cs-dumle Skrevet Maj 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Maj 6, 2009 Jeg skal have lært Dumle at træne i nærheden af andre hunde. I den forbindelse skal jeg have lært ham ikke at hilse på andre hunde før han får et værsgod til det og det helst ikke før han har ydet noget for det. I den forbindelse har jeg brug for nogle søde og venlige hunde i Viborg/Skive området der vil hjælpe. Det eneste i skal gøre er at stå der mens jeg træner med Dumle og lade jeres hund hilse på Dumle når jeg giver ham lov til at hilse. Jeg er endnu ikke helt sikker på hvordan jeg skal gøre det. Jeg tænker det må blive ganske lidt ad gangen. i starten vil han få værsgod til at hilse på lang afstand og så efterhånden tættere og tættere på. Om det helt kan lade sig gøre ved jeg ikke, men det er et forsøg værd. Håber der er nogle der kan hjælpe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 Jeg kan selvsagt ikke hjælpe der jeg bor på sjælland, men jeg skal selv i gang med at lære Baldur det samme Jeg har fået lavet en aftale med en træningsklub om, at jeg må står i den tilstødende indhegning imens der er træningshold, her kan jeg så stå og træne med Baldur, så han kan vænne sig til at vi altså godt kan træne selvom der er andre hunde og mennesker. Så måske var det en idé du kunne bruge? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Maj 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 Jeg kan selvsagt ikke hjælpe der jeg bor på sjælland, men jeg skal selv i gang med at lære Baldur det samme Jeg har fået lavet en aftale med en træningsklub om, at jeg må står i den tilstødende indhegning imens der er træningshold, her kan jeg så stå og træne med Baldur, så han kan vænne sig til at vi altså godt kan træne selvom der er andre hunde og mennesker. Så måske var det en idé du kunne bruge? Det gør vi skam allerede :5up: Vi træner som "passive medlemmer" på vores gamle træningsplads hvor vi bare træner et godt stykke fra de hold der ellers træner og så efterhånden som det går fremad kan vi bevæge os tættere og tættere på. Det jeg skal bruge en anden hund til er egentligt at Dumle skal finde ud af at han skal yde for at få lov at hilse og at han skal have lov inden han hilser på en anden hund. Det er de nemlig ikke så gode til på træningspladsen. Der kommer ofte bare en anden hund flyvende hen i hovedet på ham for at hilse og så er alt koncentration røget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ullamo Besvaret Maj 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 hej cs-Dumle. Jeg ku faktisk også godt bruge en træningspartner til Jumpy (Beagle) til ikke at gø og skabe sig når der færdes hunde på vejen og jeg bor på Mors. Ku det være noget? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TigerBella Besvaret Maj 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 Det er faktisk helt super CS-Dumle, for vi skal faktisk til at træne med Bella, at hun skal forholde sig rolig når der kommer andre hunde. Vi bor i roslev lidt uden for skive, så det er jo nærliggende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Maj 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 hej cs-Dumle. Jeg ku faktisk også godt bruge en træningspartner til Jumpy (Beagle) til ikke at gø og skabe sig når der færdes hunde på vejen og jeg bor på Mors. Ku det være noget? Lige umidelbart lyder det som langt væk men hvor tænkte du at mødes? Det er faktisk helt super CS-Dumle, for vi skal faktisk til at træne med Bella, at hun skal forholde sig rolig når der kommer andre hunde. Vi bor i roslev lidt uden for skive, så det er jo nærliggende. Det ville da bare være super :5up: (må nok på forhånd sige at Dumle altså slet ikke er god til det endnu ). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TigerBella Besvaret Maj 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 Det ville da bare være super :5up: (må nok på forhånd sige at Dumle altså slet ikke er god til det endnu ). Det er altid rart at have samme udgangspunkt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Maj 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 Det er altid rart at have samme udgangspunkt Jep Bliver det så i Skive eller hvordan gør vi det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TigerBella Besvaret Maj 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 Jep Bliver det så i Skive eller hvordan gør vi det? Det er nok det nemmeste. Vi kunne jo træne det ved DCH og så smutte i hundeskoven bagefter. Den ligger jo så dejlig tæt på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret Maj 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 Anders og jeg vil gerne med! syns han trænger til, at lære store hunde ikke er så farlige som han tror det er.. skal lige siges han er en chi med en kampvægt på 2kg.