Hop til indhold

Træning af flere hunde


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jer med flere hunde, hvordan trænede I dem imens en af dem var hvalp?

 

Jeg kan simpelthen ikke få trænet Baldur nok, fordi at Luna jo endnu ikke har lært at være alene i længere tid.

 

Jeg kan godt træne Luna, da jeg enten kan sende Baldur i haven, eller tage Luna med i haven.

 

Men det er næsten umuligt at få trænet Baldur...

 

Jeg har forsøgt at sætte hende ind i hendes bur imens, men hun vil simpelthen ikke finde sig i at vi har det sjovt og hun ikke er med, så hun hyler og skriger af bar frustration, og så mister Baldur selvfølgelig koncentrationen.

 

Hvis hun bare får lov at løbe frit imens, så hopper hun hele tiden op af Baldur, da hun jo bestemt ikke vil holdes udenfor, og igen mister Baldur helt naturligt koncentrationen.

 

Da Vi stadig er i gang med alene hjemme træningen, vil jeg helst ikke lade hende være alene hjemme imens jeg går ud og træner med Baldur, da hun så vil blive efterladt alene hjemme i lænere tid flere gange om dagen.

 

Min mand har utrolig meget arbejde i øjeblikket, så derfor er det svært at få ham til at tage sig af Luna imens jeg træner med Baldur, så heller ikke her er der hjælp at hente...

 

Så hvad gør jeg, så Baldur også kan få lidt træning og opmærksomhed?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg skifter mellem at hvis det er hjemmetræning så er den ene i bur eller lukket inde

 

jeg ignorere bare den hund som skaber sig i buret eller i køkkenet:mrgreen::mrgreen:

 

den hund jeg træner er ligeglad med den anden hund som laver et show :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke rigtig selv været i den situation, men jeg ville nok være 100% pædagogisk ukorrekt, og binde hende i haven hvor hun kan se dig og Baldur, og så lade hende hyle l¢s, indtil hun finder ud af at hun ikke er den eneste der existerer i dit hjem.

Han måtte så til gengæld (hvis han var min) finde sig i at træne med en hylende lille prinsesse i baggrunden.

Ville ikke efterlade hende ude af syne, eller bruge buret ude, da det måske ville have negativ effekt på alene hjemme ¢vningen, siden du bruger buret til dette.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er hun så ung endnu at hun nok ikke kan holde tilat være passiv tilskuer ret lang tid, for ellers ville jeg træne det ind. At kunne vente mens anden hunde træner.

Og der skal man huske at tænke på at den hund, der venter skal have mindst lige så meget belønning som den der trænes med. Det er monster svært at vente:-)

 

Hvad træner du med Baldurog tænker du øvelser inde, eller udenfor?

 

Til øvelser inde, ville jeg nok give Luna et ben/kong eller noget og så træne stilfærdigt med Baldur. Og ellers træne dem begge på sammen tid. Det lærte Mysla som hvalp. Så sidderde lige ved siden af hinaden og venter på hver sin belønning. God træning:-D Du starter bare med at give dem godbidder på skift og så bygger op derfra når de kan det:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos mig går det lidt nemmere, fordi jeg har 4 hunde. Dermed forlader jeg ikke én hund, som bliver ladt tilbage af sin "flok", når jeg skal træne enkeltvis med en af hundene. Set fra den hund der bliver efterladt er det ret dramatisk at både deres menneske, og den anden (irriterende tilflyter..) hund tager ud på eventyr sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Se det mange af jer nævner, det vidste jeg jo egentlig godt, men glemte det lige midt i vores kaos :oops:

 

Hun skal selvfølgelig også belønnes for at sidde stille i sit bur....

 

Så i dag prøver jeg at træne lige ved siden af buret, og hver gang Baldur får en godbid så får hun også en, selvfølgelig under forudsætning af at hun har opført sig pænt, så må mig og Baldur jo bare være hurtige nok til at vi kan nå at blive færdige med øvelsen inden hun når at reagerer. Så vi starter nok med at give pote :blink:

 

Mange tak for alle jeres råd, hvad skulle jeg dog gøre uden jer :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...