Hop til indhold

Baldrian i pilleform


mariesvita
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg købt baldrian - Drogen's baldrian - til Vita.

 

Hun fik igår - fem styks som gjorde Vita træt og var for meget til at hun bare skal blive roligere. (Og det var så også en for stor dosis at starte med i det hele taget... ØV!)

 

Nu er mit spørgsmål så hvordan giver jeg Vita mulighed for at få den bedste aften imorgen -

jeg tænker 1 eller 2 piller om eftermiddagen(kl ca 14), og 2 eller 3(afhængig af dosis tidligere) ca 17/18 tiden.

 

Lyder det helt galt?

 

Jeg er ikke hjemme hos Vita men det er derimod mine forældre og min ene lillebror. Der kommer gæster 17:30 - to voksne og tre børn(to på 10 og en på 13).

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg købt baldrian - Drogen's baldrian - til Vita.

 

Hun fik igår - fem styks som gjorde Vita træt og var for meget til at hun bare skal blive roligere. (Og det var så også en for stor dosis at starte med i det hele taget... ØV!)

 

Nu er mit spørgsmål så hvordan giver jeg Vita mulighed for at få den bedste aften imorgen -

jeg tænker 1 eller 2 piller om eftermiddagen(kl ca 14), og 2 eller 3(afhængig af dosis tidligere) ca 17/18 tiden.

 

Lyder det helt galt?

 

Jeg er ikke hjemme hos Vita men det er derimod mine forældre og min ene lillebror. Der kommer gæster 17:30 - to voksne og tre børn(to på 10 og en på 13).

 

10 - 20 mg pr kg hund er anbefalet dosis.

 

Gør det noget hvis hun er træt og puttesover?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg købt baldrian - Drogen's baldrian - til Vita.

 

Hun fik igår - fem styks som gjorde Vita træt og var for meget til at hun bare skal blive roligere. (Og det var så også en for stor dosis at starte med i det hele taget... ØV!)

 

Nu er mit spørgsmål så hvordan giver jeg Vita mulighed for at få den bedste aften imorgen -

jeg tænker 1 eller 2 piller om eftermiddagen(kl ca 14), og 2 eller 3(afhængig af dosis tidligere) ca 17/18 tiden.

 

Lyder det helt galt?

 

Jeg er ikke hjemme hos Vita men det er derimod mine forældre og min ene lillebror. Der kommer gæster 17:30 - to voksne og tre børn(to på 10 og en på 13).

 

10 - 20 mg pr kg hund er anbefalet dosis.

 

Gør det noget hvis hun er træt og puttesover?

Det gør slet ikke noget hvis hun er træt og puttesover men det igår var mere end det - det var lidt mere knockoutet søvn... Men hun må gerne sove - det ville være så dejligt for hende hvis hun kunne sove uden at være nervøs for det sk... fyrværkeri

 

Vita er jo en lille let dame på 35 kg og i Drogen's Baldrian er der "ekstrakt af Valerianerod 75 g, svarende til 112-225 mg droge"(og IKKe, som jeg var ved at skrive, drage 8) :lol: )

 

Imorgen får Vitas kurv plads inde i mine forældres soveværelse - radioen kommer derind og er tændt og ja så bliver hun luftet og leget med inden

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst bamses_ejer

lige et spørgsmål? hvordan regner man ud hvormeget 10-20 mg er? bamse vejer ca 15 kg og han skal have 300mg hvad?, (det er det der drogen's baldrian b+) er det det der 112-225mg droge? det er det 75 mg svarer til? ellers forstår jeg det ikke?

og er det 10-20 mg pr dag eller pr 3-4 gange daglig?

Redigeret af bamses_ejer
Link til indlæg
Del på andre sites

lige et spørgsmål? hvordan regner man ud hvormeget 10-20 mg er? bamse vejer ca 15 kg og han skal have 300mg hvad?, (det er det der drogen's baldrian b+) er det det der 112-225mg droge? det er det 75 mg svarer til? ellers forstår jeg det ikke?

og er det 10-20 mg pr dag eller pr 3-4 gange daglig?

 

jegkan heller ikke finde ud af det der droge ting, mejeg har en hund på 13 kg og hun skal have 2 piller 3 til 4 gange om dagen:) Det er afprøvet mange gange. Du kan også give lidt mere, men må regen med lidt løs mave dagen efter:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...