Hop til indhold

Racestandarder og klubber


Recommended Posts

He, inspireret af en anden tråd kom jeg til at kigge på racestandarder hos forskellige klubber (hurra for ferie :mrgreen:)

 

DHL anvender således FCI's standarder - men har f.eks. hos golden retriever tilføjet følgende sætning under størrelse:

 

"Der accepteres dog hunde mellem 500 gram og 1.5 kg, mens hunde over 3 kg skal diskvalificeres."

Øhm.... og så undrer man sig over, at ens golden er lille?

Hos min egen race, border collien, har man tilføjet et punkt - karakteriske træk. Her finder man sætningen:

"og at den bærer sin moderat lange hale meget højt, enten i en bue eller en halvcirkel med spidsen pegende mod lændepartiet."

Længere nede i selve standarden under hale:

"Moderat lang, således at halehvirvlerne når mindst til haseleddet. Den er lavt ansat,

godt behåret og ender i en opadbøjet bue, som fuldender hundens graciøse omrids og harmoni. Halen må løftes, når hunden er i affekt, men må aldrig bæres ind over ryggen."

Skægge fejl, synes jeg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

DHL anvender således FCI's standarder - men har f.eks. hos golden retriever tilføjet følgende sætning under størrelse:

 

"Der accepteres dog hunde mellem 500 gram og 1.5 kg, mens hunde over 3 kg skal diskvalificeres."

 

Øhm.... og så undrer man sig over, at ens golden er lille?

 

En miniature golden :lun:

 

Gad vidst hvordan den er at have med på jagt :hmm:

_______________________________________________________

 

Om schæferen skriver DHL bl.a. under Diskvalificerende fejl:

 

D) Hunde med skræmmende øre- eller halefejl.

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...