Hop til indhold

Vi skal besøge en kennel imorgen.


Gæst Noanoa
 Share

Recommended Posts

Gæst Noanoa

Hejsa.

 

Vi er meget i tvivl om hvilken hund vi skal vælge..

 

Og har besluttet at kigge nærmere på Golden Retriver.

 

Vi skal besøge en kennel imorgen i haslev.

 

http://golden-retriever.dk/index.php/365991

 

de har tilfældigvis fået hvalpe igår, og vi står og skal havé den efter sommerferien, som er midt i juli...

 

Så vi glæder os, og kan måske tænke lidt fremad nu.

 

Det eneste der har gjort vi er gået væk fra denne race, er str, men vil heller ikke vælge den fra kun pga str.

 

Har fået af vide at tæver er lidt mindre, men nu må vi se..

 

Vil bare lige dele det med jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hejsa.

 

Vi er meget i tvivl om hvilken hund vi skal vælge..

 

Og har besluttet at kigge nærmere på Golden Retriver.

 

Vi skal besøge en kennel imorgen i haslev.

 

http://golden-retriever.dk/index.php/365991

 

de har tilfældigvis fået hvalpe igår, og vi står og skal havé den efter sommerferien, som er midt i juli...

 

Så vi glæder os, og kan måske tænke lidt fremad nu.

 

Det eneste der har gjort vi er gået væk fra denne race, er str, men vil heller ikke vælge den fra kun pga str.

 

Har fået af vide at tæver er lidt mindre, men nu må vi se..

 

Vil bare lige dele det med jer.

 

:shock:

 

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er det der en af de mest berygtede kenneler du overhovedet kan komme i nærheden af.

 

Jeg er ret sikker på der ligger en tråd om den kennel herinde et eller andet sted. Jeg prøver lige at lure på den

 

Jeg ville være lidt loren ved en opdrætter der inviterede på besøg allerede dagen efter hvalpene var født :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Undskyld, jeg ødelægger glæden. Der er bare et par ting ved den kennel, der får lidt lamper til at blinke hos mig. Men jeg kan helt sikkert tage fejl.

 

Følgende undrer jeg mig over: det er ofte kun opdrættere udenfor DKK, der har behov for at skrive "Vi har Politilladelse, landzonetilladelse, miljøtilladelse, vi har fast dyrlægetilsyn". Der er ingen gamle hunde nævnt på siden. Faktisk ingen voksne overhovedet. Der står ikke noget om hvem der er forældre til de forskellige kuld. Altså kan det være den samme tæve, der parres i hver løbetid. Der er kun billeder af voksne hunde fra USA. Der nævnes ingen steder DKK, sundhed, udstillinger eller andet der tyder på, at de hunde har opnået de ting der skal til, for at opnå stambogsføringsret i DKK. Ligesom de heller ikke har noget kennelnavn/kennel mærke.

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

 

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er det der en af de mest berygtede kenneler du overhovedet kan komme i nærheden af.

 

Jeg er ret sikker på der ligger en tråd om den kennel herinde et eller andet sted. Jeg prøver lige at lure på den

 

Jeg ville være lidt loren ved en opdrætter der inviterede på besøg allerede dagen efter hvalpene var født :shock:

 

Jeg tænkte faktisk det samme :shock: Det var den kombi med golden/hovawart der bragte mig på banen... :cry: Jeg ville bare lige vente med at skrive det til jeg havde fået undersøgt sagen :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, jeg ødelægger glæden. Der er bare et par ting ved den kennel, der får lidt lamper til at blinke hos mig. Men jeg kan helt sikkert tage fejl.

 

Følgende undrer jeg mig over: det er ofte kun opdrættere udenfor DKK, der har behov for at skrive "Vi har Politilladelse, landzonetilladelse, miljøtilladelse, vi har fast dyrlægetilsyn". Der er ingen gamle hunde nævnt på siden. Faktisk ingen voksne overhovedet. Der står ikke noget om hvem der er forældre til de forskellige kuld. Altså kan det være den samme tæve, der parres i hver løbetid. Der er kun billeder af voksne hunde fra USA. Der nævnes ingen steder DKK, sundhed, udstillinger eller andet der tyder på, at de hunde har opnået de ting der skal til, for at opnå stambogsføringsret i DKK.

