kg og ja hun skal vænnes til, at være i den lukkede taske men jeg er i tvivl om hvordan jeg lære hende det?

Hun er jo glad nok for sin (åbne) taske men bryder sig ikke om, at være der når den er lukket og ikke helt tæt på mig! fødderne tæller ikke i hendes verden, forståelig nok;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine har fået en velduftende t-shirt inde i sin kasse (som jeg har sovet med en uges tid) og så sidder jeg ellers fuldstændigt bizart så jeg kan stikke en finger ind til hende. Men optimalt for hunde er det absolut ikke

 

Ævs troede lige du havde fundet flyselskab med plads til store hunde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville prøve at vænne hende så meget til taske, som du nu kan. Derudover ville jeg give hende lidt baldrian - det virkede rigtig godt, da vi havde Alto med ude at sejle i 6½ time. Det "bedøver" ikke, sløver kun lige toppen (har selv brugt dem til at falde i søvn, når jeg var for streset :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Hvad med allerede nu at træne med tasken ved dine fødder når du feks. ser fjernsyn. Så kan hun vel vænnes til det den vej, og du kan stoppe træningen rettidigt :-D

 

Måske kunne man om aftenen give hende den bedste godbid eller det bedste legetøj med i tasken (der står på gulvet foran dine fødder ;-)) og så starte der og efterhånden begynde at lukke den mere og mere.

 

Jeg skal ikke kunne sige om dette virker (jeg har ikke hund i taskestørrelse ;-)). men jeg ville gøre sådan hvis jeg skulle optræne en hund til en lukket taske.

 

Håber I får lært det, så starten på ferien kan blive god for jer alle :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...