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Maj 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 Det er nok det nemmeste. Vi kunne jo træne det ved DCH og så smutte i hundeskoven bagefter. Den ligger jo så dejlig tæt på Det er jo der vi plejer at træne, så det lyder bare fint Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Maj 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 Anders og jeg vil gerne med! syns han trænger til, at lære store hunde ikke er så farlige som han tror det er.. skal lige siges han er en chi med en kampvægt på 2kg.. Uh så skal jeg godt nok også have fat i Dumle når de skal hilse for han er desværre ikke altid den sødeste ved sådan nogle små størrelser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TigerBella Besvaret Maj 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 Det er jo der vi plejer at træne, så det lyder bare fint Verden er jo åbentbart meget lille . Hvornår træner I? Vi træner mandag fra 18 - 19 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ullamo Besvaret Maj 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 Jeg melder nok pas så, for det vi havde brug var træning herhjemme, da der er en vældig spetakkel af Jumpy når der gå andre hunde eller kommer nogen cyklende ude på vejen. Men håber i andre får en god tur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carina G Besvaret Maj 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 Det jeg skal bruge en anden hund til er egentligt at Dumle skal finde ud af at han skal yde for at få lov at hilse og at han skal have lov inden han hilser på en anden hund. Hvorfor tage sidste moment med - hvorfor ikke lære ham at andre hunde er kedelige og ikke noget man skal løbe hen til ?!? /Carina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Maj 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 Verden er jo åbentbart meget lille . Hvornår træner I? Vi træner mandag fra 18 - 19 Vi er der som passive medlemmer, så normalt træner vi onsdag 19-20, men ellers når vi har lyst Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Maj 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 Jeg melder nok pas så, for det vi havde brug var træning herhjemme, da der er en vældig spetakkel af Jumpy når der gå andre hunde eller kommer nogen cyklende ude på vejen. Men håber i andre får en god tur. Okay. Tak skal du have. Så vil jeg da lige sige til hvis vi kommer til Mors engang, så skal vi da gerne gå frem og tilbage foran haven et par gange Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Maj 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 Hvorfor tage sidste moment med - hvorfor ikke lære ham at andre hunde er kedelige og ikke noget man skal løbe hen til ?!? /Carina Fordi det bliver meget meget svært og jeg vil jo også gerne have han må lege med andre hunde fremover, bare ikke når vi træner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carina G Besvaret Maj 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 Fordi det bliver meget meget svært og jeg vil jo også gerne have han må lege med andre hunde fremover, bare ikke når vi træner. OK - efter min mening er det bare meget sværere at mixe det ... men sådan er vi selvfølgelig så forskellige /Carina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 OK - efter min mening er det bare meget sværere at mixe det ... men sådan er vi selvfølgelig så forskellige /Carina Måske er jeg bare heldig, men jeg synes nu ikke det har været svært at lære Karla, at man beder om lov til at hilse og får man nej, så hilser man ikke... Vores udgangspunkt var som CS-Dumles, at jeg gerne ville have, at hun blev ved mig og bad om lov når en anden hund var i nærheden... Og selvfølgelig at hun også respekterede at der blev sagt nej Dette var MEGET vigtigt for mig, da Karla går uden snor i 90% af tiden vi er udenfor... Da dette fungerede, var det egentlig en naturlig fortsættelse, at hun ikke skulle hilse når vi arbejder... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Maj 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 Hvor hyggeligt at i lige laver fælles træning - gid Mio og mig boede i Skive! Jeg tror næsten jeg falder død om (7-9-13), den dag der er en der kan overbevise Mio om at andre hunde er kedelige! Han skaber sig som en tosse når han ser en anden hund, og lige meget hvor agressiv den er, så insisterer han på at hilse. Hvis ikke han får lov, så gør han i vilden sky - det gælder også når han er løs med andre hunde. Hvis de ikke lige gider lege, så generer han dem med gøen og tosserier til de enten begynder at lege eller siger fra (sidste resulterer så i at Mio bliver endnu mere vild efter at drille dem - han er en rigtig lille mobbe-hund er han! ). Han er også altid den sidste til at komme i snor når han leger med andre hunde, for han er ikke til at drive fra dem! Jeg har forsøgt alt, selv at holde hans yndlings oste- og pølse-bidder op foran snuden på ham, og alligevel stryger han lige forbi! Håber lidt på det går over med Teenager-perioden God træning til alle... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carina G Besvaret Maj 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 Måske er jeg bare heldig, men jeg synes nu ikke det har været svært at lære Karla, at man beder om lov til at hilse og får man nej, så hilser man ikke... Jamen hvis det virker, og du har et 100 % sikkert indkald i alle situationer så er det da fint, og så har det jo været den rigtige metode for jer :blink: Jeg træner redningshunde og førerhunde, og her kan et øjebliks uopmærksomhed i forhold til at hunden skal kigge efter andre hunde og bede om lov, være det der er forskellen mellem liv og død ... måske derfor jeg ikke engang vil have at hunden beder om lov, men derimod skal lære at arbejde 100 % uafhængigt af hvor tæt andre hunde er på ?!? Og ja, de får alle lov til at lege med andre hunde når de har "fri" - dog kun en 5 - 6 udvalgte hunde som vi mødes med på ugebasis og som jeg kender og stoler 100 % på, og som de har en mulighed for at opbygge et venskab med ... kunne aldrig drømme om at slippe dem løs med tilfældige hunde vi møder der "ikke gør noget" ! /Carina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Maj 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 Jamen hvis det virker, og du har et 100 % sikkert indkald i alle situationer så er det da fint, og så har det jo været den rigtige metode for jer :blink: Jeg træner redningshunde og førerhunde, og her kan et øjebliks uopmærksomhed i forhold til at hunden skal kigge efter andre hunde og bede om lov, være det der er forskellen mellem liv og død ... måske derfor jeg ikke engang vil have at hunden beder om lov, men derimod skal lære at arbejde 100 % uafhængigt af hvor tæt andre hunde er på ?!? Og ja, de får alle lov til at lege med andre hunde når de har "fri" - dog kun en 5 - 6 udvalgte hunde som vi mødes med på ugebasis og som jeg kender og stoler 100 % på, og som de har en mulighed for at opbygge et venskab med ... kunne aldrig drømme om at slippe dem løs med tilfældige hunde vi møder der "ikke gør noget" ! /Carina Så kan jeg bedre forstå det :blink: Dumle bliver ofte sluppet med hunde vi ikke har mødt før (jeg ser dem dog altid an på forhånd) og så får han ofte lov at hilse på andre hunde på gaden, men går vi og træner vil jeg gerne have ham til at koncentrere sig om mig frem for andre hunde, men den eneste belønning han virkelig ønsker er at få lov at hilse, så hvis han finder ud af at det bliver beløningen for at koncentrere sig om mig kunne det måske virke bedre til træning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TigerBella Besvaret Maj 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2009 Så kan jeg bedre forstå det :blink: Dumle bliver ofte sluppet med hunde vi ikke har mødt før (jeg ser dem dog altid an på forhånd) og så får han ofte lov at hilse på andre hunde på gaden, men går vi og træner vil jeg gerne have ham til at koncentrere sig om mig frem for andre hunde, men den eneste belønning han virkelig ønsker er at få lov at hilse, så hvis han finder ud af at det bliver beløningen for at koncentrere sig om mig kunne det måske virke bedre til træning. Det er lidt sjovt at vi står i nøjagtig samme situation. Bella kan ikke altid koncentrer sig når der er andre hunde i nærheden. Bella for som regl altid lov til at hilse på andre vuffere, men vi vil også helt klart gerne derhen hvor vi kan lære hende, at når vi træner skal hunden fokusere på os. Vi skal vel bare have fundet ud af hvornår det kan passe ind med træning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2009 Jamen hvis det virker, og du har et 100 % sikkert indkald i alle situationer så er det da fint, og så har det jo været den rigtige metode for jer :blink: Jeg træner redningshunde og førerhunde, og her kan et øjebliks uopmærksomhed i forhold til at hunden skal kigge efter andre hunde og bede om lov, være det der er forskellen mellem liv og død ... måske derfor jeg ikke engang vil have at hunden beder om lov, men derimod skal lære at arbejde 100 % uafhængigt af hvor tæt andre hunde er på ?!? Aaaah, ja så er situationen jo lidt en anden Der er ikke megen "liv og død" over hverken rally eller agility som vi træner Og ja, de får alle lov til at lege med andre hunde når de har "fri" - dog kun en 5 - 6 udvalgte hunde som vi mødes med på ugebasis og som jeg kender og stoler 100 % på, og som de har en mulighed for at opbygge et venskab med ... kunne aldrig drømme om at slippe dem løs med tilfældige hunde vi møder der "ikke gør noget" ! /Carina Karla har også faste legekammerater, dette er dog kommet helt af sig selv, efter som hun ikke selv ønsker at lege med fremmede hunde... De fleste vil hun gerne hilse på, men har sjældent interesse i mere end det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts