Hop til indhold

Er jeres foder også fedtet?


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Sheila er lige begyndt at få royal canin maxi sensible og det er helt enormt fedtet at røre ved! og så lugter det i min næse temmelig dårligt :lol:

 

Sheila synes dog det er mums :D

 

jeg synes ikke det tørfoder jeg tidligere har fodret med har været så fedtet, nogle af mærkerne en smule, men ikke så meget som det her. Målebægeret jeg tager foderet med er allerede helt fedtet ind!

 

Er det simpelthen fordi det er et foder med høj fedtprocent eller er det fordi de vender foderet i fedt lige inden det kommer i posen?

 

Hvad fodrer i med og er det fedtet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Meget foder er ''pakket ind'' i fedt for at det skal smage hunden bedre :)

 

Eaglepack, som er det eneste tørfoder jeg synes jeg vil ha med at gøre, er ikke fedtet på den måde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg kan anbefale Hills, det er godt, og det findes også i Light hvis du ønsker det selvfølgelig, og det er ikke fedtet :)

 

Sheila kommer lige fra hills, men der fandtes ikke et produkt udenom dyrlægen, som ikke indeholdt noget hun ikke må få:)

 

Det er også kun deres nature serie der ikke er fuld af biprodukter :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan anbefale Hills, det er godt, og det findes også i Light hvis du ønsker det selvfølgelig, og det er ikke fedtet :)

 

Sheila kommer lige fra hills, men der fandtes ikke et produkt udenom dyrlægen, som ikke indeholdt noget hun ikke må få:)

 

Det er også kun deres nature serie der ikke er fuld af biprodukter :)

 

ja, hvor kan man læse om forskellen på det og det almindelige, for læser du på poserne er der det samme i.. Må lige undersøge det med biprodukter i morgen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg kan anbefale Hills, det er godt, og det findes også i Light hvis du ønsker det selvfølgelig, og det er ikke fedtet :)

 

Sheila kommer lige fra hills, men der fandtes ikke et produkt udenom dyrlægen, som ikke indeholdt noget hun ikke må få:)

 

Det er også kun deres nature serie der ikke er fuld af biprodukter :)

 

ja, hvor kan man læse om forskellen på det og det almindelige, for læser du på poserne er der det samme i.. Må lige undersøge det med biprodukter i morgen:)

 

Det samm i som i nature serien eller ?

 

Der kan ikke være det samme i, der er jo forskel på det medicinsk a015.gif

 

Der var en side hvor man kunne se det, men husker det ikke a015.gif

 

Jeg har jo stort set ikke brugt tørfoder i et år :)

Link til indlæg
Del på andre sites

VI bruger kun Hills, da vi har fået det anbefalet af vores dyrlæge, og af opdrætteren. Royal Canon (kunne ikke stave til det) :) skulle også være rigtig godt, men det er nogle hunde der ikke tåler det og som derfor mister hårene, og bliver irriteret omkring munden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Sheila er lige begyndt at få royal canin maxi sensible og det er helt enormt fedtet at røre ved! og så lugter det i min næse temmelig dårligt :lol:

 

Sheila synes dog det er mums :D

 

jeg synes ikke det tørfoder jeg tidligere har fodret med har været så fedtet, nogle af mærkerne en smule, men ikke så meget som det her. Målebægeret jeg tager foderet med er allerede helt fedtet ind!

 

Er det simpelthen fordi det er et foder med høj fedtprocent eller er det fordi de vender foderet i fedt lige inden det kommer i posen?

 

Hvad fodrer i med og er det fedtet?

Det kan være et højt fedt/olieindhold generelt - eller det du selv er inde på,

 

Jeg ved at f.eks. Pro Plan brugte at dyppe kuglerne i bouillon

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan anbefale Hills, det er godt, og det findes også i Light hvis du ønsker det selvfølgelig, og det er ikke fedtet :)

 

Sheila kommer lige fra hills, men der fandtes ikke et produkt udenom dyrlægen, som ikke indeholdt noget hun ikke må få:)

 

Det er også kun deres nature serie der ikke er fuld af biprodukter :)

 

ja, hvor kan man læse om forskellen på det og det almindelige, for læser du på poserne er der det samme i.. Må lige undersøge det med biprodukter i morgen:)

 

Jeg tror i bund og grund, at alt mad er godt, ( selvfølgelig ikke det der "no name", men man skal bare finde det mad der passer til ens egen hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg kan anbefale Hills, det er godt, og det findes også i Light hvis du ønsker det selvfølgelig, og det er ikke fedtet :)

 

Sheila kommer lige fra hills, men der fandtes ikke et produkt udenom dyrlægen, som ikke indeholdt noget hun ikke må få:)

 

Det er også kun deres nature serie der ikke er fuld af biprodukter :)

 

ja, hvor kan man læse om forskellen på det og det almindelige, for læser du på poserne er der det samme i.. Må lige undersøge det med biprodukter i morgen:)

 

Jeg tror i bund og grund, at alt mad er godt, ( selvfølgelig ikke det der "no name", men man skal bare finde det mad der passer til ens egen hund.