 

 

Jeg er 100% sikker på at den kennel er identisk med kennel hof-joy, og sjovt nok kommer man også ind på den side hvis man googler hof-joy :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte faktisk det samme :shock: Det var den kombi med golden/hovawart der bragte mig på banen... :cry: Jeg ville bare lige vente med at skrive det til jeg havde fået undersøgt sagen :cry:

 

Jep, er undersøgt nu, det er kennel Golden Jive aka Hof Joy :roll:

 

Søde NoaNoa... Prøv lige at google de to kennelnavne og tænk over igen om I vil køre derned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, er undersøgt nu, det er kennel Golden Jive aka Hof Joy :roll:

 

Søde NoaNoa... Prøv lige at google de to kennelnavne og tænk over igen om I vil køre derned.

 

Oh skræk oh ve :shock: Noanoa, med den tur I lige har været igennem så hold jer LAAAANGT væk fra den kennel!!! Der er mange gode golden-kenneler, så vælg en af dem i stedet!

 

Lige et råd: Jeg forstår udmærket at I har brug for at fylde tomrummet efter Sofus ud med en ny hvalp, men gør jer selv den tjeneste at slå koldt vand i blodet og tag på besøg hos nogle forskellige DKK-golden-kenneler og se om det er et sted I har lyst til at få hvalp fra. Selv om det på den kan have lange udsigter at få en hvalp, så har det altså også sin charme at gå og vente på at hvalpen bliver født og klar til at komme hjem.

 

Alternativt så se på DKK's hvalpeliste:

http://www.hundeweb.dk/dkkcm/public/openIndex/view/list_hvalper.html

 

Der er 4 kenneler der har hvalpe p.t. Den der hedder Tallygold http://www.tallygold.dk/ er en "gammel" garvet rotte i faget (hun har min Noomis far :mrgreen:) og den kennel der har denne hjemmeside : www.goldenretrieveren.dk har brugt Noomis far som far (så vi ville få halvsøskende-hunde :lol:) Ikke at det bonger for kvalitet altså :stupid: (det er gas, det er sgu en dejlig hund jeg har, hun har bare høballer i ørerne og sin egen mening om hvordan tingene skal være :lol:)

 

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til de to og høre om jeg måtte komme på besøg :-D Den øverste kennel er jeg personligt ikke så vild med, men andre kan jo nemt have en anden mening. Den sidste har jeg ikke noget særligt kendskab til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Sjovt, har også netop nævnt Tallygold. Kender ejeren sporadisk, og hun er en bestemt dame, med en mening om tingene. Har ikke stor kendskab til hendes opdræt, men kender hendes holdning til avl og opdræt, og de er ikke dårlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt, har også netop nævnt Tallygold. Kender ejeren sporadisk, og hun er en bestemt dame, med en mening om tingene. Har ikke stor kendskab til hendes opdræt, men kender hendes holdning til avl og opdræt, og de er ikke dårlige.

 

Hun er vist temmelig bestemt :mrgreen: men det behøver jo absolut ikke at være negativt, især ikke når det gælder om at vælge hvalpekøbere ud og i forhold til avl og opdræt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Hehe, ja hun er en bestemt dame. Men meget sød til at lære fra sig :-D

 

Jeg kan faktisk godt være lidt bange for hende... I hvert fald indtil vi havde en hyggelig tur hjem i fællesskab fra en Rostock udstilling. Hvor hun absolut solgte sig selv som hjælpsom og vidende. Men stadig bestemt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan faktisk godt være lidt bange for hende... I hvert fald indtil vi havde en hyggelig tur hjem i fællesskab fra en Rostock udstilling. Hvor hun absolut solgte sig selv som hjælpsom og vidende. Men stadig bestemt!

 

:lol: Det var da altid noget at du fik ændret opfattelse undervejs, ellers havde det da været en hård tur :lol:

 

Jeg må indrømme at hun også virker en smule skræmmende på mig, jeg har kun sådan lige været på "hej"-fod med hende på udstillinger på trods af at hun har Noomis far :oops: Sk**e ærgerligt faktisk, for jeg kunne godt bruge hendes hjælp i forhold til at få Noomi gjort udstillingsklar pelsmæssigt + tips og tricks :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Vi havde lige en taxatur, hvor det tøede lidt op. Hun havde været dommer i Rostock, og jeg havde været nede og udstille. Der var lidt problemer med at få taxaer nok til de ventende, så jeg var jo flink og samlede hende op på vej væk fra udstillingsområdet, hvor hun utålmodigt ventede på en taxa. Det var ved at være lidt knapt med tid inden færgen skulle sejle.

