Hop til indhold

Krystal-urin


Gæst Piscine
 Share

Recommended Posts

Gæst Piscine

Hej alle,

 

den er gal med Maggie.

 

Da vi kom hjem idag løb hun os ikke i møde som hun plejer og vi ser at hun ligger i sengen, da vi kommer ind får vi den sædvanlige glade hilsen, helt som normalt. Men så ser vi at Maggie har tisset på dynen. I den lille sø er der en masse krystaller.

 

Vi ringer til dyrlægen der ber os lave en urinprøve og komme ud, så det gør vi.

 

Men dyrlægen siger så at den skal til analyse så vi nok først har svar om 3-4 dage?-Synes det er meget mærkeligt, for mente at de måtte kunne se krystaller i et mikroskop? Hun sagde desuden at de både ville se efter krystaller og dyrke for bakterier.

 

Prisen på at få denne urin undersøgt er så 725, er det ikke lidt vildt i normal åbningstid? Hun blev ikke undersøgt, og det foregik på 3 min i venteværelset.

 

Nå, det skal ikke handle om prisen...

 

Vi kommer hjem og finder en helt udkrystalliseret tisse-sø på gulvet, og Maggie tisser ALDRIG på gulvet direkte, så det må virkelig have været presserende, siden hun ikke gjorde det på et tæppe eller på dynen igen.

 

Hvad gør een klog? Synes 4 dage er for meget at vente passivt, med en hund der tisser krystaller og i øvrigt tisser mere end hun pljejer?

 

Skal jeg tage på dyrehospital, kan de checke med det samme? Og kan jeg så i øvrigt sige til de andre at de ikke skal lave deres langsomme prøve?

 

Manner, i må undskylde det dårlig sprog, men synes bare det er helt uudholdeligt at vente så lang tid med en syg lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville købe noget Hills s/d hos dyrlæge eller dyrehospital.. Det er behandlende for krystaller i urinen.

 

Min kat lider af det.. Og får ovenstående.. Han fik først Royal Canin urinary, men det kan hans mavse ikke tåle længere..

 

Men det kan bestemt ikke skade, at begynde på det foder med det samme..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Dyrlægen kan ikke lave prøven hurtigere end de kan - Bakterier skal have en vis tid at vokse i før at de kan bestemme hvilken bakterie der er tale om - så kan behandlingen gøres meget mere effektiv idet hunden kan få lige den specifikke antibiotika der slår den type bakterier ned. Det er langt at foretrække end at hunden får en bredspektret antibiotika.

 

Prisen er ganske normal får den type undersøgelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Tak til jer begge, det er godt at vide at prisen er normal, det er vist bare fordi jeg husker en urin-analyse på en kat der kostede 300, men dyrlægen var også pisse-dårlig og denne her er god.

 

Det er vist bare mig der var gået i pylrehjøjnet, for det ser ikke ud som om at de krystaller der er rare at tisse ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan så de krystaller ud? Var det lange tynde nåleformede krystaller?

Her ville dyrlægen også pakke mig noget Hills på til 400kr for 5 kilo, hvorfor vidste han ikke...

Efter en søvnløs nat med google fandt jeg ud af at disse krystaller skyldes puriner. Det er nget der især findes i kød.

 

På det her link kan du se i hvilke ting der er færrest puriner. Dem kan man købe meget af for 400 kroner. Nødder, hvidløg og E vitamin kan - med forsigtighed - desuden medvirke til at nedbryde de puriner hunden allerede har i kroppen. Ting med højt indhold af puriner bør være helt forbudt.

 

http://www.britishdalmatianclub.org.uk/downloads/Purine%20Table%202003.htm

 

Men der findes også andre former for krystaller der har andre årsager.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Tak, de er mere sandkornsagtige krystaller, men er kommet frem til at de krystaller der fremmes af kød. Så er ret ked af at jeg har fodret hende med BARF...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, de er mere sandkornsagtige krystaller, men er kommet frem til at de krystaller der fremmes af kød. Så er ret ked af at jeg har fodret hende med BARF...

 

Ved du hvad, af skade bliver man klog men sjældent rig :ae: Du har BARF'et hende fordi du regnede med at det ville være godt for hende. Det er det så ikke, så nu skal hun behandles og have noget andet foder og så er I med garanti lige gode venner af den grund ;-) :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...