Hop til indhold

hvalp der bider hele tiden!


Gæst Sine
 Share

Recommended Posts

Jeg er lidt nervøs for Freya, hun er 17 uger nu, så jeg ved ikke om det er normalt for en hvalp.

 

Men hun bider hele tiden.. hun bider i mig og min kæreste, i møbler og i kødben, det er det eneste hun gider.. bide, bide, bide.

Når vi beder hende lade være og slappe af eller lege uden af bide, bliver hun sur og gør hel vildt af os, nogen knurre hun også.

 

Kan det være rigtigt?

 

Tror i hun viser os at hun har ondt? hun bider også sig selv på bagbenene.

 

Er det helt normalt at en hvalp på snart 4 måneder bare vil bide i os hele tiden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt nervøs for Freya, hun er 17 uger nu, så jeg ved ikke om det er normalt for en hvalp.

 

Men hun bider hele tiden.. hun bider i mig og min kæreste, i møbler og i kødben, det er det eneste hun gider.. bide, bide, bide.

Når vi beder hende lade være og slappe af eller lege uden af bide, bliver hun sur og gør hel vildt af os, nogen knurre hun også.

 

Kan det være rigtigt?

 

Tror i hun viser os at hun har ondt? hun bider også sig selv på bagbenene.

 

Er det helt normalt at en hvalp på snart 4 måneder bare vil bide i os hele tiden?

 

Normalt og normalt...de bider jo i et eller andet omfang indtil de har skiftet tænder eller man på mirakuløs vis får dem lært, at det er en dårlig ide.

 

Det der lyder bekymrende er måske det at hun bider i sig selv, hvis bider er som i...bider. Det kunne måske være et besøg hos dr. Dyr værd. Hvis det bare er sådan noget sutten på tommelfinger agtigt noget, så gør vores på 16 mdr det stadig, men det er så forbenene /poterne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt nervøs for Freya, hun er 17 uger nu, så jeg ved ikke om det er normalt for en hvalp.

 

Velkommen i klubben - det er helt normalt :lol:

Min hvalp på 7 mdr gør det også stadig nogle gange. Når han bliver overstadig glemmer han fuldstændig den smule opdragelse han har fået.

 

Når vi beder hende lade være og slappe af eller lege uden af bide, bliver hun sur og gør hel vildt af os, nogen knurre hun også.

 

Jeg tror ikke på at jeres hvalp bliver sur. Det ville være meget usædvanligt. Jeg tror hun prøver at dæmpe jer ved at opfordre til leg. Dvs. at hun bliver bange når I skælder ud, og derfor prøve at aflede jer fra at være vrede ved at gø - og sikkert springe rundt? - for at få jer til at lege med hende i stedet.

 

Når hun bider, så lad være med at skælde ud. Prøv i stedet at gøre hånden slap og udstøde et lille skrig - f.eks. "aaav" i en høj tone. Hjælper det ikke, så vend ryggen til og sid/stå helt stille, uden at sige noget til hende.

Lad være med at gå væk, for lige så snart I er i bevægelse, stimulerer det hendes jagt/legelyst.

 

Når hvalpe leger med hinanden, er det på samme måde, de viser legekammeraterne at nu gør det ondt. På den måde lærer den hvalp, der bider, at når jeg bider for hårdt, så stopper legen og så er det ikke sjovt længere. På den måde lærer de bidehæmninger.

 

Husk også at en GD er sent udviklet i forhold til andre racer. En 17 ugers GD er stadig "baby", og det er en rigtig dårlig idé at skælde en baby ud. Det eneste man får ud af det, er en bange, stresset og forvirret hund.

At hun bider i sig selv kan evt. være et tegn på stress.

 

Håber I kan bruge det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt og normalt...de bider jo i et eller andet omfang indtil de har skiftet tænder eller man på mirakuløs vis får dem lært, at det er en dårlig ide.

 

Det der lyder bekymrende er måske det at hun bider i sig selv, hvis bider er som i...bider. Det kunne måske være et besøg hos dr. Dyr værd. Hvis det bare er sådan noget sutten på tommelfinger agtigt noget, så gør vores på 16 mdr det stadig, men det er så forbenene /poterne...

 

Enig. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores på 11 uger bider også 'konstant' - og det gør rigtig ondt! (Bider i fingre, tæer, ører.. rusker i bukseben osv når hun er helt oppe at køre).

 

Men jeg synes det hjælper altid at have noget legetøj ved hånden og det skal være noget 'nyt' og spændende hele tiden. Så jeg gemmer legetøjet væk fra dag til dag og finder noget andet frem.

 

Er vi på badeværelser er det curlere eller en kam der ryger ned. Bruger også tit noget emballage, en plast urtepotteskjuler/ plast bakke/ køkkenrulle-rør... (Sørger selvfølgelig for hun ikke kan skære sig på det og ikke sluger små stykker).

 

Så når hun bider i mig siger jeg nej og tilbyder hende noget legetøj i stedet (vifter med det/ trykker på det så det piber..) og siger ja...

 

Sørger dog for (efter råd fra Amocca) mest at lege de vilde lege udenfor og det synes jeg hjælper lidt.