 

Og så valgte hun at slå sig ned sammen med mig og mine medudstillere på færgen. Hvilket faktisk var ganske, ganske hyggeligt. Hun har nemlig en masse erfaringer at trække på.

 

Du må da tage fat i hende og høre, om hun ikke har tid og lyst til at hjælpe. Som opdrætter med mange år på bagen, er der selvfølgelig mange at skulle hjælpe, men mon ikke hun også stadig har det sådan, at de hvalpe ens egne hunde har lagt gener til, skal gøre det så godt som muligt. Sådan har jeg det da, med det eneste kuld hvalpe gamlegimpen herhjemme har haft. Men det er jo også kun et enkelt kuld...

 

Det skader i hvert fald aldrig at spørge :blink:. Ellers er jeg sikker på at chr... og jeg sagtens kan slå et smut forbi dig med handlerbussen en dag, og lade som om vi ved hvad det handler om med goldens...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde lige en taxatur, hvor det tøede lidt op. Hun havde været dommer i Rostock, og jeg havde været nede og udstille. Der var lidt problemer med at få taxaer nok til de ventende, så jeg var jo flink og samlede hende op på vej væk fra udstillingsområdet, hvor hun utålmodigt ventede på en taxa. Det var ved at være lidt knapt med tid inden færgen skulle sejle.

 

Og så valgte hun at slå sig ned sammen med mig og mine medudstillere på færgen. Hvilket faktisk var ganske, ganske hyggeligt. Hun har nemlig en masse erfaringer at trække på.

 

Du må da tage fat i hende og høre, om hun ikke har tid og lyst til at hjælpe. Som opdrætter med mange år på bagen, er der selvfølgelig mange at skulle hjælpe, men mon ikke hun også stadig har det sådan, at de hvalpe ens egne hunde har lagt gener til, skal gøre det så godt som muligt. Sådan har jeg det da, med det eneste kuld hvalpe gamlegimpen herhjemme har haft. Men det er jo også kun et enkelt kuld...

 

Det skader i hvert fald aldrig at spørge :blink:. Ellers er jeg sikker på at chr... og jeg sagtens kan slå et smut forbi dig med handlerbussen en dag, og lade som om vi ved hvad det handler om med goldens...!

 

 

And that would be me :mrgreen:

 

Og til det sidste.... ja for katten da. Jeg er frisk... Jeg har lært at det er fyfy hos omtalte bestemte dame at klippe knurhårene... Så dømmer hun en præmieringsgrad ned :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde lige en taxatur, hvor det tøede lidt op. Hun havde været dommer i Rostock, og jeg havde været nede og udstille. Der var lidt problemer med at få taxaer nok til de ventende, så jeg var jo flink og samlede hende op på vej væk fra udstillingsområdet, hvor hun utålmodigt ventede på en taxa. Det var ved at være lidt knapt med tid inden færgen skulle sejle.

 

Og så valgte hun at slå sig ned sammen med mig og mine medudstillere på færgen. Hvilket faktisk var ganske, ganske hyggeligt. Hun har nemlig en masse erfaringer at trække på.

 

Du må da tage fat i hende og høre, om hun ikke har tid og lyst til at hjælpe. Som opdrætter med mange år på bagen, er der selvfølgelig mange at skulle hjælpe, men mon ikke hun også stadig har det sådan, at de hvalpe ens egne hunde har lagt gener til, skal gøre det så godt som muligt. Sådan har jeg det da, med det eneste kuld hvalpe gamlegimpen herhjemme har haft. Men det er jo også kun et enkelt kuld...

 

Det skader i hvert fald aldrig at spørge :blink:. Ellers er jeg sikker på at chr... og jeg sagtens kan slå et smut forbi dig med handlerbussen en dag, og lade som om vi ved hvad det handler om med goldens...!