 

Det er jeg helt uenig i :)

 

Rigtigt meget hundemad er lavet på det rene affald, ikke kun køddelen, men også korn og fedt osv..

 

Jeg jeg lover dig at det kan blive skidt!

 

Det er klart at du ikke kan forvente at finde gode ingredienser i billigt hundemad :)

 

Her er ingredienslisten i pedigree junior.

 

Ingredienser:

Korn (min. 4% ris i risbidder, min. 4% majs), Kød og kødbiprodukter (min. 4% kylling i kyllingbidder), Olie & fedtstoffer, Vegetabilske biprodukter, Vegetabilskt proteinekstrakt, Mineraler.

 

Der er 12 % der ikke er affald, imponerende ikke?

 

Det er ikke værd at fodre med!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan anbefale Hills, det er godt, og det findes også i Light hvis du ønsker det selvfølgelig, og det er ikke fedtet :)

 

Sheila kommer lige fra hills, men der fandtes ikke et produkt udenom dyrlægen, som ikke indeholdt noget hun ikke må få:)

 

Det er også kun deres nature serie der ikke er fuld af biprodukter :)

 

ja, hvor kan man læse om forskellen på det og det almindelige, for læser du på poserne er der det samme i.. Må lige undersøge det med biprodukter i morgen:)

 

Det samm i som i nature serien eller ?

 

Der kan ikke være det samme i, der er jo forskel på det medicinsk a015.gif

 

Der var en side hvor man kunne se det, men husker det ikke a015.gif

 

Jeg har jo stort set ikke brugt tørfoder i et år :)

 

Nej, det var bare sjovt du lige skrev det, da jeg går og venter på at hills sælgeren skal komme forbi butikken, så jeg kan spørge ham hvad forskellen er på natures best og den almindelige hills. Man kan nemlig ikke læse det ud fra posen umiddelbart, andet end at der er flere grøntsager i og at der stor på natures best at det ikke indeholder kunstige tilsætningstoffer... Men det gør den almindelige hills så heller ikke i følge posen :? Jeg fik ikke tid til at undersøge det nærmere idag, måske i morgen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger Olivers Lamb. Silke har fået Olivers produkter siden hun var lille.

Jeg kan godt lide, at der ikke er biprodukter eller genmodificerede produkter i.

Og så der et en stor fordel for mig, at det bliver bragt til døren uden ekstra beregning.

Olivers har osse en ret billig og god lakseolie, "Omega 3 Boost", -kun 110 kr for en hel liter.

 

Olivers Lamb:

Særligt at bemærke:

Indeholder glukosamin, kondroitinsulfat og MSM, da hunde af alle racer i deres voksne liv med fordel kan drage nytte af disse tilskud.

 

Baseret på solsikkeolie som fedtkilde.

Indeholder ingen majs, ris eller kyllingeprodukter og adskiller sig således markant fra de øvrige OLIVER’S fodertyper.

 

Inkluderet på ANIMAs liste over etisk korrekt udviklet foder, dvs. uden brug af dyreforsøg.

 

Indeholder ingen animalske biprodukter, kun rene og reelle ingredienser, der alle er godkendt til menneskeføde.

 

Ingen genmodificerede råvarer.

 

Udelukkende naturligt konserveret med E-vitamin og rosmarin.

 

Indeholder den unikke TRIPLE FIBERPLAN; en særlig sammensætning af opløselige og ikke opløselige fibre, samt vitale glukosestoffer.

 

MOS/FOS giver en mærkbar forbedret fordøjelse.

 

Fremstillet i Canada.

