Hop til indhold

Hund eller ikke hund?!


Gæst hundeelskerx1000
 Share

Recommended Posts

Gæst hundeelskerx1000

Hej,

 

Jeg elsker hunde og vil virkelig gerne have en. Jeg vil bruge næsten al den tid jeg har på at træne, lege og gå tur med den. Det har jeg rigeligt tid til.

Hvis jeg skulle have en hund, ville jeg nok købe en hvalp. Så her kommer "det beværgelige":

 

Jeg ville have hunden ca. en uge inde i sommerferien, så jeg har tid til at øve, træne og være sammen med den (ca. 5-6 uger). Men så slutter sommerferien og den skal til at være alene længere tid. 5-6 timer i starten og senere op til 7-7½ timer. - Jeg kan dog komme hjem til den i perioder af op til en halv time ca. hver 2. time, men jeg har bare hørt at den kan blive mere fortvivlet over at blive forladt igen.

Jeg mener jeg ville kunne give en hund et godt liv, det eneste problem er alene-hjemme problemet.

Kan jeg så ikke få en hund/hvalp ind i familien?:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Der, er et hav af hunde der er alene 7-8 timer hver dag. Der er også Dyrenes Beskyttelse, der anbefaler max 5 timer om dagen. Det handler nok mest til din egen indstilling til, hvad der er fair overfor hunden.

 

Lige det her er nok et spørgsmål du skal stille til din egen samvittighed først og fremmest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mao Sharpei

Så længe at du lærer den at den ikke bliver forladt for evigt hver gang du går ud af døren, så går det nok.

 

Og det er en rigtig god ide at bruge de 5-6 uger på at lære den dét.

 

Jeg ved ikke om den bliver mere fortvivlet hvis du kommer hjem til den hver anden time og bruger lidt tid på at nusse om den, men jeg tvivler stærkt på det.

 

Rent faktisk tror jeg at den ville blive glad for at vide at du har det godt og at du nok snart kommer tilbage igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Snp1981
Så længe at du lærer den at den ikke bliver forladt for evigt hver gang du går ud af døren, så går det nok.

 

Og det er en rigtig god ide at bruge de 5-6 uger på at lære den dét.

 

Jeg ved ikke om den bliver mere fortvivlet hvis du kommer hjem til den hver anden time og bruger lidt tid på at nusse om den, men jeg tvivler stærkt på det.

 

Rent faktisk tror jeg at den ville blive glad for at vide at du har det godt og at du nok snart kommer tilbage igen.

Synes jeg læste et eller andet sted, at hunden hviler når den er alene hjemme, og at hvis man så kommer hjem kort, så river man den op af sin hvile så den er frisk og oplagt for så at blive ladt alene igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes jeg læste et eller andet sted, at hunden hviler når den er alene hjemme, og at hvis man så kommer hjem kort, så river man den op af sin hvile så den er frisk og oplagt for så at blive ladt alene igen...

 

Jeg tror, at det er ret individuelt fra hund til hund. Nogle vil synes, at det er dejligt, andre vil blive forvirrede og ikke kunne finde ud af det. Så du må nok vente og se, hvilken type din kommende hund er. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Synes jeg læste et eller andet sted, at hunden hviler når den er alene hjemme, og at hvis man så kommer hjem kort, så river man den op af sin hvile så den er frisk og oplagt for så at blive ladt alene igen...

 

Jeg kan ikke komme hjem til mine tøser, og forvente jeg kan gå med det samme igen. Hvis jeg har været væk længe. Så skal der være minimum en lille gåtur og tre kvarters hygge i sofaen på programmet, før end de ikke er urolige når jeg går igen.

 

Så jeg ville også undlade de korte og mange visit hjemme, og i stedet lade hunden sove igennem hele dagen. Og kompensere med en rigtig hyggelig snuse gåtur når du kommer hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundeelskerx1000

Tusind tak for svarene:-D

 

Er der nogle der evt. kender til følgende hunderacer:

 

-Kleinspitz

-Shih Tzu

-Griffon

-West Highland White terrier

-Cairn terrier

-Coton de tulear

-Bichon Havanais

-Shetland Sheepdog

-(eller andre...?)

og kunne anbefale nogle af dem til mig?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst hundeelskerx1000

Hej allesammen

 

Det er nu noget tid siden jeg har oprettet denne tråd. Men jeg vil bare sige tak for alle svarene og komme med en nyhed.

I dag skal jeg ud og hente en Shih Tzu, som jeg skal passe, og højest sandsyneligt have, hvis alle i familien bliver enige om det. Shih Tzu'en er 4 år og den er super sød!:-D

- igen, tak for hjælpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundeelskerx1000

Lidt nyt igen...

 

Nu har hunden været her 3 dage og det går så fint. Hun er meget artig og glad. Hun er meget rolig, men lige så snart hun ser, man har hendes snor i hånden bliver hun helt vild, for så ved hun at der skal gåes tur:-D

Hun er meget glad og imødekommende overfor de mennesker, hunde og katte vi møder. Men... hanhundene bliver da sat på plads:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hej allesammen

 

Det er nu noget tid siden jeg har oprettet denne tråd. Men jeg vil bare sige tak for alle svarene og komme med en nyhed.

I dag skal jeg ud og hente en Shih Tzu, som jeg skal passe, og højest sandsyneligt have, hvis alle i familien bliver enige om det. Shih Tzu'en er 4 år og den er super sød!:-D

- igen, tak for hjælpen.

 

 

Så mange gange tillykke!!!:engel::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...