 

Jeg kan selvfølgelig prøve at høre... Men jeg tænker mere om det vil blive opfattet som at jeg går bag ryggen på "min" opdrætter? Eller sådan ser man måske ikke på det? For du har da ret, det er selvfølgelig også i hendes interesse at hendes hanhundes hvalpe klarer sig godt :-D Gad vide om hun holder noget ringtræning eller noget for sine egne hvalpekøbere som jeg måske kunne snige mig med på.... :hmm:

 

Pas nu på hvad du tilbyder, det kunne jo være at jeg tog dig på ordet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan bare blive ringsekretær ;)

 

jeg har lige siddet sammen med hende en hel dag :mrgreen:

 

Guuud ja, det kunne jeg da :mrgreen: Bortset fra at jeg jo er langt fra i træning med at skrive på maskine, jeg er vant til at man kan rette :oops::lol:

 

Og det kunne du altså godt have sagt noget før, så havde jeg da liiiige kigget forbi, sådan helt uden bagtanker :pift: :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

And that would be me :mrgreen:

 

Og til det sidste.... ja for katten da. Jeg er frisk... Jeg har lært at det er fyfy hos omtalte bestemte dame at klippe knurhårene... Så dømmer hun en præmieringsgrad ned :cool:

 

Hvorfor skulle man også klippe knurhårrene?? :shock: Eller det gør man måske? Ja hvad ved jeg :oops: Nok ikke ret meget andet end at som hun ser ud nu, er det spild af tid at stille op, hun er overhovedet ikke trimmet eller noget :cry:

Jeg kan ikke finde ud af det selv og jeg har ikke lyst til at aflevere hende hos en trimmer :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Så længe jeg bliver fodret, er jeg klar på at lege handler-mester for en dag.

 

Man skal altid passe på, hvordan tingene bliver taget i det der opdrætter netværk. Der er mange spilleregler, hvoraf mange af dem er usagte. Så hvis din opdrætter bor i nærheden, så er det måske bedst at gøre brug af denne? Hvis der er noget at hente der, naturligvis.

 

Men ringtræning for hvalpekøbere kunne da være en mulighed.

 

Og til det med knurhårene... Det kan forklare den præmiering hun gav mig, sidst jeg stillede for hende (eller også fik jeg bare ikke skjult hundens fejl godt nok...).

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe jeg bliver fodret, er jeg klar på at lege handler-mester for en dag.

 

Man skal altid passe på, hvordan tingene bliver taget i det der opdrætter netværk. Der er mange spilleregler, hvoraf mange af dem er usagte. Så hvis din opdrætter bor i nærheden, så er det måske bedst at gøre brug af denne? Hvis der er noget at hente der, naturligvis.

 

Men ringtræning for hvalpekøbere kunne da være en mulighed.

 

Og til det med knurhårene... Det kan forklare den præmiering hun gav mig, sidst jeg stillede for hende (eller også fik jeg bare ikke skjult hundens fejl godt nok...).

 

Jamen jeg fodrer gerne :mrgreen: Bliver du BARF'et eller? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Noanoa

Jeg er i chok..

 

Hvad er det der sker for os.

 

Hvis ikke i havde advaret os var vi taget afsted.

 

har goglet, og fundet frem til flere der måtte aflive deres hvalp i løbet af 10 mdr, og en på 1½ år..Noget med hofterne.

 

Så jeg tror lige vi tager en slapper..

 

men er stadig i tvivl, men er mest til spaniel, også pga str. Og deres gode sind..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i chok..

 

Hvad er det der sker for os.

 

Hvis ikke i havde advaret os var vi taget afsted.

 

har goglet, og fundet frem til flere der måtte aflive deres hvalp i løbet af 10 mdr, og en på 1½ år..Noget med hofterne.

 

Så jeg tror lige vi tager en slapper..

 

men er stadig i tvivl, men er mest til spaniel, også pga str. Og deres gode sind..

 

Så var det godt at du fandt vej til HF så du ikke faldt i den fælde :-D Det er ikke lige det I har brug for oven på den omgang med Sofus :cry:

 

Hvis du mest er til spaniels, så træk vejret og få mk101 og chr82957959 til at hjælpe dig vej til gode opdrættere :5up: Du skulle gerne havde den næste hund i mange år, så det kan godt betale sig at bruge tid på at finde det rigtige sted at få den fra :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...