 

Nøgletal:

Protein 23%

Fedt 13%

Fibre 3,5%

Betacarotin 3,48mg/kg

L-carnitin 80mg/kg

Krom-gær (high) 100mg/kg

Lutein 4mg/kg

Taurin 0,1%

Omega 3 0,6%

Omega 6 3,2%

Optagelse 90%

Kcal. Pr kg (ME) 3397

 

Herfra: http://www.olivers.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verdensnavle

Jeg bruger HIKE hundefoder, og er sågar begyndt at forhandle dette. Prøv at se hjemmesiden http://www.hike.dk, der kan du se hvad dette produkt indeholder, priser m.m. Foderet kan ikke købes i forretninger, men udelukkende hos opdrættere, kenneler samt seriøse hunde "elskere" Foderet er et dansk produceret hundefoder, hvor alle råvarer kommer fra dyr og planter, som er godkendt til menneskeføde. Jeg kunne skrive en masse mere, men kik på hjemmesiden. Du kan også prøve at kikke på min egen: http://www.sitecenter.dk/verdensnavle

 

Med venlig hilsen

 

Steen

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger Olivers Lamb. Silke har fået Olivers produkter siden hun var lille.

Jeg kan godt lide, at der ikke er biprodukter eller genmodificerede produkter i.

Og så der et en stor fordel for mig, at det bliver bragt til døren uden ekstra beregning.

Olivers har osse en ret billig og god lakseolie, "Omega 3 Boost", -kun 110 kr for en hel liter.

 

Olivers Lamb:

Særligt at bemærke:

Indeholder glukosamin, kondroitinsulfat og MSM, da hunde af alle racer i deres voksne liv med fordel kan drage nytte af disse tilskud.

 

Baseret på solsikkeolie som fedtkilde.

Indeholder ingen majs, ris eller kyllingeprodukter og adskiller sig således markant fra de øvrige OLIVER’S fodertyper.

 

Inkluderet på ANIMAs liste over etisk korrekt udviklet foder, dvs. uden brug af dyreforsøg.

 

Indeholder ingen animalske biprodukter, kun rene og reelle ingredienser, der alle er godkendt til menneskeføde.

 

Ingen genmodificerede råvarer.

 

Udelukkende naturligt konserveret med E-vitamin og rosmarin.

 

Indeholder den unikke TRIPLE FIBERPLAN; en særlig sammensætning af opløselige og ikke opløselige fibre, samt vitale glukosestoffer.

 

MOS/FOS giver en mærkbar forbedret fordøjelse.

 

Fremstillet i Canada.

 

Nøgletal:

Protein 23%

Fedt 13%

Fibre 3,5%

Betacarotin 3,48mg/kg

L-carnitin 80mg/kg

Krom-gær (high) 100mg/kg

Lutein 4mg/kg

Taurin 0,1%

Omega 3 0,6%

Omega 6 3,2%

Optagelse 90%

Kcal. Pr kg (ME) 3397

 

Herfra: http://www.olivers.dk/

 

Jeg er også glad for olivers og sheila har fået det i flere år. Lammevarianten er bare lidt for let i det til hende, hun skal spise alt for meget.

Men får hun allergi af det her, kunne det meget vel tænkes at jeg snupper olivers igen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh, men da Silke var yngre fik hun Olivers Maxx Energy, som har et væsentligt højere kalorieindhold.. Det er specielt beregnet til hunde med højt energiforbrug. Og Silke har altid været umådelig energisk.. Slet ikke nogen typisk golden retriever.

 

 

OLIVER’S MAXX ENERGY er også velegnet som opfedningsdiæt til hunde, der har brug for mere "krop", og til hunde med et højt stofskifte.

 

Det perfekte valg til den drægtige eller diegivende tæve

 

Med sit meget lave stivelseindhold, er MAXX ENERGY det bedste bud på færdiglavet BARF foder.

 

Særligt at bemærke:

Indeholder glukosamin, kondroitinsulfat og MSM, da hunde af alle racer i deres voksne liv med fordel kan drage nytte af disse tilskud.

 

Fremstillet med frisk kylling der giver den originale OLIVER’S smag og duft.

 

Inkluderet på ANIMAs liste over etisk korrekt udviklet foder, dvs. uden brug af dyreforsøg.

 

Indeholder ingen animalske biprodukter, kun rene og reelle ingredienser, der alle er godkendt til menneskeføde.

 

Ingen genmodificerede råvarer.

 

Kombinationen mellem ginseng, ginko og de chelerede mineraler giver mental styrke og overskud i stressende situationer.

 

Udelukkende naturligt konserveret med E-vitamin og rosmarin.

 

Indeholder den unikke TRIPLE FIBERPLAN; en særlig sammensætning af opløselige og ikke opløselige fibre, samt vitale glukosestoffer.

 

Fremstillet i Canada.

 

Nøgletal:

Protein 30%

Fedt 20%

Fibre 2,0%

Frisk kylling 17,5%

Kylling i alt 63%

Betacarotin 3,48mg/kg

L-carnitin 140mg/kg

Krom-gær (high) 100mg/kg

Lutein 4mg/kg

Taurin 0,1%

Omega 3 0,6%

Omega 6 2,3%

Optagelse 92%

Kcal. Pr kg (ME) 4314

 

Fra: http://www.olivers.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Birgitte jeg synes ingredienserne er langt mere interessante :)

 

Hvis jeg bringer noget fra en hjemmeside, er det fortrinsvist ingredienslisten, det er det de spiser der er allermest vigtige synes jeg :)

 

Jeg synes det er dejligt at olivers er begyndt at bruge lidt kartoffel fx, det gjorde de ikke tidligere :)

Men de kan ikke slå dette, og i brug er det lige så billigt faktisk, incl fragt, jeg har renget det ud , og andre jeg kender har ligeledes oplevet det :)

 

FX fra http://www.eaglepack.dk, fiskevarianten :

 

Anchovy, Sardine & Salmon - frisk fisk lugter ikke!!

 

Ansjos-, sardin- og laksekød-mel, Havremel, malede brune ris, malede hvide ris, Menhaden Fiskeolie, Tørret rødbedekød (fiberkilde), Hørfrø, æg, gulerødder, Soltørret Lucernemel, ærter, Salt, Kalium Clorat, Økologisk Quinoa, æbler, Blåbær, Inulin, Beta-Carotene, Tranebær, Tørret Kelp (tang) Hydrolysat af krebsdyr (glucosaminkilde), Yucca Schidigera Extrakt, DL-Methionin (Essentiel Amino-syre), Vitamin A Acetat, Tilsat: Vitamin D3, Vitamin E, Riboflavin, Vitamin B12, d-Pantothen Syre, Niacin

Cholin Chlorid, Pyridoxin Hydrochlorid, Thiamin, Folin syre, Ascorbin syre, Biotin, Lecithin, Rosemarin Extrakt, Inositol, Polysaccharid Compleks (isoleret) af Zink, Jern, Mangan, Kobber og Kobolt, Jodkalium, Selen, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus Kasein, Enterococcus Faecium, B. subtillus, Bacillus lichenformis, Bacillus coagulins, Aspergillus oryzae og Aspergillus niger

 

 

Det er ingredienser jeg kan lide, de er dyrket uden kemi, og produktionsdyrerne har levet under frie forhold og er fodret uden medicin og kemi :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Nu er det godt nok en halvgammel tråd, men jeg skriver i den alligevel :P

 

Vi skiftede for kort tid siden fra kingsmoor og over på RC medium sensible. Skiftet var fordi Oscar mistede interessen for foderet og hans pels blev tør i det.

 

Foderet er en smule fedtet, ikke noget jeg tænker over, men jeg synes ikke det lugter fælt :D Oscar er ligesom Sheila vild med det, så jeg håber det varer ved. Desuden er hans pels allerede blevet blødere igen.

 

Hvilket minder mig om at tråden ikke er helt ny, så hvordan går det med Sheila og foderet? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det godt nok en halvgammel tråd, men jeg skriver i den alligevel :P

 

Vi skiftede for kort tid siden fra kingsmoor og over på RC medium sensible. Skiftet var fordi Oscar mistede interessen for foderet og hans pels blev tør i det.

 

Foderet er en smule fedtet, ikke noget jeg tænker over, men jeg synes ikke det lugter fælt :D Oscar er ligesom Sheila vild med det, så jeg håber det varer ved. Desuden er hans pels allerede blevet blødere igen.

 

Hvilket minder mig om at tråden ikke er helt ny, så hvordan går det med Sheila og foderet? :)

 

Jeg tror det er et godt foder, men desværre kunne sheila ikke tåle det.. Allerede dagen efter første portion kløede hun sig, men jeg ville lige give det en chance, så fortsatte en uge. Desværre blev kløen værre og hendes øre begyndte at blive røde og så stoppede vi:)

 

Lige nu får hun Nutra nuggets med lam og ris og det kan hun tilsyneladende tåle, da hun nu har spist 7 kg. Men næste gang skal jeg have bestilt mig en nutra gold med laks og kartoffel tror jeg, da den indeholder glukusamin for min gamle hunds led:)

Link til indlæg
Del på andre sites

De 2 af mine hunde bliver fodret med Royal Canin Energy 4800, og det er meget fedtet.

 

De 2 andre bliver fodret med Nutro Performance, som ikke er nær så fedtet.

 

Jeg regner med at allesammen skal skifte foder, når Nutro laver Performance i Økologiserien......det er den nemlig ikke endnu, og jeg kan ikke undvære den høje fedtprocent

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...