 

Har også prøvet at hyle op og ignorere hende (stoppe legen), men jeg synes ikke rigtigt det virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle de gode svar. Nu er jeg mere tryg, prøver sådan også hele tiden at sige til mig selv, at det er normalt, hun er bare en lille tøs, men så kommer man jo alligevel i tvivl.

 

Vi har prøvet det der med at ignorere hende, men det er ligesom om at det bare indbyder til endnu mere gø, hoppe op og bide.

Jeg prøver også at lade være med at blive sur, men nogen gange tager fanden bare fat i en, fordi det gør ondt, man er træt og bare ikke gider det bideri mere, tror de fleste kender det :-(

 

Det med hun bider sig selv er nok mere sådan en form for gnuppen.

 

Men der er jo ikke andet for end at fortsætte med at træne, træne, træne!! Og så nyde de stunder hvor hun er en putte"gris" og bare vil kæles og nusse :-):-).

 

ENDNU ENGANG TAK FOR GODE GODE SVAR.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt at I bliver trætte af bideriet. Men som sagt, så er der ikke så meget andet end at gøre end at træne, træne, træne... og så i øvrigt væbne Jer med tålmodighed og bare "vente til vuffen bliver lidt ældre".

 

Jeg fik Hektor da han var 7 måneder gammel og selv der, så levede hans tyggemani i bedste velgående. Jeg trænede ikke voldsomt med ham :oops: ... Så det tog nogen tid at vænne ham af med og hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg egentlig bare at han voksede fra det istedet for at blive opdraget til at lade være. Så den vej kan det altså også gå, selvom jeg ikke vil anbefale Jer at satse på det :lol:

 

Han kan stadig tage sig en lille arm-tygger i ny og næ hvis vi leger voldsomt, men ellers så har han massere af tyggeben og tøjdyr at sætte sine tænder i istedet - hvilket han udnytter i stor stil.

 

Det er måske også en mulighed? At give det lille pus nogle gode alternativer til at hapse i Jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt at I bliver trætte af bideriet. Men som sagt, så er der ikke så meget andet end at gøre end at træne, træne, træne... og så i øvrigt væbne Jer med tålmodighed og bare "vente til vuffen bliver lidt ældre".

 

Jeg fik Hektor da han var 7 måneder gammel og selv der, så levede hans tyggemani i bedste velgående. Jeg trænede ikke voldsomt med ham :oops: ... Så det tog nogen tid at vænne ham af med og hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg egentlig bare at han voksede fra det istedet for at blive opdraget til at lade være. Så den vej kan det altså også gå, selvom jeg ikke vil anbefale Jer at satse på det :lol:

 

Han kan stadig tage sig en lille arm-tygger i ny og næ hvis vi leger voldsomt, men ellers så har han massere af tyggeben og tøjdyr at sætte sine tænder i istedet - hvilket han udnytter i stor stil.

 

Det er måske også en mulighed? At give det lille pus nogle gode alternativer til at hapse i Jer?

 

Hihi :lol: min Izzie har TONS :shock: vis af legeting og tyggeting :rolleyes: men mine bukser, sengetøjet og mine fingre ER bare nu en gang sjovest at tygge i :roll::mrgreen::lol::blink:

 

Tak for den her tråd, den har hjulper super meget :5up:

Jeg piber når hun bider og hun reagere bare med det samme :mrgreen: (bed hende dog i øret én enkelt gang :oops: og dét fattede hun :engel: )

Og hvis hun så bliver ved, så ignorere jeg hende ved at gå ind i et andet rum eller sætter hende ned fra sengen - hun kan nemlig ik selv komme op :-P

 

Så TAK :mrgreen: rådende virker squ :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

(bed hende dog i øret én enkelt gang :oops: og dét fattede hun :engel: )

 

Håber det var en engangsforteelse og ikke er noget der fast praktiseres...

 

Det er i hvert fald ikke noget, der er med til at opbygge et godt bånd mellem hund og ejer, og burde være et råd, der var røget med ud med badevandet.

 

Godt de andre råd virker for dig. Det har de heldigvis gjort for os alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det var en engangsforteelse og ikke er noget der fast praktiseres...

 

Det er i hvert fald ikke noget, der er med til at opbygge et godt bånd mellem hund og ejer, og burde være et råd, der var røget med ud med badevandet.

 

Godt de andre råd virker for dig. Det har de heldigvis gjort for os alle.

 

Nej, det var en engangs ting :oops::blink: Jeg fik bare nok en dag, for INTET hjalp :roll: så tog fanden ved mig og tænkte på, om hun mon ved hvor ondt det gør at blive bidt :engel: sååå jeg bed :oops::rolleyes::engel:

 

Jeg ved godt det er forkert opdragelse, og jeg gør det ikke igen. Men det virkede i den umidelbare situation, som et "quick fix" :neutral:

 

Nu har jeg fulgt Umulias råd og det ser ud til at virke :mrgreen:

 

Hun er dog også blevet bidt lidt i snuden af rotterne, ikke noget voldsomt (har selv prøvet det) men hun kan love at hun ALRIG stikker næsen ind til dem igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...