Hop til indhold

Bedste måde at tørre en hund på ..............


a9
 Share

Recommended Posts

Hvordan tørrer man bedst og mest effektivt sin hund :oops:

 

Jacki er jo begyndt at svømme, og så skal hun jo ligesom tørres bagefter ;-) men det virker som om, at uanset meget hvor meget jeg gnubber og tørre, så forbliver hun (driv)våd :???:

 

Hun er timer om at tørre :???: og så bekymres jeg jo, for jeg vil jo ikke, at hun bliver syg, får blærebetændelse eller andet krims krams :engel::oops: så hvordan tørrer jeg hende hurtigt helst uden brug af hårtørrer, som hun bare æder :roll::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan få sådan et tørreskab, hvor man stiller hunden ind og så kommer der en orkan af luft nedefra og hunden tørrer på få minutter :-D nå måske ikke, man kan få sådan nogle håndklæder der suger afsindigt meget, de er effektive. Petrine bliver bare tørret og så spurter hun sig ellers tør (får altid besærker gang efter kontakt med vand)

Link til indlæg
Del på andre sites

Syr en "morgenkåbe" (stort dækken med masser af slå-om stof rundt om maven etc) af nogle store håndklæder, evt dobbeltlag, som kan suge det meste af vandet?

 

Når vi kommer fra svømning, bliver hun pakket godt ind i et tæppe og placeret i et hjørne af sofaen :genert:

 

Lucki fik urinsvejinfektion efter at have været ude i et sjældent sommerregnvejr under en hedebølge for 6 år siden, så en smuuuule paranoid er jeg :oops: :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det siges at de der små stoflapper der koster en herregård er yderst effektive til at suge vand :-D Det er sådan lidt vaskeskindsagtigt.......

 

Selv bruger jeg bare alm. gamle forvaskede (uden skyllemiddel) håndklæder. Man kan tage en bøjelig gren eller en line og stryge hen over hunden (som når man bruger en svedskreber på en hest) og på den måde få meget vand ud - det gør jeg også selv.

 

Og ellers så får hun lov til at tøffe rundt så hun er i bevægelse samt får rystet sig nogle ekstra gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hvordan tørrer man bedst og mest effektivt sin hund :oops:

 

Jacki er jo begyndt at svømme, og så skal hun jo ligesom tørres bagefter ;-) men det virker som om, at uanset meget hvor meget jeg gnubber og tørre, så forbliver hun (driv)våd :???:

 

Hun er timer om at tørre :???: og så bekymres jeg jo, for jeg vil jo ikke, at hun bliver syg, får blærebetændelse eller andet krims krams :engel::oops: så hvordan tørrer jeg hende hurtigt helst uden brug af hårtørrer, som hun bare æder :roll::engel:

Er det i hunde eller heste svømmehal? Mange især hestesvømmehaler har "solarium" til hestene (godt for musklerne). Jeg har set mange hunde folk bruge dem.

 

Ellers ville jeg købe en dækken til hende - en af dem som kan ånde. Eller ligge et håndklæde ind under det også skifte jævnligt til hun er tør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det siges at de der små stoflapper der koster en herregård er yderst effektive til at suge vand :-D Det er sådan lidt vaskeskindsagtigt.......

 

Selv bruger jeg bare alm. gamle forvaskede (uden skyllemiddel) håndklæder. Man kan tage en bøjelig gren eller en line og stryge hen over hunden (som når man bruger en svedskreber på en hest) og på den måde få meget vand ud - det gør jeg også selv.

 

Og ellers så får hun lov til at tøffe rundt så hun er i bevægelse samt får rystet sig nogle ekstra gange.

 

 

Jeg synes de der supersug klude er frygtelige at tørre hund med.

 

Tilgengæld er de helt fantastiske som gulvklude :mrgreen:

 

Jeg selv bruger en blower (og nej det er ikke noget frækt).

 

Jeg troede også i starten at de ville være omsonst og jeg ville få et cockerformet hul i væggen når jeg tændte den, men de vænnede sig hurtigt til den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg synes de der supersug klude er frygtelige at tørre hund med.

 

Tilgengæld er de helt fantastiske som gulvklude :mrgreen:

 

Jeg selv bruger en blower (og nej det er ikke noget frækt).

 

Jeg troede også i starten at de ville være omsonst og jeg ville få et cockerformet hul i væggen når jeg tændte den, men de vænnede sig hurtigt til den.

 

 

Det var faktisk også en blower som jeg ville foreslå... Men da sådan en ikke er heeeeeelt billig, vil det nok bedst kunne betale sig hvis der er tale om svømmeture ofte...

 

Jeg ved Tholo har nogle, men Pit stop har også.. vedhæfter lige links til begge:

 

www.tholo.dk

www.petsilk.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg selv bruger en blower (og nej det er ikke noget frækt).

 

Jeg troede også i starten at de ville være omsonst og jeg ville få et cockerformet hul i væggen når jeg tændte den, men de vænnede sig hurtigt til den.

Kan foreslå dem fra www.skøde-hunden.dk De er rimelige i pris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :-D

 

Sådan et supertørre håndklæde har jeg faktisk, havde bare glemt at jeg har :stupid: :oops: da Bondo absolut ikke ville i nærheden af det :roll: Så vil jeg tage med i morgen ............. hvis jeg husker det :engel:

 

Aussies - det er i en ren hundesvømmehal hun plasker rundt :-)

 

En blower vil jeg have in mente, men sådan lige p.t. tror jeg ikke min bankmand vil juble særligt højt, hvis jeg køber en sådan, uanset han vil tjene kassen på de ekstra overtræksrenter :rolleyes::oops:

 

Så planen må være at huske super suger håndklædet :oops: og så fortsat holde hende pakket ind i håndklæder og tæpper, og holdt væk fra træk :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

k¢ber en mundkurv, og bruger hårt¢rreren alligevel :mrgreen:

 

 

 

 

Eller bare træne hende til ikke at æde den, det er ikke nemt for hunde, når deres ejer ikke fodre dem så de må leve af teknik! :mrgreen:

(aslan syntes også min føntørre er helt vildt morsom og ville gerne spise den, NÅR der kommer KOLDT luft ud af den og ikke varmt :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...